Eerste wedstrijd, wat regelen, meenemen etc. Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Eerste wedstrijd, wat regelen, meenemen etc. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:15

Mijn dochter heeft as. zondag haar allereerste KNHS wedstrijd.
Ze gaat er onder de man naartoe. Wat moeten wij allemaal meenemen?

En dan…..als je daar aankomt, is het dan duidelijk waar je je moet aanmelden?
Is denk ik wel handig als er iemand bij is (ik waarschijnlijk) die dat voor haar kan doen?!

En hoe weet je wanneer je aan de beurt bent?

Het is voor ons allemaal nieuw. En ik wil voorkomen dat het stress wordt op zo’n dag. Het is tenslotte al spannend genoeg.

Wie helpt ons op Bokt door een, voor ons, eerste wedstrijddag?!


MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:19

Is het een wedstrijd of een meetmoment?

Het paspoort moet je meenemen. Verder het startgeld als je dat niet over kan maken. Als je aan komt ga je naar het secretariaat, daar meld je je aan, vraag je of het op tijd loopt en alles wat je verder nog moet vragen. Als er een ringmeester, meestal wel, is kan je daar ook nog navragen of het op tijd loopt.

Zorg dat je op tijd bent.

Het wisselt of het duidelijk is waar je heen moet ;) vaak in de kantine of het staat aangegeven.

Wanneer je aan de beurt bent staat op de startlijst. Als er een ringmeester is houdt deze het in de gaten. Zo niet, vraag even aan het secretariaat hoe en wat.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Eerste wedstrijd, wat regelen, meenemen etc. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:24

Inderdaad paspoort meenemen, dit ligt bij ons standaard in de auto maar als je te voet gaat dan niet vergeten.

Is het een dressuurwedstrijd? Het proefje moet je ook zeker niet vergeten dan. Kent je dochter het proefje al, en kan je het zelf ook voorlezen aan haar? Of regel iemand anders die het proefje kan voorlezen als je dat zelf liever niet doet.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:25

Laten we beginnen met bepalen met wat voor wedstrijd je dochter rijdt, Bixie, dressuur, springen, eventing, western. Anders kunnen we niet goed aangeven wat je mee moet nemen. Het meeste is vrijwel hetzelfde als bij een training, maar misschien kunnen we je nog nuttige tips geven.

Vaak is het wel duidelijk, anders kun je altijd even vragen op wedstrijd terrein waar je je mag aanmelden bij het secretariaat. Dat mag jij ook voor je dochter doen. Het is fijn als jij je dochter kunt helpen op wedstrijd met alle kleine dingen erom heen. Maar misschien kan de instructeur van je dochter ook mee om haar te helpen.

In de meeste gevallen worden er startlijsten online gepubliceerd een aantal dagen van te voren. Niet vergeten om die de dag van te voren en de ochtend voor vertrek van huis te controleren. Zodat je niet voor verrassingen door wijzigingen komt te staan.

Het is fijn als jij rustig kan blijven voor je dochter. Ben jij gestrest, raakt zij ook gestrest. Ben je zelf erg snel een stresskip, dan is het misschien fijn om iemand anders met je dochter aan de slag te laten gaan.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:30

Dat was niet helemaal duidelijk idd.
Het betreft een dressuurwedstrijd, B bij de paarden.

Ik moet idd zorgen dat vooral ik goed voorbereid ben zodat ik haar kan helpen. Denk dat ik het spannender vind dan zij zelf en ik wil zeker niet de stress-factor die dag zijn.
Vooropgesteld wil ik dat het leuk voor haar is.

Alle tips zijn dus welkom!

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Eerste wedstrijd, wat regelen, meenemen etc. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:33

Oke, proefje oefenen, lees jij voor? Oefen het lezen dan ook en neem de proefjes mee met paspoort.

Reken ook uit hoelang je er over doet om daar te komen. En hoelang dochter wil inrijden. Reken het ernaartoe rijden niet te krap, je wilt er de tijd voor hebben en nog de tijd om aan te melden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Eerste wedstrijd, wat regelen, meenemen etc. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:39

Proefje lees ik idd voor.
Ik neem aan dat ik een teken krijg van de jury wanneer ze mag beginnen? En moet ze dan gelijk beginnen of mag je nog een rondje rijden?
Lijkt me handig dat je iig, een keer linksom en rechtsom de bak door bent geweest.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:39

Het is heel fijn als degene die mee is - jij dus - alles regelt. Dus: dochter met pony begeleiden naar de losrijbaan en daarna alles voor haar regelen.

