Lopend naar wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:44

Zondag is het zo ver. Mijn eerste wedstrijd op ander terrein. Helemaal onbekend is het niet want het terrein ligt op ongeveer 3 kilometer van de stal waar mijn pony gestald staat. We gaan dus lopend naar de locatie. Wat zijn dingen die we echt niet moeten vergeten, tips? Ik hoor het graag!

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:46

Je paard :P

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:46

Ik stuurde altijd even een mailtje naar de organisatie, dat ik onder het zadel kwam en daardoor geen uur van te voren aanwezig was.

En dat ik gelijk na de proeven weer weg ging, dat is wel zo fijn om als organisatie te weten.

Ik nam altijd voor de zekerheid een halster en touw mee

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:47

Hoevenkrabber, wat water voor jezelf. En misschien iets lekkers voor je paard voor na de wedstrijd. Ik weet niet wat voor weer het wordt, maar een uitrij deken is wel lekker mocht het erg winderig zijn of nat.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:51

Wij gaan ook geregeld onder de man, als het wedstrijd is op onze eigen club. Zijn ze al lekker ingestapt :-) . We doen dit alleen als het droog is trouwens, maar dan nemen we ook een uitrijdeken, proevenboekje en paspoort mee. Verder meteen na de wedstrijd paard terug naar huis en op de fiets om de punten. Succes op wedstrijd!!

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:59

Goede tip om de organisatie te bellen, dat ga ik zeker doen. Alvast bedankt voor de tips!

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:08

Waarom ga je er niet rijdend naar toe in plaats van lopend? Deed mijn dochter ook altijd en kon ze hem al een beetje inrijden. Was zo fijn voor haar.

Ze had altijd haar wedstrijd tenue aan onder een regenjas en over de rijbroek had ze een regenbroek. Zodat ze alleen maar alles uit hoefde te doen. Paard was "gewassen en gestreken" en had ook al het mooie witte dekje aan. Alleen als het regende deed ze de inrijdeken gebruiken zodat het dekje schoon bleef.
Je moet zelf of iemand die met de auto gaat ook de papieren mee laten nemen en het is slim als je alvast wordt aangemeld door die persoon zodat als ze zijn ingelopen je gelijk kunt starten.
Mijn dochter liet het ook altijd van te voren weten dat ze onder de vrouw kwam, maar voor haar was het echt wel ver rijden (ongeveer een uurtje binnendoor) dus als er veel afmeldingen waren kwam het wel eens voor dat ze eventjes op haar moesten wachten. Deden ze toen niet moeilijk over en is geloof ik maar één keer gebeurt op die locatie waar ze vaker ging rijden (we hadden geen trailer).

Santos_05

Berichten: 3072
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:18

Het paspoort van je paard ;)

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:21

@pien_2010, had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Het is de eerste keer dat we zo op pad gaan omdat het zo dichtbij is. Bedankt voor je tips, ik zorg dat iemand vooruit gaat en dan kan ik er rijdend heen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:35

Comfortabele schoenen als je rijlaarzen niet lekker genoeg zitten om zo'n eind te lopen! Raad ik aan uit ervaring :+

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:36

En vooral heel erg genieten. Is zo gaaf om op je paard stoer aan te komen op het wedstrijd terrein. Wij hadden een hele stoere barokke merens en mijn dochter was altijd "het snoepje van de week" zoals ze gewassen en gestreken door het bos reed en aankwam. Even lekker voluit laten gaan, en paard genoot daar zo van.

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:11

De meeste mensen zetten hun paard in de trailer als ze zich gaan aanmelden bij het secretariaat. Dit kun jij dus niet doen. Zorg er dus voor dat je iemand hebt die hem wilt vasthouden. Andere deelnemers zitten daar niet altijd op te wachten. Als je de organisatie hebt laten weten dat je te paard komt, zullen zij ook makkelijker even iemand vrijmaken om je paard even vast te houden, of je paspoort even naar het secretariaat te brengen als jij bij je paard blijft.
Een halster met touw zou ik ook meenemen, dan kun je hem even vastzetten. Maar niet ieder paard is daar geschikt voor, op vreemd terrein.
Hoevekrabber.
Wat geld, voor inschrijving maar ook wat extra voor mocht er iets zijn.
je telefoon, met het nummer van de organisatie erin, en met het nummer van eventuele hulptroepen.
Paspoort en proevenboekje.
Ik ben meerdere keren te paard naar wedstrijd gegaan en het is een prima manier om los te rijden.
Veel plezier!

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:28

Ik ga eigenlijk altijd rijdend naar wedstrijdjes. Ik zorg altijd dat er iemand mee fietst/rijdt of dat er iemand op stal is die mij kan opvangen. Verder sowieso de basis dingetjes meenemen en meestal neem ik nog een halster, extra appeltje en hoevenkrabber mee, voor als er onderweg iets zou gebeuren!

horselovexl
Berichten: 32
Geregistreerd: 20-03-19

Re: Lopend naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:14

ik zou het bij een halster houden, je telefoon en je paspoort. of je moet natuurlijk erg lang van huis zijn.