[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:30

Super goeie punten allemaal!

@loes toch weer bewijs dat het een jurysport is. De een is strenger en kritischer dan de ander of let weer op andere dingen. Ik blijf het een bijzonder iets vinden.

Wij gaan zondag weer. Vandaag in de buitenbak gereden. Ik moet zondag ook buiten inrijden en ik merk dat mevrouw dan toch wel snel afgeleid is enzo. Maarja goeie oefening dus. Komende dagen denk ik binnen rijden en wat meer proefgericht rijden. We hebben nog wat moeite met de voltes. Ze valt door m'n binnenbeen of ze gaat richting hoefslag en zet schouderbinnenwaarts in. De rest is wel aardig om de rit volgens mij. Elke keer dat we een proefje rijden rijden we weer netter.


Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:54

Melissa, wat een super debuut! Heeft je jonkie vast veel van opgestoken.

Myrthe niet gedemotiveerd raken hoor. Als ik het me goed herinner moest jouw paard nog wat sterker worden toch? Dat is ook niet in een paar weken gefixt.

JoycexEnya, gefeliciteerd met je punten! Op naar de officiële!

Nicje, mooie punten!

Roosjenat, ik hou daar van als alles weer geregeld is. Hier ook een nieuw hoofdstel op de planning.

Biebz wat leuk! Kan je veel van leren!

Caritas, gefeliciteerd met de winstpunt, weet je wat er beter moet om wat hoger te scoren?

Ginatje, jullie gaan als een speer! Goed hoor.

Loes, wat een gigantisch verschil zeg. Maar super score die 210!

Mcjv, hoe is het bij jou gegaan?

Afgelopen nacht is mijn verzorgpaard bevallen! Echt zooo bijzonder om bij te zijn en wat heb ik toch een respect voor die merrie. Wel een bagger voorbereiding voor de wedstrijd van vandaag want veel slaap hadden zowel paard als ik niet gehad (mn eigen paard staat op de stal van mn verzorgpaard).

Trailerladen is inmiddels geen enkel probleem meer, kan alleen laden dus die stressfactor is gelukkig weg. Lekker ontspannen op pad dus maar de ringen waren ENG! Eerste proef gooide meneer de rem er op. Tweede proef even doorgezet en dat werkte. 2e plaats met 203 en 1e met 207. Dat maakt ons B+13 in 3 wedstrijden dus volgende week starten we L1. Trots op mn htk-paard :).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:57

cijsalover schreef:
Mcjv succes! Je zult zien dat als je er eenmaal opzit de zenuwen wat wegvallen. Lekker rijden!

Wij mogen volgende week weer, maar de wedstrijd is van outdoor naar indoor verplaatst. Vandaag dus alvast even in die bak rijden, zodat ze het alvast gezien heeft en het daardoor tijdens de wedstrijd hopelijk minder eng vindt. Wat is jullie ervaring, werkt dat?


Weet niet of dat helpt, maar het zal er zeker niet gekker van worden toch. Ik laat vaak nog even iemand een rondje om de baan mee lopen, (als dat niet kan in de baan) daar vertrouwt mijn paard enorm op

Caritas toch mooi een wp gehaald, top!

Ginatje weer een hele mooie score, top!

Loes wat een monsterscore, gefeliciteerd!!

Joyce lekker gecrosst, top!

Sharona inderdaad lekker voor de ervaring gaan, je moet toch eerst km's maken :)

dee-es ook al topscores, gefelicteerd!
En een veulentje, super leuk!!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:01

Dee_Es schreef:
Melissa, wat een super debuut! Heeft je jonkie vast veel van opgestoken.

Myrthe niet gedemotiveerd raken hoor. Als ik het me goed herinner moest jouw paard nog wat sterker worden toch? Dat is ook niet in een paar weken gefixt.

JoycexEnya, gefeliciteerd met je punten! Op naar de officiële!

Nicje, mooie punten!

Roosjenat, ik hou daar van als alles weer geregeld is. Hier ook een nieuw hoofdstel op de planning.

Biebz wat leuk! Kan je veel van leren!

Caritas, gefeliciteerd met de winstpunt, weet je wat er beter moet om wat hoger te scoren?

Ginatje, jullie gaan als een speer! Goed hoor.

Loes, wat een gigantisch verschil zeg. Maar super score die 210!

Mcjv, hoe is het bij jou gegaan?

