Neckrope op wedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottexfox
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-03-20

Neckrope op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 02:24

Hii,
Ik rijd dus nu met mijn pony in het Z springen. Ik rijd hem zelf ook heel veel bit loos en met de neckrope. Nu weet ik de er op wealride.nl online dressuur wedstrijden met de neckrope gehouden worden, maar ja ik ben en blijf wel echt een springruiter.
Ik vroeg mij dus af of er ook springwedstrijden worden gehouden voor met de neckrope.
( ik heb namelijk al dressuur gereden maar dat is toch niet echt wat ik nou echt wil)
Zo niet, zijn er organisaties waar je je bvb HC een rondje B in kan schrijven met een neckrope??

Ik ben heel benieuwd of iemand dit weet.. laat t graag even weten.
Dankjewel alvast❤️

Groetjes, verveelde springruiter

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Neckrope op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:10

Helaas... Neckrope mag niet bij de KNHS (behalve bij endurance)... Ook in de HC moet je aan de harnachementseisen voldoen... Misschien kan je een keer aan de organisatie van Equiday vragen of ze naast een NK neckrope dressuur ook een springrubriek willen uitschrijven?

Wel echt heel gaaf en diep respect dat je er zo mee bezig bent!

Lottexfox
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 19:10

nessinator schreef:
Helaas... Neckrope mag niet bij de KNHS (behalve bij endurance)... Ook in de HC moet je aan de harnachementseisen voldoen... Misschien kan je een keer aan de organisatie van Equiday vragen of ze naast een NK neckrope dressuur ook een springrubriek willen uitschrijven?

Wel echt heel gaaf en diep respect dat je er zo mee bezig bent!


Heel erg bedankt voor je antwoord ik ga het zeker vragen! Ik hoop zelf ook echt dat meer mensen overwegen om bit loos of neckrope te rijden hoor

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Neckrope op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:27

Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Als je je paard regulier optuigt, dus gewoon met hoofdstel en bit, met teugels er aan bevestigd. Maar je rijdt vervolgens 'gewoon' met neckrope.... Wat dan?
Ik bedoel, je hebt een verplichte optoming. Maar er staat nergens in de reglementen dat je die ook moet gebruiken, toch?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:52

Eatshay schreef:
Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Als je je paard regulier optuigt, dus gewoon met hoofdstel en bit, met teugels er aan bevestigd. Maar je rijdt vervolgens 'gewoon' met neckrope.... Wat dan?
Ik bedoel, je hebt een verplichte optoming. Maar er staat nergens in de reglementen dat je die ook moet gebruiken, toch?

Je mag je paard niet met nog wat anders optomen dan de toegestane optoming, een neckrope zal je dus moeten verwijderen.

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Neckrope op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:17

Vorig voorjaar hadden we de eerste spring-demo-wedstrijd op neckrope op EquiDay. Was een grote succes, behalve dan dat de KNHS 2 weken voor het event besloot dat het geen wedstrijd mocht heten omdat we dan aan hun regels moesten voldoen. We hebben er dus een showrubriek van gemaakt, maar het resultaat was er niet minder om :-)
Echter, het heeft een hoop stress en gedoe opgeleverd, waardoor ik nog wel 3x zal moeten nadenken om dit opnieuw tijdens EquiDay te organiseren.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:45

Wat leuk dat je er zo actief mee bent!
Helaas zijn wedstrijden nogal dom met hun optomingen. Net zoals je geen dressuur of spring wedstrijden mag rijden met hoefschoenen.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:46

Anoeska27 schreef:
Eatshay schreef:
Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Als je je paard regulier optuigt, dus gewoon met hoofdstel en bit, met teugels er aan bevestigd. Maar je rijdt vervolgens 'gewoon' met neckrope.... Wat dan?
Ik bedoel, je hebt een verplichte optoming. Maar er staat nergens in de reglementen dat je die ook moet gebruiken, toch?

Je mag je paard niet met nog wat anders optomen dan de toegestane optoming, een neckrope zal je dus moeten verwijderen.


Jammer, had me eerlijk gezegd wel leuk geleken om te zien :-D

Lottexfox
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 03:52

Anoeska27 schreef:
Eatshay schreef:
Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Als je je paard regulier optuigt, dus gewoon met hoofdstel en bit, met teugels er aan bevestigd. Maar je rijdt vervolgens 'gewoon' met neckrope.... Wat dan?
Ik bedoel, je hebt een verplichte optoming. Maar er staat nergens in de reglementen dat je die ook moet gebruiken, toch?

Je mag je paard niet met nog wat anders optomen dan de toegestane optoming, een neckrope zal je dus moeten verwijderen.


Wel jammer want dat had best wel een oplossing kunnen zijn
Laatst bijgewerkt door Lottexfox op 18-09-20 03:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Lottexfox
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 03:54

callippo schreef:
Vorig voorjaar hadden we de eerste spring-demo-wedstrijd op neckrope op EquiDay. Was een grote succes, behalve dan dat de KNHS 2 weken voor het event besloot dat het geen wedstrijd mocht heten omdat we dan aan hun regels moesten voldoen. We hebben er dus een showrubriek van gemaakt, maar het resultaat was er niet minder om :-)
Echter, het heeft een hoop stress en gedoe opgeleverd, waardoor ik nog wel 3x zal moeten nadenken om dit opnieuw tijdens EquiDay te organiseren.


Het lijkt me wel heel leuk als dat weer gedaan word ik ben dat dressuur wel een beetje zat

Lottexfox
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 22:14

Haaiiiii voor iedereen die dit leest omdat ze het zelf ook willen. Ik heb maar gewoon wat maneges gemaild. Ik kreeg een super positief Andy woord van manege groenewoude. Ze kijken er naar uit om mij daar met neckrope te zien rijden