[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:32

Nee zelf niet ziek. Gelukkig. Maar mijn vriendin is positief getest. Dus nu 1 boven, 1 beneden.
Haar ouders ook beide positief. Flink wat gedoe door corona nu bij ons.
Bij ons gaat t wel goed gelukkig nu. Hopelijk stijgende lijn vanaf nu!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:06

Dat is niet tof Wendy!

Dee_es wat een geweldige punten, gefeliciteerd!!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:58

Dee-es wat een gave punten zeg! Gefeliciteerd!!

Oh Wendy wat oliebol! Sterkte voor je vriendin, ben jij nogsteeds fit?
Ik heb het zelf een paar weken geleden gehad, mijn vriend had het meegenomen met sporten. Dus weet precies hoe je, je voelt. Hopelijk kunnen jullie snel weer lekker naar buiten!

Ik ga vandaag m'n proefje opnemen! Ben heel benieuwd *D
Verwacht nog echt geen hoge punten, maar ben benieuwd we scoren en welke feedback we krijgen :j

Pony vind vooral de oefening van het aangalopperen op de volte ingewikkeld :+ beetje mijn fout misschien, ik galoppeer eigenlijk altijd in de hoek aan haha. Dus deze week nog even goed daarop geoefend maar het blijft nog wel lastig. Maargoed, dat is maar 1 oefening

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:10

Wendy, hoe gaat het nu met jou en je vriendin?

Sanne, leuk joh, lekker van genieten! 1 oefening is geen probleem! Toen ik in de B begon hadden wij nog geen eens een rechtergalop :Y) En zodra ze spanning op haar lijf krijgt, is dat ook gelijk het eerste waar ze dan weer moeite mee heeft (blijft voorlopig een zwakke plek denk ik). Op mijn laatste protocol stond een 7 voor het aanspringen in de rechtergalop, jullie kunnen je vast voorstellen dat dat voor mij een heel feest was :D hihi

Dee_Es, heb je verder nog iets ingeschreven staan? Of wacht je even? Ga ik toch gelijk krijgen dat het voor jullie pas leuk word in het M2 (en ook dat vlieg je zo door denk ik ;) )
Wij gaan zaterdag lessen en dan zondag ons laatste proefje opnemen, dan nemen we even pauze. Dit niveau kunnen we blijkbaar wel aan, al valt er nog genoeg te verbeteren, maar ik wil vooral kilometers maken op vreemd terrein dus we gaan hierna toch wachten op meetmomenten/wedstrijden :j

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:59

Succes Sanne! Galop aanspringen hoeft maar 2x in totaal dus dat ga je vast overleven :j

Linda ik kan me heel goed voorstellen dat een 7 dan echt een feestje is voor zo'n onderdeel! Kicken toch dat de training zijn vruchten afwerpt. Succes met je proef opnemen dit weekend!

Wij hebben deze week lekker wat gewerkt. Maandag vrij omdat het zo ontzettend regende steeds. Dinsdag gelongeerd nadat ik eerder die dag geslaagd was voor mijn E rijbewijs! Woensdag gereden, ging leuk. Snob was iets aan het loeren op de pony's van mijn stalhouder, die stonden in het donker nog in de wei naast de bak. En als die bewegen, hoor je wel wat maar zie je het niet zo goed :D Maar Snob bleef over het algemeen netjes aan het werk.
Gisteren een dagje vrij, even een avond op de bank voor mij. Vanavond weer wat doen met de Snobbekop. Zaterdag gaan we eens kijken hoe Snob reageert op het zadel van een vriendin, ik ben altijd een beetje huiverig voor wijzigingen rondom zadel/singel omdat Snob daar heel heftig op kan reageren. We gaan het merken. Zondag wil ik ook gaan rijden.
En ondertussen heb ik maar eens een jaaroverzicht gemaakt van ons. Het was best een bijzonder jaar :D [EJL-ITP] Snob in 2020 - van gebroken pols tot L2 startgerechtigd

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:26

Dank jullie wel!

Wat een gedoe Wendy, gelukkig gaat het al beter.