Afgelopen nacht is mijn verzorgpaard bevallen! Echt zooo bijzonder om bij te zijn en wat heb ik toch een respect voor die merrie. Wel een bagger voorbereiding voor de wedstrijd van vandaag want veel slaap hadden zowel paard als ik niet gehad (mn eigen paard staat op de stal van mn verzorgpaard).

Trailerladen is inmiddels geen enkel probleem meer, kan alleen laden dus die stressfactor is gelukkig weg. Lekker ontspannen op pad dus maar de ringen waren ENG! Eerste proef gooide meneer de rem er op. Tweede proef even doorgezet en dat werkte. 2e plaats met 203 en 1e met 207. Dat maakt ons B+13 in 3 wedstrijden dus volgende week starten we L1. Trots op mn htk-paard :).



Gefeliciteerd met je verzorgpaard! Ook super nette punten, knap om in 3 wedstrijden de B uit te rijden. Succes in het L1 :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:30

Nou dames ik ben vandaag beloond met 184 punten en 191,5 punt :D

De eerste proef ging enorm fijn maar helaas kon ik mijn zenuwen niet in bedwang houden dus was alles erg rommelig, niet netjes afgewerkt en de rechter galop ging op standje kameel dus die waren ook met 2 keer een 4 gepunt. Deze proef had ik 184 punten.

De tweede proef kon ik mijn zenuwen een stuk beter in bedwang houden maar Gaiya was echt helemaal gesloopt omdat er tussen de proeven een dik half uur zat en ik nog even aan de galop ging sleutelen. Ach, het was voor ons de eerste keer dus het is even uitvinden wat voor ons het fijnste is qua losrijden etc. Goed, alles was netjes maar wel miste ik impuls en viel ze in sommige wendingen een beetje stil. :+ Deze proef was algeheel veel netter en ben ik ook beloond met 191,5 dus we gaan verder oefenen met 2 winst op zak. :D

Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:58

Gefelciteerd met je 2 winstpunten. Misschien de volgende keer al minder zenuwachtig.

Niet alles gaat perfect, mooie puntjes om aan te werken :D

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:36

Netjes!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:52

Knap hoor voor de eerste keer mcjv *D

Dees weer erg knap gedaan!! En knap hoor zo snel de B uitzijn! Wij hadden na 3 wedstrijden ook genoeg punten.. Maar ik wil juist nog niet over dus dan is het "minder gunstig" := Op naar de L1!!

Loes knappe score, gefeliciteerd!! En over de verschillen, blijft erg apart.. heb het ook vaak gehad.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:28

Gefeliciteerd iedereen met de mooie resultaten! :D toppers zijn jullie allemaal!

mcjv: volgens mij hebben wij hetzelfde dekje haha;

Afbeelding


Wij zijn ook niet in 3 wedstrijden de B uit hoor. Dit wordt onze 7e wedstrijd en ik vind dit helemaal prima. Wel hoop ik aanstaande zondag mn laatste puntje in de B te rijden. We hebben in juni dan nog een derby en dan kunnen we over :)

Rock this day like there is no tomorrow

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:08

Wat een punten hebben jullie allemaal gereden zeg :)

Ik ben zeker 10 jaar lang niet meer de ring in geweest, maar heb
nu zo'n leuk paard onder mijn kont, dat ik dacht, ik trek die jas weer eens
onder het stof vandaan :D

Veel te enthousiast natuurlijk, want ik heb er pas 5 keer opgezeten, maar ik dacht
we zien het wel. Probleem waar ik tegen aanloop is de halslengte, zodat hij goed met
zijn neus eruit loopt. Door mijn spanning, hou ik hem te kort bij me, en gaat hij wat op de
kop lopen, zonde natuurlijk, maar daar ligt ons leermoment. Heb genoten als een klein kind,
alleen maar gelachen, en de punten vielen mij ook nog mee, 173.5 en 177. Nou en dat voor 5 keer erop, dit smaakt naar meer :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:21

Gefeliciteerd allemaal met jullie behaalde punten!

_sharonn: ja klopt is dezelfde, van br geloof ik?

