Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fetje

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:15

Dee_Es schreef:
Ik heb de uitslag van de enquête van Overijssel ingezien en daar is een meerderheid tegen voortzetten van de online proeven met als grootste argument het gebrek aan controle. Deze resultaten worden teruggekoppeld aan het dressuurforum.

Zijn er al meer resultaten bekend?


Jakkes wat balen!
Wij zijn gisteren voor het eerst naar een wedstrijd geweest na de rest online te hebben gedaan en daar was echt niet meer controle. Niemand bij het lostijden en de jury zat op de we verdieping. Die zouden echt niet mijn bit, neusriem of sporen kunnen bekijken bijv.

Esra deed het super, en helemaal voor de eerste keer! Ze vond het wel spannend maar sloot zich niet voor me af en bleef heel goed opletten. Daardoor werd ze ook snel wat meer ontspannen. Af en toe wou ze wel even kijken maar met een kleine ophouding was dat zo weer over. We hadden 191 en 189, wat mooi in lijn staat met onze online L2 proef van 188,5. Dus ook bijna geen verschil. Dus ik denk dat de angst dat er thuis hogere punten vergeven worden reuze meevalt!

Esra B+10 PR 215,5 /L1+10 PR 211,5 /L2+4 PR 191


dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:47

Doen ze die enquête ook bij mensen die echt mee hebben gedaan?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:06

Dat vroeg ik mij ook af, onder welke doelgroep is die enquête gehouden?

Ik denk dat het een fijne toevoeging is op de wedstrijden op locatie. De echte wedstrijden waren overvol in de zomer, dus die angst van het begin was onterecht.

Gefeliciteerd Fetje met je punten, fijn dat het verschil niet al te groot is geweest met het online rijden.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:49

Ja en die nieuwe Covid golf die eraan komt en de bijbehorende restricties past het ook wel bij.

En het is ook wel een beetje onbekend maakt onbemind. Ik moest er eerst ook meer van weten om er iets van te vinden

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:10

dell_1 schreef:
Doen ze die enquête ook bij mensen die echt mee hebben gedaan?


Ik heb het even dubbel gecheckt en hier vragen ze niet eens naar. Iedereen die lid is van de (besloten) fb-groep van de regio kon de enquête invullen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:54

ik heb toevallig net KNHS geappt en er is nog niets bekend wel hopen hun dat het door gaat melden ze.

dus duimen maar!

En tja de Covid19 |( slaat weer hard om zich heen.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:01

helmab schreef:
ik heb toevallig net KNHS geappt en er is nog niets bekend wel hopen hun dat het door gaat melden ze.

dus duimen maar!

En tja de Covid19 |( slaat weer hard om zich heen.


Ik heb zo het idee dat de KNHS het liever laat dood bloeden, maar wel achter de hand houdt voor als er toch weer strenge(re) maatregelen komen...

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:26

Is we all ride anders een goed alternatief? Iemand hier daar ervaring mee?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:28

Dee_Es schreef:
Is we all ride anders een goed alternatief? Iemand hier daar ervaring mee?


Ja maar dat is niet voor winstpunten he?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:37

Nee ik heb zelf ook gewoon de mogelijkheid om op wedstrijd te gaan maar voor wie dat niet kan is het misschien wel een optie. Ik zie de KNHS er ook wel voor aan dat wanneer We all ride een succes zou worden de online proeven daar ook gewoon weer mogelijk worden (iets met geld en zo := )

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:47

Dee_Es schreef:
Nee ik heb zelf ook gewoon de mogelijkheid om op wedstrijd te gaan maar voor wie dat niet kan is het misschien wel een optie. Ik zie de KNHS er ook wel voor aan dat wanneer We all ride een succes zou worden de online proeven daar ook gewoon weer mogelijk worden (iets met geld en zo := )



Daar heb je zeker gelijk in denk ik.

Ik ken het kwa naam en een x op event zien staan maar nooit aan meegedaan okal heb ik een x een gratis wedstrijd van hun gewonnen(om gratis x mee tedoen) volgens mij kan je wel leuke prijzen winnen maar ja geen winst rijden... beetje jammer. Ben wel benieuwd naar ervaringen er mee.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:51

De proeven via we all ride zijn wel écht anders. Je hebt daar B, L, M maar dus geen tussenklasse en dat is goed terug te zien in de proeven. Ik heb een paar keer thuis zo'n proef geoefend, maar ik vond die proeven niet zo leuk en er was een te groot verschil tussen de niveaus.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:19

Nou wij hebben de aankomende wedstrijd gecanceld. Teveel gedoe en om heel eerlijk te zijn, ook op mijn aangeven omdat ik het gewoon heel onverstandig vind. We zitten in een regio waar een hoop uitbraken zijn.

Voor de volgende wedstrijd bekijken we of het mogelijk is tegen die tijd met aangepaste zaken. Het zou een stuk makkelijker zijn als de meetmomenten weer mogelijk zouden zijn.......

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:31

Ik begrijp dat die mogelijk zijn want heb gehoord dat er een vereniging is die haar wedstrijd voor aankomend weekend heeft omgezet

In der Ruhe liegt die Kraft.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:37

Ik ben ernaar aan het kijken maar goed vanuit de KNHS is aangegeven tot 1 september.....en dat is ook naar ons gecommuniceerd.