Het secretariaat zit vaak in de kantine/clubgebouw. Soms in een aparte ruimte, maar vaak is dat wel goed aangegeven. Meld daar je dochter aan en vraag of alles nog 'op tijd' loopt (soms loopt een wedstrijddag flink in, of juist uit). Check bij secretariaat ook de startlijst en kijk even na wie jouw dochter moet. Je kunt bij het secretariaat even navragen wie dat is (bijvoorbeeld: dat meisje op die schimmel). Dit kun je ook vragen aan de mensen die bij de bakrand staan. Dan kun je aan je dochter doorgeven na wie zij aan de beurt is. Als degene voor haar de wedstrijdring in gaat, heeft jouw dochter nog zo'n 7 minuten tijd voordat zij mag.

Daarna zorg je dat je bij je dochter blijft. Geef aan hoe lang ze nog heeft. Heb erg in dingen als: is haar pony goed aangesingeld? Heeft hij nog ergens een vlek of een veeg, poets die dan weg. Ruim de mest voor je dochter op etc. Geef het aan als degene die voor haar is, naar de ring vertrekt. Zeg het op tijd als ze aan de beurt is. Vergeet beenbeschermers niet af te doen, als de pony die om heeft.

En vooral: geniet ervan!!! Dat is het allerbelangrijkste ;-)

En de dingen die mee moeten: alles wat je dochter aan heeft tijdens de wedstrijd, een borstel, babydoekjes (ideaal bij vlekken), evt suikerklontjes (i.p.v. snoepjes, want die schuimen niet 'groen' :+ :D ) en het paspoort van jullie pony.

Succes!!

edit:
Duran123 schreef:
Proefje lees ik idd voor.
Ik neem aan dat ik een teken krijg van de jury wanneer ze mag beginnen? En moet ze dan gelijk beginnen of mag je nog een rondje rijden?
Lijkt me handig dat je iig, een keer linksom en rechtsom de bak door bent geweest.


Dat verschilt een beetje per jury, maar in het B krijg je vaak wel wat langer de tijd om de baan te verkennen. Jury steekt hand of op rinkelt belletje als de proef mag beginnen. Zodra je het teken hebt gehad, heb je een bepaalde tijd om te starten. Ik weet uit mijn hoofd niet precies hoe lang, maar na teken begin ik altijd direct. Je mag volgens mij sowieso niet meer de A voorbij rijden, zodra je het signaal gehad hebt. Ik rijd daarom bewust niet langs de A, want als ze vlak voor de A bellen, moet je eigenlijk gelijk beginnen. :D
Laatst bijgewerkt door _Bianca op 19-07-21 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:40

Oh ja……krijg je ook een fysieke startkaart die je mee moet nemen?
Of is een startkaart alleen een digitaal iets?

(ms beetje domme vraag maar het is voor ons allemaal nieuw)

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:44

Duran123 schreef:
Oh ja……krijg je ook een fysieke startkaart die je mee moet nemen?
Of is een startkaart alleen een digitaal iets?

(ms beetje domme vraag maar het is voor ons allemaal nieuw)


Die is alleen digitaal tegenwoordig ;)

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:45

- Mocht je de locatie niet kennen, ga dan een paar dagen eerder alvast even langs. Dan kan je zelf zien waar de bakken zijn, de kantine etc.

- Bij aankomst meld je je inderdaad eerst bij secretariaat. Als je aangeeft dat je daar nieuw bent, dan vertellen ze vaak de volgende dingen:
* welke bak(ken) is de wedstrijd. als er meerdere ringen zijn, welke is ring 1 en welke ring 2
* waar is het losrijden
* is er een ringmeester
* hoe snel kan je protocollen ophalen (als het meetmoment is) of wanneer is prijsuitreiking (als het wedstrijd is)

- neem het inschrijfgeld gepast en contant mee

- paspoort inclusief de inentingen op tijd

- maak inderdaad een tijdschema voor de wedstrijd, bijvoorbeeld:
12.45 vertrek te paard
13.00 aankomst te paard
13.15 aanmelden
13.30 losrijden
14.00 starten

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:47

Duran123 schreef:
Proefje lees ik idd voor.
Ik neem aan dat ik een teken krijg van de jury wanneer ze mag beginnen? En moet ze dan gelijk beginnen of mag je nog een rondje rijden?
Lijkt me handig dat je iig, een keer linksom en rechtsom de bak door bent geweest.


Je krijgt inderdaad een teken wanneer je mag beginnen. Vaak heeft de combinatie dan al wel de tijd gehad voor een rondje links en rechtsom. Na dat teken moet je wel binnen 45 seconden starten dus dan kan je niet nog die rondjes doen. Vaak is het teken dat ze een hand opsteken naar jou als lezer.
Je mag de bak meestal al in zodra degebe voor je afgegroet heeft. Dan moet de jury laatste onderdelen nog punten, dus heb je de tijd om de baan te verkennen. Zodra jij het teken krijgt om te starten zeg je gewoon rustig tegen dochter dat jullie gaan beginnen en dan kan zij richting de a gaan rijden en jij gaan lezen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:48

Aanmelden doe je bij het secretariaat, meestal herkenbaar aan een tafel vol papieren en drukke mensen erachter. Dan vraag je of alles op tijd loopt en of er een ringmeester is.
Is er een ringmeester meld je je daar ook aan en je kan ook vragen wie er voor je dochter is zodat je dat ook in de gaten kan houden.

Mogelijk is er een toezichthouder die wil het paspoort wil checken of de neusriem etc.

Als jou dochter de ring in mag, dit mag zodra de vorige combinatie klaar is en de ring verlaat, ga jij op je leesplekje staan en meestal is de jury dan nog bezig de punten van de vorige combinatie af te ronden. Er is dan tijd genoeg om een rondje links en rechts te rijden.
Als de jury er klaar voor is krijg je een teken, dat kan variëren, van hand opsteken, hoed afnemen, belletje laten klinken of lichten van de auto aan en uit. Meestal is het hand op steken of belletje.
Dan heeft je dochter 45 seconden de tijd om de proef te beginnen (bij A binnenkomen), het is gebruikelijk om dan tegen haar te zeggen dat ze mag starten en begin je met lezen.

Neem een flesje water voor je dochter mee als het warm is en extra elastiekjes voor de vlechten.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 19-07-21 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:49

Het is misschien ook wel even handig om het wedstrijdregelement door te lezen? Nu is de B echt niet zo spannend allemaal, maar er staan toch wel nuttige dingen in!

"Nadat het (bel)signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen. Wanneer de combinatie de proef later begint wordt dit gerekend als vergissing in het programma. "


Als je een rondje door de ring hebt gereden moet je dochter zich ook even 'melden' bij de jury en haar naam/naam paard zeggen. Dit kan ook de begeleider doen, maar vaak is de ruiter die dit doet. Dan weet de jury wie ze is.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:52

Als je die eerste wedstrijd benadert als een oefening en middagje uit om eens te kijken hoe eea nou gaat en of jullie het uberhaupt leuk vinden om op wedstrijd te gaan, voelt het misschien al een stuk minder spannend ;)
Met je paspoort, voorleesboekje en wat geld op zak, kom je een heel eind.
Zorg dat je er lekker op tijd bent zodat je bij anderen kunt kijken hoe zij alles aanpakken, je tijd hebt om even gezellig een babbeltje te maken, en om zo relaxed mogelijk de middag te beleven.
Geniet er van!

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:54

Wat ontzettend fijn al jullie tips!
Krijg nu meer en meer een indruk over hoe zo’n dag zal verlopen en waar ik rekening mee moet houden.

Stom….we gaan regelmatig kijken bij stalgenoten. Maar het hele organisatorische gaat dan aan me voorbij. Kom dan puur om te kijken en supporten.
Beetje jammer dat ik nooit een dagje van A tot Z meegelopen heb. Maar het komt vast goed. Voor ieder was er tenslotte een eerste keer.

