[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:31

Mijn vriend en ik vonden je ook heel stoer met je fjord Linda! :) Lekker vlieguren maken en buiten en ontsnappingspoging om zag het er prima uit hoor!

GA echt wel balen dat je er geen fijn gevoel aan over hebt gehouden.. Ik vind het ook altijd jammer als de jury er niks positiefs op schrijft, ik bedoel, we doen het voor de lol toch :')

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!


linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:35

Wat lief, dankjewel :)
“Ontsnappingspogingen” hihihi!!! Ik ga daar echt eens even flink mee aan de slag... ik deed kennelijk iets op rechts wat ze niet goed vond... te hard ingewerkt of te laat met been, ik heb geen idee maar we hebben weer extra stof om aan te werken :j

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:19

Ghostattack, wat balen zeg... als je gevoel niet overeen komt met de punten. Maar schouderklopje voor je brave pony die met vuurwerk en gillende kinderen gewoon doorloopt!!

Linda; oeps! Stoute pony haha! Wel leuk commentaar en mooie punten!

Sparky; mooie punten ook! Gefeliciteerd *D

20x20 losrijden lijkt me een hel. Ik heb wel iets meer ruimte nodig haha. Tenminste, als ik daar alleen rijd is dat niet zo erg maar met meerdere :+
Denk dat ik dan vooral zo afgeleid ben dat ik vergeet te rijden.

Wij hebben vandaag iets anders dan dressuur gedaan *D
Afbeelding
Ik wil het springen onder het zadel ook gaan oppakken, maar eerst maar even zo wennen :P

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:34

Dee_es zo is het ook, leuk als je plaatst maar zo niet dan niet.
Ik zou het ook wel heel leuk vinden om te mogen starten op de overijsselse maar als het er niet in zit gaan we gewoon lekker verder trainen voor de L1

Linda ja klopt, morgen starten we :)

Sanne fijn dat je bak weer droog is! Hier is t een groot zwembad op moment. Van de week waren het nog een aantal plassen nu is het zoeken naar een droog stukje
Ideaal dat de bak zo goed blijft! Opzich mag ik ook niet klagen, is niet snel nat en droogt ook wel weer snel. Als het nu een dag droog blijft is de bak ook zo weer droog. En als ie wel nat is wordt ie niet zwaar of glad, het is alleen niet zo ideaal

Ik start soms de wat grotere concoursen maar ook wel de wat kleinere die mooi dichtbij zijn.
Nu met de selecties zijn het elke weer wel flinke groepen, vaak rond de 30 starts

Wij hebben morgen ook in het verlengde van de bak losrijden, maar nog wel een redelijk stuk. Vind dat zelf altijd wel prettig als ze de anderen nog kunnen zien.
Klein losrijden met veel paarden is inderdaad niet zo fijn. VInd dat met clubles ook altijd wel een dingetje als je met 5 in de bak lest waaronder een aantal jonge paarden :o

Absque kantines met ramen is heel herkenbaar, zodra ze doorheeft dat ze zichzelf ziet in de ramen durft ze niet meer verder :+

20x20 is idd echt klein losrijden, hadden wij bij de 2e selectie ook.
Morgen is denk ik nog wel zo'n 20x40, dat is prima

Ghostattack jammer dat je punten zo tegenvielen! Maar wel super dat je zelf zo fijn hebt kunnen rijden!
Kon je nog wel wat met het commentaar op de protocol?

Linda jammer dat het in de proeven niet zo ging..
Misschien toch een kwestie van spanning omdat het losrijden wel fijn ging?/

Sparky dat zijn mooie punten, super!

Linda het beeld was dus nog niet zo verkeerd! Mooie punten!
En inderdaad een protocol met veel commentaar is heel fijn en een super leuke opmerking!

Ghostattack wel weer een goede ervaring rijker dus!

Sanne Nova vind het springen zo te zien erg leuk! Ben benieuwd hoe ze dat onder het zadel ook gaat doen

Wij hebben vandaag een kort rondje gedaan. Zat er 5-10 minuten op het begon echt heel hard te waaien en hard regenen, ze wilde alleen maar links en rechts met dr kont tegen de wind en regen in. Was gewoon zielig. We zijn maar gauw naar stal gegaan, beetje regen oke maar dat was echt niet grappig meer. Het eerste stukje liep ze iig wel fijn :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:03

Melissa veel succes vandaag :D

Wij gaan vandaag iets anders leuks doen....
Na 8 maanden geduld te moeten hebben komt vandaag eindelijk mijn nieuwe zadel *\o/* <3

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:17

Ghostattack je eigen gevoel is het belangrijkste, blijf daaraan vasthouden!

SparkYY_8 mooie punten zeg. Gefeliciteerd.

linda2008 volle protocollen zijn heel fijn ja! En het IS toch ook stoer van je, dat je met je fjordje tussen de paarden start. :D
Je zadel eindelijk binnen?

xSannee dat ziet er goed uit! Ze lijkt het springen erg makkelijk op te pakken zo.

melissa_93 beter 5-10 goede minuten, dan een half uur niks aan. Snap best dat ze er geen zin in had met zulke regen en wind. :=

Wij hadden ook wedstrijdweekend. Iets met te veel pret-dansjes wat ik wat minder prettig vond. := Voor de geinteresseerden heb ik wel beeldmateriaal wat ik via fb oid kan sturen. _O-
Zaterdag toch nog een winstpuntje gereden. :) Denk dat we nu met de wedstrijden stoppen. Wie weet nog eentje in januari/februari, maar in principe wil ik nu lekker thuis gaan trainen tot het veulen geboren wordt. En daarna weer verder oppakken.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:46

Ik was schijnbaar niet de enige met slechte punten, zelfs mensen dik onder de 170 gereden := Deze jury ga ik nu pertinent overslaan op wedstrijd, beetje jammer. Gelukkig weet ik zelf dat ik prima heb gereden en het absoluut niet zo dramatisch was als de jury deed lijken

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:55

Ghostattack schreef:
Ik was schijnbaar niet de enige met slechte punten, zelfs mensen dik onder de 170 gereden := Deze jury ga ik nu pertinent overslaan op wedstrijd, beetje jammer. Gelukkig weet ik zelf dat ik prima heb gereden en het absoluut niet zo dramatisch was als de jury deed lijken

Welke jury had je? Ik heb ook weleens zo'n jury gehad. Alleen als je een modern gefokte hypermobiele voorbeenzwaaier had, reed je winst. Die van mij is dat dus niet en met mij het gros.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:12

Ghostattack schreef:
Ik was schijnbaar niet de enige met slechte punten, zelfs mensen dik onder de 170 gereden := Deze jury ga ik nu pertinent overslaan op wedstrijd, beetje jammer. Gelukkig weet ik zelf dat ik prima heb gereden en het absoluut niet zo dramatisch was als de jury deed lijken


Dat is dan wel weer een geruststelling! Wel jammer dat je dan geen winstpunt rijdt maar bij een andere jury zit dat er zo te lezen wel gewoon in.

Absque, ik ben wel heel benieuwd ;) gelukkig ook nog een puntje gereden.

Linda wat tof, heb je een fotootje?

Hier ging mijn proefje weer netjes en ik was weer best of the rest. Ik begin er een beetje vervelend van te worden eigenlijk. We hebben een kopgroep van 5 ruiters die 215-230 punten rijden elke wedstrijd. Daarna volg ik met punten rond de 200, precies buiten de prijzen en daarna de rest. Nog 1 selectie te gaan, dan die 210 weer eens proberen aan te tikken en verder zien we wel. Het babybuikje begint nu ook wel echt te groeien dus op het achterbeen rijden wordt niet makkelijker.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:48

GA, ach soms krijg je ook punten terwijl je ze niet verdiend, en soms krijg je ze niet als je ze wel verdiend... ik heb ook zo’n jury gehad op mijn 2de wedstrijd. Wel demotiverend, anderzijds een uitdaging om het zo goed voor elkaar te gaan krijgen dat het ook bij zo’n jury gewoon lukt :j

Dee_Es, hihi ik moet er wel om lachen... die scores en dan stiekem nog balen... selecties zullen ongetwijfeld de beste ruiters bij elkaar zijn, maar ik heb hier nog nooit scores van 215-230 voorbij zien komen... :P gewoon doen wat je kunt, rijden voor wat je waard bent, en dan kun je niet meer doen dan tevreden zijn ;)

Oh en zadel, nee geen foto... hij moest hem toch nog meenemen om wat aan te passen := na 8 maanden wachten kan deze week extra er ook nog wel bij :o

Normaal heeft Raika op maandag vrij, maar vrijdag met de wedstrijd was ze echt stout en gister met zadelpassen ook... dus vandaag eens zien of ik er iets aan kan veranderen... :=

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:34

Volgens mij zit er iets in de lucht hoor met al die stoute paarden := Succes met het opvoedlesje!
Mijn ruin heeft gisteren voor het eerst gebokt. Hij kan wel spelen in de wei maar aan de longeerlijn is het altijd een braaf (verveeld) schaap. Gisteren kreeg ik een hele bok serenade en daarna ging de staart op de rug als een echte ara-gelder. Maar hier kon ik wel om lachen want ik zat er niet op. Zo zonde dat ik goed moest vasthouden anders had ik even kunnen filmen.

En je hebt uiteraard helemaal gelijk hoor wat betreft de scores. Alleen vorig jaar hoorde ik ook bij zo'n kopgroepje en dat was toch wel erg leuk :o

Er was trouwens een fotograaf bij afgelopen weekend. Maar 20 euro voor een enkele digitale foto....denk dat ik het maar aan me voorbij laat gaan dit keer. Zijn er bij jullie wel eens fotografen bij de wedstrijden?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:24

Oeh Linda nieuw zadel! Yay! Lekker! Ik moet die van mij eigenlijk binnenkort even laten checken.

Abesque; oeps haha! Beetje fris dus! Ben benieuwd naar je beeldmateriaal :))

Heel balen Ghostattack, maar dan ligt het iig niet aan jullie :+

Wow Dee_es wat een punten zeg! Mogen wij alleen nog maar van dromen _O-

Hier was ze vandaag ook stout!! Hangt dus in de lucht :')
Flinke bok met aangalopperen (voelde het met warmdraven al, ze stond op knappen _O- )
En echt af en toe merriekop d'r op :')

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:57

Nou.. Volgens mij hangt het echt in de lucht inderdaad! Vandaag was echt drama.. := Druk dat ze is in d'r hoofd! Nu heeft ze een paar daagjes stil gestaan omdat ik ziek was, maar gisteren hebben we ook gewoon weer volle bak gereden.. Zo druk als ze vandaag was is echt niet gezond.. Wat een klier was het.. -O-

Sparky wat fijn dat je wedstrijd zo goed ging! Wat een fijne punten! <3 Volgende keer gewoon minder stress en dan weer lekker genieten. :D Jullie kunnen het! Top dat je toch gewoon gegaan bent! Ik ken dat wel van jury's die dan niks erbij zetten. Zoiets maakt het zo veel persoonlijker en leuker! Als iets liefs kan worden geschreven, waarom dan laten iemand een extra blije dag te bezorgen? :o

Jemig Dee_es, ik wordt er stil van.. Dát zijn nog eens punten! :oo Gefeliciteerd! Had je het verwacht? Of schrok je net zo? :D Echt gaaf zeg!

Haha, Ik ben ook wel aardig benieuwd naar je beelden Abesque. :D

Tja, echt vak-fotografen (dus niet de pa's met camera) op wedstrijden bij dressuur zie ik hier niet meer.. Ik heb vroeger, toen ik begon met mijn eerste studie, veel gefotografeerd op wedstrijden in Gelderland, ergens ben ik daar toen mee opgehouden. Ik werk nu jaren later als freelance sportfotograaf voor sportorganisaties zelf en ben toen gestopt me op particulieren te richten. Ik was afgelopen zondag mee met vrienden van mij die zouden starten en maakte daar wat beeldjes. Dan gaat het toch wel weer kriebelen.. Als iemand een keer een écht mooie locatie heeft en graag iemand mee wil hebben voor wat beelden.. O:) Ik wil het best wel weer eens oppakken. Het was altijd mega dankbaar werk en je had altijd een mooie gezellige dag. :D

Daarnaast wil ik ook echt wel weer zelf starten nu dankzij die zondag.. :') Zo'n hele dag tussen de wedstrijdruiters en paarden motiveert enorm! Lijkt me ook onwijs leuk om plotseling iemand tegen te komen van dit topic op wedstrijd, haha :D In welke regio's starten jullie eigenlijk? Is iedereen heel erg verspreid, of valt dat mee? Iemand toevallig zondag in Arnhem geweest? ;)
Laatst bijgewerkt door Canon op 16-12-19 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:58

Ik zit regio Rhenen, Veenendaal, Maas en Waal. Verschilt een beetje!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:06

Hier ook Maas en waal :) hoewel ik niet precies weet wat daar allemaal onder valt _O-
(Ik kom oorspronkelijk uit regio Utrecht, daar heb ik altijd gestart maar ik ben een paar jaar geleden verhuisd en nu dus pas net in deze regio van start gegaan ;) )

Blij te lezen dat ik niet de enige ben met wat probleempjes :P ik heb haar echt gigantisch op de rem moeten rijden vandaag want kennelijk zit daar het probleem... ze neemt het tempo over en dan pakt ze ook maar gelijk het stuur en de rem :=

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:22

Leuk om iedereens ervaringen weer te lezen :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:53

Hier ook een licht geflipt paard.. het hangt vast in de lucht..

