[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:42

Hihi we blijven geloof ik allemaal graag hier, nou helemaal prima toch :D

Ik heb ook een monoblad zadel :j (een Arno Brandt) zou nooit meer anders willen. ik ontkwam sowieso al niet aan goed maatmerk gezien mijn pony een korte rug heeft en ik euh.. een maatje meer :o als ik soms het geneuzel met zadels hoor, ik zou gek worden :=

edit; als ik zie wat voor minuscule wijzigingen er aan mijn zadel zijn aangebracht voor een perfecte pasvorm dan verbaas ik me soms over zadelmakers die met 20 bestaande zadels aankomen en er past er altijd wel 1 op het paard.... behalve opvullen ook zonder verdere wijzigingen... hoe dan :? Bij mij moest er een extra stikseltje in het blad komen om op die plaats iets minder ruimte te creeeren, een iniminie aanpassing aan de singelstoten, korte kussens, nouja noem het maar op....


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:54

hahaha nou, dan blijven we idd gewoon lekker hier kletsen toch :) Net zo leuk!

Thanks voor de leuke reacties op Snob, trots op mn dikke pony hoor.

Monoblad ken ik niet zo, ik heb een wat ouder model Prestige op Snob liggen. Niet alles kan breed genoeg gemaakt worden en dan wil ik er ook nog een beetje normaal in kunnen zitten.

Canon spannend de verhuizing! Komt vast goed en dan lekker verder trainen :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:28

linda2008 schreef:
edit; als ik zie wat voor minuscule wijzigingen er aan mijn zadel zijn aangebracht voor een perfecte pasvorm dan verbaas ik me soms over zadelmakers die met 20 bestaande zadels aankomen en er past er altijd wel 1 op het paard.... behalve opvullen ook zonder verdere wijzigingen... hoe dan :? Bij mij moest er een extra stikseltje in het blad komen om op die plaats iets minder ruimte te creeeren, een iniminie aanpassing aan de singelstoten, korte kussens, nouja noem het maar op....


Grappig, ik snap dan weer weinig van zadelmakers die dan drie zadels hebben die ze voor (bijna) ieder paard en mens aan kunnen passen. Hoe dan? Ieder zadel, paard of mens is toch weer anders en heeft zijn eigen bouw, hoe kan je dan met in de basis zo weinig types alles passend maken voor zowel paard als ruiter?

De juiste aanpak is vast ook weer paard afhankelijk, een standaard KWPN met genoeg lengte om een 18inch op kwijt te kunnen (Eva) zoekt makkelijker dan jouw knappe Raika. Had nu dus een zadelmaker met heel veel zadels, waarvan er dan 4 geschikt voor Eva en monoblad waren en daarvan 1 waar ik goed in zat.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:58

Grappig, ik ben ook van hulsebos overgestapt op monoblad maar dan van fairfax. Echt heel fijn, vooral vanwege de schoudervrijheid. En je zou het niet zeggen maar Blade is heel lastig met zadels. Tijdens de zoektocht ook op een albion gezeten, zat heerlijk maar Blade paste m niet. Eerder een paard gereden met een Brandt zadel, dat was echt het zachtste zadel waar ik ooit op heb gezeten <3

Ik heb nog een wedstrijd gepland ergens in augustus, even kijken of ik voor die tijd ook al een keer op pad ga. Er wordt altijd vrij veel georganiseerd hier in de omgeving.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:50

Een zadel kan idd een wereld van verschil maken. Vooral naar je eigen gevoel luisteren, heb ik al wel geleerd. Ik heb zo'n zelfde zadel als linda2008 en ben er ook heel blij mee. Al heb ik er eerst wel veel gedoe mee gehad helaas.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:38

Snob en ik zijn gisteren op wedstrijd geweest! Veel stress en spanning, ik was zo enorm zenuwachtig en Snob nam dat uiteraard heerlijk van me over. Gelukkig was mijn liefste vriendinnetje (tevens mijn juf) mee als rots in de branding en heeft ze ervoor gezorgd dat ik toch op kon stappen en ben gaan rijden. Toen we allebei weer een beetje durfden te ontspannen werd het weer leuk :D beide proeven zonder grote fouten doorgekomen, wel met genoeg verbeterpunten. Maar voor de eerste keer L1 en voor het eerst weer op pad sinds november mag ik echt niet klagen. 203,5 voor de 1e proef en 202,5 voor de 2e proef. En dan ben je opeens L1+4, zo gaaf!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:39

