Organiseren onderlinge wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Organiseren onderlinge wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 21:45

Ik wilde gaan starten met mijn paard in de B. Alleen zitten hier in de buurt alle wedstrijden al tot eind april vol Boos!
Nu kan ik pas in juni starten als ik mazzel heb....
Nu wilde ik misschien een onderlinge wedstrijd organiseren bij ons op stal of ergens anders in de buurt.
Wat komt daar allemaal bij kijken?
* Kosten jury?
* Hoe jury te regelen?
* Klasse- indeling?
* enz...

Wie kan me aan punten helpen en vragen beantwoorden?


AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:38

De standaardvergoeding voor een jury is € 12,- per dagdeel + €0,28 per km (heen en terug). Een lijst met juryleden kun je vinden in het vademecum (krijgt iedereen die lid is van de KNHS). Houd er rekening mee dat niet iedere jury onderlinge wedstrijden wil jureren en dat de meeste al bezet zullen zijn. Je moet soms 20 mensen bellen om 1 jury te vinden. (Kun je nagaan hoe veel werk het is als je 40 juryleden moet hebben voor een wedstrijd in de zomer....)

De klasse-indeling kun je denk ik het beste doen volgens de normale indeling, eventueel in handicap als je weinig deelnemers hebt in de hogere klasses.

Verder moet je van te voren bedenken wat je als inschrijfgeld wilt vragen en wat de winnaars krijgen: prijzengeld, bekers of alleen rozetten, een schrijfster voor bij de jury, een ringmeester en iemand op het secretariaat (denk aan extra wisselgeld!). Als er geen startcoupons gebruikt worden moet je zelf iets maken, bijvoorbeeld een pagina kopiëren uit het dressuurboekje.

Bij de planning kun je het beste uitgaan van 8 minuten per proef. Zorg dat je niet meer dan 24 deelnemers hebt per jury, anders wordt het teveel.

Veel succes gewenst!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:37

rijd je bij een vereniging, vraag dan eens aan eht bestuur of zij deze onderlinge financieel steunen
zo werden onze onderlinge dat ook gedaan, jury's waren leden van de vereniging, en dus scheelde ons(achteraf het bestuur natuurlijk) geen geld, alleen een cadeautje ofzo
de klasse L1 en L2 kan je bv al bij elkaar doen, zo ook met de M en de Z
1 prijs per 4 deelnemers ongeveer
tja je kan het zelf wel allemaal invullen, heb je nog vragen, stuur dan ff een pb

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:00

ik zit in een "evenementenbestuur" ,bij ons op de pensionstal.
wij organiseren 3× per jaar onderlinge wedstrijden,en krijgen per keer zo'n 45 deelnemers.
wij doen het niet helemaal volgens de off. regels van het knhs.
om het ook voor de beginnende ruiters leuk te houden.
zo kun je bij ons ,ongeacht je leeftijd en grootte van je paard,een B1/2 proef rijden,dus zonder galop.verder de B t/m M1,deze worden in leeftijden ingedeeld,ipv pony's of paarden.(onder en boven de 16 jaar!)
wat jury's betreft:wij vragen altijd een regeionaal bekende wedtrijdruiter(min.m2 nivo),ipv een off. jury,deze doen het voor een kadobon van €10,-)
verder hebben wij voor zo'n dag nodig:2 pers. secretariaat,1parkeerbeheer,2ringmeesters,2jury's+2 schrijvers.
wij vragen €7,50 inschrijfgeld,en hebben diverse sponsors.
zo krijgt elke deelnemer een prijs(in de vorm van een gebruiksvoorwerp uit de ruitersportzaak,van min.€5,-)en een rozet,als extra prijs een beker voor de hoogste dagscore,en een gratis privéles van 3/4 uur.

dit is in Zeeland,en we heeben al deelnemers gehad uit z-holland en Belgie!!
als ik je ergens mee kan helpen,pb je me maar!

dus de animo is groot.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Fangio, FCSA, Ginny135, xJurdyWonanx en 28 bezoekers