Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:08

SaraViavia schreef:
Ik had als doel in maart L2 te starten (nu L1+7) maar ivm de vorst bijna 2 weken niet gereden, dus moet even bijstellen.
- Eind april - begin mei: overgang naar L2
- Springen weer op gaan pakken en meer privelessen daarin nemen
- In 2019 de punten voor het M1 zou helemaal super zijn


Ondanks we bijna geen wedstrijden hebben gereden zijn we toch op de goede weg. Inmiddels L2 + 9 dus die punten voor het M1 gaan we dit jaar halen. Ook het springen wordt opgepakt. Ik wil dit jaar dus M1 startgerechtigd zijn (liefst voor 16 december omdat ik dan binnen 1 jaar van eind B naar M startgerechtigd ben) en verder pakken met springlessen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:50

Canon schreef:
Ik wil al jaren starten. Elk jaar komt er weer wat persoonlijks tussen voor mij.. (Ik leef te druk en veeleisend. Wordt aan gewerkt..) Dit jaar lijkt het toch echt te gaan gebeuren dat wij ons doel halen! *\o/* Datum gevonden op een plek vlakbij stal, spullen compleet, paard loopt nu echt steeds lekkerder, nu nog de zenuwen overwinnen en inschrijven.. dan rijden wij onze eerste B! :D

Ons doel is eigenlijk te gaan springen, daar ligt ons hart echt. Maar eerst wil ik dressuurmatig goed hebben en natuurlijk onze toegang hebben verdient door onze B dressuurpunten te halen. :) De zomer een cross zou helemaal mooi zijn, maar dat is bonus.

Ik schreef dit in maart dit jaar. Inmiddels zijn we de datum die ik toen in gedachten had mijlenver voorbij, := maar kan ik inmiddels wel hardop zeggen dat we het gedaan hebben! :D De eerste dag deze maand voegden een vriendin (met evenveel spanning) en ik de daad bij de woorden "Laten we net doen of we gek zijn en samen inschrijven.. Is lachen!" Meteen raak ook! Met het motto 'niet vallen en binnen de hekjes blijven' en uiteindelijk op nummer één eindigen geeft misschien in a nutshell weer hoe mijn proces die dag ging.. Ik stikte in mijn drankje aan de bar bij de uitreiking. :') We zouden voor indrukken gaan..! B-)

177,5 punten voor de eerste proef en een derde plek en 190,5, die mij de eerste plek bezorgden, in de tweede ronde. Paard gedroeg zich voorbeeldig en ik ben echt in de wolken van haar.. <3 Wát een vertrouwen van mijn vriendinnetje. Ik hoop rond de kerstconcoursen misschien te gaan springen ergens. Maar tot nu kan ik me niet indenken dat ik die parcours ga onthouden en de juiste lijnen loop.. :') Dressuur gaan we sowieso doorpakken en ik denk al na over een doel voor 2020. Dat moet toch wel een mooi sportjaar worden. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Canon op 19-11-19 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:03

Mijn doel: Ik wil heel graag mijn F-proeven afronden. Ik zit nu op F7. Helaas biedt de manege maar eens in de zoveel tijd F-proeven aan waardoor ik nooit verder kan komen. Het zou leuk zijn als ik straks op L1 niveau kan komen.

Verder wil ik volgend jaar graag een eigen paard kopen waarmee ik graag wil gaan crossen. Maar ik wil zeker het eerste jaar en zolang ik geen trailer heb geen wedstrijden rijden maar lekker van elkaar genieten en aan elkaar wennen. Die wedstrijden komen vanzelf wel

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:41

Leuk om te lezen dat veel mensen ook al weer bezig zijn met een nieuw doel!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:31

cijsalover schreef:
cijsalover schreef:
Inmiddels B+12 dus we gaan lekker verder trainen voor de L1! *\o/*

We zijn nu L1+6, gaat erg lekker. Nu even een ander doel: een ontspannend proef kunnen rijden in de binnenbak. Het buitenseizoen was echt top, vorig jaar begonnen we binnen en dat vind het paard eng en ik nu dus ook. Zou mooi zijn als we dit jaar de L1 uit kunnen rijden binnen, maar eerst maar eens die ontspanning!

Wat gaat het jaar snel zeg! Wij hadden even een dipje en de laatste wedstrijd afgezegd, nu nog twee selecties staan in december en ik hoop daarmee de laatste punten binnenhalen. We hebben nu 1 indoorwedstrijd gereden en die ging top, ook qua ontspanning. Erg tevreden dus!

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:23

Christel1 schreef:
Wat een leuke doelen komen er voorbij!
Ik wil de komende tijd meer dressuur matig gaan rijden. En wat lessen gaan nemen heb mijn fjord nu net zelf ingereden maar tot nu toe zit alleen de basis erin. Als dat goed gaat hoop ik in de zomer/herfst wat onderlinge wedstrijden in de B te rijden :D

Begin dit jaar schreef ik dit bericht en afgelopen zondag hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd in de B gestart en boven verwachting 181 en 186 punten gehaald *\o/* ik wil graag nog een paar keer onderling starten maar dat wordt hier niet heel vaak georganiseerd...
Wat foto’s van zondag :D

Afbeelding

Afbeelding

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:15

KirstenHorse schreef:
Mijn doel van 2018 was om minimaal een keer L1 gestart te zijn en dat is gelukt met als beloning zelfs 2 winstpunten! We starten 2019 dus met L1+2 en ik zou het heel gaaf vinden als ik aan het eind van dit jaar een keer L2 gestart ben :j

Ik start met een manegepony KNHS en mag alleen deelnemen aan KNHS wedstrijden op de manege zelf. Daarom heb ik ongeveer 6 wedstrijden in een jaar :D Onze eerstvolgende wedstrijd is in april!

Succes allemaal en proost alvast op een succesvol jaar +:)+



Inmiddels L1+10 en zondag 1 december starten we voor het eerst L2! Ik vind het zo gaaf hoe we samen groeien. We zijn in het L1 altijd met winstpunten naar huis gegaan. Er gaat al zoveel goed en hij gaat steeds cooler lopen <3 We blijven wel rond de 185 punten hangen, maar dat zijn ook winstpunten :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:21

Eigenlijk is het echt vet leuk nu te lezen hoe iedereen haar oude doel erbij pakt van dit jaar en de resultaten deelt. Wordt je zo blij van! :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:32

nouklime schreef:
Ik hoop in 2019 B te gaan startten met mijn jongste en toch ook wel een puntje in het L te scoren. Durven dromen! er is niks leukers!


Citaat:
Wat gaaf om te zien dat sommige hun doelen al hebben gehaald! En de inzet verhogen haha! Mijn teller staat nu op 7 winstpunten dus loop nog wel op schema.


Citaat:
over 2 weken staat in L1 debuut gepland!



Gisteren ons L1 debuut gereden met mooie punten gehaald: 190,5 en 194,5 en twee mooie derde plekken gehaald! Had ik echt niet van durven dromen!

Ik vind het ook heel leuk om te lezen hoe andere hun doelen quoten en een update geven hoe is ervoor staat!

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:43

Ik heb komende zondag weer wedstrijd en heb momenteel 2 punten in de f9 (fnrs, je moet er 3 hebben). Ik hoop dan nog mijn 3e puntje te halen zodat ik in 2020 de f10 kan starten (en hoop voor 2021 de f10 afgerond te hebben zodat ik in 2022 voor de f11 kan) Vroeger reed ik ongeveer 2 niveuas door in een jaar maar aangezien je 3 punten moet halen, deze proeven lastiger zijn ern er weinig proefjesdagen zijn zijn mijn doelen best laag |(

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:05

Volgensmij heb ik vorig jaar het topic gemist en geen doelen beschreven daarin, althans ik kan ze niet vinden in het vorige topic :oo

Maar vind het wel super leuk om mee te doen.
Ik hoop eind volgend jaar een (paar) keer M sgw te hebben gestart met mijn merrie en Z startgerechtigd te zijn in het springen (en dan maar eens kijken of ik ook werkelijk durft te starten in het Z). In de dressuur zou ik graag startgerechtigd willen zijn in de L2. Maar dat start ik eigenlijk niet zo vaak (heb niet eens een dressuurzadel :=) maar wil wel proberen om dat buiten het sgw seizoen wat vaker te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:08

bobje26 schreef:
bobje26 schreef:
Mijn doel ik om halverwege de L2 te zijn en als ik heeeeeel optimistisch ben, misschien wel M1 startgerechtigd te zijn! Dat betekent dat ik nog 4 maanden heb om 10 punten te halen. :')

Misschien is het halverwege L2 beter haha.


Mijn 'makkelijkste' doel is behaald! In twee wedstrijden 5 punten bij elkaar weten te rijden! <3
Ik heb de 24ste (november) wedstrijd buiten de deur en dan 1 december nog een wedstrijd bij ons op stal.

Dus nog 2 wedstrijden om er weer 5 te halen *D . Maar voor nu ben ik super tevreden want we gaan als een speer! Misschien dat ik ergens halverwege december nog inschrijf voor een wedstrijd buiten de deur, maar dat is geheel weers-afhankelijk. :')


Dit jaar geëindigd met L2 + 9. Super tevreden dus <3 !

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:36

melissa_93 schreef:
Mijn doel voor 2018 was ZZlicht stargerechtigd, echter werd mijn merrie iets eerder verkocht dan in eerste instantie de bedoeling was, dus dat is bij Z2+7 gebleven. Maar vooral wel trots op wat we bereikt hebben en blij met hoe goed ze het nu doet bij haar nieuwe eigenaresse in Zweden.

Mijn doel voor 2019:
De (nu) 5 jarige, een springgefokte merrie van Numero Uno M1 dressuur, loopt nu L1 met de punten voor de L2.
En mijn (nu) 3,5 jarige merrie te starten in de B dressuur, en wie weet als ze het heel fijn oppakt eind 2019 in de L1.
Maar vooral samen genieten, en naast de wedstrijden ook veel andere leuke dingen doen :)


Leuk om van iedereen te lezen wat het doel is geweest voor dit jaar en hoe het jaar gelopen is.

De springgefokte merrie heb ik nog geen M1 gestart, we hebben door omstandigheden een tijd niet wat samen kunnen doen. September voor het laatst gestart in de L2 en nu weer langzaam aan het oppakken, eind januari gaan we weer L2 starten. Startpas loopt tot maart, hoop dan voor die tijd nog een keer M te starten.

Mijn 4 jarige merrie zijn we inderdaad in de B gestart vanaf april. Ze doet het momenteel erg fijn en heeft dan ook de laatste 4 wedstrijden beide proeven met hele mooie punten gewonnen! De punten in de B zijn nu bijna vol en na de indoorselecties/kampioenschappen gaan we de overstap naar de L1 maken :) En naast het wedstrijdrijden hebben we zoals hierboven genoemd ook veel andere leuke dingen gedaan. Lekker buitenritjes en af en toe een beetje springen. Met mijn zusje heeft ze inmiddels een paar keer oefenparcoursen en BB springen gelopen.

Ik kan niet meer dan supertrots terugkijken op een heel mooi paardenjaar, op naar nog veel meer mooie jaren <3 <3

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:45

Danique07 schreef:
Danique07 schreef:
Mijn doelen voor 2019:

- L2 mogen starten *\o/* (of zelfs al gestart zijn, dat zou heel gaaf zijn als dat lukt!)

- Oefenen met springen en een BB parcours springen (of heeeeeel misschien wel een B parcours? Wie weet.... :+ )


Eerste doel is gelukt. Wel met een ander paard (vanaf 30 mei en dus nog sneller er door heen dan gedacht als met het andere paard). Ik hoop dit jaar met deze nog M1 startgerechtigd te worden!

BB ingeschreven, bij het oefenen op locatie er van af gedonderd en dat was de laatste keer dat ik over ene hindernis ging...


Vandaag onze laatste wedstrijd van dit jaar gereden. 3 winstpunten gehaald dus M1 startgerechtigd! Heel trots aangezien we vanaf mei een combinatie zijn. Mijn doel voor volgend jaar: zo dicht mogelijk bij het Z1 komen!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:50

Muronia schreef:
Nou aangezien het doel is bereikt, moet ik maar een nieuw doel verzinnen.. Ik heb geen idee of hij gaat lukken, maar dan gaan we nu voor 8 winstpunten in de L1 voor 1 januari.


Ik begon dit jaar met mijn vierjarige paard in de B dressuur en had als doel om de winstpunten voor de L1 bij elkaar te rijden. Dit doel hebben we eind mei al bereikt en daarom had ik een nieuw doel gesteld. In juli belandde ik in een echtscheiding waardoor de wedstrijden even helemaal van de baan waren. In september toch ons L1 debuut gemaakt en meteen een eerste winstpunt gereden. Daarna niet meer gestart, maar ik ben hartstikke tevreden over ons eerste wedstrijdjaar!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 23:23

nouklime schreef:
Ik hoop in 2019 B te gaan startten met mijn jongste en toch ook wel een puntje in het L te scoren. Durven dromen! er is niks leukers!


Heerlijk ik heb 4 punten in het L1 gereden! Op naar een topic met doelen voor 2020.

Ik wil jullie alvast fijne dagen wensen!

kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:17

kimwilliam schreef:
door een hersenschudding een tijd niet kunnen starten ( niet door het paard gebeurd) hoop ik na mijn l1 debuut die niet verliep zoals gehoopt. hoop ik 15dec mijn eerste puntje te rijden <3



helaas een zeer strenge jury gehad maar daardoor weet ik nu ook de kleinste dingen waar ik aan moet werken :)

op naar een nieuw jaar waar we hopelijk wel het hele jaar wedstrijden kunnen rijden *\o/* . dit jaar er 10 maanden uit geweest. -O-

fijne dagen iedereen en een gezond er sportief 2020 {:) <|- **\O/**

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:59

Heeft er iemand ook al (specifieke) doelen voor 2020? :D
Ikzelf kan namelijk niet wachten!

Prettige feestdagen iedereen {:) <|-

Edit: kleine aanpassing

abbie_h
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:05

Steffi4 schreef:
Heeft er iemand ook al (specifieke) doelen voor 2020


Ja zeker! op naar een volgend topic?!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:17

Ja nieuw topic! :D

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:15


vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:03

vaaleriee schreef:
M1 starten. Tot nu toe vliegen we door de klasses alleen het doorzitten is voor mij echt nog een ding. Contra gaat al wel boven verwachting goed :) We zijn nu L2+3 en start niet heel vaak dus ik denk dat het een realistisch doel is.

Vandaag gelukt *\o/* door een beenwond 2 maanden uit de running geweest maar alsnog op de valreep ons doel gehaald.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:43

Alpha89 schreef:
Zie het nu pas dat er een nieuw topic is, leuk!

Beste wensen allemaal :)

Mijn doel is om L2 af te ronden, M1 te starten en een oefenrondje M2 te doen!
Heb al een oefenwedstrijd M1 gedaan in oktober en dat is zeer goed gegaan, dus can't wait om officieel te starten! :D


Op de valreep dit jaar (ivm niet vaak weg kunnen) de L2 afgesloten en M1 met 2 winstpunten gehaald. Ik ben ZO blij en trots! Gaan als een speer, ook al gaan we niet vaak :D

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:18

Mijn doel dit jaar was kennismaken met wedstrijdrijden en dan wel te zien hoe het gaat. In februari begonnen we in de B en gisteren hebben we onze laatste punten van de L1 binnengesleept (197). Supertrots! Volgend jaar hoop ik de eerste punten van het M2 te kunnen rijden :)

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:32

emma_evg schreef:
Mijn doelen voor komend jaar zijn met Jaganita het indoorseizoen B blijven starten, hoop me te kwalificeren voor de gelderse kampioenschappen maar dan moet de laatste selectie wel goed gaan. Voordat het outdoorseizoen ingaat wil ik al een paar keer L starten indoor, en dan het buitenseizoen lekker in het L meters maken (en ook proberen me voor de gelderse te kwalificeren. Ook wil ik haar graag dressuur gaan starten, eerst L2, M1 en eind vh jaar M2, maar mevrouw is nog al snel gespannen dus dat is gewoon kijken hoe het loopt.

Jochie start ik nu nog BB, die wil ik in februari voor het eerst B starten, outdoor ook lekker B en mocht dat goed gaan, nog voor het indoorseizoen volgend jaar ingaat een paar keer L starten en indoor verder in het L. Dressuur zou ik hem graag L1, L2 en eind van het jaar M1 willen gaan starten.

Dus plannen zat, maar we bekijken gewoon per keer hoe het gaat en wat het beste en verstandigst is. Ze zijn allebei nu net 5 jaar, dus ik wil niets overhaasten.



Net voor het einde van het jaar zal ik ook nog even terugkijken op mn doelen. Leuk om van iedereen te lezen hoe ze doelen hebben gehaald of het jaar toch net iets anders is gelopen dan gepland.

Nou hier niet heel veel anders. In maart L2 dressuur gestart met Jaganita met 2x winst, maar bleek dat ik dat helemaal niet mocht starten (niet goed gekeken op de inschalingstabel :') ). Dus toen bleek dat ik het L1 ook nog moest uitrijden. Dit jaar was verder heel druk geweest, en omdat de nadruk op het springen ligt helaas weinig dressuur kunnen rijden. Dus de stand is nu L2+1. Met springen is het super gegaan, 4e op de Gelderse kampioenschappen indoor klasse B, de hele zomer L gereden (alleen pech met de selecties), nu indoor ook al 2x M gereden en een aantal finales mee mogen rijden. Eindstand: L+36 en M+3. In training lopen we dressuurmatig op schema, lekker met de Z oefeningen bezig en dat gaat super (behalve die rot wissels, zoals ik eerder al zei, mevrouw is snel gespannen).

Met Jochie van de zomer de Gelderse mogen rijden in de klasse B met een 5e plaats, overschakeling naar de L ging eerst wat moeizaam maar we hebben nu de stijgende lijn weer te pakken. Ook 2 finales mogen rijden in de B, eindstand is nu L+5 springen en ook L2+1 dressuur. In training ong M niveau, mist nog wat kracht en souplesse vergeleken met Jaganita maar spring al wel de wissels, die zaten er in een week op :') echt twee verschillende paarden.

Iedereen alvast de beste wensen, en op naar volgend jaar!