:wow: hahaha ik dacht er komt een score van 175/185 na het verhaal en dan “maar voor de eerste keer L1 mag ik niet klagen...” Lieve help wat een scores zeg!! Gefeliciteerd!!!

carika
Berichten: 1580
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:47

linda2008 schreef:
:wow: hahaha ik dacht er komt een score van 175/185 na het verhaal en dan “maar voor de eerste keer L1 mag ik niet klagen...” Lieve help wat een scores zeg!! Gefeliciteerd!!!




Hihihi ik dacht precies hetzelfde! Gefeliciteerd, prachtig debuut en hopelijk de volgende keer minder last van de zenuwen.

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:44

Gaaf iedereen zo lekker bezig!
Ik heb vakantie gehad en een gekke planning. Maar ga denk ik weer kijken voor over 2a3 weken ofzo. Dan weer op pad.. wil die b uit.. dat lichtrijden ligt me gewoon niet haha

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:19

Hahaha sorry :D ik had best het gevoel een winstpunt te hebben verdiend met elke proef, over de 200 rijden had ik niet verwacht hoor! Zijn ook gelijk de hoogste punten die ik in de L1 heb gereden, met Snob zijn vader stond het record op 201.

Wendy ik vind het juist heel fijn dat je zo veel mag lichtrijden nog! Snob zit niet heel lekker in draf dus dat is lastig uitzitten. Wordt wel beter door veel te oefenen maar echt fijn zitten wordt het denk ik nooit.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:56

Ik ben gewoon mijn complete balans kwijt met lichtrijden. Mede door mijn enkel blessure. Door zitten is gewoon fijner en dan voel ik het sneller aan. Zijn we beide gewoon meer gewend haha

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:46

Oh dan is het logisch idd dat je liever blijft doorzitten! Op naar de L1 dus

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:09

Ja, maar dat duurt nog wel ff denk.. haha! Ene moment gaat t heel goed. Andere moment niets..

Zijgangen gaan dan wel weer prima :roll: maar die hoeven we nu nog niet te doen natuurlijk.. pak ze al wel veel mee, travers,renvers etc. Doet ze eigenijk best knap al. Wijken zelf gaat ook elke keer weer beter. Zit inmiddels bijna op de volledige 10 meter :)

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:02

Nou we hebben weer de punten terug.... Wel heel blij met het protocol. Lekker volgeschreven, punten komen goed overeen met mijn gevoel, ook per onderdeel dus dat is fijn :)
Met 191,5 , 176,5 en nu 185, gaan we toch 14 augustus maar een poging wagen op een reguliere wedstrijd :j
Het is inmiddels meer dan een half jaar geleden dat we weg zijn geweest, dus het zal sowieso een goede oefening zijn.

Wel jammer dat ik zo veel punten laat liggen op het rijden van een nette a-c lijn. Iets wat in de klasse B echt ons sterke punt was, lijkt nu ineens heel lastig... dus daar gaan we op focussen!
En ik hoop dat het wijken snel beter zal gaan. Daar zijn we pas net aan begonnen dus het is logisch dat het niet perfect is. Maar zoals verruimingen krijg ik niet snel opgelost (moeten we gewoon meer kracht en balans voor krijgen) dus voorlopig maar even de focus leggen op rechte lijnen en het wijken :j

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:09

Gefeliciteerd Linda, fijn!! En idd gewoon lekker op wedstrijd de 14e :j Een AC lijn rijden is toch ook super lastig, recht op de jury af in het midden van de baan. Mijn hobby is het niet in ieder geval :D
Blij voor je!

Wendy ja dat is lastig als je zijgangen goed gaan maar je daar niks aan hebt in de B :D Snob kan makkelijk wijken, maar dat bleek op wedstrijd toch weer lastiger te zijn dan thuis. Schouderbinnenwaarts pakken we thuis soms wel mee, maar meer zijgangen dan dat echt nog niet. Lekker kalm aan.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:22

Hier 183 voor de laatste wedstrijd. Op zich tevreden met de punten, maar vond het wel jammer dat er weinig op het protocol stond. Ook geen opmerking bij algemene indruk. Maar in het online wedstrijden topic wordt daar nogal over gevallen dat ik daar iets van vind :+

B+9 nu dus bijnaaaaaa! Twijfel of ik nog een online opgeef in augustus i.v.m. de warme dagen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:59

Gefeliciteerd GA!!! Volgens mij hoort er vanaf een 6 (of 6,5?) commentaar achter het onderdeel te staan dus dan heeft het jurylid wel wat kansen laten liggen lijkt me... ik hou er ook van als er veel op het protocol staat en als jurylid (f proeven) zorg ik er ook altijd voor dat ruiters met genoeg commentaar op hun protocollen naar huis gaan.
Ik heb vorig jaar een keer een protocol teruggekregen toen ik was gestart met alleen cijfers erop. Helemaal 0 commentaar. Die heb ik opgestuurd naar de KNHS, want zolang ik niet overal tienen voor rij kan er commentaar neergezet worden vind ik. Ik had toen wel hele mooie punten (200 volgens mij) maar dat is geen reden om bij geen enkel onderdeel iets neer te zetten toch.

Kan me voorstellen dat je twijfelt ivm het weer wat eraan komt. Kan je niet s morgens vroeg filmen?

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:01

Jeeetje dat zijn goeie punten!!

2 weken terug zijn wij weer op echte wedstrijd geweest, 189 & 185 in de B. Teller staat nu op 6. Maaaar ik heb ons ingeschreven voor de regio’s. Was nu open inschrijving dus ik dacht, wie niet waagt, wie niet wint :D


Afbeelding

❥ Esprit

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:06

Netjes Sensibel!

Maaike, vind ik dus ook. Zeker met online lijkt het me dat je als jury 'meer tijd' hebt om wat te typen.

In de ochtend opnemen kan ik enkel op zaterdag en zondag en op zaterdagochtend doen ze machinaal uitmesten en op zondagochtend bak slepen en sproeien _O- Dan zou ik echt direct met openingstijd er moeten zijn en dan hopen dat ik iemand kan vinden die ook vroeg op stal wil zijn haha

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:42

:wave: hallo allemaal, wat is het hier rustig... komen jullie deze hitte een beetje fatsoenlijk door? Wij hebben vanmorgen vroeg alweer getraind, wel in aangepaste, milde vorm en uiteraard voor de hitte ;)

Volgende week gaan we voor het eerst weer op wedstrijd en ik ben nu alweer mega zenuwachtig! Net als toen we voor de eerste keer gingen :o terwijl ik helemaal niks verwacht want we zijn er zo lang uit geweest, we zijn nog niet terug op niveau, we zijn al lang niet op ander terrein geweest, en online scoorde we maar krap aan, dus de verwachtingen zijn laag... (beter zo! Dan te hoge verwachtingen scheppen :P ) maar de locatie waar we heen gaan, is waar ik met mn snufferd in het zand belandde... dus ik denk wel steeds; zal ik blijven zitten? Kunnen we wel een beetje fatsoenlijk rond komen zonder op hol te gaan? Kan ik mijn zenuwen de baas blijven? Kan ze 2 proefjes volhouden? Enz.enz. :=

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:51

GA met deze hitte zijn er vast wel meer mensen zo gek om heel vroeg naar stal te gaan toch?

Linda ik kan me je spanning zooooo goed voorstellen! Ik was vorige week ook echt niet grappig zenuwachtig. Normaal heb ik wel gezonde spanning maar vind ik op wedstrijd gaan ook heel leuk. Vorige week kon ik niet eten van de stress, pas nadat Snob thuis in de wei stond weer. Voor ons was het 8 maanden geleden. Hoe lang zijn jullie er uiteindelijk uit geweest?
191 is niet krap scoren in de L1 he! Hou op hoor, jullie zijn hartstikke knap bezig :j :)