Sanne, succes met het filmpje opnemen! Kijk goed op welk punt op de volte je gaat aangalopperen, sommige paarden vinden het fijn om van de hoefslag af aan te springen zodat ze voor hun gevoel wat ruimte hebben, andere doen het liever naar de hoefslag zodat ze wat aanleuning kunnen zoeken aan de kant.

Linda, ik vind dit ook al leuk hoor :D. Heb me verder voor niks ingeschreven staan. Als het nieuwe platform er is wil ik me nog wel een keer inschrijven. Beetje blijven oefenen. Maar travers en keertwendingen heb ik nog niet ge-herinstalleerd sinds de blessure dus M2 wachten we nog even mee. Heb jij bepaalde trainingsdoelen voor tijdens je proeven-pauze? Ik zag je berichtje in het online proeven topic. Mij viel het ook op dat jury's echt al een meer gesloten paard willen in de L2. Ik dacht, ach beetje verder wijken en een paar pasjes achterwaarts maar daar had ik me mooi op verkeken. Nu in de M zijn ze nog strenger, iets achter de loodlijn komen wordt echt direct afgestraft bijvoorbeeld.

Maaike, gefeliciteerd! Ik moet die ooit ook nog gaan halen. Zoek je een ander zadel dat je met het zadel van een vriendin gaat rijden? Doe maar wel voorzichtig als ie zo heftig kan reageren.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:48

L2 gaat natuurlijk echt al richting de M1 en dan wordt er echt wel wat meer gesloten- en gedragenheid verwacht. Uiteindelijk werk je naar de verzameling toe met kleine stapjes. En idd wat je zegt Dee_Es, achter de loodlijn komen levert geen extra punten op :D Ik vind het wel leuk en interessant hoe de beoordeling steeds een beetje zwaarder wordt. Hoop zelf in 2021 de jurycursus B/L te gaan volgen...

Dee_Es ik doe zéker voorzichtig als ik met een ander zadel aan de slag ga! Hij gaat eerst aan de longe en mijn vriendin blijft erbij zodat ik eerst kan gaan hangen en dan van daaruit verder werken. Al heb ik hoop dat hij inmiddels iets ouder en verstandiger is :D Maar better safe than sorry, die gebroken pols van begin dit jaar hoop ik niet te gaan herhalen. Ook niet in een andere vorm. En ik vrees echt dat we aan een ander zadel moeten... Eindejaarscadeautje zullen we het maar onder scharen. Dan lijkt het leuker.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:09

Maaike, gefeliciteerd met je E rijbewijs!! Zo’n verademing om dat ding te hebben hihi! En succes met de zadel-zoektocht. Wat een hell vond ik dat zeg :o wel blij met mijn uiteindelijke keuze :j achteraf heb je er vaak veel plezier van, maar de zoektocht... :roll:

Dee_Es, ja het doel word natuurlijk gewoon om haar nog veeeel meer op achter te gaan krijgen. Dat zal ook mijn verruimingen ten goede komen en daar schieten we nu echt te kort. De oefeningen zijn niet echt een probleem, behalve halthouden. Maar dat zit hem ook in de geslotenheid dus dat trainen we dan automatisch mee ;)

Natuuuurlijk begrijp ik dat in het L alweer meer geslotenheid en gedragenheid word verwacht. Maar ik was wel van mening dat onze oprichting voor het L2 prima was :o haar hals is ook gewoon niet langer :P haha! misschien schatte ik ons te hoog in, maar meestal is dat juist tegengesteld :=
Ik kon geen rechte lijn vinden in de proef voor een foto-still, dus beetje vreemd moment uit de S van hand veranderen en pasje wijken. Maar gewoon voor jullie beeldvorming;
Afbeelding

Afbeelding

Edit; ze heeft trouwens een buikhernia he, dat is geen hangbuik ;) :P hahaha

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:24

Ze blijft de knapste hoor Linda!! En qua houding zou je idd denken dat dit prima is voor de L2 als je de foto's zo ziet. Wat voor een zadel heb je erop liggen?

Thanks voor de felicitaties voor mn E trouwens :D Ik ben er echt heel blij mee, in 1x geslaagd. Geen idee hoeveel ik er daadwerkelijk gebruik van zal gaan maken, maar het is heel fijn om m op zak te hebben voor het geval dat.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:32

Dankjewel voor de succes wensen jongens! *D
En jullie hebben gelijk hoor, dat aangalopperen is maar 1 onderdeel.
Ze deed het uiteindelijk eigenlijk best goed!

Linda; ja super is dat, als het dan zo verbeterd! Goed joh!
Dee_es ja ze heeft inderdaad graag nog steun aan de bakrand, anders kiept ze op links & springt in de linkergalop aan. Maar dat is gewoon een goed trainingspuntje :D

Ik zie dat jij ook aan de bordeaux outfit was Linda, wij ook *D
Dit koppie wordt je toch meteen verliefd op...
Afbeelding

Proefje ging best oke! Het voelt nog heel wiebelig, op alle rechte lijnen _O-
maar ach, het is de allereerste keer.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:33

Maaike, nou dat is het zeker! Gewoon nooit meer hoeven nadenken waar je wel en niet mee mag rijden enzo, heerlijk!!
Ik heb een Arno Brandt zadel aan laten meten. Ik kwam niet weg met standaard zadels (korte rug, rondgeribt, mijn dikke kont, enz.) dus ik moest sowieso iets op maat laten maken. Arno was de enige die het aandurfde om mij garantie te geven dat hij het zou kunnen blijven aanpassen. Ze was toen 4 jaar en nog onbeleerd en alle andere zadelmakers waren bang dat ik met 1 of 2 jaar toch wel een nieuwe moest... (zelfs c.ustom!) nou daar pas ik natuurlijk voor als ik zo’n 3000 euro ga uitgeven. Dus voor Arno gekozen en heel blij mee! Miniscule aanpassingen (extra stikseltje, iets in singelstoten enz.) om het perfect te krijgen en ik zit er zelf ook heerlijk in :j ondanks dat het voor mijn billen aan de krappe kant is (maar dat kon niet anders ivm haar korte rug). wel enorm lang moeten wachten op het zadel omdat alles mis ging wat mis kon gaan, maar achteraf is het het wachten dik waard geweest :D

Sanne, hey wat goed zeg!! Mooie outfit! Ben gek op bordeaux, zo chique!! En wat een heerlijk attent koppie <3

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:30

Wat leuk, iedereen zo lekker bezig!
Knappe foto's ook weer!!

Hier gister zelf getest, maar gelukkig negatief. Voelde me erg brak. Maar dat is wrs van het al een goede week op de bank slapen :Z

Verder met mijn vriendin alles weer steeds wat beter. Mag weer naar buiten. Ik moet tot zondag thuis blijven. Dus maandag eindelijk weer naar Kayenne toe! Ik mis dr echt super!
Maar ze wordt goed verzorgd en krijg zo nu en dan een update over dr.

Maandag weer even los gooien, dinsdag rustig longeren en dan donderdag komt de zadelmaker.
Dan kan ik daarna hopelijk weer oppakken.

Ze heeft niet helemaal stil gestaan, heeft zo nu en dan in de stap molen gestaan dus verwacht dat ze zo weer door kan!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:29

Wauw Dee-es wat een superscore, gefeliciteerd!!

Wendy wat vervelend dat je nu zo uit elkaar moet leven.. Hopen dat jullie gauw weer allemaal vrij zijn van het virus een weer lekker naar buiten kunnen!

Sanne grappig dat juist het aangalloperen op de volte nog moeilijk is, wij hadden in het begin juist moeite met in de hoek aanspringen :+
HOe is het filmen gegaan?

Linda succes met je les vandaag en de proef morgen! kan me voorstellen dat je daarna wel even weer wil wachten om op pad te kunnen. Hopen dat we half december weer mogen al ben ik bang na de berichten van afgelopen week dat het wel half januari gaat worden.

Maaike gefeliciteerd met je E-rijbewijs!
Fijn dat Snob toch goed bij de les bleef ondanks dat er nog paarden naast liepen!
Ik ga je topic zo kijken :)

Maaike de B/L cursus is leuk om te doen! Ik heb een aantal jaar geleden ook gedaan en jureer nog steeds met heel veel plezier! Jaar later ook de bixie/fnrs cursus erbij gedaan, en bixie vind ik ook zo leuk om te doen.

Linda ik vind het zo voor de L2 een prima houding! voor de M zou het inderdaad nog wel meer op achter mogen.

Sanne super dat jullie eerste proef goed ging, smaakt vast naar meer :D
Wanneer verwacht je de punten te krijgen?

Linda heel fijn dat je een goed passend zadel hebt gevonden, blijft toch altijd een lastig verhaal met de jonge paarden.
Ik heb begin dit jaar een 2e hands custom aangeschaft, heel fijn zadel en zit er heerlijk op maar toch blijft mijn zadel van het vorige paard fijner. Als ken wat ouder is dan komt er denk ik wel weer een KM custom, vond dat echt zo'n fijn zadel.

Wendy nog even aftellen tot na het weekend. Kan me heel goed voorstellen dat je Kayenne mist..

Donderdag bij mn instructrice wezen lessen, fijn kunnen werken :) Stukje sluiten in galop is nog wat moeilijk maar na een paar keer snapt ze aardig goed wat ze moet doen, heel leuk :) Zijn nog maar een paar passen maar het begin is er :)
Straks bij huis even wat sprongetjes maken en morgen een rondje naar buiten

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:47

Oh Sanne wat zijn jullie knap!! Heerlijk hoofd heeft je paard!

Wendy wat fijn dat de test negatief was, ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om naar Kayenne te gaan.

Linda stom is dat he dat zadels zo belachelijk duur moeten zijn. Fijn dat je zadel zo top passend is gemaakt voor Raika. Kan me idd indenken dat het lastiger is met een korte rug en hoeveel zadel je daar op kwijt kunt. Daar heb ik met Snob gelukkig geen last van, hij is vooral breed maar heeft genoeg lengte in zijn lijf. Mijn huidige zadel is een 17" en dat zit gewoon niet meer goed.
Vandaag de 17,5" Anatomica van een vriendin erop gelegd om te proberen. Snob was top braaf en ik kon stukken beter zitten, dus aan de ene kant blij (ik kan wél fijn en rechtop zitten) en aan de andere kant jammer, want dat wordt een ander zadel aanschaffen.

Melissa wat leuk dat je ook jureert!! Ik ben al een jaar of 10 denk ik jury voor de F proeven en dat vind ik onwijs leuk om te doen. Echt geweldig, die kids zo trots op de pony en dan trotse ouders langs de baan. Maar ik wil mezelf ook blijven uitdagen en B/L jureren vond ik daar wel bij passen. Hopelijk ga ik dat net zo leuk vinden als de F proeven.
Sluiten in galop is ook onwijs moeilijk! Mooi dat jullie zo fijn konden werken in de les. Veel plezier met de sprongetjes vandaag (ik vind je stoer!) en het rondje buiten morgen.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:53

Jouw zadel ziet er ook wel heel comfortabel uit Linda! *D

Wendy succes nog even binnen! :(:)

Melissa: haha ja Nova liep juist erg onder me vandaan, en in de hoek kon ik haar dan beter opsluiten voor het aangalopperen. Op de volte breekt ze uit naar buiten of binnen haha. Zo is elk paard weer een nieuwe puzzel :+

Geen idee wanneer ik m'n punten krijg! Volgens mij mag het tot 5 werkdagen na 26 november duren _O- dus als ik pech heb wacht ik nog even :))

Oh Melissa, bixie jureren lijkt me zooo leuk! Ik jureer vaak de kids bij de manege hier, echt superleuk om te doen.

Thanks Maaike *D het is ook wel een karaktertje haha!

Voor wie het leuk vind; heb m'n proefje (zonder voorstellen _O- ) geupload.
http://www.youtube.com/watch?v=QoEGAAtlWsk

Ik zie nog 100 verbeterpunten. Maar heb besloten voor nu gewoon even ervan te genieten *D

Morgen gaan we lekker even springen, weer even wat anders dan die dressuur haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:25

Maaike inderdaad fijn dat je in dit zadel fijn rechtop kon zitten, maar inderdaad wel balen dat je dan een nieuwe moet aanschaffen. Hopen dat je iets passends gaat vinden waar je fijn in kunt zitten :D
Dan is de BL cursus zeker een hele leuke toevoeging! Ik doe vooral B/L jureren en af en toe bixie en FNRS. Moet zeggen dat ik het FNRS wel echt enorm wennen vond, ik kon die cursus destijds verkort doen in 4 avonden omdat ik de BL al had, maar als je 0,0 thuis bent in de FNRS (heb zelf nooit op een manege gereden) is dat wel een hele omschakeling. Maar ook dat vind ik wel heel erg leuk om te jureren.
Op den duur wil ik de M cursus ook nog wel gaan doen maar vind dit eerst wel voldoende, en kan vaak genoeg op pad om te jureren

Sanne dan gewoon lekker de Bixie/FNRS curusus gaan doen, echt heel leuk! En als ik hier in de omgeving kijk zijn er best wel weinig bixie jury's.
Je mag heel tevreden zijn met je proef zo voor de eerste keer, dat moet zeker een dikke wp worden!
Succes met springen morgen, leuk!

Ken was blij vandaag :) Lekker wat basiswerk dressuur gedaan en daarna gesprongen, had ze goed zin in :D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:38

Sanne je proef ziet er keurig uit toch! Geen gekke dingen, lijkt mij dat je daar wel winst mee rijdt.
Bixie jureren is ook echt leuk, net als de F proeven. Die kleine kids zijn aan de ene kant heel lastig jureren maar ook weer super leuk en dankbaar.

Melissa als je eerst KNHS hebt gejureerd en dan F proeven gaat doen is dat echt een hele flinke omschakeling! Ik heb nooit begrepen dat er werd gekozen voor 4 avonden bijscholing. Ik heb voor mijn huidige baan 10 jaar in Ermelo gewerkt: 8 jaar bij de FNRS en daarna nog 2 jaar bij de KNHS. Dus ik zat volledig in de F proeven en de ontwikkeling daarvan. Voor mij wordt het juist wennen om KNHS te gaan jureren denk ik. Het scheelt wel dat ik al jaren veel met een vriendin mee ga schrijven, van B tot en met ZZlicht.
Leuk dat Ken zo blij was!

Ik heb gisteren enorm na zitten genieten van het rijden met het andere zadel. Vandaag zijn we naar het bos geweest, vriendin waar ik gister het zadel van mocht proberen ging mee dus ik heb gewoon met mn eigen zadel gereden :D maar wel via Marktplaats eenzelfde zadel gevonden als die ik geprobeerd had, morgenavond ga ik passen/proberen dus ik hoop heeeeeel hard dat die gaat passen voor Snob en mij.
Het bos vandaag was heerlijk, begonnen met een heel stuk over de zandverstuiving en daarna allerlei mooie bospaden gehad. In totaal 2 uur gereden, dik 14km. Trots op Snob, die was super zoet en heeft voor het eerst onder het zadel geplast. Waar je blij mee kunt zijn he ;)

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:17

Melissa; ik heb even gekeken maar volgens mij moet je ook voor bixie jury, L1 geklasseerd zijn. Moet Nova even goed d'r best doen haha. Dus wie weet in de toekomst!

Lekker gesprongen! :D

Hopelijk past het zadel voor jullie Maaike!!

Ik heb vandaag ook lekker even gesprongen, morgen een buitenritje en daarna wel weer eens keer dressuren :P
Blijft ze lekker fris in t koppie

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:05

Linda, dat ziet er wat mij betreft ook prima uit hoor. Misschien had de jury net een chique kwpn'er met lange hals gehad voordat ie jouw proef ging beoordelen? ;) Ik vind die Brandt zadels trouwens ook echt heerlijk zitten.

Sanne, jullie zijn wel een heel sympathiek stel om zo te zien. Mooi ook in bordeaux! Ik had je proef bekeken maar dat is alweer even geleden. Volgens mij zag het er gewoon fijn uit en kan je van hieruit mooi verder bouwen. Heb je je punten al terug?

Wendy, wat fijn dat jouw test negatief was! Hopelijk zit je er donderdag weer op.

