Inentingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Inentingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 22:14

Ik las dat er tijdens een wedstrijd gecontroleerd kan worden of de inentingen van je paard/pony in orde zijn. Is het dan de bedoeling dat je kan aantonen dat je paard vanaf veulen af aan geent is (dat wordt wel een hele waslijst bij een paard van 20 Lachen ), en als ie ooit een enting gemist heeft is 't niet geldig (of denk ik nu weer te moeilijk Haha! )? Naar welke entingen wordt er dan gekeken? (welke zijn er verplicht, hoeveel jaar wordt er teruggekeken en hoevaak verplicht per jaar enten)?


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:16

Je hebt een paspoort (want hij moet gechipt zijn) en hierin moet je kunnen aantonen dat het paard de basisentingen heeft gehad en in de rest van de jaren minimaal één keer per jaar (toch?) geënt is.

Dit is ter verkoming van verspreiding ziektes. En ze kunnen je inderdaad ineens vragen om je paspoort van je paard.
Het is mij nog maar één keer overkomen met een hengst en volgens mij deden ze dat om te kijken wat voor ras (Lus) dan dat ze echt wilde weten of ie goed geënt was....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:17

1 x per jaar influenza is verplicht! En natuurlijk de eerste entingen moeten oke zijn, er mag idd geen enting ontbreken, dan moet er weer van voren af aan begonnen worden!
Alles moet aangetoond kunnen worden, van eerste enting af aan!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:19

Het gaat erom dat je paard een basisenting heeft gehad.

Een basisenting bestaat uit 2 entingen die minimaal 21 dagen maar niet langer dan 92 dagen uit na elkaar moeten zijn gegeven.
Vervolgens moet er ieder jaar binnen het jaar geent zijn.
Op het moment dat er langer dan 1 jaar tussen zit, moet je paard weer een nieuwe basisenting krijgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 22:29

Ok, snap het geloof ik.
Maar wat nu als je een paard koopt dat geen paspoort heeft en waar de voorgeschiedenis niet van bekend is? Moeten alle basisentingen dan weer opnieuw gedaan worden, voor de zekerheid?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:35

ja, dan moeten die allemaal in het paspoort staan..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoronaZorro en 25 bezoekers