Overweeg wel om iemand mee te vragen die ervaring heeft (instructrice kan ws niet mee, heeft zelf wedstrijd, tenzij de tijden ver uiteen liggen dan zou ze mee kunnen). Maar iemand mee die het klappen van de zweep kent, en wellicht ook het proefje voor kan lezen.
Dat ik me de eerste keer kan focussen op helpen en goed mee kijken hoe alles op zo’n dag verloopt.

Wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Duran123 op 19-07-21 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:55

Begin met het wedstrijdreglement en ook de harnachementgids door te lezen. Niks zo vervelend als je iets verkeerd doet of aan hebt dat niet mag. Kijk welk proefje ze moet rijden. Print deze uit en als het kan dubbelzijdig in lamineren of koop een proevenboekje. Check de basis inentingen en de laatste enting van het paard, zodat deze ook kloppend zijn. Laat haar de proefjes een paar keer oefenen, ideaal zou zijn als ze die ook uit haar hoofd kent, mocht je een keer slecht verstaanbaar zijn. Poets je spullen minimaal een dag van te voren, eerder is beter voor je witte rijbroek. Wassen en vlechten zoveel mogelijk de avond van te voren of de ochtend van te voren als je s'middag moet starten. Plan ruim de tijd. Beter 10 minuten langs de kant staan wachten, dan te laat komen.

Meenemen:
Paspoort paard, proefje, eventueel geld voor betalen
Paard, zadel, singel, dekje, hoofdstel, eventueel oornetje, schroeven + toebehoren bij ijzers en gras, peesbeschermers.
Ruiter, witte rijbroek, wedstrijdshirt, jasje, cap, laarzen, sokken, eventueel haarnetje, plastron, handschoenen, zweep, sporen.

Wordt de startlijst gepubliceerd met tijden per ruiter, dan is je dochter niet verplicht eerder te starten dan die tijd. Staat er een begintijd en daarna een startvolgorde, dan moet aan een gesloten gestart worden. Vergeet eventueel beschermers, extra jassen of vesten voorafgaand aan de proef niet uit te doen. Ik trek daar meestal 10 minuten voor de verwachte aanvang voor uit. Dan kan ze nog even rijden. Check bij de ringmeester regelmatig, hoeft niet elke 10 minuten, of alles nog op schema loopt terwijl je dochter losrijdt. Laat je dochter of haarzelf bij de jury of jij haar aanmelden bij de jury wagen met minimaal haar naam. Jurylid steekt zijn hand op dan mag ze beginnen of meld dit al bij het aanmelden. Ik rij meestal bewust dan niet meer de A voorbij, aangezien dat verwarrend voor de jury kan zijn of je wel of niet bent begonnen. Laat haar na het groeten in ieder geval haar paard belonen in de ring of netjes achter de A opgesteld, zien jury's graag. En als het lukt, mag ze er ook de hele proef aan proberen te denken om te glimlachen ook al gaat het enorm belabberd. Juryleden zijn ook voor paardenwelzijn en zien ruiters ook graag genieten van het rijden.

Dressuurprotocol moet je zelf ophalen. Je kunt kiezen om er op te wachten of later terug te gaan om ze op te halen. Juryleden zijn verplicht een half uur tot na het einde van de rubriek te blijven, in die tijd willen velen eventuele vragen over de beoordeling voor je beantwoorden. Uitslag wordt meestal ook laterna online gepubliceerd, wisselt per organisatie of je dan nog je prijs kunt krijgen. Mocht je die niet hebben opgehaald op de wedstrijd dag.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:55

DoretteK schreef:
Het is misschien ook wel even handig om het wedstrijdregelement door te lezen? Nu is de B echt niet zo spannend allemaal, maar er staan toch wel nuttige dingen in!

"Nadat het (bel)signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen. Wanneer de combinatie de proef later begint wordt dit gerekend als vergissing in het programma. "


Als je een rondje door de ring hebt gereden moet je dochter zich ook even 'melden' bij de jury en haar naam/naam paard zeggen. Dit kan ook de begeleider doen, maar vaak is de ruiter die dit doet. Dan weet de jury wie ze is.

