D-pony springen tussen de paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LarissaKas

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-11-14

D-pony springen tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 21:32

Hooii,

Ik vraag me dit al een tijdje af, maar ik heb een D-pony en ik word in 2019 18 jaar.
Ik zou met hem graag wedstrijden blijven rijden en weet dat dit met dressuur mag en mogelijk is.
Maar hoe zit dit met springen?
Ik ben niet van plan heel hoog te gaan springen (ik weet dat je sowieso zit met afstanden)
maar mag je überhaupt wel tussen de paarden springen met een D-pony?
Met een E-tje mag dit wel, dat heb ik wel gevonden maar over D-pony's lees ik helemaal niks.

Hij is een new forest van 147cm btw en wel echt een goede springer met een zeer ruime galop en een goed tempo tijdens een pacours.

Als iemand iets weet, graag! Alvast bedankt ;)

Larissa

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: D-pony springen tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:44

Je mag gewoon springen met een pony tussen de paarden! Afstanden in dubbels zijn natuurlijk wat lastiger, maar als je pony een ruime galop heeft moet dat gaan.

outlaw8
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:45

Heey Larissa,

Mijn dochter reed ruim 2 jaar geleden ook met een D-pony tussen de paarden op springwedstrijd. Ik geloof niet dat dat veranderd is in het reglement dus ik wens je veel plezier en succes.
Gr. Els

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:48

Ik heb vroeger met mijn pony ook bij de paarden in het b mee gereden, maar liep stuk op de dubbels.
Wel heb ik nog wat Sgw wedstrijden met hem mee gereden.
Dan was het springparcours ook nog wel lastig, maar dat lukte wel. De cross (B paarden) ging verder prima.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: D-pony springen tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:07

Mag en kan gewoon. Pony's zijn vaak ook wat handiger dus als het inderdaad een goede springer is komt die de B sowieso wel door hoor. En gewoon BB beginnen, kan 80 en 90 cm. Dat is voor een D pony B en L, als dat goed genoeg gaat ook met afstanden kun je gewoon B gaan starten.