[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:19

Dat is zeker een mooie oefening Balenciaga, fijn dat je hulp had! Zondag buitenrijden gaat het hier ook waarschijnlijk worden. Beste manier om een geplande wedstrijd te vergeten.

Melissa wat een mooie punten! Gefeliciteerd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:57

Balenciaga balen dat je debuut niet door kan gaan. Duimen dat we gauw weer op pad kunnen!
Super dat het op vreemd terrein braaf ging! Ik zou als ik je filmpje zie proberen om het geheel wat voorwaartser en actiever te rijden, ziet er wel lekker ontspannen uit!

En ook hier zal het van het weekend buitenrijden worden :+ Ook altijd fijn :)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:57

Balenciaga schreef:
Mooi begin van de L! Nette punten hoor :D

-------
Nou helaas, mijn debuut komende zondag zal moeten worden uitgesteld :+ Ach ja, ze geven een mooie herfstdag op dus dan gaan we heerlijk naar buiten met de paarden.

Vanmorgen wel even fijn kunnen trainen op semi-vreemd terrein. De bak daar kent ze ondertussen nog wel, alleen stonden de paarden daar op stal vanmorgen net buiten toen wij kwamen en die kende ze niet. Die waren druk aan het rennen en bokken, en mevrouw werd daar echt heel heet en rennerig van (en ik ben echt absoluut geen held, vond het zelf ook spannend :Y) ) Stalgenootje heeft echt megafijn geholpen, waardoor ik uiteindelijk eigenlijk heel fijn heb kunnen rijden *\o/*
Naar aanleiding van het vorige filmpje van mijn B proef ben ik wel aan de slag gegaan met onder andere jullie tips (handen meer dragen, minder been, hakken laag), moet zeggen dat dat in de les wel echt beter gaat maar vandaag was daar niets van te zien. Omdat mevrouw nogal afgeleid was en niet helemaal op mij lette, maar ook omdat ik het zelf wel een beetje spannend vond _O-
Al met al een mooie oefening!

Filmpje van vanmorgen, mocht iemand tips hebben: graag! :D
https://www.youtube.com/watch?v=wnU6W-T ... e=youtu.be


Ik hoop dat je het oké vindt dat ik als vooral meelezer feedback geef :o Ik denk als je je handen wat meer draagt en je schouders wat naar achter doet, het plaatje al heel anders is. Zelf naar voren kijken helpt waarschijnlijk al wel mee. Je zit nu een beetje ingeknikt zeg maar

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:15

Bedankt voor de gegeven tips, zeker geen probleem dat je als meelezer tips geeft! Alle tips zijn welkom :D
Ik kantel mijn bekken ook de verkeerde kant op, als ik me voorneem om (voor mijn gevoel) meer als een zoutzak te zitten lukt het me wel om mijn schouders naar achter te houden en mijn bekken "achterover" te kantelen. Maar dat voelt nogal onnatuurlijk omdat mijn lichaam altijd de voorkeur geeft aan een semi-foetushouding _O- Zo zit ik ook in de auto of op een stoel.
En daarnaast is mijn balans ook nog verreweg van perfect waardoor ik een dergelijke houding lastig vind om vol te houden.

Melissa, actiever werken we inderdaad ook aan. Dat is zeker een werkpunt :j
En heerlijk naar buiten van het weekend, ze geven goed weer op *\o/*

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:16

Het ziet er naar uit dat er weer online proeven worden georganiseerd. Niet zo leuk als op wedstrijd maar dan heb je iig nog iets aan je startkaart.

Balenciaga, echt zonde van je debuut! Maar ik kan uit ervaring vertellen dat een buitenrit een goed alternatief is hoor ;) Goed dat je hebt geoefend met spannende omstandigheden, op wedstijd kan het ook gebeuren dat er paarden (of koeien of kinderen of honden of...) langs de ring rennen. En wat leuk dat je een filmpje hebt gedeeld! Ik vind je een mooie combinatie met je paard. Je mag nog iets meer met je been naar je hand toe rijden. Probeer je hand mooi voor je te houden en stil te houden tijdens het lichtrijden. Nu druk je je hand naar je bovenbeen maar dan werk je onbedoeld terug en krijg je een onrustige verbinding doordat je handen mee gaan bewegen met het lichtrijden. Je wil het achterbeen naar het hoofd toe rijden als het ware, dus probeer niet het hoofd naar je toe te trekken.

Melissa, dat zijn heerlijke punten toch?! En respect voor je bijlees post :D Jij had eerder ook online mee gereden toch? Zou dat nog een optie zijn?

Ik heb verder niet zo veel spannends te melden. Ik moet me nog aanmelden bij een nieuwe vereniging. Wilde morgen even bij een les gaan kijken maar dat zal nu wel niet mogen vanwege de corona maatregelen. Misschien moet ik dan toch maar de les meteen mee rijden. Wilde eigenlijk Blade nog niet verplaatsen zo kort op de verhuizing maar goed hij lijkt er ook weer niet echt van onder de indruk. Vandaag al lekker een blokje om gegaan en hij was doodbraaf met groot verkeer, bruggetjes en rennende koeien.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:49

Heerlijk dat Blade zo braaf is! Bij les gaan kijken zal nu idd niet mogen.

Ik heb inmiddels mail gehad dat de wedstrijd van zondag geannuleerd is. Compleet verwacht, terecht en logisch, maar ik ben er wel sip van. Dat wordt dus bos en zandverstuiving zondag. Ook leuk. Maar anders ;)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:40

Balenciaga, ach zo is het altijd wat :P ik zit zelf scheef, aan mijn lijf zie je niets maar mijn beugels lijken altijd ietsjes ongelijk. Ik trek mijn rechterheup strakker / lager dan links. Dit voel ik altijd terug aan mijn pony die daardoor beter aan mijn linkerbeen is. Het is zo minimaal dat het niemand opvalt (behalve mijn instructrice :P ) maar langzaam wordt het steeds iets erger, dan moet ik echt weer een paar dagen goed focussen op de inwerking van mijn rechterheup- en been, dan wordt zij weer rechter en kunnen we weer een paar dagen vooruit. Om het er vervolgens weer in te laten sluipen, kunnen we weer opnieuw beginnen enz.enz.
Ik weet wat ik fout doe maar het gebeurd onbewust, dat is niet iets wat er in een paar lessen uit gaat hoor, zulke dingen kosten jarenlange training :j

Dee_Es, jij bent meer onder de indruk dan Blade zo te lezen ;) en logisch haha! Ik zou ook gewoon een proeflesje gaan meerijden, je merkt snel genoeg of het bevalt en Blade kan het alweer makkelijk aan zo te lezen :D super fijn zeg dat het zo voorspoedig is verlopen allemaal :)

Maaike, alles zal geannuleerd gaan worden. Ik heb nog geen mail ontvangen, maar het gaat natuurlijk wel gebeuren. Ik begrijp dat je er sip van bent! Ik ook :(
Alles helemaal gepland en uitgestippeld (ik ben een neuroot), vorige week les, vandaag zou ik les hebben, morgen een vrije dag van werk voor de wedstrijd en woensdag wedstrijd. Daarmee hoopte ik mijn laatste puntjes in het L1 te kunnen behalen. Maar helaas.... Die verdomde L1-vloek ook :P

Maaaar.... omdat alles afgelast werd terwijl ik morgen al een vrije dag had aangevraagd, heb ik gevraagd of ik mijn veulen morgen mag ophalen (ipv zondag) en dat mag *\o/* dus ik ga toch iets super leuks doen morgen :D <3

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:40

hahaha Linda dat neuroot/controlfreak achtige ken ik hoor, ik heb ook altijd een complete planning op weg naar een wedstrijd. Wel balen van je laatste L1 puntjes. Komt natuurlijk alsnog best goed maar later, maar het is gewoon niet grappig.
Superleuk dat je je veulen morgen mag ophalen! Dat is een goede wedstrijdvervanging!

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:45

Wat leuk Linda! Heel veel plezier morgen :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:48

Vast wel hoor en ik heb ook geen haast, maar baalde natuurlijk wel (net als vele andere) :o
Misschien kunnen we toch online nog meedoen als dat weer word opgestart. Maar ik ben bang dat ze te lang gaan nadenken, dat het gekkenhuis is met inschrijven, en ik heb een beetje een deuk in mijn ego opgelopen met online proefjes na die 169,5 score en volle bak kritiek (en daarna op 2 reguliere wedstrijden gewoon elke proef winst gereden en nooit meer iets gehoord over impuls, verruimingen, wijken, of wat er dan ook allemaal online gezegd werd) dus ik twijfel wel een beetje...

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:37

Linda en Balenciaga, misschien een tip om mee te gaan doen met Ruiterfit, als je dat in de buurt kunt vinden. Doe dat nu een paar maanden 1 of 2 keer in de week en qua houding, balans en flexibiliteit van mezelf merk ik echt verschil.

Linda, heel veel plezier met je veulen ophalen, maak je foto's voor ons? Online starten kan je weer proberen toch, misschien dat je die ene keer net de verkeerde jury trof, verder hoor ik mensen er vooral positief over.

Fijn dat Blade zo braaf is Dee_Es, heerlijk dat je gelijk weer kunt rijden en naar buiten kunt.