Melissa, lekker afwisselend bezig weer :D

Maaike, wat fijn dat het andere zadel een succes was! Wat voor zadel was het? En ook een heerlijke buitenrit gemaakt. Dat mis ik wel een beetje sinds onze verhuizing, geen bos meer om de hoek. Altijd handig als ze gewoon onder het zadel durven te plassen, hoef je je daar niet druk om te maken tijdens lange ritten. Blade plast overal, gaat ook rustig stil staan als we met een groep op buitenrit zijn en het liefst kreunt hij er dan heel hard bij en laat dan ook nog wat harde scheten, heel charmant.

Mocht iemand het leuk vinden om mijn proef te zien, hij staat op joetoep https://youtu.be/jtQpHs2RHEs
Opmerkingen: verruimingen beter markeren, meer oprichting. Ik vind zelf dat de impuls soms (1e deel proef) nog wat beter mag en hij is in de training keurig naar mijn hand maar zodra ik gefilmd word span ik me aan dus dan volgt ie m'n hand natuurlijk niet meer :') WIP zullen we maar zeggen.

Afgelopen weekend echt bizar lekker gereden. Zaterdag was hij heel heet maar ik vind dat altijd wel fijn, kon het mooi omzetten in arbeid. Zondag balkestraining gedaan en dat vinden we allebei leuk en worden we allebei altijd lekker fanatiek van. Gisteren maar vrij gegeven en vanavond hebben we weer les. Ben benieuwd of dat ook weer zo fijn gaat.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:06

Sanne zulke afwisseling is idd heel fijn om ze fris te houden in hun hoofd.

Dee_Es ik ga vanavond eens naar je proef kijken, altijd leuk om te zien vind ik. Genieten dat je van t weekend zo fijn had gereden, hoe ging je les gisteren?

Maandagavond het zadel passen ging goed! Snob was er top braaf mee dus wat dat betreft al goedgekeurd. Ik moet er nog wel even aan wennen, maar dat is logisch met een ander zadel. Mijn zadelmaakster is er maandag dus dan kan ze gelijk kijken of het net zo netjes past als ik denk dat het past. Het zadel ziet er serieus als nieuw uit, echt bizar zo netjes nog! Het is een Anatomica Octant.
Heeft hier iemand ervaring met WeAllRide? Vanuit het Groninger paarden stamboek kunnen we via WeAllRide online de zadelrubriek rijden. Dat wil zeggen, proef opnemen + insturen, die wordt beoordeeld en alle klassen worden in handicap verreden. Je mag zelf kiezen welke proef je gaat rijden. 1e prijs is een fotoshoot, dus best de moeite waard om mee te doen vind ik. Naast dat het me gewoon leuk lijkt.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:54

Maaike ik was ook verbaasd hoor dat het in 4 avonden kon, totaal geen examen oid.
Vond het niet erg opzich haha
Super dat hij zo fijn liep onder het andere zadel, duimen dat die via mp ook past!
Klinkt als een heerlijk rondje buiten!

Sanne oh dat zou heel goed kunnen. Jullie zijn de B zo door :D

Dee-es balen dat je nu geen bos meer om de hoek hebt. Toch altijd fijner dan langs de weg.
Beeld ziet er netjes uit, eerste deel zou idd iets meer impuls mogen
Super dat hij afgelopen weekend zo fijn ging! Hoe is je les gegaan?


Maaike wel wat voorbij zien komen van weallride maar zelf geen ervaring mee. Klinkt wel leuk zo'n rubriek!
Super dat hij braaf was onder het nieuwe zadel, hopen dat de zadelmaker m ook goedkeurd!

Zondag lekker relaxt rondje naar buiten geweest en gisteren naar de clubles dressuur, was volle bak maar wel fijn kunnen rijden :) Vandaag even gelongeerd en morgen weer lekker lessen bij mn instructrice :D

Kwam ik toch ineens foto's tegen van baby kendall van 5 jaar geleden <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:27

Dee_es ik vind jouw proef er ook fijn uit zien hoor! Leuk paard heb je!

Nooit gedaan Maaike, maar klinkt leuk! En altijd leuk een fotoshoot winnen!

