eerste wedstrijd WE - wat kiezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

eerste wedstrijd WE - wat kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 13:12

Sinds kort zijn mijn paard en bijrijdster samen begonnen met WE. Blijkbaar heeft mijn pre daar, als koele kikker, aanleg voor. Hij vindt dat heerlijk om te doen. Op aanraden van de trainer zouden ze begin juli graag eens meedoen aan een wedstrijd. Maar we twijfelen nog wat in welke reeks.
Ze hebben nu 2 maal aan een trail-training mee gedaan, en alle oefeningen gaan eigenlijk al heel vlot. Een deel ervan in galop. Andere in stap of draf.
De trainer gaf aan dat ze volgens hem zeker in WE1 zouden kunnen starten maar ik twijfel nog wat of we toch niet beter beginnen bij WE0 omdat:
- bij WE1 in de dressuurproef een enkelvoudige wissel wordt gevraagd, en dat kan hij nog niet, al zit hij er dicht bij. De rest van de proef zou moeten lukken
- Ik geen idee heb wat er bij het trail-rijden in een WE1 proef wordt gevraagd, en wat het verschil is met WE0? Op de paar plannetjes die ik heb gevonden zie ik niet veel verschil.
- Ik zeker wil zijn dat mijn paard het een positieve ervaring vindt, maar het ook wel wat zonde zou vinden als ik zou zien dat hij We1 wel aangekund zou hebben.
Ik vind heel weinig informatie terug over wat er precies op een wedstrijd gevraagd wordt. Wat mag en wat niet (qua staf - draf en galop, bv.). Het gaat over een wedstrijd in Vlaanderen, Belgiƫ dus, misschien dat er wat verschil is met wedstrijden in Nederland?
Zijn er mensen hier die al wat meer thuis zijn in de WE-wereld, en die wat kunnen helpen bij de keuze?


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: eerste wedstrijd WE - wat kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:35

Heb je de website van Flanders WE al bekeken? https://www.flanderswe.be/

Onder reglementen vind je ook de klasseverdeling, welke gang ze wanneer willen zien, zowel in de dressuur als in de trail.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: eerste wedstrijd WE - wat kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 14:37

Deze site had ik nog niet gevonden. Ik ga die eens uitpluizen. Dank voor de tip.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: eerste wedstrijd WE - wat kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:34


Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: eerste wedstrijd WE - wat kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 17:23

Ik heb alles een beetje zitten bekijken. Als ik het goed begrijp mag je dus in WE0 geen enkele oefening in galop doen, in de trail? Klopt dat?
Ik denk dat we toch maar voor WE0 zullen kiezen. In WE1 doe je de slalom en de tonnen ook met enkelvoudige galopwissel, en dat zal nog wat nipt zijn, vrees ik. Dat Ian hij net wel/niet. Wel jammer dat je in WE0 geen galop mag doen, want de pen en de garrocha kan hij goed in galop. Nu ja, dan is het toch wat rustiger voor hem zo de eerste keer op wedstrijd . Al houdt hij echt van publiek. Dan Steekt hij graag een tandje bij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, JeeBee, SemrushBot en 2 bezoekers