Ik wacht op antwoord van de KNHS.....

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:39

Maar wat maakt dat een meetmoment makkelijker is? Dan heb je toch precies net zoveel mensen over de vloer? Ik bedoel prijzen uitreiken is wel iets wat creatief kan? Met prijzengeld gaan werken ipv spullen en de deelnemers naderhand dat overmaken bijvoorbeeld.

Of een uitslagen lijst publiceren en enkel alleen de winnaars mogen die ophalen bij secretariaat. Wachten doe je maar in de auto. Lijkt me toch dat hier heel prima een mouw aan te passen is....

Wel ben ik het met je eens dat je dan beter helemaal afzeggen kan! Om de verplaatsing van mensen te voorkomen. Maar met een meetmoment heb je die net zo goed dus dat voordeel zie ik niet als je dat zou doen. Ik vind een meetmoment wat dat betreft een wassen neus, want je hebt nog evengoed deelnemers die zich verplaatsen met groom....

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:45

Meetmoment is voor mij heel makkelijk indelen omdat ik nergens rekening mee hoef te houden, behalve met evt voorkeuren. Voor toekomstige evenementen laat ik deelnemers van te voren betalen en ik hoef geen prijsuitreiking te houden.

Voor wat betreft het aantal deelnemers over de vloer heb je volkomen gelijk! Ook al is de kantine dicht, ze moeten toch plassen etc. dus dat is ook waarom we besloten hebben nu gewoon te cancellen. Het is bij ons in de buurt wel echt fors ook met de besmettingen. Ook zit je dan niet in Rdam DH of Adam, ook hier zijn de cijfers niet best.

MyWishMax

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:11

Nee, is niet best hier. Vanuit de regio ook al wedstrijden afgelast.

En ik moet zeggen dat ik de wedstrijd waar ik aan mee deed ook niet prettig vond. Nou Ja vooral mensen die dus met hele aanhang kwamen kijken en bleven hangen daarna. Organisatie deed haar best maar toch een hoop mensen die zich er gewoon niet aan houden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:46

Antwoord van de KNHS, annuleren kan maar kost je de wedstrijdafdracht.....zat er natuurlijk dik in.

Meetmomenten zijn na 1 september niet meer toegestaan. Dus wat andere verenigingen doen kan dus eigenlijk niet maar ja je moet wat! Je mag ook geen prijsuitreiking houden. Technische gezien moet je dus wel een klassement opmaken maar een prijs nasturen. Dat kan ik wel regelen maar dan voor een volgende wedstrijd. Maak ik gewoon digitale bonnen.

Blijft nog wel wat jij ook zegt MwM, teveel mensen en onze vrijwilligers die dus geconfronteerd worden met jan en alleman en je moet maar afwachten wie zich ergens aan houdt. Als ik zo her en der lees hoe mensen er bijvoorbeeld in de supermarkt al beroerd mee omgaan......

Voor mij hoeft het even niet. Laat het nou eerst maar eens echt wat minder/rustiger worden.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:08

Wat dat betreft ben ik wel heel blij dat onze vereniging alleen outdoorseizoen wedstrijden heeft, wij hebben net 19 en 20 september de laatste gehad.

Op zich kun je, met het nasturen van een prijs je wedstrijd inrichten als meetmoment. Als dezelfde klasse maar bij 1 jury rijdt. Ideaal is anders idd. Jammer dat de KNHS niet hierop inspringt en meetmomenten per direct weer mogelijk maakt, zou een hoop gedoe schelen.

Ook zou wat mij betreft het online rijden nu weer uit de kast gehaald mogen worden. Waarom zou je meer mensen bij elkaar willen laten komen dan nodig? De KNHS mist hier wat mij betreft een kans om in te springen op de actualiteit en te laten zien dat ze wel flexibel kunnen zijn en mee blijven denken.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:04

@Daffodil: volgens mij doet Ons Genoegen as zaterdag een wedstrijd zonder prijsuitreiking, dus in feite een meetmoment.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:08

Zou natuurlijk kunnen dat ze geen prijsuitreiking doen, maar wel de prijzen later opsturen of het prijzengeld overmaken en de uitslag online bekend maken. Wij hebben zondag de eerste selectie, en gisteren heeft de vereniging op startlijsten gezet dat we nog te horen krijgen hoe ze dat in gaan richten, maar de wedstrijd gaat iig door.

Zag dat een vereniging bij ons in de buurt vrijdag de wedstrijd al heeft omgezet naar meetmoment.. dat mag dus helemaal niet lees ik hier.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:14

Bij ons zijn de regels dit weekend als volgt;
Afbeelding

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:30

Flicka12 schreef:
Bij ons zijn de regels dit weekend als volgt;
[ [url=m/QNtfMF.png]Afbeelding[/url] ]

Goede oplossing zo!

Wedstrijd die ik zaterdag heb opgegeven gaat ook door, maar met prijsuitreiking buiten. Vind bovenstaande oplossing dan nog beter. Voor de rest zelfde regels.

Wel sneu, nu mag de eigenaresse niet mee. Ga ik alleen met de eigenaar, terwijl dat qua Corona eigenijk geen verschil maakt, want 1 huishouden. Maar snap dat ze ergens een lijn moeten trekken :j

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:41

@dee ees misschien zijn de proeven van dressuuronline iets voor jou

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers