[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:13

Hier ook een natte bak , wij doen nu dagelijks aan aqua-training :+

Ik ga meestal ook naar de kleinere concoursen. Wij starten weer een keer tijdens het kerstconcour. Daarna even een wedstrijd stop, en ik denk april weer starten..
Succes voor de genen die dit weekend gaan starten!


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:05

Sanne dat is wel top, dat ze voor les de bak nog even slepen! Die van ons wordt nooit gesleept, af en toe (eens per drie maanden ofzo...) harken we de hoefslag randjes even naar binnen. Verder gebeurt er niks mee en er wordt dagelijks in gereden (max 3 paarden momenteel).

Grappig dat jullie graag naar kleinere concoursen gaan, ik vind het juist leuk om (ook) op grotere concoursen te starten, zeker in het buitenseizoen.

Evelien groot gelijk die wedstrijdstop, paardrijden (en zeker wedstrijden rijden) in de winter is echt minder leuk vind ik :D Wij starten in januari en februari nog, dan denk ik in april pas weer. Nu in december starten we ook niet.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:28

Veel succes melissa, Linda, ga en sparky!

Ik hoop dat ik zondag ook buiten kan losrijden. De binnenbak is heel klein op die locatie.

Onze buitenbak houdt het best goed, de rest van het terrein en de paddocks zijn echt verschrikkelijk. Van de zomer wilde het maar niet regenen en nu wil het niet ophouden :\

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:27

Sparky, dit is mijn “thuis-vereniging” soms zitten er wel uitschieters bij. Maar het is wel een kleinere wedstrijd, niet al te veel starts en hectiek :) (het enige nadeel is losrijden in 20x20). Ik weet hoe je je voelt, afgelopen zondag was voor ons de eerste keer buitenshuis starten en toen was ik ook zoooo zenuwachtig := (maar nu stiekem ook gewoon weer :o )

Sanne, wat fijn zeg dat de bak zo goed word bijgehouden! Haha een Shire, ja dat zal wel veel bekijks opleveren ;)

GA, ik hoop voor je dat het gaat opklaren maar hier is het al de hele dag volop regen :=

Dee_Es, lekker oneerlijk verdeeld dat water :P

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:38

@linda, ahh oké! Dat is dan zeker een verlengde van de bak? Kan ook weer handig zijn dat andere paarden in zicht blijven, dat is bij onze rijhal niet en vinden veel paarden heel eng. Achja, kunnen we lekker samen zenuwen :D

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:47

Het is inderdaad gewoon een 20x60 baan :j
Toch grappig hoe verschillend paarden zijn. Het weggaan van andere paarden kan mijn paard dus echt niks schelen...

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:50

Mijn pony is helemaal gelukkig als ze helemaal alleen in de bak mag, zonder andere paarden. Want ze is nog hartstikke bang voor andere paarden, vooral als ze in galop gaan. _O-

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:51

Dat is het andere uiterste haha!!
Raika vind het normaal prima, alleen of met andere. Hoewel ze die stuiterende pony zondag toch maar een aparte verschijning vond (en ik kon haar geen ongelijk geven :o )

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:14

Ja is ook enorm lastig losrijden.. := Ze is ook bang voor spiegels/kantines(met ramen). Zal vast tzt wel makkelijker worden. :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:38

Mijn merrie maakt het allemaal niks uit behalve wanneer er gespannen ruiters zijn, daar reageert ze wel op. Heb een keer gehad dat er gigantisch gestresst werd gedaan bij het losrijden, de ring lag in een andere bak en mijn paard zuchtte toen gewoon van opluchting. Ze denkt heel snel dat ze iets verkeerd doet als mensen zo gespannen doen en lopen te katten. Absque, ahgosh, hoop dat ze het snel wat minder spannend vindt allemaal.

20x20 losrijden is wel echt heel klein! Dat ken ik hier eigenlijk niet. Overal is wel een 2e binnenbak.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:49

Ik ga er vanavond achter komen waar mijn paard allemaal bang voor is in vreemde omgevingen (oftewel, waar ik allemaal bang voor ben whahahah)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:18

20*20 is echt heel klein, dat is 1 grote volte!

Succes Sparky, jullie gaan in ieder geval een leerzame avond tegemoet toch ;)

Grappig hoe verschillend paarden kunnen reageren op alleen rijden of niet. Snob maakt het niet zo veel uit volgens mij. Hij is wel onder de indruk als er iemand rijdt met veel zweepgebruik, of continu aan het klikken is bijv. Daar wordt hij dan wel onzeker van.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:44

Sparky, ik wilde bijna zeggen; er is daar niet veel spannends... maar ik weet ook dat overal iets is wat spannend kan zijn. Zeker als je zelf zenuwachtig bent (ik herken het :o ) komt wel goed, veel succes en vooral veel plezier gewenst :)

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:57

Het is zo goed als droog hier gelukkig haha

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:40

Super fijn gereden, hij liep echt heeeeel goed.





Jury dacht daar anders over _O- Heb mn protocollen meegenomen en ben vertrokken. Stik erin :')

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:03

Wat waren je punten dan? Genoeg commentaar er bij?

Nou hier nog geen punten maar jemig wat een dieptepunt..... :o met losrijden liep ze best wel fijn. Maar in de proef slecht aan mijn (binnen)been, en meermaals bit vast pakken en gewoon haar eigen weg gaan. Dit was compleet nieuw dus ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan := volgende week maar even met mijn instructrice overleggen :o

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:20

178.5 en 170.5 hier. Deel van het commentaar klopt ook zeker, andere deel is nieuw voor mij :P Maar gewoon heel karig gepunt. Dingen die netjes gingen een 5.5 zeg maar

Balen van jouw wedstrijd! Wat waren jouw punten?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:44

Soms is jurysport echt zo oliebol!
Idd stik erin en wees blij met jou goede gevoel, laat je dat niet ontnemen! :(:)

Linda balen dat het niet ging.. :(:)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:46

Hier ging het goed! Heel fijn dat we ook even in de wedstrijd bak mochten losrijden, dat was voor ons wel even nodig :) Maar Daisy deed het goed en ik heb niet in mn broek geplast. We hadden 191,5 en 194 punten, hoogste wat we tot nu toe gehaald hebben. Blij mee :)

En leuk om ook eens een bokker in het echt te zien :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:48

Mooie punten, fijn dat het zo goed ging. ;)

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:18

Mijn pony naaide er dus een paar keer tussenuit. Dat had wat mij betreft wel iets zwaarder afgestraft mogen worden :o nu toch nog 186 en 192, ach... je hoort mij niet klagen ;) wel leuk dat de protocollen helemaal vol geschreven staan en het allerleukste vind ik de opmerking onderaan: “Heel stoer om met een fjord te starten! Echt leuk!!” :D dat is toch gewoon kei leuk om op je protocol te hebben staan?! :D

Sparky, zenuwen voor niets ;) je paardje was kei braaf en jullie hebben het hartstikke goed gedaan! :j

GA, wat jammer dat je je niet in de punten kunt vinden. zeker als je ook het commentaar niet helemaal kunt plaatsen... balen! Hadden meer mensen er last van?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:37

Linda mooie punten hoor , gefeliciteerd met je Winstpunten! En ik vind het ook heel stoer dat je met je fjord tussen de grote paarden start!

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:42

Geen idee hoe de punten van anderen waren, kan me ook weinig schelen :+ Jury had een slechte dag denk ik, want er stond behalve commentaar niks op het protocol. Normaal krijg je wel een "leuke combinatie, werk hieraan" erbij. Ik durf erom te wedden dat mijn pony niet bepaald gewaardeerd werd door deze jury := Ze kon ook niet echt vriendelijk kijken en heeft ook lekker snauwerig gedaan naar mijn bijrijder.

Wel een mega fijne locatie om te rijden! Hele positieve ervaring voor pony (gillende kinderen, vuurwerk etc). Dat is belangrijker vind ik :j

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:47

De ervaring is inderdaad belangrijker. :j
Ik heb ook een keer bizar lage scores gereden, maar achteraf begreep ik haar wel. Op dat moment wilde ik het snel vergeten maar later zag ik dat de punten wel klopte, alleen op alle onderdelen gewoon een punt lager dan wat ik had verwacht. Sommige jury’s hebben de lat misschien iets hoger liggen, maar dat wil niet zeggen dat ze slecht jureren... ;) heb je na afloop met de jury gesproken? Dat had misschien iets opheldering kunnen geven?

Ghostattack

Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:50

Nee had het enorm koud dus wilde snel naar huis :P Anders had ik tot na 22:00 moeten wachten.

Wel grappig hoe ik met 100x slechtere proeven (met kapotte galopknop) 2x winst rijd en nu dit. Achja, boeiend :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers