[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:42

Dit is mijn draakje <3

Afbeelding

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:49

Zo hee! Die is well knap <3

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:00

Wat een leuk paard!

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:46

Het paard dat ik rij is ook een gelderse.
Hij heeft als 3 jarige een trailer gesloopt en is daarna nooit meer de trailer in geweest. Helaas kunnen wij dus niet mee doen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:33

Dank jullie wel! Ik vind 'm niet super knap := maar ik ben wel heel erg gek op 'm. Na 4jaar hem als bijrijdpaard te hebben gehad is hij nu helemaal van mij. Begonnen bij 0 en nu (thuis) op M2/Z1 niveau. En hopelijk deze zomer officieel starten.

Wat zonde Nicje! Is het nog te trainen?
Die van mij is een keer gevallen in de trailer maar is nu toch weer te laden, met moeite maar toch.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:49

Hier ook een moeilijke lader, dat is wat ik ook het meest vervelende vind van op wedstrijden gaan. Maar goed, komende tijd maar weer oefenen!

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:22

Dee_Es schreef:
Dit is mijn draakje <3

[ [url=m/MRsR9w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh wat schattig <3 Ik heb een pony met 1/4 geleerd bloed :D (Voorderest welsh)

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:36

Dee_Es schreef:
Dank jullie wel! Ik vind 'm niet super knap := maar ik ben wel heel erg gek op 'm. Na 4jaar hem als bijrijdpaard te hebben gehad is hij nu helemaal van mij. Begonnen bij 0 en nu (thuis) op M2/Z1 niveau. En hopelijk deze zomer officieel starten.

Wat zonde Nicje! Is het nog te trainen?
Die van mij is een keer gevallen in de trailer maar is nu toch weer te laden, met moeite maar toch.



Het is niet mijn paard. Zijn eigenaresse is gehandicapt en wil dus niet het risico lopen dat er iets fout gaat.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:56

Knap paard De_ees!

Training met pionnen wil ik ook wel is gaan oppakken, maar opzich als ik mijn paard redelijk recht houd komen we de figuren wel netjes door.

Vervelend als je paard slecht te laden is. Hebben wij gelukkig geen problemen mee en hoop dat dit ook zo blijft.

Wij gaan 23 maart weer starten maar dan wel L1.
Jikke leuk dat je ook de overstap maakt knappe haf trouwens!!

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:33

Ik heb ook een enorm slecht te laden merrie. Vorige week op t strand hebben we ruim 40 minuten over het laden gedaan + zeker wel 10x lostrekken. Machteloos. Ben er zó klaar mee. Thuis laad ze makkelijk. Ander terrein kan ik dr wel vermoorden haha.

Kwestie van vaker mee nemen gok ik zo.

We hebben de dressuur wedstrijden eventjes op een laag pitje gezet. Cross seizoen begint weer dus we gaan ff wat oefencrossjes mee pakken :)

❥ Esprit

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:10

Mijne laad juist super makkelijk maar kan flink gaan rennen als er een vreemd paard dicht langs hem komt. De drukke inrijdbakken weerhouden mij nu nog om te starten :(
Áls ie gaat en echt in paniek is lig ik er namelijk naast.
Dus mocht iemand nog rustige wedstrijdplekjes weten omgeving breda/gorinchem... :')
Ik wil in mei/juni mn wedstrijddebuut gaan maken! :)

create your own sunshine

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:34

Eindelijk eraan gedacht een nieuwe foto te maken :) . Hoop dat dit beter is.
Afbeelding

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:17

Annenas schreef:
Mijne laad juist super makkelijk maar kan flink gaan rennen als er een vreemd paard dicht langs hem komt. De drukke inrijdbakken weerhouden mij nu nog om te starten :(
Áls ie gaat en echt in paniek is lig ik er namelijk naast.
Dus mocht iemand nog rustige wedstrijdplekjes weten omgeving breda/gorinchem... :')
Ik wil in mei/juni mn wedstrijddebuut gaan maken! :)

Niet helemaal in de buurt, maar ik vond Velddriel echt heel fijn.. Was starter nummer 2 en heb samen met nummer 1 met zijn 2e een volledige bak tot onze beschikking gehad. Toen ik klaar was was de rest pas aan het inrijden, heb dus eigenlijk 0 last gehad van de drukte. Hoe het outdoor is durf ik alleen niet te zeggen :\. Lastig als je paard zo in paniek raakt.. Misschien toch thuis proberen te oefenen met een paar lieve stalgenoten?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:25

Ik mag vanmiddag weer. Eerste x met trailer naar wedstrijd dus ben benieuwd hoe ze zich houdt...het oefenen met de trailer ging goed, super braaf, maar toen was het mooi weer en rustig enzo..nu is t regen en dat klinkt in een trailer toch ook weer anders + maakt de trailer donkerder :(

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:47

Leuk! Alvast succes +:)+

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:37

Succes Loes vanmiddag! Hopelijk gaat het goed op de trailer.

Ik heb dus dinsdag weer wedstrijd sinds eind januari weer. Ik had toen even een dipje ivm dat de galop gewoon weg niet meer wou.

Nu goed getraind en geoefend sinds toen en wat een vooruitgang hebben we gemaakt <3.

Eergisteren hebben we heel wat rondjes in de linkergalop kunnen doen. En gisteren ging ze gewoon op stemcommando in galop. Dat heeft ze nog nooit gedaan haha.

Heel trots dus, en we gaan dinsdag proberen te knallen. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:40

Jikkeee schreef:
Annenas schreef:
Mijne laad juist super makkelijk maar kan flink gaan rennen als er een vreemd paard dicht langs hem komt. De drukke inrijdbakken weerhouden mij nu nog om te starten :(
Áls ie gaat en echt in paniek is lig ik er namelijk naast.
Dus mocht iemand nog rustige wedstrijdplekjes weten omgeving breda/gorinchem... :')
Ik wil in mei/juni mn wedstrijddebuut gaan maken! :)

Niet helemaal in de buurt, maar ik vond Velddriel echt heel fijn.. Was starter nummer 2 en heb samen met nummer 1 met zijn 2e een volledige bak tot onze beschikking gehad. Toen ik klaar was was de rest pas aan het inrijden, heb dus eigenlijk 0 last gehad van de drukte. Hoe het outdoor is durf ik alleen niet te zeggen :. Lastig als je paard zo in paniek raakt.. Misschien toch thuis proberen te oefenen met een paar lieve stalgenoten?


Velddriel is voor mij té ver weg en dannmoet ik ook maar net als 1e of 2e zijn natuurlijk.
We zijn er al een tijd mee bezig, maar vorig jaar zijn we tijdens het rijden “aangevallen” door een vreemde fjord, sindsdien zijn vreemde paarden in de buurt eng, bekende paarden die je passeerd door ze beide aan 1 kant ruim langs je te laten gaan is ook dood eng, en bekende paarden té dichtbij ook... dus in een drukke losrijdbak onmogelijk te vermijden :')
Nu heb ik aan huis (waar paardlief staat) geen fijne bak dus gaat ie paar keer per week mee op pad, maar op die stallen ben ik vaak als enige aan het rijden in een 20x60 :')

create your own sunshine

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:57

Nou we hebben het overleefd :+ Trailer was super spannend om op te gaan vond mevrouw...terwijl ze er met oefenen zo op liep :’(
Op wedstrijdterrein eigenlijk heel braaf! Voor het eerst hekjes gezien dus eerste proef op safe gespeeld en 187,5 gereden, tweedeproef wat meer op show en 194,5 dus ook duidelijk beloond! En met beide proeven een eerste prijs! Top merrie <3Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:26

Loes1996 schreef:
Nou we hebben het overleefd :+ Trailer was super spannend om op te gaan vond mevrouw...terwijl ze er met oefenen zo op liep :’(
Op wedstrijdterrein eigenlijk heel braaf! Voor het eerst hekjes gezien dus eerste proef op safe gespeeld en 187,5 gereden, tweedeproef wat meer op show en 194,5 dus ook duidelijk beloond! En met beide proeven een eerste prijs! Top merrie <3[ [url=m/3pSMih.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yRSxMW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eplS0r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nette punten! Gefeliciteerd. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:45

Dankjewel!

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:47

Wauw netjes gedaan!

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:23

Gefeliciteerd Loes! Knap gedaan hoor en prachtige punten.

Wij hebben vandaag onze tweede wedstrijd gereden. De vorige keer was er nog veel spanning door de onbekende omgeving maar dat ging vandaag al een stuk beter. We hebben onze eerste 2 mooie winstpunten gekregen. Superblij mee! We waren derde van de B (10 deelnemers), keurig voor een tweede start.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:30

Heel mooie punten allebei!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

xxxmh

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:41

Vandaag hadden wij op de manege een extra wedstrijd voor de zilveren ruiters (Ik rijd de zilveren opleiding op manege paarden van de fnrs/knhs). We werden door de instructie ingedeeld op de paarden en ik had geen makkelijk paard. We mochten 2 keer starten (met normale wedstrijden 1 proef). Eerste proef had ik 185,5 en de tweede proef 187. In juni mogen wij als we willen ons inschrijven voor een echte knhs wedstrijd die ook op de manege wordt gehouden met een manegepaard. Nog even goed nadenken of ik dat ga doen. Je rijdt tussen de eigen paarden en wordt ook op dat niveau gejureerd maar de prijzen zijn wel apart.
Afbeelding
Afbeelding

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:51

Goed gedaan loes, xmh en murosch!!
Schept hoop dat ondanks nieuwigheid en spanning er toch nog punten gereden kunnen worden :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 56 bezoekers