[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:35

Oei Linda.. dat klinkt niet goed :( Heel veel sterkte voor jou en Raika! Hopelijk komt ze er helemaal weer bovenop....

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:36

Oh bah linda wat een naar bericht.. Duimen draaien dat Raika snel weer goed opknapt :(:)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:06

Wat een naar bericht Linda, heel veel beterschap voor Raika, duim met je mee dat alles goed komt. Hou je ons op de hoogte?

Dee_Es, fijn dat het met je rooie zo goed gaat, op naar jullie L1 debuut!

T is toch wat met die L1 debuten en blessures. Wij hadden een paar weken geleden L1 debuut en naast twee winstpunten hebben we ook een spierblessure over gehouden aan die dag (trap gehad in de paddock). Moeten nu nog 5 weken rust houden, wat Eva en ik allebei enorm saai vinden, maar dat is nog niets vergeleken met zes maanden herstel.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:55

Linda hoe gaat het met Raika?

Bij jullie ook nog zo stormachtig? hier gisteren even gelongeerd en vandaag dagje vrij. Morgenavond zou het beter /rustiger worden.. Morgen dus maar weer aan het trainen gaan..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:50

Het is inderdaad verschrikkelijk weer..
Gisteravond naar clubles geweest sinds lange tijd, konden we fijn even binnen rijden en vanavond na de flinke hagelbui gelongeerd.
Geloof dat het van het weekend ook weer zo'n verschrikkelijk weer zal worden..

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:26

Aangezien ik geen B debuut topic 2020 heb gevonden maar het mij wel leuk lijkt om af en toe mee te kletsen, mag ik mij hier melden? :)
Als de wind geen roet in het eten gooit gaan Elsa en ik as zondag starten. Ik heb Elsa inmiddels ruim 1,5 jaar en ze is nu 4 jaar.
Afbeelding

Wel een keer een onderling FNRS wedstrijdje gedaan samen
Afbeelding

Ons doel is om beide zo ontspannen mogelijk te zijn op verschillende locaties. Punten verwacht ik niet teveel van, het rijden gaat thuis best lekker maar ik wil niet te snel gaan. Wij rijden ongeveer 2 of 3 keer per week waarvan ook op buitenrit. Verder zijn wij samen bezig met oefenen voor de opleiding die ik volg bij emiel Voest

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:28

Gaaf paard! Welkom :D

Wij lagen er even kort uit want tijd en geld.. En toen bedacht paardlief dat ie weer in de knoop zat met zijn lijf :') Dus vandaag weer even de fysio erbij gehad. Nu kunnen we weer lekker gaan opbouwen. Voor nu heb ik 15 maart opgegeven!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:35

Zo lief van jullie!! Bedankt voor de interesse!
Raika ging met ups en downs (en koorts) maar eigenlijk juist sinds ze de medicatie hebben afgebouwd, gaat het goed! Ze mag morgen weer naar huis! Ik ben echt enorm dankbaar dat ze nog leeft!! Dat overtreft werkelijk alles momenteel!! De revalidatie gaat geen makkelijke weg worden, maar daar komen we vast ook wel doorheen! We zijn nu al zo ver, de rest moet gewoon goed komen.
Omdat ik haar niet eindeloos heen en weer wil slepen word onze verhuizing dus vervroegd naar morgen en gaan we vanuit de kliniek direct naar de “nieuwe” plek (waar we al leste). Hopelijk kan ze snel wennen :(:)

Roulette, 5 weken of 6 maanden, het blijft vervelend! Ook voor jullie veel sterkte gewenst :(:)

MarloesNatje, welkom! Knap paard heb je.
En waarom zouden we ieder jaar een nieuw topic maken? Dan doen ze met de andere klasse-topics ook niet ;) bovendien is het net gezellig hier, zonde als mensen dan allemaal verspreid over 5 topics zitten :P ;)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:39

Wat fijn dat ze naar huis mag Linda! :(:) Blijf je wel in dezelfde omgeving staan qua stalling?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:13

Ghostattack schreef:
Wat fijn dat ze naar huis mag Linda! :(:) Blijf je wel in dezelfde omgeving staan qua stalling?


Nee, ik ga terug naar mijn “roots”. Naar mijn vorige stal in het midden van het land.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:15

Wel fijn dat ze mee naar huis mag Linda. En dan liever nu even wat stress van dr nieuwe huisje dan dat je haar straks weer moet verkassen.

Leuk die MN, wat voor opleiding doe je bij Voest?

Hier zit het nog niet echt mee. De hoefsmid was wat overenthousiast en heeft in het leven gesneden dus ik zit weer met een kreupel paard :roll: was natuurlijk gewoon pech maar wel een beetje zuur als je net 2 weken fatsoenlijk aan het trainen bent.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:29

Welkom Marloes! En succes met je wedstrijd :)

Fijn dat het goed gaat Linda, hopelijk gaat de rest van het herstel goed... Spannend hoor :(

Balen Dee...

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:45

Bedankt allemaal :)
Dee, ik volg de instructeurs opleiding niveau 1. Dus nu vooral loswerken, grondwerken en dubbele lange lijnen. Ik merk echt enorm veel verschil sinds we op deze manier bezig zijn en vind het een hele fijne manier van trainen.
Wat enorm balen van jouw paard zeg! Kan natuurlijk gebeuren, blijft mensenwerk maar toch.. enig idee hoeveel tijd het nodig gaat hebben?

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:49

Welkom Marloes, succes met je wedstrijd en met de opleiding, klinkt interessant!

Linda, goed bericht, heel fijn dat ze mee naar huis mag en dat je de verhuizing kon verplaatsen, hopelijk is Raika snel gewend op haar nieuwe plek.