Wij starten in Overijssel en Gelderland.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:48

absque een paar niet gevraagde oefeningen dus in de proef, oeps haha. Ik ben wel benieuwd naar beeld :)

ghostattack jammer als jurys zo ontzettend negatief zijn..

Dee es een erg sterke koppgroep dus! Maar desondanks toch hele mooie punten!

Linda gaaf een nieuw zadel! Wat is het voor een geworden?
Ik ben ook langzaamaan aan het kijken naar een nieuwe

Dee es 20 euro is wel echt veel vokr digitaal inderdaad. Hier bijna nooit fotograaf, alleen afgelopen september met de jonge paarden rubriek

Sanne ook een stuiterbal haha

Hey Evelien dan zullen we elkaar vast nog wel eens tegenkomen. Ik start ook overijssel en gelderland. Vooral twente en achterhoek en soms richting Luttenberg, Marienheem die kant.

Wij hebben zondag de 3e selectie gereden, ze ging weer fijn :) ze krijgt steeds meer vertrouwen dat ze het eerste rondje ook alleen de baan door kan, ze vond het nog wel spannend maar liet zich makkelijk overtuigen :)
We hebben beide proeven gewonnen met 205 en 202. Zo onwijs trots op haar <3
stiekem toch wel heel leuk om 3 selecties te winnen in een groep van ruim 30 starts. Hopen dat we op de kring in januari ook top 5 kunnen rijden, dan zou er wel een startplek voor de regio in moeten zitten

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:17

linda2008 schreef:
Hier ook Maas en waal :) hoewel ik niet precies weet wat daar allemaal onder valt _O-
(Ik kom oorspronkelijk uit regio Utrecht, daar heb ik altijd gestart maar ik ben een paar jaar geleden verhuisd en nu dus pas net in deze regio van start gegaan ;) )

Blij te lezen dat ik niet de enige ben met wat probleempjes :P ik heb haar echt gigantisch op de rem moeten rijden vandaag want kennelijk zit daar het probleem... ze neemt het tempo over en dan pakt ze ook maar gelijk het stuur en de rem :=


Maas en Waal is niet enorm groot :D Welke locaties start je meestal?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:19

Leuk Melissa wij starten meer omgeving Zwolle straal van zo'n max 40 km
Maar voor de Friese paarden competitie maak ik daar een uitzondering , vaak is dat in Friesland..

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:09

Wauw Melissa wat een heerlijke punten weer! Komt vast goed bij de Kring!

Wij staan in Wageningen, dus niet ver van jou Ghostattack! Maar houden het tot nu toe nog jij oefenwedstrijdjes haha

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 05:12

Ghostattack schreef:
Maas en Waal is niet enorm groot :D Welke locaties start je meestal?

nou ik ben pas net begonnen ;) vooral in Druten gestart, 1x in heteren. En uiteindelijk zal ik ook starten in ravenswaaij, kapel avezaath, beuningen, bergharen, zoiets...? Ik moet ook nog even uitvogelen wat voor ons fijne locaties zijn ;)

Melissa, WAUW!! Gefeliciteerd!! Wat zul jij in de wolken zijn!
Zadel word een Brandt zadel, ik zweer bij Brandt of bij Custom ;) hoewel ik zelf nog nooit op een Custom heb gereden maar ik hoor altijd dat het redelijk te vergelijken is...

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:08

Kom een keer in Beneden-Leeuwen starten! Fijne en kleine locatie :D Altijd super gezellig daar.

Avezaath sla ik persoonlijk over, heb jaren bij de Roskam gereden en gestart maar ik vind de sfeer daar helemaal niks. Veel vaste ruiters die hoog rijden qua punten, wordt ook op je neer gekeken als je geen dressuurpaard rijd. Jury kwam mij daar persoonlijk even vertellen dat ik een pony reed (Eh ja, ik ben 18+ dus start tussen de paarden? :') )

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:44

Wij zijn ook maas en waal :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:01

GA, ik vind dat allemaal heel bijzonder. Ik heb vroeger ook altijd met fjorden tussen de paarden gereden, en ik heb echt nog nooit negatief commentaar gehad... niet in deze regio, niet in regio Utrecht... ik geloof echt wel dat er sommige juryleden zijn die het minder waarderen (en misschien zelfs wel dat ze het in je punten laten terugkomen) maar joh maak je er niet druk om... zulke mensen neem ik niet serieus ;)

Sparky, waar woon je als ik vragen mag? (Mag ook via pb)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers