B Debuut, waar om denken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 20:29

Hoi Bokkers!

Het is een tijd geleden dat ik wedstrijden reed, dus ben een paar dingen kwijt.

Het gaat om B dressuur in NL.


- Hoe ver vantevoren moet je aanwezig zijn?

- Moet je melden dat je er bent?

- Wanneer krijg je je protocollen?


Bedankt!

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:30

Ik zorg altijd uur van tevoren aanwezig. Kun je rustig aanmelden( dus ja je moet melden dat je er bent), opzadelen en lostijden. Protocollen verschild. De ene keer leggen ze ze meer. De andere keer pas met de prijsuitreiking

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:36

Maak voor jezelf een tijdschemaatje, zodat je niet veel te vroeg of te laat komt. Bijvoorbeeld:

16.00 vertrek van stal
16.45 aankomst locatie + aanmelden
17.15 opzadelen
17.30 losrijden
18.00 starttijd proef

Altijd van te voren aanmelden en betalen bij secretariaat. Dan kan je daar gelijk vragen waar losrijden is, is er een ringmeester, hoe laat is prijsuitreiking, of je protocollen al eerder mag halen, etc etc.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:41

Hoe lang van te voren aanwezig hangt ook een beetje af van verschillende factoren:

* Hoe lang heb je nodig voor het zadelen
* Het inrijden?

Zelf ben ik het liefst een uur van te voren aanwezig.
Kan ik me op het gemak aanmelden, paard zadelen, zelf je juiste kleding aan, inrijden.

Bij de meeste in het na afloop na de laatste start in de B, en dan een half uurtje erna. Zodat de laatste kan uitstappen, afzadelen etc.
Maar je hebt er ook bij waar ze de protocollen al neerleggen of aan het einde van de dag is.

Nu rijden wij voornamelijk alleen in de buurt. En wanneer we weten dat het lang duurt, dan brengen we paard lief naar huis en gaan we terug.
Anders staat ze gewoon op de trailer met een goed gevuld hooinet (of bij mooi weer aan de trailer vast maar laten haar dan niet alleen).

Voor de zaken thuis, houd ik ruim tijd aan zodat we rustig haar kunnen borstelen, knotten etc. Heb een hekel aan gehaast hiermee.

Dag van te voren wassen we altijd al haar staart en doen die in een vlecht (of we moeten einde dag pas moeten starten dan doen we het dezelfde dag)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 20:46

Ik heb geen trailer dus ga er te paard heen, maakt het wel wat lastiger wachten op protocollen maar dan rijd ik paardlief eerst lekker terug naar stal. Is een jong paard wat wedstrijdterrein nog niet kent, liever niet meer stress dan nodig, door daar te lang te blijven :)

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Re: B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:20

Prijsuitreiking is vaak aan het einde van de dag dus als alle rubrieken geweest zijn. Als ik een wedstrijd in de buurt had ging ik ook altijd eerst mijn paard terug naar stal brengen en daarna met de auto zelf weer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:58

Christel1 schreef:
Prijsuitreiking is vaak aan het einde van de dag dus als alle rubrieken geweest zijn. Als ik een wedstrijd in de buurt had ging ik ook altijd eerst mijn paard terug naar stal brengen en daarna met de auto zelf weer terug


Ik weet niet waar jij start maar in principe is er na elk niveau de prijsuitreiking... Dus als jij als laatste start bent in jouw groep, kan het zijn dat er na een minuut of 10 al de prijsuitreiking is.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:24

bobje26 schreef:
Christel1 schreef:
Prijsuitreiking is vaak aan het einde van de dag dus als alle rubrieken geweest zijn. Als ik een wedstrijd in de buurt had ging ik ook altijd eerst mijn paard terug naar stal brengen en daarna met de auto zelf weer terug


Ik weet niet waar jij start maar in principe is er na elk niveau de prijsuitreiking... Dus als jij als laatste start bent in jouw groep, kan het zijn dat er na een minuut of 10 al de prijsuitreiking is.

Idd meestal is het zo'n half uurtje na de laatste start in de B is mijn ervaring.

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Re: B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:11

Oo oké weer wat geleerd! Misschien is dat in de verschillende regio’s anders? Waar starten jullie? ik start in noord Holland noord, soms kwam het bij mij voor dat er een ochtend en middag prijs uitreiking is maar meestal was het er een op het einde van de dag.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: B Debuut, waar om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:20

Vroeger hadden wij ook aan het einde van de dag pas prijsuitreiking,maar gelukkig is dat al lang afgeschaft. Meestal een half uur na de laatste start in een rubriek. Alleen bij grotere wedstrijden met overal winnaars kan die uitreiking wel eens apart zijn aan het einde van de dag.

TS, kan je van te voren met de auto er naar toe om aan te melden? Als je te paard er naar toe gaat weet ik niet hoe fijn het is om er een uur van te voren te zijn. Terwijl dat wel handig is als het bijvoorbeeld in of uit loopt, zodat je dat op tijd weet, je kan betalen en aan melden.

Ik ben er bijvoorbeeld altijd anderhalf uur van te voren en maak een heel tijdschema hoe laat ik alles moet doen. Zo laat starten is zo laat erop om los te rijden, zo laat dus aankleden en opzadelen, zo laat er zijn betekent zo laat weg en zo laat vlechten en poetsen. Met een uur van te voren er zijn kwam ik in tijdsnood met het aankleden opzadelen en losrijden. Nu heb ik de tijd om aan te melden, de losrijdbaan te bekijken en op het gemak alles te doen, omdat ik weet hoe lang ik moet losrijden. Ik heb persoonlijk liever tijd te veel dan dat ikmoet haasten. :')

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:32

SweetVanille schreef:
Ik heb geen trailer dus ga er te paard heen, maakt het wel wat lastiger wachten op protocollen maar dan rijd ik paardlief eerst lekker terug naar stal. Is een jong paard wat wedstrijdterrein nog niet kent, liever niet meer stress dan nodig, door daar te lang te blijven :)


Dit is handig om te melden bij je aanmelding (of voor publicatie van de startlijst), dan kan het secretariaat daar rekening mee houden. Mocht het een grote rubriek zijn kunnen ze jou misschien aan het begin plaatsen, zodat je na de proeven direct je paard naar huis kan brengen en zelf terug kan komen voor de prijsuitreiking.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 13:11

MyWishMax schreef:
TS, kan je van te voren met de auto er naar toe om aan te melden? Als je te paard er naar toe gaat weet ik niet hoe fijn het is om er een uur van te voren te zijn. Terwijl dat wel handig is als het bijvoorbeeld in of uit loopt, zodat je dat op tijd weet, je kan betalen en aan melden.



Dat is een goede tip!

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 13:12

Princesj schreef:
SweetVanille schreef:
Ik heb geen trailer dus ga er te paard heen, maakt het wel wat lastiger wachten op protocollen maar dan rijd ik paardlief eerst lekker terug naar stal. Is een jong paard wat wedstrijdterrein nog niet kent, liever niet meer stress dan nodig, door daar te lang te blijven :)


Dit is handig om te melden bij je aanmelding (of voor publicatie van de startlijst), dan kan het secretariaat daar rekening mee houden. Mocht het een grote rubriek zijn kunnen ze jou misschien aan het begin plaatsen, zodat je na de proeven direct je paard naar huis kan brengen en zelf terug kan komen voor de prijsuitreiking.



Inderdaad, bedankt!