Dee_Es, balen zeg! Blijft mensenwerk, maar zo zonde als je net lekker bezig bent

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:44

Dees wat balen zeg :(

Roulette en Dees, ik merk voorzichtigheid in jullie berichtjes, maar jullie hoeven echt niet ineens voorzichtig te reageren hoor! Dat zijn ook gewoon super vervelende dingen en daar zou ik net zo hard van balen als jullie ;)
Ik heb zelf bijvoorbeeld momenteel spierspasmen gekregen door de stress, totaal onschuldig, maar toch vreselijk irritant! En baal er van als een stekker!! Dat het maar weer snel mag verdwijnen!! :P

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:12

Hai,

ik kom me ook maar hier melden!
Ik ben Julia, 20 jaar en heb nu sinds oktober 2019 mijn eigen paardje, Zaza (Sheraton x Kigali). Ik heb haar overgekocht van de manege. Op de manege heb ik regelmatig FNRS proefjes gereden, en 12 januari hebben we ons B-debuut gemaakt. Knappe paardje heeft gewoon 4 winstpunten bij elkaar gereden met 203 & 195 punten <3
Aankomende zondag gaan we weer starten bij ons op stal, dus ben benieuwd wat er dan uitkomt!
Afbeelding

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:04

Julia, wat tof dat je hem hebt kunnen overkopen en dat het zo goed gaat! Veel plezier zondag alvast, fijn dat het bij jullie op stal is.

Ik zit enorm in dubio wat ik doe zondag, ik vind het moeilijk inschatten wanneer het te hard waait om met de trailer te rijden, veel te hard is natuurlijk duidelijk, zoals afgelopen zondag, maar dit vind ik maar lastig. Heb een vrij brede 1,5 paarden trailer en een 3deurs Suzuki Grand Vitara die 1600 mag trekken. Het is ongeveer een kwartiertje rijden tussen de boerderijen door. Denk dat ik het zondagochtend maar bekijk en bij twijfel gewoon afbel

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:16

Welkom Julia, gefeliciteerd nog met je nieuwe aanwinst en succes zondag.

Marloes, eerlijk gezegd als ze een storm een naam gaan geven lijkt mij dat duidelijk genoeg... ik zou het risico persoonlijk niet willen lopen voor een wedstrijd, er komen er nog genoeg ;) (maar moet wel zeggen dat ik al twijfel bij windkracht 5 :P haha)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:46

Welkom nieuwelingen.

Fijn dat Raika opknapt Linda! Lekker rustig aan doen wedstrijden komen vanzelf weer.. ze is er door gekomen gelukkig en dat is het belangrijkste, en een half jaar is om voor je er erg in hebt. ;)

Wij gaan vanmiddag weer starten. Thuis loopt ze erg fijn :)

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:53

Linda, ik heb het idee dat sinds de stormen een naam mag/kan krijgen dit ook heel snel gedaan wordt voor maar een wedstrijd ga ik inderdaad geen risico nemen. Wel gewoon de spullen gepakt en pony gevlochten en dan bekijk ik het morgen gewoon hoe de wind is

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:24

Ik zou morgen ook starten maar het is afgelast, wel fijn want dan hoef ik zelf niet de keuze te maken :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:54

Julia, welkom! Wat fijn dat de manege haar aan jou wilde verkopen en dat het zo goed gaat.
Marloes, goed om gewoon voor te bereiden en morgen een beslissing te nemen, je weet het maar nooit met die voorspellingen. Als je morgen nog twijfelt zou ik niet gaan, uiteindelijk is het ‘maar’ een wedstrijd.

Linda, ik ben inderdaad wat voorzichtig, maar dat heeft met meer te maken dan alleen jou hoor. Op stal mag het paard schuin tegenover nooit meer bereden worden, de volgende is net geopereerd en moet nog minimaal een half jaar revalideren, twee anderen kunnen na maanden blessures nu eindelijk voorzichtig weer een beetje opbouwen, kom ik aan met 7 weken rust. Alle blessures zijn ontzettend vervelend, maar na nu drie weken stil te staan moet ik concluderen dat zowel paard als ik het rijden echt missen en we niet gezelliger worden van ons vervelen, diep respect voor alle mensen en paarden die dat nu al maanden volhouden en nog steeds lachen :')

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:53

Evelien, hoe is het gegaan vanmiddag?

Roulette, jemig wat een hoop (blessure)leed :( maar jij mag ook klagen hoor ;) ik ben pas een week op weg en ik heb er al meer dan genoeg van! Daarnaast mag ik me helaas ook nog gaan aansluiten bij de peesblessureclub ;( je gaat je serieus afvragen wat je hebt misdaan om dit allemaal voor je kiezen te moeten krijgen... maar ik kan ook niet meer dan dagelijks balen en klagen, maar ondertussen gewoon verder gaan.... er zijn geen andere opties! Blijven lachen kan ik ook niet hoor! Inderdaad dikke respect naar mensen die positief kunnen blijven!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:04

Linda wat een pech toch allemaal.. :(:)

Véline was erg druk, gelukkig zat ik er optijd op en had ik kwartier voor ik de ring in ging ontspanning. :) ze liep twee nette proeven 1e proef 188 en 2e proef 182,5 .

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:46

Nette punten Evelien, gefeliciteerd!

Linda, jeetje ook nog een peesblessure, wat een pech hebben je paarden en jij. Je mag hier gewoon blijven klagen hoor, ergens fijn om te lezen dat er meer mensen dezelfde frustraties hebben. Eef begint zich qua blessure duidelijk steeds beter te voelen, waardoor ze zich alleen maar meer verveelt en daarin vervelender wordt. Gisteren was ze aan het draken tegen mijn man en daarnet belde een stalgenootje of ze Eva weer binnen mag zetten, ze staan echt net buiten maar ze is zo onrustig *zucht*