[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:23

Oh wat leuk ik wil me ook melden. Precies het topic wat ik nodig heb.

Mijn naam is Marjolein ik ben 28 en heb een 10 jarige Fries die ik 5 jaar in bezit heb (met een tussenpose van een jaar waardoor ik haar door omstandigheden heb moeten verkopen. ). Ik heb toen na een jaar de mogelijkheid gekregen om haar weer terug te kopen want het klikte niet met de nieuwe eigenaar. Kortom ze heeft toen een jaar eigenlijk stilgestaan, ruim 150 kilo te zwaar haar weer terug gekocht. En we konden weer helemaal opnieuw beginnen door de nare ervaringen onder het zadel die ze heeft gehad in dat jaar op de momenten dat ze wel werd gereden.

2018 was voor mij het jaar dat we weer wedstrijd zouden starten, maar wij kregen de mogelijkheid voor een nieuw huis, paard moest verhuizen van stalling plus ik kreeg een ongeluk met mijn arm waardoor mijn pezen zijn afgescheurd en ik een half jaar niet mocht rijden. Dus 2018 is helemaal mis gelopen.

Ik heb keihard getraind om eerder dan dat half jaar weer op het paard te mogen zitten en dat is me gelukt. Na 3.5 maand zat ik er voor het eerst weer op. Dit was eind november. Ik ben ook weer fanatiek aan het lessen dus ik zou nu zo graag in Maart mijn eerste wedstrijd weer willen rijden.

Helaas heb ik ook niet de beschikking over een eigen trailer, en ik vind dat mijn vriend (die graag op vakantie mag) na 3 jaar ook wel weer eens samen op vakantie mag gaan. Dus ik vermoed dat ik qua uitgaven ook niet eerder dan in oktober weer een trailer kan aanschaffen.
Dat zou dus betekenen dat ik eerst afhankelijk ben van anderen qua vervoer. Wat opzich moet kunnen, maar wel lastig is.


We zijn 3 jaar geleden voor het laatst gestart. 5 winstpunten in de B. Helaas ging het starten niet echt denderend. Ik was vaak erg zenuwachtig zodat ik er niet aan durfde te rijden. In het buitenseizoen kreeg ik haar redelijk de baan door, maar binnen bakken waren echt drama.

Ik ga er wel vanuit dat dit misschien iets beter gaat, want ik kan haar er momenteel veel beter aanrijden als ze kijkerig is, maar toch ben ik wel weer bang dat dit ook gaat meespelen.
Ik kan er alleen maar op 1 manier achter komen en dat is toch door lekker te starten.


Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:20

Wat een gaaf die Marjolein! Zou leuk zijn als jullie weer lekker kunnen starten samen. Zou wel een mooie beloning zijn na alle ellende.

@cijsalover, ja die zenuwen zijn verschrikkelijk. Ik kon spontaan links en rechts niet meer uit elkaar houden m'n eerste wedstrijd :') . Maar je moet maar zo denken: de jury heeft altijd nog slechter gezien en ook altijd nog beter en jij bent gewoon een van die velen die daar tussen hangt. Meer dan je best kan je niet doen maar, ja, die zenuwen zijn echt heel lastig en het wordt wel minder maar het gaat (tot nu toe iig) niet weg.

M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:31

Bedankt Dee_es! Zie dat jij al dikke punten gereden hebt dit jaar. Super knap! Is mijn wens om ook nog eens zo'n score te kunnen rijden.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:14

Hebben mensen al hun eerste wedstrijd van 2019 gereden? Wij waren afgelopen weekend aan de beurt. Zowel zaterdag als zondag gestart, weet nou niet of dat zo'n goed plan was :') Heb echt ruk gereden maar toch 3 winstpuntjes mee naar huis mogen nemen! Dus we zijn uiteindelijk niet voor niets gegaan.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:40

Wij in februari pas, 2 proefjes achter elkaar dus hopelijk 2 puntjes :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:11

Ik heb de 27e mijn eerste officiƫle wedstrijd ooit.
Laatste wedstrijd was op een renbaan 10 jaar geleden en dressuur was toen ik 11 was hihi.

Gaaf paard marjo!

En love gefeliciteerd met je punten!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:26

Netjes hoor dee-ees ! Fijn dat je leuk jurycommentaar hebt gekregen

Wij hebben gisteren tijdens de rijles even proefgericht getraind. Super leuk, hopelijk zijn we er klaar voor zaterdag :D

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:09

Alvast heel veel succes saskia!

M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:07

Toch super dat je 3 winstpunten mee hebt genomen! Lovey_ou. Hartstikke netjes toch.

Ik heb mijn 1e wedstrijd in maart.

Succes Sasika! Wij hebben ook eens een proefgerichte clinic gedaan. Super leerzaam dat je even tijdens je les kon oefenen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:35

sasika schreef:
Netjes hoor dee-ees ! Fijn dat je leuk jurycommentaar hebt gekregen

Wij hebben gisteren tijdens de rijles even proefgericht getraind. Super leuk, hopelijk zijn we er klaar voor zaterdag :D


Dank je! En altijd goed om een keer een proefgericht te trainen tijdens je les! Ik kan daar nooit zo goed de motivatie voor vinden. Rij zelf altijd veel van de bakrand af en voer oefeningen meestal uit daar waar het mij uitkomt. Voor een wedstrijd moet ik er dan echt even op letten dat ik weer over de hoefslag ga rijden en op de letter.

Mijn instructrice is trouwens echt VERSCHRIKKELIJK om proefjes mee te oefenen. Ze stuurt je gerust 100x opnieuw de AC-lijn op als die niet kaarsrecht is -O-

lovey_ou, toch 3 wintpunten mee naar huis kunnen nemen! Weet je hoe het kwam dat je niet fijn reed?

nikje87, wat spannend! Vooral lekker van genieten. Zo'n eerste keer is vaak zo spannend dat het voorbij is voordat je er erg in hebt.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:33

@Dee_Es Naja was gewoon erg rommelig. Maar dat kwam meer door mijzelf. Maar in een proef stak ze der tong opeens eruit en viel ze terug in draf tijdens de galop maar denk dat de jury dat niet gezien heeft want zie er niks van terug op mijn protocol := 2de proef was ze dan wel weer braaf maar vond ik alsnog een beetje slordig. Dus nog maar even goed oefenen! Heb een beetje hetzelfde als jou, doe ook oefeningen waar het mij uitkomt en niet perse op de letter.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:47

Klinkt ook als spanning tijdens de eerste proef, fijn dat de 2e proef al beter ging. We moeten allebei maar even aan de bak met netjes op de letter rijden ;) Ik heb gisteren weer heerlijk gereden maar eigenlijk nauwelijks onderdelen uit de proef meegenomen. Zal dat morgen toch maar braaf eens doen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:20

Ik moet het met mijn paard dalijk wel hebben van netjes op de letters rijden. Gezien ik punten ga laten vallen op strek gedeeltes (hij kan het wel maar niet spectaculair)
Ik wil de B graag snel uit zijn, omdat lichtrijden mijn hele rijden momenteel verstoord. Daar zijn we mee aan het werk, maar het ergert mij enorm.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:25

De 20ste ga ik nog eens op wedstrijd! Paard is wel enorm aan het puberen dus hoop dat het goed gaat.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:18

*\o/* *\o/* jaaaa het nieuwe jaar is aangebroken en ook wij gaan verder in de B.
Afgelopen jaar ons debuut gehad, vlak daarna onze 2de wedstrijd. Het ging nog niet soepeltjes maar nu wel 2 winst.
Djindy is een 10 jarige merrie en eigenlijk pas echt opgepakt sinds oktober 2016. Ik rijd haar zelf nu sinds juni 2017. Het is echt een ontzettend lief paard in de omgang en met rijden is ze heel leuk, maar wel echt een uitdaging want ze geeft het je niet gemakkelijk.
We hebben er weer veel zin in. Doel is dit jaar de B uit te rijden en in ieder geval de L1 mee te pakken.

Veel succes allemaal :j


Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:45

Vandaag b debuut gemaakt met mijn pony tussen de paarden.
Hoewel het voor mijn gevoel heel goed ging, lage punten. Gelukkig waren er nog veel meer met lage punten. Dat er dan iemand wint die in de ring haar paard af liep te ranselen snap ik dan ook niet.

Volgende keer beter, hopen op een andere jury. Heb ook al wel gelezen dat zij sowieso altijd heel laag punt. Het gaat mij niet om winnen maar punten zijn wel leuk. Er stond ook niks postitiefs op, dat vond ik helemaal jammer.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:03

Jaaa en we zijn gestart! Mennnn wat een locatie.... Groot!!! Moos gedroeg zich voorbeeldig en was prima mee te werken.
1e proef 190 en 2e plaats en 2e proef 192,5

Helemaal leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:32

Wat jammer Myrthe!
Gefeliciteerd sas!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:34

Myrthe3 schreef:
Vandaag b debuut gemaakt met mijn pony tussen de paarden.
Hoewel het voor mijn gevoel heel goed ging, lage punten. Gelukkig waren er nog veel meer met lage punten. Dat er dan iemand wint die in de ring haar paard af liep te ranselen snap ik dan ook niet.

Volgende keer beter, hopen op een andere jury. Heb ook al wel gelezen dat zij sowieso altijd heel laag punt. Het gaat mij niet om winnen maar punten zijn wel leuk. Er stond ook niks postitiefs op, dat vond ik helemaal jammer.


Jammer is dat. Wat waren je punten? Ik ga zondag weer, 3e wedstrijd en nog steeds geen winst :+ heb elke wedstrijd tot nu toe 178 punten gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:15

Ja erg jammer! Ik had 174 en 168. Heb me voor 3 Februari ingeschreven voor de volgende wedstrijd :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:20

Hoi allemaal, ik kom me hier ook melden! Dit jaar wil ik mijn B-debuut maken met mijn bijrijdpaard Eternity (van bokker _Dreamer).

Dit zijn wij:
Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:25

Leuk dat er al mensen gestart zijn, en zelfs al winstpunten gehaald! Hier voorlopig nog lang niet starten hoor, mijn doel is wel minimaal 1 wedstrijdje mee te pakken dit jaar. Mijn pony kan A) nog niet normaal halthouden en B) niet normaal galopperen, dus voorlopig gaan we nog even niet beginnen aan B proeven :')

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:33

Wij hebben vandaag ook onze vuurdoop gehad. Het ging nog niet helemaal zoals het zou moeten. De omgeving was erg spannend voor paardjelief, maar het is gelukt om de beide proeven uit te rijden en dat is al een begin. Mooi advies van de jury, veel kilometers maken. Dat gaan we doen!
Afbeelding
Afbeelding

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:48

Wat is iedereen weer fanatiek aan het rijden, leuk! Balen dat de punten nog niet helemaal mee zitten bij sommigen, maar dat gaat vast komen :) Vind persoonlijk ook dat het starten toch anders is dan thuis een proefje rijden en van gewoon steek je toch weer een hoop op.

Wij zijn na 2 maanden niet starten ook weer op pad geweest, 198,5 en 199,5 gereden en tweemaal een eerste plek.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:27

Wat een mooie resultaten komen er voorbij, super!

Wij gaan volgende week voor de 3e keer naar een BB dressuurwedstrijd. Jonge paard moet het nu toch hebben van het heel zien en doen.