[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:46

Sanne, welkom! Knappe pony heb je!

Melissa, mooi resultaat hoor.

Roulette, frustrerend kan dat zijn.... daarom moet je ook gewoon kijken naar je gevoel. Als dat maar goed is geweest :j


linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 06:06

Deempje, gefeliciteerd! Mooi hoor!!

Esva, wat leuk van je dochter. En inderdaad zelf ook maar eens dan ;)

Ninavo, jammer van je armen, dat verstoord het beeld wel een beetje. Maar je bent jezelf er van bewust, dat is het belangrijkste :j dan kun je er ook aan werken.

Hier enorme twijfels of ik woensdag wel mijn debuut moet maken. Omdat ze ziek is geweest heb ik niet aan de rechtergalop kunnen werken (die hebben we dus niet) wat ik wel enorm zonde vind! Daarnaast gaat het nu ook niet super lekker na 2 weken “vakantie”... Anderzijds kan ik ook gewoon 1 proefje starten voor de ervaring (zit enorm lange tijd tussen de 2 proeven dus dat vind ik te veel voor haar) en wilde ik sowieso eigenlijk gaan voor de ervaring.... twijfel twijfel twijfel....

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:16

Absque, wauw wat een mooie foto’s <3
Dankje! Dat zijn opbeurende woorden en daar heb je helemaal gelijk in :j

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:23

Vandaag is het zo ver... ons debuut :=
Ik ben weer ouderwets zenuwachtig, gelukkig gaat het vaak beter als ik op paard zit :o
Vanavond zal ik een uitgebreid verslag plaatsen :D

XSanne, zo’n agenda heb ik ook een tijdje gedaan maar ik merk dat ik er niet consequent genoeg voor ben, misschien toch weer eens oppakken :j

Wie hebben er verder nog wedstrijden gepland staan en wanneer?

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:35

Nou dat was een hele bijzondere ervaring....
Ik was de hele dag mega zenuwachtig! Met losrijden liep ze eigenlijk wel fijn, maar ik was een beetje aan het wachten tot de pauze (dan mochten we in de ring losrijden). Die pauze bleek er niet te komen omdat het uit liep, dus “ineens” moet je dan beginnen.... := zo spannend!!

Ze heeft zich voorbeeldig gedragen <3 dat was natuurlijk het belangrijkste! Ze deed zo haar best! De stap en draf stukken waren ook gewoon fijn!! Galop is natuurlijk heel onbevestigd, linksom weinig balans, rechtsom die hebben we nog niet :P Maar dat wist ik van te voren.

Na mijn proeven was ik gewoon super tevreden! Ze had zo haar best gedaan!!! De punten konden me niks meer schelen! Wat was ik trots!!!

Toen bleek de jury iets mild geweest te zijn met de rechtergalop (4en, in plaats van 2en of 3en) waardoor we het gewoon weg hadden kunnen poetsen en toch nog 181 en 180 punten hebben behaald!! :D stiekem wel een leuke “kers op de taart”
Mijn dag kan niet meer stuk! Mijn paardje zo dankbaar <3
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:36

Bedankt :)
Ja stiekem wel extra leuk ;) maar vooral zoooo blij gewoon met mijn brave pony die het allemaal maar braaf doet <3
En goed om te zien dat mijn overgangen stap-draf en draf-stap werden beloond met 7ens, daar hadden we flink op geoefend :o :D

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:50

Bedankt allemaal :)

Dee_Es en Evelien, veel succes vandaag! Schrijven jullie ook een verslagje? :D

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:54

Wauw DeeEs wat goed!! Je weet wat ze zeggen over een slechte generale.... blijkt wel te kloppen ;) :D gefeliciteerd!!
(En nee sorry, mijn fjordje gaat nergens heen ;) :P )

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:30

Wauw Maaike daar kan ik nog wat van leren, zulke punten ondanks wat 3en :wow: gefeliciteerd!!

Evelien, jammer, maar hey, weer veilige kilometers gemaakt!

Absque, mooi debuut hoor! Gefeliciteerd!

Ik heb gister aan de longeerlijn aan de galop gesleuteld, dat moest ik vandaag bezuren onder het zadel := Gelukkig is de volgende wedstrijd nog niet komende week :P haha

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:05

Wauw wat een mooie foto’s <3
Hihi nee geen spierpijn, maar ze neemt het tempo dan over (lees; rem kwijt... := )

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 06:10

Sanne, mooi jasje hoor! :j

Evelien, als je er nog niet klaar voor bent hoef je natuurlijk niet over ;) wij zijn pas net begonnen en ik riep altijd dat ik zo snel mogelijk de B uit wilde (omdat ik die al 3x heb uitgereden en steeds als ik aan het L begon, gebeurde er iets waardoor ik niet meer kon starten). Maar zo lang wij geen linker EN rechtergalop hebben, ga ik natuurlijk niet over ;) :P hihi!
Nou moet ik zeggen dat wij de rest van dit jaar ook niet starten voor punten, puur voor de ervaring. Volgend jaar wil ik proberen nette proeven met nette punten neer te zetten :j

Absque, volgende is 1 november.... := en bij jullie?

Ach ja die rem vind ik wel terug. Stiekem vind ik het wel lief want ze denk gelijk; ik zal wel in galop moeten. Ze doet altijd zo hard haar best <3

Zijn er nog mensen die aankomend weekend gaan starten?

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:18

Melissa veel succes vandaag!!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 06:49

Melissa, hoe is het gegaan? Nu willen we natuurlijk wel een verslagje ;)

Veertje, goed nieuws! Wat fijn!

Sensibel, gefeliciteerd met je puntje. Had je commentaar op je protocol staan waar je iets aan hebt?

Ik moet even kijken wat ik vrijdag doe... ik wist dat ik had ingeschreven voor een avondwedstrijd, maar mijn voorlopige starttijd is al over 23.00u en ik weet dat er nog bijschrijvingen komen... best wel laat... :=

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:30

Melissa, jemig wat een punten!! Daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen :wow:

Ik heb besloten om morgenavond toch te gaan starten. Gewoon omdat ik me er al op verheugd had. Jullie krijgen een nachtelijk verslag :P haha!
Galop is nog niet “gerepareerd” en we zijn gaan sleutelen aan buiging waardoor we enorm onstabiel rond hobbelen momenteel, maar het mag de pret niet drukken, ik wil gaan voor een brave pony tijdens de proefjes en hopelijk in 1 van de proeven eens aan kunnen springen in de rechtergalop. Al kan ik haar er nog niet in houden... kleine doelen stellen ;) :D

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:56

Wauw Sanne wat een blikvanger <3
Ik ben ook meer bezorgd over hoe ik mezelf wakker en gemotiveerd moet houden, dan over zenuwen ofzo hahaha! Voordat je terug thuis bent.... := hihi.

Veertje, oh leuke vooruitzichten!!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 02:00

Dit was weer een hele andere ervaring dan vorige keer. Het ging niet beter of slechter... kleine dingetjes misschien maar geen grote fouten, behalve dat ze met de rechtergalop wel weer links aan sprong, maar uiteindelijk kreeg ik haar hersteld :D jeeejj blij!!!!
Eerste proef 172 punten, en tweede proef was ik eerste (van de 2 hoor ;) ) met 169 punten... tja... net geen winst had ik wel kunnen verwachten met die moeizame galop, maar dit vond ik stiekem wel een beetje pittig :=
Ach.. paardje was braaf, heeft haar best gedaan, en in de eerste proef heb ik een stukje rechtsom kunnen galopperen :) alsnog tevreden voor nu :j

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:08

Heel eerlijk gezegd had ik ook alleen maar 5en en 6jes op onderdelen die gewoon echt wel goed gingen! Uberhaupt niks hoger dan een 6,5. Wel vol geschreven met commentaar gelukkig en ik begrijp ook alles wat er op staat. Maar sommige onderdelen zijn wel hard afgestraft... maargoed maakt niet uit! Ik had dit jaar toch ingepland alleen voor de ervaring. Even een tijdje pauze nu, door oefenen en dan over een paar weekjes weer eens kijken :j

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:43

Zo is het! Blij met het commentaar. Vrijdag weer les, eens zien wat de juf zegt :P
Ik heb een milde jury gehad en een strenge, als ik het gemiddelde neem zitten we nog niet aan winst. Even door oefenen dus :j (komt ook niet onverwacht allemaal, eens zien of we de galop bevestigd krijgen, dat zal al veel schelen).

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:58

Fijn zeg, en wat een mooie punten! Gefeliciteerd

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:15

Absque, in jullie slankere jaren? _O- hilarisch! Je bent nog steeds poepie slank!!
Kan me voorstellen dat je de trailer beu bent, ik heb dat soms ook. Ik rij 1x per week naar de vereniging en 1x per week naar les, toen daar ook die wedstrijd bij kwam had ik het ook gehad die week haha!!

En ja je kunt keurig zitten! Ik heb laatste tijd veel geklaagd over mijn houding en zit, maar mijn instructrice overtuigde mij dat wanneer een paard niet perfect loopt, je ook nog niet altijd perfect kunt zitten. Het is allemaal met elkaar verbonden ;) zij had er natuurlijk een hele uitleg bij, maar dat klonk echt heel logisch :j (andersom geldt natuurlijk hetzelfde :P i know!)

Veertje, jeetje wat balen zeg! Is er geen verder onderzoek gedaan? Ik zou persoonlijk toch graag willen weten wat er aan de hand is. Hoewel rust natuurlijk nooit kwaad kan, maar voordat je straks gaat opbouwen en het weer opnieuw mis gaat.... :(

Sanne, wat leuk! Was jij nog niet eerder gestart? Spannend hoor!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:10

Absque, een korte vakantie kan wel heel goed zijn. Ik doe soms even een halve week niks om ons te “resetten” maar als ze wat sloom is, maar verder gewoon gezond, zou ik even een weekje pauze inlassen en kijken hoe ze daarna is...?
Op pad met de trailer, voor mij is naar de vereniging maar 5 minuutjes rijden, naar mijn les is wel een uur. Gelukkig vind Raika het wel prima op de trailer zo lang haar hooinet maar vol is :P laden gaat ook altijd wel goed, thuis loopt ze er binnen 2 minuten op, vanaf het andere terrein heb ik 10 minuten nodig maar dat mag ook wel. Ze is jong en ik laad haar altijd zelf (alleen), dus zo lang ze er uiteindelijk maar op gaat vind ik het prima :j

Edit; zie dat ze drachtig is, daar worden sommige ook wat sloom van. Of wat in zichzelf gekeerd. :j zou me er niet te druk om maken maar haar wel proberen te helpen uiteraard.

Ninavo, leuk toch juist dat er weer meer leven in het topic zit? :D
Aan de ene kant jammer dat het is uitgesteld, aan de andere kant komt het dan misschien wel goed uit.

Wij moeten echt eerst aan de galop werken nu, dus hier ook even geen wedstrijd...
Heeft iemand anders nog iets op de planning staan?

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:26

holy mozes... dat komt niet geheel overeen met B-niveau hahaha! Zijn jullie al zo veel verder in de training? Ben heel benieuwd hoe vlot je dan door het B heen zal vliegen...

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:35

Sanne, wauw super netjes hoor. Naar mijn idee zijn je punten ook gewoon heel terecht :j

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:55

Absque, jammer van de spanning maar zoiets is wel een hele goede leerschool :j gelukkig zie je dat zelf ook zo :)

Ik ga morgen met een stalgenootje mee naar een buitenbak hier in de omgeving, wel even spannend hoor :o we moeten dan een stukje over de weg stappen en weer een andere locatie... := gelukkig is het andere paard braaf en ervaren!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:25

Sanne, mooie foto’s :)

Sterre, leuk! Maar vind je dat niet heel lastig om iets op te bouwen met een paardje die er ieder jaar een paar maanden uit ligt vanwege dracht, bevalling, veulen zeg maar..?

Over de weg is goed gegaan :D heel trots op mijn “baby-paard”! Maar het is wel nogal een spooky bak, kennelijk grenst er een vijver aan, inclusief eenden := hahaha! Ze rende een paar keer in paniek naar het andere paard, gelukkig heeft die een goed werkende rem ;) zaterdag hoop ik nog een keer daar te kunnen rijden, goede oefening zo :j gok dat ik hier wel profijt van ga hebben voor outdoor-seizoen.

Verder weinig nieuws, we moeten echt doortrainen op de galop. Ze springt nu wel steeds vaker ook rechtsom aan, maar dan is het kop in de lucht, plat door bocht... gewoon nog geen balans :n

Hoe gaat het verder met de rest? Gaan er komend weekend nog mensen op wedstrijd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: robbie88 en 28 bezoekers