Had het al gezegd Melissa, maar die foto's zijn zo cute! <3

Ik heb m'n punten terug! 185,5 dus ons eerste winstpuntje in de B! *\o/*

Heb alleen m'n protocol nog niet dus daar wacht ik nog even (on)geduldig op.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:01

Dee_Es, wat ziet je proef er weer heerlijk fijn en stabiel uit. Prettig beeld om naar te kijken :D

Maaike, fijn dat het lijkt te lukken met het zadel :) Ik heb geen ervaring met WeAllRide maar ik lees er wel veel goede verhalen over :j

Melissa, ach hoe schattig zeg <3

Sanne, gefeliciteerd *\o/* dat is toch een super mooi begin zo! Druk gemaakt voor niets ;)

Dee_Es, hihi fijn gereden? Je klinkt enthousiast! Ging je les dinsdag nog net zo fijn als het weekend?

Wij wisselen nog steeds van heel goed naar heel slecht (leuk hoor jonge pony :roll:).
Zondag ging het zo slecht (met proefje opnemen) dat ik er eigenlijk een beetje klaar mee was... maandag even vrij gegeven en dinsdag ging zo fijn dat ik gister niet op durfde te stappen, bang dat het alleen maar kon tegenvallen :') het zou fijn zijn als ik mijn vinger er eens op kon leggen, waarom het zo wisselt of er achter zou komen hoe ik het op kan lossen... :=

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:13

Aah die veulen foto's, te schattig!

Snob een passend mooi zadel! Cool! Heb je er een foto van?

En verder is iedereen eigenlijk gewoon lekker bezig, heerlijk zeg!!

Ik heb vanmiddag eindelijk de zadelmaker bij Kayenne, zo benieuwd! Hopelijk snel weer aan de gang!
Maar eerst weer rustig opbouwen na 2 weken helemaal niets doen en daarvoor al een maand ook een maand niet onder het zadel natuurlijk

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:02

Maaike, nee geen ervaring mee. Ik heb wel een keer naar de proeven gekeken maar die waren of wat te makkelijk of nog veel te moeilijk. Wel een leuk initiatief vanuit het stamboek! Anatomica zadels zijn volgens mij wel echt kwaliteitszadels dus daar ga je vast veel plezier van hebben.

Melissa, wat een heerlijke baby-foto's! Toen was ie al knap. Hoe is je les gegaan?

Sanne, gefeliciteerd met je punten! Lekker debuut zo. Ik had mijn protocol er altijd direct bij dus als het te lang duurt zou ik even een berichtje sturen naar de KNHS.

Linda, ik heb al tijden geen jonge paarden gereden maar ik herken wel wat je zegt hoor. Ik ben er achter gekomen dat mijn mindset wel erg veel doet. Als ik 'net zo goed als vorige keer' wil rijden of 'vanavond gaan we eens flink hard trainen' denk dan gaat het dus mis. Ik ben best wel van de planningen (wanneer rust, wanneer arbeid en welke arbeid dan) maar als ik dit iets meer los laat en gewoon voel wat Blade die dag aanbiedt dan rij is stukken fijner. Logisch natuurlijk maar ik vind dat wel moeilijk om dat zo los te laten.

Wendy ik ben heel benieuwd! Heb je een zadel gevonden?

Mijn les ging fijn. Flink aan de lengtebuiging in de schouderbinnenwaarts gewerkt. Vooral rechtsom verbuigt hij graag in de hals en doet dan stiekem net niks met zijn lijf. Blade vond het matig maar hij ging er wel heel stoer van draven. Gisteren niet gereden want we gingen spontaan het trailerladen even oefenen. Dat deed hij echt weer super stoer. Al veel minder spanning dan de laatste keer en heb even een rondje rond de stal gereden met hem (3min). Daarna heeft hij lekker brokjes gekregen en heeft hij verder vrij gehad. Even uitgebreid belonen. Hij blijft nog steeds achterom kijken op de trailer, ik heb nu het zeiltje open gelaten zodat hij kan zien wat er achter hem zit. Ik vermoed toch dat hij een keer flink ergens van is geschrokken.

Beetje saaie update maar hij loopt echt top momenteel. Vanavond ook weer heerlijk getraind. Ik voer nu Sport Support bij en hij voelt echt een stuk soepeler en ook rechter! Nu flink doortrainen en dan hopelijk komend jaar weer knallen op wedstrijd.