[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:39

Leuk paard! Gaaf kleurtje zeg!

Vanavond gastles bij de vereniging. Paard komt hier voor het eerst. Ben benieuwd. Ook het laden in het donker vind ik wel spannend. Maandag weer op stal les (smorgens voor carbid schieten aan) en dan volgende week vrijdag concours.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:45

Zo, dit topic weer gevonden haha! Had al eerder willen posten maar kon het niet meer vinden :+

Ik rijd een Fries bij van een boer in de buurt en zou graag willen starten (al is het alleen om mijn vader te pesten die vind dat friezen geen paarden zijn :o).

Dus zodra de galop er op zit wil ik gaan beginnen! In het voorjaar ga ik mijn E halen zodat ik ook alleen op stap kan.

Enige nadeel is dat ik veel werk in het weekend maar ik kan wel vrij vragen, beetje wedstrijden plannen dus :)

Ondertussen mennen we ook lekker verder! Ook daarin willen we dit jaar een wedstrijd begin gaan maken.
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:20

Ik kom me ook graag melden :) Ik wil in het voorjaar van 2019 het B-debuut maken met mijn nu 3,5 jarige merrie van Ferguson. We hebben inmiddels 2 oefenwedstrijdjes gereden en dat zullen we tot het voorjaar ook een paar keer doen. En mocht ze in het voorjaar nog niet ver genoeg zijn ook geen probleem natuurlijk, we hebben alle tijd :)

Voor mij zelf niet nieuw, heb met mijn vorige paard tm de Z2 gereden en nu nog een 5 jarige merrie in de L1 lopen. Maar toch blijft het altijd wel weer spannend zo met een jong paard.
Van het voorjaar toen ik haar net had:
Afbeelding

En afgelopen week tijdens een oefendressuur

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:25

Ik kom ook gezellig mee praten :) . Heb vorige zomer af en toe een B-wedstrijdje gereden. De bedoeling is om dit jaar wat fanatieker wedstrijden te rijden.

Afbeelding

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:56

Lindor92 dankje! Vind haar ook echt een super knapperd <3

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:50

Allemaal de beste wensen voor 2019. Dat het een paardensportief en gezond jaar mag worden!

Ons eerste trainingsrondje voor dit jaar zit er ook weer op. Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:01

Ik wil mij graag aanmelden met mijn fries :) Ze is 3,5 (of per 1 januari 4, net hoe je t bekijkt) Ik heb vorig najaar 3 selectie wedstrijden voor het KFPS en 1 selectie wedstrijd gereden voor de Friese Kampioenschappen. Nog afwachten of ik geselecteerd ben. Ik heb nu 7 winstpunten in de B als het goed is. Elke proef 1 winstpunt (behalve de laatste,toen had ik 2. Ik heb elke keer een startkaart voor één dag aangevraagd aangezien ze jong en drachtig is. Ik heb nog 2 onderlinge wedstrijden staan van de club en evt kampioenschappen mocht ik geselecteerd zijn. Daarna heeft ze vrij en wil ik pas einde 2019 weer starten (met een normale startkaart)

Aanschouw Zilver fan sweltsjes state
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:45

Ook ik meld me weer! Zie al een aantal bekenden uit het vorige topic dus ik ben niet de enige wiens plannen in de war zijn geschopt.
Ik wens iedereen dus een heel gelukkig nieuwjaar met nieuwe kansen en veel winstpunten!

Het plan was om mijn jonge ruin afgelopen jaar voor het eerst te starten. Helaas hadden we flinke tegenslagen; mijn vader overleed na een lang ziekbed, ik raakte mijn baan kwijt en werd langdurig ziek.
Daardoor op dit moment geen budget voor wedstrijden, sterker nog, ik ben al blij dat ik Vinnie niet hoef te verkopen.

Maar we proberen de moed erin te houden! Binnenkort ga ik een traject in waar ik hopelijk beter uit kom, en mét een baan. En dat betekent dat ik goede hoop heb dat ik later dit jaar voor het eerst kan gaan starten!

Mijn partner in crime is Venedict - Vinnie voor intimici -, een 5 jarige ruin van 1.80. Hij begint nu langzamerhand wat sterker te worden, maar we werken nog steeds heel veel aan het opbouwen van kracht.
Onze focus ligt momenteel heel erg op de galop, omdat we hier met springen erg tegenaan liepen. Hij laat mij nog niet lekker zitten en heeft veel moeite met zijn balans.
Het doel voor dit jaar is starten in de dressuur en ons zelfvertrouwen in het springen/crossen een beetje terug krijgen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:06

Iedereen de beste wensen en natuurlijk onwijs veel succes met het starten dit jaar *\o/*

Over 9 daagjes mogen wij onze debuut maken. Super veel zin in!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:08

sasika schreef:
Iedereen de beste wensen en natuurlijk onwijs veel succes met het starten dit jaar *\o/*

Over 9 daagjes mogen wij onze debuut maken. Super veel zin in!


Alvast heel veel succes, ik heb zondag voor t eerst crossles en misschien oefencross, BB hoogte. En moet maar weer eens wedstrijden gaan opgeven, paard loopt goed op t moment

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:09

Iedereen de beste wensen voor 2019 *\o/*

@Sasika: Heel veel succes alvast

Wij hebben vrijdag een springles gepland staan. Als dit naar mijn zin verloopt ga ik binnenkort eens kijken of we ergens een BB kunnen starten

XXTien1979
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:07

Wat een leuk topic! Al even terug gelezen, erg leuk om te zien hoe ver iedereen is! Maar ben ook wel verbaasd over hoe ver sommigen al zijn met 3.5 jarigen! Ik heb zelf ook een jonkie die in april 4 wordt. Hij is sinds de zomer onder het zadel, maar ik rijd nog maar 2 tot 3 keer per week heel kort. Ben er laatst 2 keer goed afgedonderd en doe het verder nog kalm aan. Ik hoop dat ik in 2019 in het voorjaar met hem op vreemd terrein kan en bijvoorbeeld na de zomer een keer een proefje kan doen op een klein wedstrijdje.
Ik heb een springefokt paard (Numero Uno X Quidams Rubin) waarmee ik eerst in de dressuur een aantal klasses wil doormaken en daarna wil gaan springen (als ik de moed heb tenminste)


Afbeelding

Groetjes Tien

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:16

Leuk beestje Tien! Ik denk dat africhting ook per paard en ruiter verschilt. Sommige paarden zijn met 3 echt al toe aan meer werk, terwijl een ander met 5 pas daaraan toe is. Ik heb mijn 5,5 jarige (6 als je vanaf januari rekent) nu eindelijk fijn aan het lopen. Zelf niet veel tijd, soms weken weg, ook rustig aan willen doen en een kijkerig paard. Heeft een jaar geduurd voor ik m normaal een parcoursje rond had lopen. Dit is de eerste die ik compleet zelf africht en mn 1e paard. En tot nu toe ben ik erg trots op hoe hij loopt

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:57

Het Kabayo jouw ken ik nog van het zadelmak maak topic. Wat leuk dat jullie inmiddels al gestart zijn!
hopen dat je je selecteerd voor de regio

Welkom Saar, duimen dat voor jullie 2019 een beter jaar gaat worden!

Welkom Tien! Aan je woonplaats te zien gaan we elkaar misschien wel eens tegenkomen op de concoursen!
En wat leuk, het andere paard wat ik rij is ook een Numero Uno x Quidams Rubin!

Kendall mag volgende week mee naar een BB dressuurwedstrijdje, gewoon lekker ervaring opdoen.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:13

Ik meld me ook graag weer.
In het vorige topic zou ik ook al officieel gaan starten, maar dat is er niet van gekomen. Wilde hem nog even wat langer de tijd geven.
Wel hebben we een bb proefje gestart, met resultaat een supersuper braaf paard, nog nooit op een andere locatie geweest maar deed of dat het de normaalste zaak van de wereld was, en met 193 punten thuis gekomen.
Galop is nog een ding naja eigenlijk het aangalloperen, hij is draver, maar gaat nu echt met sprongen vooruit gelukkig en als dat bevestigd is wil ik gaan starten.
Hij is nu 5 jaar, dus langzamerhand werken we er naar toe.

HaJeMo

Berichten: 3
Geregistreerd: 25-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:39

Hallooo, :wave:

ik ga met mijn 5 jarige merrie, als het buiten seizoen weer begint ook starten. ik weet nog niet of ik haar in de B start of in de L1, Het ligt er maar net aan hoe ze het rijden naar haar winter vakantie weer op pakt. Ze is als 3 jarige zadelmak gemaakt. en heel rustig alles verder opgepakt met rijden. Omdat ze erg groot is (1,75) en nog steeds veel groeit. Ook is ze nog erg jong ik haar hoofd. dus lekker door trainen en op naar het buiten seizoen :D

Afbeelding

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:47

Ik meld me ook hier. Vorige topic ook mee gekletst, helaas net niet mijn benodigde punten gehaald afgelopen zaterdag. Sta nu B+9. Te veel wedstrijdspanning vanuit mij, dus we blijven nog even rustig in de B voor we snel door knallen naar de L. Ik wil graag door en heb moeite met de B proeven met de lange tussenpozen :+. Maar we hebben nog veel werk aan de achterhand te verrichten zodat hij wat sterker gaat worden.
Heb ook van bijna al mijn proeven filmpjes voor de liefhebber :j.
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:12

Wij mogen L1 starten! *\o/*

Had vandaag weer een heel druk en energievol paard. Eenmaal erop was het meteen in draf. Wat een spanning en drukte. Proeven gingen niet heel fijn. Alsnog wel 193 en 196 punten.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:20

Ik meld mij ook! Hoop dit jaar te starten in de B dressuur (en springen als het zo door gaat) met mijn 4 jarige ruin. Eerst nog even goed lessen deze winter en dan hopelijk in de lente/zomer veel wedstrijden rijden! Afbeelding
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:21

Lindor92 schreef:
Wij mogen L1 starten! *\o/*

Had vandaag weer een heel druk en energievol paard. Eenmaal erop was het meteen in draf. Wat een spanning en drukte. Proeven gingen niet heel fijn. Alsnog wel 193 en 196 punten.



Dat zijn nette punten om de B achter je te laten! Ondanks alle energie en spanning dus toch nog een nette proef neer kunnen zetten gefeliciteerd!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:38

Dankje. We zijn hier nog niet meteen weg hoor :p
We hebben nog 2 wedstrijden in de B staan, waaronder de kringkampioenschappen en week later een bokaal. Beide wedstrijden zijn deze maand nog. Eind februari hebben we onze eerste L1 wedstrijd staan. Dan zijn de eventuele regiokampioenschappen ook geweest.
Maar we moeten heel druk bezig met rechtrichten. Paard gooit kont vaak naar links.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:11

Geen wedstrijd, wel iets nieuws vandaag. Crossles! Voor mij en mn paard de eerste keer. Ik vond het best spannend omdat hij erg kijkerig is en ook heel apart kan springen. Wel braaf, maar vaak veel te hoog.
Afbeelding
Zeker voor herhaling vatbaar, en misschien dit jaar maar eens een bb crossje starten

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:14

Wij hebben onze eerste proef van 2019 er weer op zitten. Echt super tof jurycommentaar gekregen. Ze kwam na de proef naar me toe om te vertellen dat ze het zo'n fijn paard vond en dat ik fijn rond reed. Dat is toch wel heel tof om zo iets van een jury te horen. Had een eerste plaats en 213,5 punten.

Nu op naar onze laatste wedstrijd van dit seizoen: de Brabantse kampioenschappen, daarna krijgt ze lekker zwangerschapsverlof.

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:41

Wat super fijn dees! Succes alvast!

@whiskey super leuk!

Welkom voor de nieuwe mensen!
Leuke foto's!

En gefeliciteerd met je punten lindor!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:22

Hoe was jullie eerste wedstrijd? Niet stikzenuwachtig? Ik heb me nog niet eens ingeschreven en krijg al weleens kriebels bij de gedachte!