Jammer van je wedstrijd, Maaike. Wil je online gaan starten?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:24

Roulette nee, online starten kan ik me niet zo in vinden dus daar wil ik eigenlijk gewoon niet aan meedoen. En eerlijk, voor de punten in de L1 hoef ik het niet te doen want we mogen al L2 starten. Denk dat het doortrainen wordt en dan maar geen wedstrijden zolang het niet kan/mag.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:39

Dee es nee ik heb vorige keer geen online proeven gereden en denk dat ik het nu ook niet ga doen, vind het niet echt een meerwaarde hebben, ga ik liever een keer extra naar mn instructrice heen. We trainen gewoon weer lekker verder en zien wel weer wanneer we op pad kunnen :)
ja super blij met de punten!
Ga je toevallig bij de loleeruiters kijken?
Super dat Blade zo braaf was buiten met vreemde omgeving!

linda heel veel plezier morgen met het veulen ophalen!

Roulette ruiterfit heb ik destijds ook een tijd gedaan, vond het echt een aanrader. Weer gestop omdat het niet meer op de locatie gegeven werd, moest een ruim half uur rijden en vond t ook best prijzig.
Daarna bij de sportschool aangemeld en vind dat ook een fijne aanvulling. En dan zo af en toe fysio met flexchair

Vanavond een fijne les gereden, lekker gewerkt aan de zijgangen :)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:14

@melissa, dat is ook prima toch! Mag je versneld promoveren? En vaker lessen is nooit verkeerd. De Looleeruiters moest ik even opzoeken, maar nee daar heb ik niet afgesproken ;) Fijn dat de les zo goed ging!

Roulette, hoe gaat het met jouw merrie?

Linda, wat tof! Veel plezier en we willen inderdaad een fotootje.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:18

<3 <3

Afbeelding

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:50

<3 O.M.G. <3 <3 <3 <3

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:00

Ga weg hou op wat een droppie! <3 <3

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:05

Owww te schattig!

LaDonna75

Berichten: 2140
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:11

Wauw wat een mooierd!

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:08

Die is leuk!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:12

Wat. Een. Dropje!!! <3 <3 <3
Dat hoofdje!! :') Zo lief!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:26

Hij was even niet zo schattig als zijn hoofdje doet voorkomen :') maar hij is veilig aangekomen en ik ben natuurlijk helemaal in de wolken <3
de wedstrijd was gauw vergeten ;)
Maar... Raika gaat eigenlijk zo goed dat ik toch wel graag verder wil. Dus we gaan toch maar online starten als dat lukt (ben wel bang dat de inschrijvingen snel vol zullen zitten...)

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:36

Wat een lieverd zeg! <3

Ging het de vorige keer erg snel met inschrijven? Ik wil dit keer eigenlijk ook mee doen, maar als ik het zo hoor moet je echt snel zijn en geluk hebben of je op tijd bent -O-

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:44

Haha, dat zijn ze ongeveer 70% van de tijd als veulen he..? :') Mijn zusje werkte drie jaar intern op een stalling. Elke keer als ik daar op een veulen reageerde keek ze mij nors aan en vertelde wat 'ie de ochtend weer had uitgevroten. Tegenwoordig weet ik beter dankzij haar. := Maar die koppies blijven stiekem leuk. ;)

Ik heb even bijgelezen <3 Ik vind het enorm tof te lezen hoe iedereen aan het trainen slaat en hoe we allemaal onze eigen doelen willen (en) halen. Grappig dat zo veel mensen hier net als mij door de glans van het online wedstrijdrijden heen kijken. Dat viel me op. :o Hier gaat het erg op en af. Ik bel komende week met de kliniek om een afspraak te maken. Ik heb te veel aan mijn hoofd gehad (achterstand op afstuderen, gecancelde opdrachten en wat noodsprongopdrachten, een verkeersongeluk gehad en een vriend die ziek lijkt te worden) en ben vooral zelf nu heel erg moe en wat somber, dus ik rust even uit in het weekend. Ik heb Briljantje weinig gezien deze twee weken, wat ik mezelf heel erg aanreken, maar ik zat echt klem dus eigenlijk is dat ook niet eerlijk naar mezelf toe.

Ze heeft wel praatjes! Ik kreeg gisteren een berichtje van mijn vriendin "Jouw paard kruipt om haar knieën onder het lint door om bij het gras te komen??" :') Jep, dat is mijn monster.. Vind het wel knap dat ze dat nu nog kan, met dat been en een lager lint. Dus ik ben benieuwd wat ik vandaag aantref, als ik er eindelijk weer ben. :')

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:44

Zouden ze online weer niet net zo ruim opzetten als het de laatste paar maanden het geval was, dus 1500 plekken in totaal en dan zonder verdeling van x aantal B, x aantal L1 etc. Ik vond het online starten ideaal voor mijn slecht te laden paard; hoef geen trailer te huren, geen stress voor het paard. Helaas had hij deze zomer ontzettend last van hoofdschudden dus ging het vanaf eind mei voor geen meter meer.