Schokkend ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:49

Brainless schreef:
Blijkbaar was de regel wel zo onduidelijk dat ze hem hebben aangepast, nadat meerdere mensen hadden aangegeven het niet te snappen :)


Hadden ze dat nou maar op voorhand gedaan. Dan had er én een kind én een paar juryleden geen slechte dag gehad.
Maar goed, is het echt niet snappen of is het meelopen met de heisa. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:05

Niobe schreef:
Ayasha schreef:
Dan vraag je een mail ter bevestiging en neem je die mee en dan moeten ze het onderling maar uitvechten. (Ja ook dat heb ik ooit voor gehad. :+)
Hoop dat ze die les OOK mee nemen naar een volgende keer. :)


Ja want ze hadden van te voren echt voorzien dat de pony angst kreeg voor het hekje….

Is er serieus iemand die dat níet voorziet op een wedstrijd? :?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:13

Jeetje het gaat over een kind, dat voor het eerst in lange tijd wrs weer op wedstrijd was.
Alle kampioenschappen waren uitgesteld en nu gelijk de eerste wedstrijden de kampioenschappen , dus het ritme was ook weg en vooral voor kinderen is wedstrijdritme heel belangrijk.

Mooi dat volwassenen zo wijzen hoe fout een kind het doet en de ouders die alleen maar veiligheid wilden...

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Schokkend ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:17

Is dat een steek die de KNHS of de ouders hebben laten vallen?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Schokkend ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:19

Welke steek

Kabayo

Berichten: 13969
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:21

Echwel schreef:
Jeetje het gaat over een kind, dat voor het eerst in lange tijd wrs weer op wedstrijd was.
Alle kampioenschappen waren uitgesteld en nu gelijk de eerste wedstrijden de kampioenschappen , dus het ritme was ook weg en vooral voor kinderen is wedstrijdritme heel belangrijk.

Mooi dat volwassenen zo wijzen hoe fout een kind het doet en de ouders die alleen maar veiligheid wilden...

Dit is niet waar. Desbetreffend kind had nog maar 3x op deze pony gezeten waarbij deze kampioenschappen de eerste wedstrijd samen was (en zoals ik het las is de pony nog nooit op wedstrijd geweest)
Dan had ik imo nooit op een kampioenschap gestart. Überhaupt geen wedstrijd als ik nog maar 3x op een paard had gezeten...

Maar dat heeft er verder niks mee te maken. Het stond er onduidelijk. Daar word nu iets mee gedaan gelukkig. En ben het er wel mee eens dat je van te voren kon baan verkennen (die mogelijkheid was er) en je de reglementen kon lezen. Ook bij onduidelijkheden had je kunnen mailen.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook nooit lees. Maar dan had ik dit verlies voor "lief" genomen. Eigen schuld.. tot dusver

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:22

Echwel schreef:
Welke steek


"Het is een kind, lang geen wedstrijden geweest, uit wedstrijdritme, eerste wedstrijd meteen een kampioenschap."
Is dat iets waarvoor de KNHS verantwoordelijkheid had moeten nemen (en dus milder had moeten jureren) of is dat iets waarvoor de ouders verantwoordelijkheid hadden moeten nemen (en dus een vergevingsgezindere entourage hadden kunnen kiezen voor die allereerste ervaring).

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:23

Je ziet toch ook best regelmatig gebeuren dat de voorlezer nog even de ring in stapt en de zweep aanpakt. De singel aantrekt etc.

Dat mag dan óók allemaal niet meer als de KNHS nu het reglement aanpast naar vanaf het moment van binnentreden van de baan ipv binnenkomen bij de A.

Dat is ook hulp van derden immers.

DuoPenotti

Berichten: 29442
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:26

Persoonlijk vind ik dat ook niet kunnen.
aansingelen doe je op het losrij terrein.
Zweepje kun je aanpakken zonder in de ring te komen. Al mag dat van mij ook verboden worden, ring betreden met zweep als de klasse dat niet toelaat.
Geen gedonder dus met paarden nog ff scherp tikken. Heb 'm gewoon klaar voor de klasse.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:29

Gini schreef:
Echwel schreef:
Welke steek


"Het is een kind, lang geen wedstrijden geweest, uit wedstrijdritme, eerste wedstrijd meteen een kampioenschap."
Is dat iets waarvoor de KNHS verantwoordelijkheid had moeten nemen (en dus milder had moeten jureren) of is dat iets waarvoor de ouders verantwoordelijkheid hadden moeten nemen (en dus een vergevingsgezindere entourage hadden kunnen kiezen voor die allereerste ervaring).

Niet de KNHS maar de officials op die wedstrijd..

Ik ben zelf van mening dat veiligheid altijd boven dit soort kleine foutjes gaat...

