[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:00

@ xbkbx: Gefeliciteerd met je punten! Jammer van t hekje, gelukkig kon je daarna wel weer gewoon verder rijden!

@Nicje87: Mooie punten gereden je laatste B proeven! Jammer dat je bij je L debuut je eerste proef geen winst had, en zonde dat ie de 2de stout was, haha! Maar ondanks dat je er een hard hoofd in had toch goed gereden het weekend! :D

@ Ghostattack: Welkom! Succes met je oefenwedstrijd!

Wij hebben vanavond wedstrijd, als het weer een beetje mee wil werken :P aan de ene kant mag het van mij ‘s middags wel ff onweren, is die benauwde warmte miss wat weg, paard en ik kunnen niet zo goed tegen dat hele warme :+


Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:50

_Marjolein schreef:
@ xbkbx: Gefeliciteerd met je punten! Jammer van t hekje, gelukkig kon je daarna wel weer gewoon verder rijden!

@Nicje87: Mooie punten gereden je laatste B proeven! Jammer dat je bij je L debuut je eerste proef geen winst had, en zonde dat ie de 2de stout was, haha! Maar ondanks dat je er een hard hoofd in had toch goed gereden het weekend! :D

@ Ghostattack: Welkom! Succes met je oefenwedstrijd!

Wij hebben vanavond wedstrijd, als het weer een beetje mee wil werken :P aan de ene kant mag het van mij ‘s middags wel ff onweren, is die benauwde warmte miss wat weg, paard en ik kunnen niet zo goed tegen dat hele warme :+


Wij ook vandaag... maar ik ben echt benieuwd of het wel doorgaat... duimen!

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:05

Hoe doen jullie het zonder groom/voorlezer op wedstrijd? Ik wil zelf heel graag volgende week vrijdag (28 juni) starten in Bolsward, maar niemand is vrij of heeft vakantie (zoals ik). Ik vind het wat risky om alleen heen te gaan in de hoop een voorlezer te kunnen vinden... Iemand ervaringen? Of iemand tijd/zin om volgende week mee te gaan naar Bolsward? Ik wil er zelfs wel een (kleine) vergoeding voor geven. Gaat eigenlijk alleen om voorlezen, even vasthouden en helpen op de trailer te zetten. :-)

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:09

Succes voor de mensen die vandaag starten. Ik hoop dat het weer een beetje meezit voor jullie!

Wij gaan morgenavond weer. Ik hoop dat het ons lukt om die tiende winstpunt te halen dan, dat zou wel heel gaaf zijn.

Zonder groom/voorlezer ga ik niet op wedstrijd.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:21

cijsalover schreef:
Hoe doen jullie het zonder groom/voorlezer op wedstrijd? Ik wil zelf heel graag volgende week vrijdag (28 juni) starten in Bolsward, maar niemand is vrij of heeft vakantie (zoals ik). Ik vind het wat risky om alleen heen te gaan in de hoop een voorlezer te kunnen vinden... Iemand ervaringen? Of iemand tijd/zin om volgende week mee te gaan naar Bolsward? Ik wil er zelfs wel een (kleine) vergoeding voor geven. Gaat eigenlijk alleen om voorlezen, even vasthouden en helpen op de trailer te zetten. :-)



Kan je niet aan de organisatie vragen? Bij mij gaat vrijdag ook iemand van de organisatie lezen

Billini❤️❤️

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:56

_Marjolein schreef:
Wij hebben vanavond wedstrijd, als het weer een beetje mee wil werken :P aan de ene kant mag het van mij ‘s middags wel ff onweren, is die benauwde warmte miss wat weg, paard en ik kunnen niet zo goed tegen dat hele warme :+

Ik ook. Hoop dat het meevalt want ben vanochtend met het andere paard al zeiknat geregend.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:04

Lootje1991 schreef:
cijsalover schreef:
Hoe doen jullie het zonder groom/voorlezer op wedstrijd? Ik wil zelf heel graag volgende week vrijdag (28 juni) starten in Bolsward, maar niemand is vrij of heeft vakantie (zoals ik). Ik vind het wat risky om alleen heen te gaan in de hoop een voorlezer te kunnen vinden... Iemand ervaringen? Of iemand tijd/zin om volgende week mee te gaan naar Bolsward? Ik wil er zelfs wel een (kleine) vergoeding voor geven. Gaat eigenlijk alleen om voorlezen, even vasthouden en helpen op de trailer te zetten. :-)



Kan je niet aan de organisatie vragen? Bij mij gaat vrijdag ook iemand van de organisatie lezen

Dat is eigenlijk wel slim, ik heb voor mijn oefenwedstrijd iemand onder voorbehoud maar mocht zij niet kunnen, ga ik ook bij de organisatie vragen denk ik!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:11

Ik rij uit m'n hoofd, heb ik de afgelopen paar keer telkens gedaan.
Zit wel een beetje met het weer. Overweeg serieus om gewoon in zomertenue te komen, ga onder het zadel naar wedstrijd straks (van Lexmond naar Hagestein) en heb het in m'n hemdje al warm nu. Te warm voor een rijjasje imo. Wordt er op een avondwedstrijd raar gekeken als je zonder jasje start?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:38

De organisatie vragen is een goed idee inderdaad! Voor volgende week is het inmiddels gelukt dus dat is fijn.

Bij mijn laatste wedstrijd was het 30 graden en reed bijna iedereen zonder jasje. Ik had dezelfde punten voor de verzorging als anders dus volgens mij maakt het niet uit!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:57

Nicje jammer dat de punten wat tegenvielen. Maar toch al wel dichtbij de wp!