Joycexenya: de tweede proef ging inderdaad al een stuk beter, dus ik weet zeker dat dat de volgende wedstrijd beter zal gaan. :D

Bloembloem: nette scores hoor voor zo weinig ervaring als combinatie, lekker kilometers maken en dan komt dat zeker goed! :)

Voor de geïnteresseerde waren dit mijn protocollen:
Afbeelding
Afbeelding

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:25

Mcjv: inderdaad BR glamour chic, fijne dekjes :)

Bloembollen: mooie ervaring toch? :)

Ik ben blij dat de paarden trouwens weer langzaamaan zonder deken kunnen en de wei opgaan. Al is dat voor het poetsen enzo wat minder :Y)

Rock this day like there is no tomorrow

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:28

Prachtige ervaring, het is alleen zonde dat door de halslengte eigenlijk al je
oefeningen naar de *PIEP* gaan, veel 5en en 6en gereden.

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:28

@ginatje, nee jij moet rustig aan doen anders zit je straks in de knoop met de selecties ;) Of je moet elke keer 1 proef rijden maar ik vind het wel fijn om gewoon 2 proeven te starten.

Dankjewel roosjenat!

mcjv, wat goed! Wel vervelend dat er een half uur tussen de proeven zat. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hier zit er eigenlijk standaard 1 proef tussen, kan je mooi even 2min stappen, dan 5min weer oppakken en dan de volgende proef in.

Bloem, wat super na 5keer samen rijden. Komt goed met minder spanning.

En voor de ruiters die niet elke wedstrijd met 4 winstpunten thuis komen: wedstrijden was nieuw voor mijn paard maar thuis loopt hij gewoon op M2 niveau dus voel je alsjeblieft niet geintimideerd. Ik mag alleen niet versneld promoveren dus moest echt even die puntjes bij elkaar rijden in de B. Alle oefeningen loopt hij eigenlijk zo door maar wij hebben de pech dat hij absoluut geen beweging heeft van zichzelf. Dus ik werk heel hard aan kracht in de achterhand, meer van de grond draven, meer bergop galopperen, daar zit onze struggle. En daar train ik echt heel hard voor om dat beter te krijgen. We gaan nu lekker selecties rijden in de L1, het is absoluut geen kampioenspaard maar ik hoop me te kunnen kwalificeren voor de Brabantse Kampioenschappen.

Iedereen heel veel succes hier *\o/* zal wel mee blijven lezen om de vorderingen te volgen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:51

Zoooooo wat is iedereen lekker bezig geweest! Helaas ging de mijne niet door afgelopen weekend, dus ga komend weekend opnieuw proberen. Een locatie waar ik nog niet ben geweest, veel starts, dus wel heel erg leuk!

Bloembloem, lekker bezig, die punten komen zo binnen als je er wat vaker op zit.

Alleen dat aandraven op de middenlijn.. ik vind het echt dramatisch. Die van mij is lekker enthousiast dus al een hoop gedribbel. Woensdag nog even een prive les en kijken of we daar nog wat op kunnen verbeteren of de schade zo beperkt mogelijk houden :+

Trailerladen ging ook al een stuk beter, hopelijk loopt ze er ook goed op als ik iets meer zenuwen heb :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:59

Misschien slim om niet te oefenen met aandraven op de middenlijn waar het moet, maar eens gewoon te blijven stappen, juist eerder aandraven of later :) maakt m misschien wat scherper.

Rock this day like there is no tomorrow

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:01

Dee_Es: Was inderdaad jammer! Eerst deed de hele rubriek de eerste proef, en daarna de hele rubriek de tweede proef. Dus eigenlijk werkten ze gewoon het lijstje af, voor Gaiya was dat helaas te veel en was ze echt heel erg moe. Ik heb er uiteindelijk meer dan een uur op gezeten en dat vond ik wel pittig voor haar, alhoewel we wel veel gestapt hebben maar thuis trainen we nooit langer als 45 minuten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:07

_sharonnn schreef:
Misschien slim om niet te oefenen met aandraven op de middenlijn waar het moet, maar eens gewoon te blijven stappen, juist eerder aandraven of later :) maakt m misschien wat scherper.


Woensdag laat ik iemand anders meekijken. Ik heb al veel pogingen gedaan. Idd veel de lijn oprijden vanuit verschillende stukken, eerst kort en steeds langer. Veel halthouden, wachtoefeningen gedaan, juist met gas erop, of juist meer terug.

Soms gaat het een paar keer goed, maar soms springt ze fijn aan in galop ofzo. Of ze bedenkt dat wijken leuk is :Y) Het is echt opletten, maar ik kan er niet teveel aanzitten.

Hopelijk woensdag weer wat nieuwe tips, voor nu probeer ik vooral alleen maar te stappen. Het zit geloof ik ook in de L1, dus we blijven oefenen!