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:35

Echwel schreef:
Gini schreef:

"Het is een kind, lang geen wedstrijden geweest, uit wedstrijdritme, eerste wedstrijd meteen een kampioenschap."
Is dat iets waarvoor de KNHS verantwoordelijkheid had moeten nemen (en dus milder had moeten jureren) of is dat iets waarvoor de ouders verantwoordelijkheid hadden moeten nemen (en dus een vergevingsgezindere entourage hadden kunnen kiezen voor die allereerste ervaring).

Niet de KNHS maar de officials op die wedstrijd..

Ik ben zelf van mening dat veiligheid altijd boven dit soort kleine foutjes gaat...


Niets zo veilig als reglementering die goed gevolgd wordt. Als iedereen voor zichzelf gaat bepalen wat 'veilig' is, krijg je chaos. Daarnaast zijn er inderdaad vergevingsgezindere wedstrijden als het over dit soort kleine foutjes gaat. Datzelfde kan en mag je niet verwachten op een kampioenschap.

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:57

Kabayo schreef:
Überhaupt geen wedstrijd als ik nog maar 3x op een paard had gezeten...

Ach ik heb mijn E-pony uitgeleend aan iemand voor een wedstrijd die er nog nooit mee had gereden.
Wel een keertje geaaid :D
Mijn andere merrie (met spoed) voor een Orun examen en degene wist geeneens hoe mijn paard eruit zag :+

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Schokkend ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:31

Ik zou ook zo iemand na 3x oefenen op mn paard op wedstrijd kunnen zetten. Als je dier fijn gereden en makkelijk na te rijden is, is dat geen probleem.

De amazone is natuurlijk ook niet onervaren als ze M2 mag starten.


Gewoon erg ongelukkige omstandigheden en op naar de volgende wedstrijd.

Kabayo

Berichten: 13969
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Schokkend ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:35

Dan verschillen we daar in. Je kan jezelf met de pony dan echt nog geen team noemen. Al bestaan er gelukkig genoeg brave dieren.

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:22

Kabayo schreef:
Echwel schreef:
Jeetje het gaat over een kind, dat voor het eerst in lange tijd wrs weer op wedstrijd was.
Alle kampioenschappen waren uitgesteld en nu gelijk de eerste wedstrijden de kampioenschappen , dus het ritme was ook weg en vooral voor kinderen is wedstrijdritme heel belangrijk.

Mooi dat volwassenen zo wijzen hoe fout een kind het doet en de ouders die alleen maar veiligheid wilden...

Dit is niet waar. Desbetreffend kind had nog maar 3x op deze pony gezeten waarbij deze kampioenschappen de eerste wedstrijd samen was (en zoals ik het las is de pony nog nooit op wedstrijd geweest)
Dan had ik imo nooit op een kampioenschap gestart. Überhaupt geen wedstrijd als ik nog maar 3x op een paard had gezeten...

Maar dat heeft er verder niks mee te maken. Het stond er onduidelijk. Daar word nu iets mee gedaan gelukkig. En ben het er wel mee eens dat je van te voren kon baan verkennen (die mogelijkheid was er) en je de reglementen kon lezen. Ook bij onduidelijkheden had je kunnen mailen.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook nooit lees. Maar dan had ik dit verlies voor "lief" genomen. Eigen schuld.. tot dusver




Mee eens Kabayo, ik ben een jurylid, en dit zou ik zelf nooit doen !

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:41

Kabayo schreef:
Dan verschillen we daar in. Je kan jezelf met de pony dan echt nog geen team noemen. Al bestaan er gelukkig genoeg brave dieren.

Eerlijk gezegd. Ik ben ook al meer dan eens op wedstrijd geweest met eentje die ik de 2e keer reed op wedstrijd. Het is heus geen groot ding máár dan moet je wel nuchter genoeg zijn om te relativeren als het niet helemaal gaat zoals zou kunnen na X aantal weken/maanden.

Zodra je begint met dingen doen die wel of niet mogen om ‘zo min mogelijk stress’ te creëren ben je wellicht niet de geschikte ruiter om zo iets te doen. Ik ben het met Gini eens dat de ouders en/of trainer hier hoofdzakelijk nalatig geweest zijn.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:09

amen schreef:
<Knip>

Ook zouden alle jurys knhs VOG moeten hebben. Want ik ken er genoeg die het niet krijgen omdat ze strafblad hebben.. en dat zegt soms ook veel over hun houding en manier van communicatie en omgang met leden van knhs. <Knip>


Je weet niet echt hoe een VOG werkt hè? Er is geen screeningsprofiel dat past bij de functie van jurylid KNHS. En zelfs als zo’n profiel wel zou bestaan kun je met een strafblad nog steeds prima een VOG krijgen. Hangt maar net ervan af waar je dat strafblad aan te danken hebt en wat het screeningsprofiel voor de VOG is.