Haarvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 18:06

Ik had eerst lang haar

Afbeelding
:D
En die deed ik in een knot en dan zo'n kralen ding eromheen en dan bleef dat (meestal) wel zitten.

Toen gebeurde er dit:
Afbeelding

En ziet het er zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Ik kan een klein ministaatje maar niet onder mijn cap en voor vallen er ook plukken uit. Die kan ik nog wel vastzetten met een speldje maar wat doe ik met mijn mini staartje?

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:41

Een ouderwets haarnetje gebruiken :))

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 20:42

Utixo schreef:
Een ouderwets haarnetje gebruiken :))


Oh nee :')

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:47

Heel leuk kapsel! :j

Gewoon een ministaartje en meteen je cap eroverheen zodat het enigszins blijft zitten.
Als ik zeker wil weten dat het vast blijft zitten dan doe ik wat clipjes aan de zijkanten.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:49

Ik heb nog korter haar denk! En ik doe gewoon een ministaartje, losse plukken naar achter en dan je cap op, en dan dicht. Nooit last van haar in je gezicht. En anders naar boven vegen en dan cap op.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:59

Wat stoer dat je zoveel haar hebt laten knippen. Zou idd een ministaartje doen, of een vlecht als dat lukt?

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:20

Haarband/bandana? :)

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:21

Nog korter laten knippen :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 07:29

Een vlecht lukt zeker niet en nog korter knippen ga ik ook niet doen :D
Maar ik denk dat ik dan een heel klein staartje maak en de zijkant met schuifspeldjes vast maak dat het niet in m'n gezicht zit. Dan moet de jury het wel goedkeuren lijkt me?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:09

Oh het is voor wedstrijden als ik het goed begrijp? Dan zou ik een donut gebruiken: https://www.etos.nl/producten/zenner-ha ... gL1dvD_BwE

Dit is bijvoorbeeld een kleine, dus daar moet je haar wel overheen passen. Misschien dat een normale ook past, maar dat kan ik niet goed inschatten.

Gewoon een goede strakke lage staart maken, de donut er om heen en dan je haar er over verdelen. Je kan dan nog een netje of goed haarlak voor eventuele losse plukjes doen. Dat vind ik persoonlijk netter als een staartje. Maar goed ik houd van alles strak met wedstrijden :D

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:33

Wow ts het korte haar staat je fantastisch in ieder geval :D

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:36

Kidde schreef:
Oh het is voor wedstrijden als ik het goed begrijp? Dan zou ik een donut gebruiken: https://www.etos.nl/producten/zenner-ha ... gL1dvD_BwE

Dit is bijvoorbeeld een kleine, dus daar moet je haar wel overheen passen. Misschien dat een normale ook past, maar dat kan ik niet goed inschatten.

Gewoon een goede strakke lage staart maken, de donut er om heen en dan je haar er over verdelen. Je kan dan nog een netje of goed haarlak voor eventuele losse plukjes doen. Dat vind ik persoonlijk netter als een staartje. Maar goed ik houd van alles strak met wedstrijden :D


Dit doe ik ook inderdaad! Met een paar schuifspeldjes om de plukken langs mijn gezicht onder m'n cap vast te zetten.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:04

Donut in de kleur van je haar, dik stiek er omheen en dan zo'n kralennetje, zo deed ik het met die lengte.

Toen het nog iets korter was een heel dun stiekje er om als staart en die vouwde ik dan naar boven (uiteinde) onder mijn cap, dan leek het net of je kort haar had en was het ook netjes.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:06

Ministaartje, alles op de kop, cap erop? Dan blijft alles er misschien wel onder zitten. Vind ik ook veel netter dan een staartje of vlecht wat onder de cap uit komt.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 09:30

Ik denk dat ik alles onder m'n cap ga doen want het staartje is echt zo klein dat een donut niet gaat lukken.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:31

En als het echt niet lukt, is er nog haarspray. Gebruikte ik ook toen ik ooit het geniale idee had om laagjes te knippen en de kortste laagjes dus ook niet in een staart konden :+

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:37

Ten eerste; mooi kapsel!

Ik deed ook een staartje en dan met schuifjes de losse plukjes erin prutsen. Ging prima :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:41

Ik gebruik een ouderwets haarnetje. Niks mis mee. Enige minpunt is dat ze heel snel stuk gaan. Maar ze kosten gelukkig ook bijna niks.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Haarvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:52

Wauw wat een stap en wat heeft het goed uitgepakt! Ziet er echt top uit :)

Je zou bijv zo'n clip met strik met haarnetje kunnen gebruiken. Clip in je haar onderaan je cap (evt vastmaken aan cap) en je haren in het netje (evt opgevuld met een donut oid). Of inderdaad al je haren onder je cap vastmaken. Ik denk overigens niet dat de jury moeilijk gaat doen over een losse staart of haren hoor. Ben zelf ook nog wel eens m'n knot vergeten of dat die halverwege uitviel :D