Liek het lijkt wel of het een brokkelrand is, dat kunnen ze vaak gewoon wat bijvijlen

Goshtattak spannend je debuut! BB kan je mooi zien waar je staat!

Cisja ik ben nog nooit zonder voorlezer/groom geweest, neem altijd iemand mee. Maar er is vast wel iemand langs de kant die je wil voorlezen als je je met zadelen etc zelf kunt redden

Caritas je mag tegenwoordig zelfs als het vriest in zomertenue rijden. De knhs heeft dat vrijgegeven, dus niks raars aan!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:54

Concours ging door. Snel vanuit het werk naar stal om ons klaar te maken. Losrijden ging mwoah... en ineens begon het te regenen en te onweren, zo’n 10 minuten voor mijn proef. Het concours werd stil gelegd en iedereen werd geadviseerd naar de trailer te gaan. Op een gegeven moment toch nog mogen starten gelukkig want het voelde echt even alsof alles voor niks was geweest. Twee proeven gereden met dingetjes die niet nodig waren maar over het algemeen heel tevreden. 2x 191 gereden! Dat maakt ons alweer op 7 wp. Super trots op Diable, zeker omdat wij pas vanaf 15 mei een combinatie zijn en de dressuur voor hem allemaal nieuw is. Zaterdag weer van start in Haarle!

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:36

Netjes Danique! Gelukkig kon je toch mooi rijden!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:41

Goed gedaan Danique!

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:26

Caritas schreef:
Ik rij uit m'n hoofd, heb ik de afgelopen paar keer telkens gedaan.
Zit wel een beetje met het weer. Overweeg serieus om gewoon in zomertenue te komen, ga onder het zadel naar wedstrijd straks (van Lexmond naar Hagestein) en heb het in m'n hemdje al warm nu. Te warm voor een rijjasje imo. Wordt er op een avondwedstrijd raar gekeken als je zonder jasje start?

Hee wat leuk, iemand uit de buurt! :D
We hebben zo getwijfeld wat we moesten doen (ik zit in het bestuur), maar achteraf zo blij dat we deze keuze gemaakt hebben! Kom je nog een keertje bij ons starten?

Gefeliciteerd met je punten Danique! Jullie gaan lekker! Succes vast voor zaterdag

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:13

Bedankt allemaal!


Zijn jullie gister wel doorgegaan of is het afgelast?

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:21

Mooie punten Danique! En dat terwijl jullie pas zo kort een team zijn!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:26

_Marjolein schreef:
Caritas schreef:
Ik rij uit m'n hoofd, heb ik de afgelopen paar keer telkens gedaan.
Zit wel een beetje met het weer. Overweeg serieus om gewoon in zomertenue te komen, ga onder het zadel naar wedstrijd straks (van Lexmond naar Hagestein) en heb het in m'n hemdje al warm nu. Te warm voor een rijjasje imo. Wordt er op een avondwedstrijd raar gekeken als je zonder jasje start?

Hee wat leuk, iemand uit de buurt! :D
We hebben zo getwijfeld wat we moesten doen (ik zit in het bestuur), maar achteraf zo blij dat we deze keuze gemaakt hebben! Kom je nog een keertje bij ons starten?


Jazeker, ben al vaker bij jullie gestart en vanochtend ingeschreven voor de 19e.

Zou in één week twee keer wedstrijd (eerste op zaterdag, tweede op vrijdag daarna) teveel zijn of kan dat makkelijk want het is maar B (En buitenritje van 15 km met halverwege dus twee proefjes).

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:06

Ik vind dat dat zeker kan hoor. Je paard is fit toch en de buitenritjes zijn vast vooral stap stukken?

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:42

Zeker, ik stap de hele weg. Rij op het terrein een paar overgangen, rij m'n proefjes en stap 'm op adem. Daarna mag hij lekker grazen tot i m'n protocollen heb en dan sjokken we weer op huis aan.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:46

Caritas schreef:
Zeker, ik stap de hele weg. Rij op het terrein een paar overgangen, rij m'n proefjes en stap 'm op adem. Daarna mag hij lekker grazen tot i m'n protocollen heb en dan sjokken we weer op huis aan.


Ik vind zeker dat het kan, 2x in 1 week. Lekker zo’n ritje i.p.v. dat staan en wachten op de wagen!

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:21

Zit wel een beetje in dubio, want als ik mijn enkele reis ratio verhoog naar 10 km, dan zijn er ineens véél meer mogelijkheden om op wedstrijd te gaan. (Paard laadt niet graag én onze trekauto is helaas overleden)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:48

Hoelang stap je daarover en is de weg fijn te rijden? Of constant in de gedoe met auto’s, trailers etc?

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:55

Danique07 schreef:
Hoelang stap je daarover en is de weg fijn te rijden? Of constant in de gedoe met auto’s, trailers etc?


Zal wel meevallen, gewoon goede bermen. Denk dat ik iets van 2 uur erover zou doen, al stappend. "Vroeger" deed men niet anders..

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:15

Ja, daarom! Als jij het ziet zitten zou ik zeker regelmatig kijken naar een afstand van 10 km. Met mooi weer en een proef later in de ochtend oid lijkt mij dat prima te doen.

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:21

Danique gefeliciteerd met je mooie punten!

Wij hebben vanavond gereden en ook 2 mooie winstpunten gehaald! Onze teller staat nu op 11 en we gaan nu richting de L1 trainen. Kan wel zijn dat ik nog een keer B start van te voren hoor, we kijken wel even. Vanavond ging het op zich heel lekker, alleen het aanspringen in de galop ging even mis, daarna wel goed hersteld gelukkig. We hadden 190 en 186,5 punten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers