[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:47

Gefeliciteerd met je punten! Super zeg en dat na 1,5 jaar :)

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)


lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:23

Zo he, dat zijn flinke punten! Dan gaat het opeens hard met de teller, gefeliciteerd!

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:24

Bedankt meiden!
Hoe gaat het met de wond van jouw paard, L_iek? En met de blessure van de jouwe, Veertje99? _evelien_ en lara1510, nog wat op de wedstrijdplanning staan? :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:31

Hier even een wedstrijdstop, waarschijnlijk is ze uit haar zadel gegroeid, dus volgende week de zadelmaker erbij.. verder weer even werken aan de puntjes op de i. Denk dat we pas in oktober weer zullen gaan starten..

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:56

ik start in september weer, dan rijd ik mijn L1-debuut := . Wat mij betreft wilde ik augustus al starten maar de wedstrijd die ik op het oog had was 2 dagen nadat ik terug zou komen van vakantie dus ik vond het dan niet eerlijk om van hem te verwachten dat ie in vorm zou zijn (hij staat dan nl 2,5 week op de wei te niksen :') ).

Ik hoop dat ik tussendoor nog een wedstrijd kan schrijven bij een jury, dat heb ik pas ook gedaan en dat was echt super leerzaam.

Balen van je zadel _evelien_, ik heb ook zoiets gehad 2 jaar geleden. Echt een wereld van verschil nadat zijn zadel weer goed lag.

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:20

WoW, lekker even 4 winstpunten erbij!
Ik moet jullie echt verlaten maar het L topic is heel rustig... Ik heb vandaag weer een winstpunt in het L1 erbij gereden. Verder veel spanning en niet ons beste concours.

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 23:30

Veertje inderdaad van die blauwe voertonnen eronder.
Hopen dat de DA kan vinden waar de oorzaak zit!

Sterre fijn dat je zadel is aangepast, hopen dat jullie nu weer lekker verder kunnen trainen!
Gaaf dat je er nog 1 bij gaat rijden! Wat voor een is het?

Welkom imaginerum, en dat zijn zeker hele mooie punten!

Lara het is dat je totaal de andere kant van het land woont maar anders had je zo een keer mee kunnen gaan als ik moet jureren

Danique succes in de L! En wellicht zien wel elkaar wel eens op cc

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:20

Imaginaerum schreef:
Bedankt meiden!
Hoe gaat het met de wond van jouw paard, L_iek? En met de blessure van de jouwe, Veertje99? _evelien_ en lara1510, nog wat op de wedstrijdplanning staan? :)


Gaat gelukkig de goede kant op.
Afbeelding

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:27

Imaginaerum, ze loopt weer helemaal goed. Maar we gaan zodra de eigenaren terug zijn van vakantie foto's laten maken. Ik mag als ze deze week goed blijft lopen wel met haar gaan wandelen enz maar het longeren laten we even zitten.

Hopen dat je zadel snel aangepast kan worden Evelien!

Lara dat zou inderdaad wel beetje vervelend zijn om dan meteen een wedstrijd te rijden na jullie vakantie. Je hebt nu nog mooi de tijd om je voor te bereiden op het L1 :)

Veel succes Danique!

Dat ziet er al een stuk beter uit Liek!

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:30

melissa_93 schreef:
Veertje inderdaad van die blauwe voertonnen eronder.
Hopen dat de DA kan vinden waar de oorzaak zit!

Sterre fijn dat je zadel is aangepast, hopen dat jullie nu weer lekker verder kunnen trainen!
Gaaf dat je er nog 1 bij gaat rijden! Wat voor een is het?

Welkom imaginerum, en dat zijn zeker hele mooie punten!

Lara het is dat je totaal de andere kant van het land woont maar anders had je zo een keer mee kunnen gaan als ik moet jureren

Danique succes in de L! En wellicht zien wel elkaar wel eens op cc



Ja ben heel erg blij. Nu weer beetje voorzichtig oppakken, want we denken dat het een eventuele rug spier kwestie was. Fysio komt er nog bij, maar donderdag liep ze super. Vrijdag weer heerlijk op buitenrit geweest. En vanavond maar weer eens kijken hoe en wat :)

De andere merrie is een Vitens x Ahoy van 8 jaar. Is ooit beleerd geweest, maar is nu al weer een aantal jaar niet bereden geweest. Dus ben zelf nu lekker bezig met longeren en grondwerk etc. Voor de stappen verder ga ik samen met mijn instructrice aan het werk.

