Biomechanica leidraad maken voor de dressuursport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Biomechanica leidraad maken voor de dressuursport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-21 11:17

De laatste tijd verdiep ik mij steeds meer in de biomechanica van het paard. En naarmate ik dit doe krijg ik steeds meer weerstand tegen de (top) sport. Ik vraag me echt af of er geen ommekeer nodig is in de dressuurwereld en we anderen waarden en normen moeten gaan hanteren.
Als je dit filmpje ziet, dan is het toch niet te verkopen hoe er tegenwoordig in de (top)sport rondgereden wordt?

https://youtu.be/p0rZndm7TJg

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:47

Dat is het in theorie toch al? :+ 'Biomechanica' is nu even een hippe term voor iets wat mensen al eeuwenlang bestuderen en wat op papier inderdaad de leidraad is in de dressuur. Nog meer met 'biomechanica' gaan strooien, gaat echt geen verschil maken in de sport: als die mensen het niet boeide toen het nog gewoon 'basisdressuur', 'boerenverstand' of 'gymansticeren' heette, gaan ze dat ook niet doen als we het ineens 'biomechanica' gaan noemen.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:51

Heb je onder een steen gelegen :') ? Deze discussie speelt al vaak en uitgebreid op Bokt en in de hele paardenwereld.

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Biomechanica leidraad maken voor de dressuursport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-21 14:17

Dan moeten er waarschijnlijk nog (veel) meer discussies over komen? En vooral omgezet worden in daden? En als dat niet gebeurt misschien stoppen met de sport?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roulette_ en 10 bezoekers