Qua warmte doen wij het heel rustig aan. Maandag gelongeerd, dinsdag even gereden. Sinds woensdag is Snob vrij omdat ik alleen na het werk naar stal kan/kon. Wil morgen en overmorgen wel even kort wat met hem doen 's morgens, denk dat hij het wel fijn vindt om even zijn ei kwijt te kunnen. Verder heeft Snob best snel last van de warmte, dus ik geef hem eerder vrij dan dat ik bijvoorbeeld met zijn moeder deed. Niks mis mee, op een weekje komt het niet aan qua dromen en doelen die ik heb met Snob ;)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:12

Leuk Linda, weer lekker op pad! Stel jezelf een klein en haalbaar doel, dat helpt met de wedstrijd iets minder intimiderend te maken. Maar komt goed met jullie 2.

Ik ben gewoon lekker aan het trainen. Heb de luxe om 's ochtends te kunnen gaan en tot een uur of 10 vind ik het prima te doen in onze buitenbak. Paard is wel wat moe van de nachten op z'n kudde passen := overdag mag hij lekker op stal slapen.

Ik ga denk ik toch nog een online proef rijden. Ben een beetje zenuwachtig voor de L2 :o slaat net zo min ergens op als dat Linda zenuwachtig is maar online is dan net wat minder eng.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:27

Maaike, haha nou daarna hebben we geen 191 meer gescoord hoor... dus ik denk dat dat een uitschieter was, proef ging ook wel echt goed en dat is nog niet helemaal reëel denk ik...
Oh die zenuwen zijn zo herkenbaar! Ik heb ook altijd spanning, maar dan gewoon van die leuke kriebels in mn buik. Maar nu.... :oo het begint nu al, en het is pas over een week :=

Dee_Es, zonder online had ik nog geen L1 durven starten, dus daarvoor vind ik het wel mega geschikt :j lekker gebruik van maken zo lang het nog kan!
En je hebt gelijk, kleine doelen stellen... ik zou graag eens iets hoger dan een 5 willen voor het wijken, omdat we daar lekker mee bezig zijn. Moet wel zeggen dat het de ene keer goed gaat, de andere keer niet. Dus eigenlijk nog te onbevestigd. Maar uit 2 proeven, zijn 4 pogingen, 1x hoger dan een 5... moet toch haalbaar zijn?! :P ;) oh ja... en blijven zitten! Dat vooral haha!! :D

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:03

Linda, komt echt wel goed met jullie weer op wedstrijd. Blijven zitten is een haalbaar doel en kijk hoe ver je alweer bent met opbouwen!

Dee_Es, je hebt Blade zo netjes voor elkaar, de L2 passen jullie echt goed in hoor! Online is fijn rustig beginnen, maar live starten kunnen jullie ook.

De online proeven vind ik echt een top idee, van mij mogen die best blijven voorlopig. Net wat praktischer en laagdrempeliger dan een echte wedstrijd. Hoop dat ze daar in september mee door gaan, dan kunnen Eva en ik er misschien ook nog gebruik van maken.
Normaal gesproken zou ik met deze temperaturen Eva vrij geven, maar vanwege ons opbouwschema rijden we nu om de dag, als het kan 's ochtends vroeg en in de binnenbak (net zo warm als buiten, maar zonder de brandende zon).

Maaike, paar dagen vrij voor snob zal voor jouw pols ook wel fijn zijn.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:39

Roulette, nou van mij mag het ook blijven :j sowieso al voor iedereen die geen eigen vervoer heeft. En nu maak ik er ook graag gebruik van (maar als het blijft bestaan zal het sporadisch zijn, bijvoorbeeld bij overgang naar een nieuwe klasse ofzo...)

Hoe ver van te voren verschijnen startlijsten meestal online? Ik kon me herinneren dat dat ongeveer een week was :?
Misschien komt het door de zenuwen, maar ik zit al de hele dag te checken of er al een startlijst voor vrijdag online staat... := :P

Wel een beetje jammer dat het trainen zo wisselend gaat :( vrijdag dacht ik echt “die wedstrijd gaan we met 2 vingers in ons neus doen” en gister dacht ik “oh jee als ik maar de proefjes doorgestuurd kom” :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JenniferU en 33 bezoekers