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:09

Sakura789 schreef:
Zoooooo wat is iedereen lekker bezig geweest! Helaas ging de mijne niet door afgelopen weekend, dus ga komend weekend opnieuw proberen. Een locatie waar ik nog niet ben geweest, veel starts, dus wel heel erg leuk!

Bloembloem, lekker bezig, die punten komen zo binnen als je er wat vaker op zit.

Alleen dat aandraven op de middenlijn.. ik vind het echt dramatisch. Die van mij is lekker enthousiast dus al een hoop gedribbel. Woensdag nog even een prive les en kijken of we daar nog wat op kunnen verbeteren of de schade zo beperkt mogelijk houden :+

Trailerladen ging ook al een stuk beter, hopelijk loopt ze er ook goed op als ik iets meer zenuwen heb :')


Echt he, en ze dan ook nog recht zien te houden :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:08

Ja dat vooral :')

Het ging een tijdje best goed, dus dacht laatst moet het maar weer even oefenen, nou alles kwijt :+ Ze stapt sowieso erg enthousiast en zodra ik maar iets oppak aan teugel dan denkt ze yes mag weer wat doen :Y)

Na ja, stap voor stap. Genoeg mogelijkheden om het weer op te halen, maar ik vind het zo jammer. Is toch de eerste indruk van de proef.

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:11

Sakura789 schreef:
Ja dat vooral :')

Het ging een tijdje best goed, dus dacht laatst moet het maar weer even oefenen, nou alles kwijt :+ Ze stapt sowieso erg enthousiast en zodra ik maar iets oppak aan teugel dan denkt ze yes mag weer wat doen :Y)

Na ja, stap voor stap. Genoeg mogelijkheden om het weer op te halen, maar ik vind het zo jammer. Is toch de eerste indruk van de proef.


Ik snap je hoor :) Zelf was ik ook wel een beetje geschrokken bij het
zien van mijn protocol. Was even vergeten hoe 'streng' er gekeken werd haha!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:13

Ik had een keer ronder instellen op mijn protocol staan. Vond ik ook wel bijzonder voor de B, ze was echt niet tegen de hand, maar had met inrijden er net wat te lang opgezeten en om impuls te blijven houden in de laatste proef gaf ik iets meer mee voor, wilde ik juist niet met mijn handen gaan 'tegen' gaan werken.

Maar goed, moet ook wel zeggen dat sommige combinaties het voor echte beginners ook niet makkelijk maken. Dan snap ik extreem hoge punten ook wel, snel door naar de volgende klasse!

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:19

BloemBloem, je had er in ieder geval plezier is, toch het belangrijkste! Die punten komen volgende keer wel, zeker als jullie nog maar zo kort een combinatie zijn.

Mcjv, gefeliciteerd! Wel zwaar voor de paarden dat ze er zo veel tijd tussen laten zitten met de proeven.

Sakura, lastig dat enthousiasme, je wil het eigenlijk niet, maar het is wel leuk dat ze zo mee willen denken.

Dee_Es, gefeliciteerd!! Zowel met de punten als met het veulentje! Jullie gingen hard, leuk dat je nu met allebei de B uit bent, vind jou ook niet echt een B ruiter :)

Halverwege mei hebben wij onze eerste wedstrijd, voor de eerste keer nog even oefenklasse en als het goed gaat nemen we daarna een startkaart. Wedstrijd is bij onze eigen vereniging, maar in de buitenbak terwijl ik daar tot nu toe alleen nog binnen heb gereden, dus dat vind ik nog wel spannend.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:11

@roulette_: Bedankt! Ben er heel blij mee. :D Ik vond het inderdaad ook erg zwaar, ze snapte er ook helemaal niets van toen ik haar na 20 minuten weer ging oppakken. :+

Wie starten er nog meer in Zoetermeer op 28 april? En 19 mei in Nootdorp? :D

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:30

Vandaag weer gestart met Miley, ze was best druk dus zonder zweep gereden. De vorige keren zonder zweep wou ze niet galopperen maar nu wel alle 4 de keren.

Wel was ze wat minder ontspannen maar des ondanks liep ze super fijn.

Helaas was de jury er niet mee eens... 171 en 173 punten.

Maar Miley deed het super dus alsnog trots op haar.

En lekker na de wedstrijd weer het land op.
Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roulette_ en 10 bezoekers