[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:41

Noulime super leuk dat je startpas is aangevraagd!

Lindor spannend 1e x L, maar dat gaat vast goedkomen!

Sasika BB heb je inderdaad alleen een KNHS lidmaatschap voor nodig.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:38

Nouklime leuk van je startkaart, heb je een mooi doel om naartoe te werken!

Lindor succes in het L1, zelf vond ik de overgang ook erg spannend, maar dat is nergens voor nodig. Als jij je paard voor elkaar hebt, dan is L1 niets moeilijker!

Sasika wat een leukerd, ziet er netjes uit. Jammer van je wiebelbenen, want ik dacht ook dat je constant aan het aansporen was (niet dat ik het beter doe).

Deze week heeft Hiske weer aardig wat geleerd. We zijn voor het eerst op pad geweest, maandag naar het bos, vond ze echt heerlijk. En woensdagavond hadden we voor het eerst les van de vereniging op de manege. Eerst was het erg spannend en dan zet ze het op een rennen. Lekker laten draven en eigenlijk al heel snel gaf ze zich over en hebben we echt super fijn gereden.

We zijn nu 2 weken serieus aan het rijden en maakt ze maakt mega sprongen vooruit! Ze wil zo graag werken voor me.

Omdat de andere merrie eigenlijk toch wel plotseling werd verkocht, had ik niet op tijd de startkaart kunnen afmelden. Gelukkig mocht ik het wel eenmalig op een ander paard laten overzetten. We mogen dus eigenlijk elk moment starten. Maar dat gaan we nog niet doen, eerst moet de galop nog beheerster en moet ze nog wat meer kracht krijgen.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:40

Daarom ben ik blij als ik mag gaan doorzitten in de L1... Scheelt wiebelbenen 8)7

Vroeger gingen mijn handen ook nog is de lucht in. := Dat is soms nog wiebelig maar niet meer zo erg

Fijn dat je paard het zo goed oppakt! Het is zo leuk als ze willen leren

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:26

Wiebelbenen heb ik ook heel erg last van. Baal er zelf ook van en met doorzitten nergens last van..

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:30

Ooh ik vind lichtrijden juist fijn, ik kan wel doorzittrn, maar dan laat ik mn paard ook rustiger lopen :')

Ik ga zondag ochtend weer starten on Schoonhovrn dit keer. Hopelijk ons eerste winstpuntje rijden :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:45

gett schreef:
Nouklime leuk van je startkaart, heb je een mooi doel om naartoe te werken!

Lindor succes in het L1, zelf vond ik de overgang ook erg spannend, maar dat is nergens voor nodig. Als jij je paard voor elkaar hebt, dan is L1 niets moeilijker!

Sasika wat een leukerd, ziet er netjes uit. Jammer van je wiebelbenen, want ik dacht ook dat je constant aan het aansporen was (niet dat ik het beter doe).

Deze week heeft Hiske weer aardig wat geleerd. We zijn voor het eerst op pad geweest, maandag naar het bos, vond ze echt heerlijk. En woensdagavond hadden we voor het eerst les van de vereniging op de manege. Eerst was het erg spannend en dan zet ze het op een rennen. Lekker laten draven en eigenlijk al heel snel gaf ze zich over en hebben we echt super fijn gereden.

We zijn nu 2 weken serieus aan het rijden en maakt ze maakt mega sprongen vooruit! Ze wil zo graag werken voor me.

Omdat de andere merrie eigenlijk toch wel plotseling werd verkocht, had ik niet op tijd de startkaart kunnen afmelden. Gelukkig mocht ik het wel eenmalig op een ander paard laten overzetten. We mogen dus eigenlijk elk moment starten. Maar dat gaan we nog niet doen, eerst moet de galop nog beheerster en moet ze nog wat meer kracht krijgen.


mag ik vragen hoe? Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, paard half januari verkocht en dat ging ook sneller dan verwacht dus startkaart ook niet voor 1 januari opgezeggd. (was eigenlijk in het voorjaar de bedoeling om te verkopen) Maar moest m gewoon betalen en kon m niet naar het andere paard omzetten. Daar heb ik in maart wederom de volle mep voor betaald

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:28

Melissa, heb een mail naar knhs gestuurd en zij gaven aan dat je eenmalig je startpas mag overzetten.

Mocht het nu weer gebeuren, dan heb ik wel pech.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:16

WoW het topic gaat best wel snel, ik heb vaak geen tijd om te reageren, sorry!

Leuk om te lezen dat iedereen zo fanatiek bezig is met de voorbereidingen voor een wedstrijd :) de filmpjes heb ik ook bekeken en de protocollen gelezen. Interessant om te zien en ook hoe je soms beoordeeld wordt!

Wij trainen rustig aan door en doen morgen mee aan de dresuurkampioenschappen bij een vereniging in de buurt. Je rijdt dan 2 keer 2 proeven en de beste 3 proeven tellen mee voor de finale, de 4 beste combinaties mogen dan op de finale een kür op muziek rijden. Erg leuk natuurlijk, maar voor ons nog even te hoog gegrepen denk ik, wij gaan heen voor de ervaring. Hij is namelijk errrrrrug gespannen op vreemd terrein dus ik kan (nog) niet alles eruit rijden helaas.

We hebben ook een nieuwe zweetdeken en halster voor als we op wedstrijden gaan :D

Afbeelding

Fijne dag allemaal! Succes voor degene die op wedstrijd gaan vandaag of morgen! :)

Rock this day like there is no tomorrow

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:11

Ik heb mijn startkaatrt nog niet aangevraagd. Heb nu weer wekelijks les met Eternity en we missen toch echt nog een stuk basis. dat wil ik er eerst goed in hebben voordat we starten. Het kriebelt wel heel erg!

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:24

_sharonn: Succes morgen, en wat een mooie nieuwe set <3

Maanlicht: Succes met oefenen, dat B debuut komt er vast nog wel. :D


Hier gaat het ook super, Miley loopt fijn en doet netjes haar dingetjes. Alleen het verruimen gaat nog niet echt soepel, dus in de les daar extra aan werken. :Y)

Omdat in februari alle wedstrijden weer vol zitten, start ik pas 5 maart weer. Dus tot die tijd lekker verder werken.

Aankomende planning is:
5 maart , 17 maart , 24 maart (misschien) en 31 maart.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:46

Hier ook 24 maart of 30 maart pas weer :))

Ik wilde ergens BB starten zodat hij weer een nieuwe binnenbak ziet, maar daar moest ik verplicht een startkaart hebben voor BB :=

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 06:43

xZiva_ schreef:
Hier ook 24 maart of 30 maart pas weer :))

Ik wilde ergens BB starten zodat hij weer een nieuwe binnenbak ziet, maar daar moest ik verplicht een startkaart hebben voor BB :=


Kan je dan niet beter een keer 'gewoon' gaan rijden bij een andere stal met binnenbaan? :)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 07:54

Wij hebben ook wel ooit rubrieken voor mensen zonder startkaart, staat niet op de knhs website, enkel op Facebook en de website dus misschien dat even van verenigingen in de buurt in de gate houden?

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:51

Dankjewel roosjenat! :)

Wij zijn direct voor het “echie” gegaan dus geen idee hoe BB enzo werkt :=

Woehoeee vanmorgen om 5:45 wakker, ik moest als eerste om 8:30. Doel was de baan rond, dat is meer dan gelukt! 2 winstpunten rijker met 181 en 184,5. Gaat hard zo! We zijn 6e en 7e geworden van de 11, dus heel erg tevreden. Hij had al een stuk minder spanning, ondanks dat we pas voor de 4e keer op vreemd terrein waren en de eerste keer hier (vorige 3 keren steeds op dezelfde stal gestart) :)

Fijne zondag!

Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:04

Obelix95 schreef:
xZiva_ schreef:
Hier ook 24 maart of 30 maart pas weer :))

Ik wilde ergens BB starten zodat hij weer een nieuwe binnenbak ziet, maar daar moest ik verplicht een startkaart hebben voor BB :=


Kan je dan niet beter een keer 'gewoon' gaan rijden bij een andere stal met binnenbaan? :)

Ik rijd dan liever gelijk een oefenwedstrijd, om te peilen waar we nu staan :))

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:15

Goed gedaan Sharon, kan je toch mooi in je zak steken!

Wij hebben hier vandaag proefjes geoefend (de wedstrijd js alweer over een maand :oo )

Ging lekker slordig :') maarrr wel beide kanten galop goed aangesprongen :D nu nog netjes op de letter rijden, niet slingeren en voltes rond maken. Ach we hebben voor de wedstrijd hetzelfde doel als Sharon, heelhuids de bak doorkomen :D

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:51

Voor mij ook de reden om eerst een onderlinge wedstrijd mee te pakken, dan weet ik tenminste waar er nog aan gesleuteld moet worden, voordat ik de startpas aanvraag.

Vandaag dus de eerste onderlinge wedstrijd voor ons 2eb gehad, met 184,5 en 172,5 punten en een 4de plaats naar huis gegaan. Punten zijn ook zoals ik me ongeveer voorgesteld had. 2de proef een mooie contragalop erin gegooid :+ door de spanning. Maar tevreden naar huis gegaan.
Komende tijd vooral werken aan de activiteit en de impuls bij meneer.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:03

_Sharonnn: Gefeliciteerd met je punten!

LisaVH96: Netjes voor de eerste keer !, jullie zien er uit als een leuke combinatie. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:29

Ik was 3 weken in zweden, daardoor noet gereageerd, wel steeds bijgelezen.
Normaal probeer ik persoonlijk op iedereen te reageren, maar dat schiet er nu ff in.

En sas, je legt de lat wel erg hoog voor ons aankomende zondag, meer dan 200 punten wauw!! Haha

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:31

Weer nette puntjes gereden en lekker geoefend! Goed bezig iedereen :j. Leuk. En lekker vroeg begonnen al AnnetteFlame :P. Ik ga zaterdag en heb nog niet geoefend :+

Heb zelf echt zin in komende zaterdag. Gisteren een pittige les gehad en heeel veel aandachtspunten weer. Maar wel erg leuk! Als ik weer door deze fase heen ben is ponylief waarschijnlijk weer zo veeel fijner. Hij is gewoon weer lekker aan het testen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:34

Sharonn wat een mooie set! En gefeliciteerd met je twee winstpunten! Netjes :)

LisaVH96 je zou dus wel winst kunnen rijden :) leuk! Jammer van je contragalop maar dan heb je die alvast geoefend voor de M1 haha

Nicje het is toch altijd maar weer afwachten wat de jury er van vind. Er rijd nog een combinatie mee die haar basis super op orde heeft dus dat is wel leuk! Ik heb er al helemaal zin in!

Fijne vakantie gehad?

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:03

Heel veel succes alvast lau!

Dat is zeker waar Saskia!
Weet je toevallig wie dat is?
Ik ken ook nog iemand die mee doet. Waarschijnlijk zijn we dan sowieso met 4.

sasika schreef:
Sharonn wat een mooie set! En gefeliciteerd met je twee winstpunten! Netjes :)

LisaVH96 je zou dus wel winst kunnen rijden :) leuk! Jammer van je contragalop maar dan heb je die alvast geoefend voor de M1 haha

Nicje het is toch altijd maar weer afwachten wat de jury er van vind. Er rijd nog een combinatie mee die haar basis super op orde heeft dus dat is wel leuk! Ik heb er al helemaal zin in!

Fijne vakantie gehad?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:10

sasika schreef:
Sharonn wat een mooie set! En gefeliciteerd met je twee winstpunten! Netjes :)

LisaVH96 je zou dus wel winst kunnen rijden :) leuk! Jammer van je contragalop maar dan heb je die alvast geoefend voor de M1 haha

Nicje het is toch altijd maar weer afwachten wat de jury er van vind. Er rijd nog een combinatie mee die haar basis super op orde heeft dus dat is wel leuk! Ik heb er al helemaal zin in!

Fijne vakantie gehad?


Ja contra was niet de bedoeling, maarja we weten nu wel dat die knop er dus op zit en hij dus ook een volte ermee kan :D. Spanning doet gekke dingen, heb het zelf helemaal niet door gehad

Sharonn, mooie puntjes gereden. Netjes hoor

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:17

Nicje ja dat is Megan die er tussen staat.
De twee keer dat ik gestart ben was B een grote klasse

Lisa haha ja spanning doet hele raare dingen, maar des te leuker is het als je dat uiteindelijk onder controle krijgt

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:15

sasika schreef:
Nicje ja dat is Megan die er tussen staat.
De twee keer dat ik gestart ben was B een grote klasse

Lisa haha ja spanning doet hele raare dingen, maar des te leuker is het als je dat uiteindelijk onder controle krijgt


Zie nu inderdaad dat de voorlopige startlijst al online staat.
Vorige keer waren we maar met zn 2en in de B. Nu met 6.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dee_Es, FCSA en 10 bezoekers