Schrijven is ook erg leuk, zou t binnenkort zelf ook weer eens willen doen, wou laatst in Eibergen maar op zaterdag hadden ze al voldoende mensen.

Vera: balen zeg.. maar opzich fijn dat ze wel weer goed loopt. Ben benieuwd wat eruit komt!

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:27

Heb al even niet meer geschreven hier want heb sinds april geen wedstrijd meer gereden. We hebben 10 punten in de B en we zouden eigenlijk overstappen naar de L maar heb besloten deze keer nog 1x inde B te starten. We rijden namelijk morgen voor het eerst een groter concours, we starten voor de 1e keer outdoor, rijden voor de 1e keer op gras. Dus toch maar even wat veiliger voor de B gekozen nog. Ben benieuwd hoe het zal gaan.


EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:24

We gaan over 2 weken L1 starten. Wijken gaat al aardig, verruimen in draf verbeterd ook nog steeds. Wel grappig om te zien dat verruimingen op de lange zijde dan weer even wat minder gaan.

Gister een foto gemaakt van het halsstrekken. Neusje zou er nog meer uit mogen maar ben zo blij met dit beeld.
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:20

Na een tijdje geleden met heel veel spanning oefen dressuur te hebben gereden zijn we vandaag voor het eerst officieel gestart (vanuit de gedachte 'ach, wij zien het nog steeds als oefenen, maar dan verzamelen we alvast wat winstpunten') en het ging echt zo goed!
Doel was om ontspannen te kunnen rijden en Eva was vanaf het begin al zo veel rustiger dan de vorige keer dat dat direct al behaald was. Beide proeven fijn kunnen rijden gelukkig.
Prijsuitreiking was een grote verassing voor ons, bij de 1e proef zag ik toevallig op zijn blaadje staan dat wij 3e waren geworden (alleen 1 & 2 kregen een prijs), dus toen was ik al super blij en totaal niet meer op aan het letten, bleek dat ik de 2e proef gewonnen had met 221,5 (!) punt. Serieus, mijn mond viel open _O- :):)
Jury had er nog bij geschreven dat het genieten was om naar ons als combinatie te kijken.
Mijn dag kan niet meer stuk!

Nikkie, succes morgen! Nog meer mensen die dit weekend starten?

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:34

Ik hou even een pauze. Hebben nu 8 winstpunten maar ga voorlopig lekker door de bossen crossen. Daar wordt Zorro heel blij van en ik ook. Doen wel 2 dressuur lessen per week maar verder gaan we vooral lekker relaxen. In september starten wij weer en dan hoop ik de laatste punten te halen.

Succes voor iedereen dit weekend en allemaal gefeliciteerd met de winstpunten!

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:28

@ellyc ziet er volgens mij al goed uit ja. Wij zijn ook al klaar voor de L1.

@roulette wat super goed zeg!! Je mag dus blijkbaar zekerder van jezelf zijn dan dat je denkt.

@L_iek wij starten ook pas weer in september. Dan lekker L1. Wijken gaat al erg goed, draf en galop verruimen ook. Nu maar eens zien of we dat ook kunnen laten zien tijdens een proefje. We hebben nog wel wat werk aan de voltes. Vind die gewoon niet leuk om te rijden (maw we vinden dit gewoon nog lastig).

Morgen maar eens kijken of we nog een mooi b proefje neer kunnen zetten. Ik vind het gras zo anders. M'n pony heeft nig wat te weinig balans in de galop en ik vind het moeilijk om haar netjes de hoek door te krijgen. Ze snijdt de hoeken af/valt naar binnen. Dus ik ben benieuwd wat we ervan maken.

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:48

op gras rijden vind ik eng. brrr, gelukkig is hippiade voor B (muv C ponies) op zand

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:51

EllyC schreef:
op gras rijden vind ik eng. brrr, gelukkig is hippiade voor B (muv C ponies) op zand


Eens, ik rijd altijd voorzichtig op gras.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 06:37

Wij gaan vandaag nog 1 proefje rijden op gras, om nog een keer te oefenen voor de Brabantse kampioenschappen volgende week zondag. Deze zijn namelijk ook op gras. Eens kijken of het een goede generale wordt *\%/*


Alle mensen die dit weekend ook nog op wedstrijd gaan, succes!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:43

Helaas geen winstpunten voor ons dit keer. Dit is de eerste keer dat we geen wpunten rijden. Mevrouw was super enthousiast en heel erg voorwaarts, bijna niet meer terug te rijden. Als ik het tempo wat lager had kunnen krijgen waren we wat beter uit de verf gekomen. Dus ik kan me ook wel vinden in de punten.

Het rijden op gras viel me echt heel erg mee. Ging eigenlijk gewoon goed. Snap wel dat mensen het eng vinden. Had ik ook wel een beetje, maar eigenlijk moet je het gewoon juist vaker doen zodat je eraan went. Wel jammer dat er steeds minder mensen op gras willen rijden.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:00

Wij hadden vandaag een beetje pech. Zoals altijd zat ik er een half uurtje van te voren op, toen kregen we te horen dat er 2 uitvallers waren, dus uiteindelijk maar een kwartier losgereden. Tijdens het losrijden schrok ze heel erg van een vrachtwagen die het nodig vond om te toeteren toen ik er langs reed en daardoor was ze daarna echt een bommetje. Toch de proef ingegaan en die ging naar omstandigheden best goed. Geen echte fouten, wel wat slingertjes door haar frisheid. Toch nog 201 punten kunnen rijden en een 2e prijs. Was een goede oefening en we gaan deze week nog hard trainen voor aankomende zondag!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

xbkbx

Berichten: 23
Geregistreerd: 01-01-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:49

@Nikkie86, wat jammer dat je geen winstpunten hebt kunnen rijden! Wel fijn dat het op gras rijden mee viel.

@ginatje, wat vervelend van die vrachtwagen, maar als nog hele mooie punten gereden!

Ik ben vandaag ook weer gestart. Voor het eerst naar ander terrein en ook met de trailer. Normaal gaan we gewoon stappend naar wedstrijden.
Was hele mooi groot terrein en jake was super braaf!
We hebben tussen de grote dresuurpaarden gewoon 2x een eerste plaats gereden met 198 en 196,5 punten!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:14

@xbkbx gefeliciteerd met je punten!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:46

Sterre als ik binnenkort een keer n de buurt van enschede moet jureren mag je gerust mee schrijven!
Ik zag wat beeldmateriaal van het andere paard voorbij komen, leukk dier!

Wow Roulette wat een debuut! Super!!

Grappig, ik vind gras geen probleem. Paard staat wel 4 kant op ijzers

Ginatje ook nog even een oefenrondje. Ondanks de spanning toch hele mooie punten!
Succes komend weekend! Is de brabantse op 1 dag?

xbkbx gefeliciteerd! Mooie scores :D


Wij starten komend weekend weer en dan de vrijdag erna regiokampioenschap en ik hoop natuurlijk zaterdag finale te mogen rijden :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:45

melissa_93 schreef:
Sterre als ik binnenkort een keer n de buurt van enschede moet jureren mag je gerust mee schrijven!
Ik zag wat beeldmateriaal van het andere paard voorbij komen, leukk dier!

Wow Roulette wat een debuut! Super!!

Grappig, ik vind gras geen probleem. Paard staat wel 4 kant op ijzers

Ginatje ook nog even een oefenrondje. Ondanks de spanning toch hele mooie punten!
Succes komend weekend! Is de brabantse op 1 dag?

xbkbx gefeliciteerd! Mooie scores :D


Wij starten komend weekend weer en dan de vrijdag erna regiokampioenschap en ik hoop natuurlijk zaterdag finale te mogen rijden :)



Gefeliciteerd met de winstpunten iedereen!

Melissa; Funny is een heel leuk dier, helaas gisteren niet heel lief, maar het is en blijft een merrie natuurlijk. Nu 3 keer erop gezeten + rijden en 2x ging echt super, maar gisteren niet zo goed dus. Ze had er echt geen zin in. Dus vandaag bootcamp gedaan en spieren goed aan het werk gezet.

Maar laat maar eens weten! Schrijven vind ik erg leuk :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Fly_high, Iselda, Kiim, Renss, xxxmh, ynskek en 9 bezoekers