[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:57

MoppieFilou schreef:
Melissa: Paraplu levert hier ook regelmatig schrikreacties op. Maar dan eerder dat ie het openklappen niet verwacht had dan hij er echt bang van is. Voor de rest wel echt fijn dat ze met andere "enge" dingen zo braaf is! :)

Ja dat is idd ook een logische reactie! Na even achter een ander paard aanstappen vond ze het ook wel oke

Linda verruimingen zijn maar 1 of 2 onderdelen he. Als de rest goed gaat kun je nog prima winst rijden!
Maar inderdaad, de ervaring is eerst belangrijker!

Roosjenat ideaal dat je nu zelf op stap kan! Wel een hele onderneming om in je eentje op wedstrijd te gaan! Toch mooi een wp meegepakt, top!

Absque welkom! Leuk dat je straks gaat starten met je jonkie! Wat voor een is het?
Hier een 4-jarige :)

Succes Dee-es!

Linda ik jureer zelf ook B en L, en eigenlijk geef ik altijd iedereen waar alles er verzorgd uitziet (schoon dekje, schone benen(mits de omgeving dat toelaat uiteraard) en gevlochten etc altijd een 8. Krijg ik er een keer iemand in die niet gevlochten heeft geef ik een 7.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+16
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:22

linda2008 schreef:
Oh een jurylid, dat is handig ;) waar is de 8 op gebaseerd? Waarom geen 9 of 10?
10 staat voor perfectie, als je hebt gevlochten, nette kleding aan, je paard verzorgd, noem het maar op, wat zou er dan nog beter kunnen?

Ja daar heb je een punt inderdaad. Met de cursus is ons destijd aangegeven dat je vaak naar een 8 gaat als het er verzorgd etc uitziet, maar idd zou het dan ook best een 10 kunnen/mogen zijn
Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt, eigenlijk altijd een 7 of 8

Dee-es wat een mooi debuut!

Ghostattack jammer dat het in de proef niet zo wilde.. Lekker km's maken!
Toch mooi 2x een wp, top!
Beeld zo op de foto ziet er fijn uit!

Dee-es heel fijn beeld die van de brabantse! Vos lijkt idd wat simpeler maar wel heel correct!

Absque wat een knapperd!!

Dee-es wat vervelend dat je zelf zo'n spanning opbouwt, en aan je punten te zien totaal niet nodig :P
Super mooie scores weer, top!

Hier normaal gesproken niet zenuwachtig voor een wedstrijd, alleen als ze zich eerst even heel druk maakt en ik er nog op moet :+ Maar meestal is het na een rondje aan de hand stappen al gauw goed en kan ik rustig opstappen en wegrijden

Veertje fijn dat je Gestoa weer op mag pakken, hopen dat het goed blijft!

Roosjenat jammer van de 1e proef, maar top van de 2e!

Linda wat balen, hopelijk heb je m gauw weer fit!

Sparkyy wat een onwijs leuk koppie!
Super van je wp!

Deempje de kop is eraf, kun je mooi op verder trainen!

Absque smelt <3 wat een fantastisch veulentje!

Maaike normaal meld ik mezelf aan, tenzij paard vrij veel spanning heeft, dan laat ik mij aanmelden door de voorlezer zodat ik nog even een rondje extra kan rijden
Niet aanmelden vind ik zelf niet zo netjes, voor een jury dan lastig in te schatten wie iemand is.
(zo had ik van de week een ruiter in de ring die niet aanmelde, begon aan de verkeerde proef. Voorlezer was nogal verbaasd waarom haar niet het proefnummer verteld was. Is natuurlijk al op de startlijst te vinden maar als je je aanmeld bij de jury kun je het ook nog even checken.)

Roosjenat super dat je je punten voor de L binnen hebt!

Even afwezig geweest door drukte met verbouw.
Ken doet het fijn op moment, zijn sinds lange tijd weer 2x bij mn instructrice geweest en dat ging ook fijn :)
Komende donderdag starten we oefendressuur, voor het eerst ook weer binnen. Kunnen we mooi wat ervaring opdoen :)

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:27

Dee_Es schreef:
Respect voor je bijleespost Melissa :D veel succes donderdag!

Wij morgen morgen weer op pad. Vandaag nog even gelest, puur basiswerk/rechtrichten gedaan. Was erg hard werken maar hopelijk hebben we er morgen profijt van. Daarna krijgt ze een paar dagen vrij en daarna gaan we naar de selecties toe trainen.

Zie nu pas hoe lang die is geworden :+

Roulette dat is wel echt heel veel in een 20x40 bak.. Zou ik ook niet zo vrolijk van worden

dee_es wat zonde dat je paard zoveel spanning had.. Snap dat je daar flink van baalt zeker gezien jullie op moment zo fijn gaan! Selecties L1 rijden is ook niet erg toch?

Veertje fijn dat je weer even hebt kunnen rijden met Gesteo, balen dat de wei zo nat is! Heb je geen bak tot je beschikking/

Welkom Sanne, Nova is leuk!!

Ken gisteren meegehad naar de oefendressuur, eerste keer weer binnen. Ze deed het heel fijn :)
Ze vond het altijd nog heel spannend om het eerste rondje alleen de baan door te moeten, als er dan iemand om de baan een rondje meeloopt is het goed. Gister dus wel zelf geprobeerd en ze ging vol vertrouwen netjes naar achteren :) 2e proef vond ze de zijkant even iets spannend maar ook dat was gauw goed. 1e proef kregen we onwijs leuk commentaar en 209,5 punten en in de 2e proef 195. Op naar het indoorseizoen :D
En als kers op de taart deed de papa van Ken daar ook mee wat we niet wisten. Zo leuk om die eens in het echt te zien lopen, en wauw wat is dat een gaaf paard <3 <3

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:47

Ninavo dat ziet er goed uit, hopen dat jullie debuut door kan gaan!

Veertje ook het debuut gepland, spannend!

Deempje gefeliciteerd met je wp!

Esva wat netjes van je dochter, top!

Deempje mooie foto!

Absque nee zo stom he, ik was nog wel aan het uitstappen toen hij aan het losrijden was en toen ik bij de trailer aan het afzadelen was bedacht ik me dat een foto eigenlijk ook wel leuk was geweest :+

linda gewoon lekker voor de ervaring gaan, leren ze mooi van!
Wat een knappie :+ Gaaf je debuut, gaat vast goedkomen!

Allemaal weer lekker wedstrijden, leuk!
Wij starten volgend weekend weer :)

Linda wat een mooie debuut! En je foto ziet er fijn uit! Kan je mooi op doortrainen!

Wij hadden afgelopen dinsdag in de clubles paraplu training :+ Het regenden nogal dus de paraplu ging op, dat was een mooi leermoment. Ze vond het heel erg spannend en kon er eerst ook niet langskomen. Daarna linksom braaf (met wat spanning) erlangs, ging ik rechtsom was het weer eng. Natuurlijk net ander lichtinval. Laatste kwartiertje wel fijn kunnen afsluiten, toen was het wat meer oke.

Donderdag ging me zusje even met haar springen, en gezien ze iets onder de hindernis totaal niet eng vind zegt me zusje nouw dat leggen we er toch een paraplu bij. Mooie oefening. En de paparaplu naast de hindernis op de grond was niet eng maar zodra ik de paraplu omhoog deed vond ze het wel weer spannend. Mooi iets om mee te oefenen en vertrouwen te winnen.

melissa_93

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:58

Evelien jammer, maar wel mooi commentaar, en idd doel voor de volgende keer dan wat meer rust. Lekker km's maken!

Esva zeker heel knap tussen alle volwassenen!

Ken ging fijn vandaag :D Lekker nat pak, maar ze liep fijn :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:18

Absque wat een geweldig mooi dier! Beeld ziet er al fijn uit!

Sanne gaaf jasje!

Roulette een mooie mogelijkheid om zo tijdens het clubkampioenschap eens L1 te proberen!

Sanne super dat het rijden zo fijn ging, heerlijk!

Veertje start je heel toevallig 9 november in Haaksbergen? Dan mag ik jureren :)
Lekker getraind, top!

Ken ging ook fijn afgelopen week :D Heerlijk om zo fijn te trainen.
Morgen gaan we weer starten, zin in :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:28

Veertje super fijn dat de les ook weer goed ging!

Xsensibel mooi weer een wp erbij, top! Beeld ziet er netjes uit!

Pff linda na 23.00 uur starten dan zou ik ook toch ook passen. Dat gaat toch wel heel ver!

Haha sorry voor het late verslagje. Druk druk haha
Ken ging fijn afgelopen weekend, kon allemaal net wat scherper maar zeker wel heel tevreden. Het 1e rondje door de baan is altijd nog even lastig. Als er maar iemand om de baan meeloopt is het prima maar alleen vertrouwt ze het nog niet altijd.
de 1e proef hadden we 191,5 en de 2e proef 195,5 :) Als we voor de prijzen mee hadden gereden zouden we beide proeven gewonnen hebben met de 2e proef 17 punten los van de nr 2 :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:49

Even een bijlees, drukke weken gehad.

Linda groot gelijk dat je gewoon lekker gaat starten. Lekker km's maken en dat wordt het vanzelf ook makkelijker!

Veertje lekker aan het trainen voor jullie debuut, hoe is het gegaan?

Sanne prachtige foto's van een prachtig paard!

Evelien ik denk een stukje weeromschakeling waardoor de paarden wat frisser zijn op moment!
De rust weer een beetje terug?

Linda weer mooi veel geleerd samen dus, en super dat je galop toch gelukt is!
Jeetje 169 en dan 1e.. Wel heel laag gepunt idd

Veertje schrikken zeg dat ze stijf van stal kwam, gelukkig snel weer goed en mooie punten gereden, top!

Absque voor het eerst op vreemd terrein, super!
Men wat een lekker beest! <3 <3
Moeder is ook een knappie, wauw!! Past prima op beide inderdaad, mooie combi's!
Helemaal mee eens dat het veel meer is dan alleen een rij-object. Ik kan er ook echt van genieten om gewoon lekker met en rondom haar bezig te zijn en niet alleen het rijden. Al vind ik het rijden ook heel erg leuk natuurlijk!

Veertje wat onwijs balen dat Gest toch weer niet helemaal goed liep.. Hopen dat jullie gauw weer echt lekker aan de gang kunnen.. Wat had hij ook alweer gehad?

Absque jammer dat valkje even niet helemaal fit lijkt.. Hopelijk gauw weer fit!

Heel erg balen veertje. Misschien na het stappen de komende maanden eerst weer een scan maken en dan opbouwen? Dat je iig zeker weet dat het weer goed is

Ninavo jammer dat jullie debuut nog even uitgesteld is..
Zo dat is al wel een beetje meer dan B!

Sanne echt een heel mooi begin van jullie wedstrijden! Beeld ziet er fijn uit en net wat Absque zegt, ik denk niet dat het extreem hoog gepunt is hoor!

Zoo ik ben weer bij haha. Veel van mijn vrije uren gaan op moment naar het klussen.
Ken heeft vorige week op 1x rijden na de week vrij gehad, druk met klussen en afgelopen weekend vriendenweekend gehad.
Maandag weer gereden, en voor het eerst echt in het donker. Eerst maar even voor de zekerheid gelongeerd maar ze was gewoon braaf :D Woensdag ook weer gereden en ging fijn :)
Vanmorgen gelongeerd en morgen gewoon bij daglicht lekker rijden. Vind ik toch wel wel zoveel fijner als bij kunstlicht :+

Volgend weekend hebben we de 1e selectie, meteen de meest kijkerige locatie, dus een mooi leermoment :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Absque jammer van de spanning! Maar wel heel leuk commentaar, lekker km's maken!
En idd zo'n rommelige bak werkt dan ook niet mee

ja opzich wel, ze doet het eigenlijk heel fijn op moment.
Alleen op concours is vaak het 1e rondje nog even lastig, dan vind ze het nog veel te spannend. Als er dan iemand een rondje om de baan mee loopt/ voor haar uit loopt is het na 1 rondje ook goed en loopt ze fijn.
Maar op deze locatie is het een afgesloten bak dus dat gaat niet, met een kantine direct er aan vast en de andere kant van de bak staan vaak hinernis materialen etc. Dus even afwachten of we zelfstandig de baan door kunnen komen :') En anders wordt het gewoon een mooi leermoment en hebben we nog 2 selecties.

Linda dat is dan inderdaad wel even spannend zo over de straat, scheelt dan wel veel dat je een braaf en ervaren paard erbij hebt!

Sanne gave foto's!!

Sterre leuk nog een paard erbij! Leuk dier!