Ah, dat melden bij de jury wist ik niet. Dank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:56

https://www.startlijsten.nl, kijken hoe laat dochterlief op de start lijst staat, aanvangst tijd van haar rubriek en haar starttijd staan daarbij vermeld

reken uit hoe lang je onder de man nodig hebt, hoe lang je (nog) nodig hebt om los te rijden

kan dochterlief even alleen zijn als u haar gaat melden bij het secretariaat - anders even iemand meenemen -

zorg dat je op tijd bent dat voorkomt stress - kan iemand op het laatste moment uitvallen en de tijden opschuiven, hoor je bij het aanmelden -

flesje water (of wat dochterlief drinkt) zakdoekjes, laatste veeg over de laarzen of neus van de pony

blijf rustig, doe veel zoals u thuis ook doet,

losrijden - indien nog nodig - niet anders doen dan zoals ze het thuis ook doen, dat herkent de pony - belangrijk voor de samenwerking/contact/rust tussen ruiter en pony
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-21 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:56

Duran123 schreef:
Wat ontzettend fijn al jullie tips!
Krijg nu meer en meer een indruk over hoe zo’n dag zal verlopen en waar ik rekening mee moet houden.

Stom….we gaan regelmatig kijken bij stadgenoten. Maar het hele organisatorische gaat dan aan me voorbij. Kom dan puur om te kijken en supporten.
Beetje jammer dat ik nooit een dagje van A tot Z meegelopen heb. Maar het komt vast goed. Voor ieder was er tenslotte een eerste keer.

Overweeg wel om iemand mee te vragen die ervaring heeft (instructrice kan ws niet mee, heeft zelf wedstrijd, tenzij de tijden ver uiteen liggen dan zou ze mee kunnen). Maar iemand mee die het klappen van de zweep kent, en wellicht ook het proefje voor kan lezen.
Dat ik me de eerste keer kan focussen op helpen en goed mee kijken hoe alles op zo’n dag verloopt.

Wat denken jullie?


Supergoed idee! DOEN!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:57

Wat ik vaak handig vind is de eerste ronde rijden op de hand waar je je proefje op start, dan van hand veranderen. Als de jury dan het startteken geeft, kun je mooi van hand veranderen en je proefje starten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 10:57

Eatshay schreef:
Als je die eerste wedstrijd benadert als een oefening en middagje uit om eens te kijken hoe eea nou gaat en of jullie het uberhaupt leuk vinden om op wedstrijd te gaan, voelt het misschien al een stuk minder spannend ;)
Met je paspoort, voorleesboekje en wat geld op zak, kom je een heel eind.
Zorg dat je er lekker op tijd bent zodat je bij anderen kunt kijken hoe zij alles aanpakken, je tijd hebt om even gezellig een babbeltje te maken, en om zo relaxed mogelijk de middag te beleven.
Geniet er van!


Dat doen we zeker! Eerste keren is haar doel om zo goed en rustig mogelijk haar paard de bak door te sturen op vreemd terrein. Lukt dat is haar missie geslaagd zegt ze.

En ik hoop dat ze lol heeft. Ze mag, moet absoluut niet!
En ik als moeder hoop vooral dat er geen ‘gekke’ dingen gebeuren….

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:58

Als je iemand mee kan nemen is dat alleen maar fijn! Doen dus! Vooral voor de rust van dochter en jou.

Maar als het niet kan dan redden jullie het ook samen. Als je aangeeft bij secretariaat dat het de 1e keer is kunnen ze je echt wel op weg helpen. Iedereen is ooit voor de 1e keer op pad geweest.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:59

Nog een laatste tip, ik zie veel groene combinaties flink losrijden en dan hebben ze tijdens de proeven zelf, met name de laatste, geen energie meer over.

Hou daar dus ook rekening mee, rustig aan zodat dochter en paard nog energie genoeg hebben tijdens de proeven. Als je normaal 45 minuten tot een uur rijd dan is 20 minuten losrijden meer dan voldoende, zeker als je onder de man komt.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Eerste wedstrijd, wat regelen, meenemen etc. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:08

Waar is de wedstrijd? @TS
Wellicht is er zelfs wel een Bokker bekend met het terrein enzo :)

Vooral lekker genieten, het is maar een B-proefje dus komt helemaal goed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers