[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:18

Wow, diegene die 6x per week rijden: waar halen jullie de tijd vandaan :))
Ik heb echt dagen dat ik 's ochtends een kwartiertje op stal ben om te mesten & voeren & daarna van 9 tot 24 van huis ben door studie & daarna werk.

Ah Linda ik vind het juist stoer, iets "anders dan normaal" in de ring!
En oeps! Het was ook best heftig weer het weekend! Maar toch nog best goede punten gereden dan!

Hier was ze het weekend ook een beetje stout :')
Plassen in de bak vind ze vreselijk, dus dan gaan we in de ankers en achteruit, rondjes tollen..
En daarna ging d'r weidegenootje ook nog heel hard door het weiland racen dus daar wilde ze bij meedoen _O-
Uiteindelijk wel goed kunnen afsluiten maar had m'n handen er vol aan haha.

En gister voor sinterklaas dit leuke cadeautje gekregen van m'n vriend, helemaal zelfgemaakt:
Afbeelding
Dus die moet even een mooi plekje krijgen op stal!


Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:42

Ghostattack schreef:
Oh nee als ik mezelf die druk opleg dan raak ik door alles teleurgesteld! Juist zonder verwachtingen gaan vind ik prettiger. Maar ik heb dan ook geen "sportpaard", gewoon een boerenpony die ik van een handelaar heb geplukt :+ Beest is lelijk gebouwd en heeft oke bewegingen, maar vooral een fijn karakter. Ik heb dus ook geen enorme wedstrijdambitie, ik kijk wel hoe ver we ooit komen :)) Mijn doel is meer om hem allround op te leiden en in alles plezier te kunnen hebben.


Moest hier even om gniffelen. "Beest is lelijk gebouwd"... Moet toegeven dat dat ook wel het eerste was wat ik zag toen je je nieuwe pony introduceerde maar toen keek ik naar mijn eigen puntkont, koeiekop paard en bedacht ik me dat uiterlijk ook niet alles is :')

Hoe gaat het hier dames? Wordt er nog gestart of wachten jullie op het nieuwe jaar?

Ik ben nu L2+5, mag telkens maar 1 proef starten met de selecties en het gaat heel wat minder hard met de punten dan in de B. Mijn hoogste klassering was 4e en laagste 13e dus we hebben het echt wel pittig nu.

Mijn ruin is afgelopen weekend mee geweest naar een onderlinge wedstrijd. Hij vond het rete spannend (en ik ook, houdt zijn pees het wel?!) Maar wat was het heerlijk om na 8 maanden weer op pad te zijn. Ik droom er toch stiekem van om volgend jaar weer officieel met hem te starten maar ik ben ook heel bang dat die rotblessure terug komt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Roulette_
Berichten: 1050
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:21

Linda, juist leuk toch iets anders in de ring? Mij maakt het sowieso niet uit hoor, zo lang de paarden en hun ruiters het maar leuk hebben!

Qua trainen rij ik Eva vaak 4 of 5x per week en longeer ik 1x. Rijden is niet altijd keihard trainen hoor, al zou dat van Eva best mogen. Kan ik een keer niet, dan laat ik haar ook rustig een keer extra stil staan. Sanne, druk leven heb jij, toen ik nog studeerde had ik dit ritme ook niet gered hoor, daarnaast helpt het ook dat ik volpension sta.

Dee_Es, zag al een kort filmpje voorbij komen, het plezier straalde er van af met je ruin! Heel fijn dat je dit weer met hem hebt kunnen doen, hopelijk houdt zijn pees het en kunnen inderdaad de ring weer in!

Wij starten in januari pas weer, ga in december nog op vakantie. Met rijden gaat het wel goed de laatste weken, al zien we dat nog niet helemaal terug in onze punten. Inmiddels wel B+9 :)

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:28

absque_dubio schreef:
linda2008 ohh wat begin je dan rot zeg, arme jullie. Maar jeetje, wat hebben jullie je netjes herpakt! Toch nog hele mooie punten gereden terwijl je dan met zo'n rotgevoel begint. Dikke pluim voor jullie. :D *\o/*

Ghostattack leuk dat jullie ook nog een wedstrijdje meepakken dit jaar. Waar ga je starten?


In Elst, Utrecht!

@Dee_Es, ja fair enough, het is gewoon niet moeders mooiste _O- Hij is op zich correct gebouwd, maar mist gewoon enorm bespiering en heeft nooit geleerd correct te lopen. We zijn nu een jaar bezig en het gaat nog wel wat jaren duren voordat we al het achterstallige onderhoud ingehaald hebben :P Hij loopt nog steeds het liefst in zijn eigen voorkeurshouding, zonder spiergebruik. Daardoor lijkt hij nog raarder gebouwd, krijgt ie een hangbuik en lijkt zelfs zijn rug week. Hij heeft overigens wel een belachelijk groot hoofd :o Gelukkig kan hij prima lopen en heeft hij zelfs een hele goede galop (mits meneer losgewerkt is en er zin in heeft :roll: ). Liever lui dan moe en hij kan zich gedragen als een merrie (Nee wil ik niet dus doe ik niet) haha

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:50

Roulette, fijn dat het rijden zo goed gaat. Die punten voor de L1 gaan zeker komen in januari.

Ghostattack, maar wat ik zo zie heeft hij een topkarakter en dat is toch het allerbelangrijkste. Ga over een aantal jaar maar eens vergelijken dan zal je een heel ander paard zien.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:56

Ik vind al die planningen inzien ook echt onwijs leuk. :D Wat grappig hoe iedereen een beetje haar eigen weg erin vind.

Maaike, het is wel echt een poppetje eersteklas op die momenten. :D Ze heeft ook echt een bepaalde serie aan blikken en bewegingen waarmee ze communiceert.. <3 Die neem ik vaak op en deel ik altijd in mijn Insta stories waarbij iedereen dan helemaal plat gaat. :D Ik zit al een tijdje te denken daar gifjes van te maken en zo een jaaroverzichtje te delen.. Maar ik durf nog niet.. :') haha

Linda, wat een veerkracht hebben jij en je paard samen dat je na zo'n begin jezelf gewoon weet te herpakken. Respect! :D Dat zijn wel de beste ervaringen waar je het meest uit de dag haalt om te leren en te groeien.

Ghostattack, het zijn de meest rare paarden die je het meeste bij zullen blijven en plezier zullen geven. Op een gegeven moment is het gewoon "jouw maatje" en kijk je door alle rare lelijkheid heen. :D Ik vind het grappig te lezen hoe je nu naar hem kijkt en toch lekker samen zonder verwachtingen dingen gaat doen. ik ben nu al fan van jullie. Eens een keer niet dat hele tuttige wedstrijdbeeld kan ik altijd wel goed waarderen. :D

Sanne, wat heb jij een immens lieve en creatieve vriend! <3
Dat moet echt onwijs mooi staan bij haar stal. :j Zitten wij niet ook toevallig in hetzelfde wedstrijdtenue topic, klopt dat? :D

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:43

Roulette; goed bezig, lekker de B door! Ik ben inderdaad best druk haha. Maargoed, paard en studie moeten ergens van betaald worden...
Ik ben juist in november verhuisd naar een stal waar ik iets meer zelf doe, maar dat was zodat ponylief lekker langer naar buiten kan. Dus dat is ook wel iets waard *D

Haha ghostattack, ik vind je pony leuk hoor *D
Volg jullie op Insta, en je ziet hem inderdaad veranderen qua bespiering e.d. dus dan ben je toch goed bezig!!

Canon hoe heet jij op insta? Kan wel dat je me daar tegen kwam inderdaad! Ik wilde en bordeaux jasje dus dat topic grondig doorgespit haha! En ook gevonden uiteindelijk. En vind het erg gaaf om te volgen!

Ja lief hè van m'n vriend! Echt een toppertje :+:
Hij had niets met paarden, maar Nova vind hij stiekem toch wel leuk *D

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:12

Evelien, lief berichtje, dankjewel :D

Absque, ik vond het heel bijzonder om due combinatie zo door de baan te zien gaan. Ik zou me rot schamen als ik andere zo gigantisch tot last ben :o :=

XSanne, gadsie zeg, hoe hou je dat vol? Ik vond dat ik al lange dagen maakte en ik ben Smorgens om 6u weg en vaak ben ik dan savonds rond 5u bij de paarden (en dan moet je daarna nog eten, huishouden, enz. :roll: ) maar mijn moeder zei altijd; je waardeert vrije dagen alleen als je ze niet te vaak hebt ;)
Klinkt inderdaad als een heftig ritje hihi! Ze zijn ook wel wat frisser met deze kou en wind...
Super lief van je vriend!! Zelf gemaakt nog wel, kei leuk! :j

Dee_Es, oei kan me voorstellen dat zo’n blessure continu in je gedachte blijft zitten. Terwijl je het toch moet proberen los te gaan laten, anders kun je nooit meer volop genieten :(:)
Het lijkt me ook wel leuk dat je nu op niveau zit waarop niet alles vanzelf gaat? Of zie ik dat verkeerd? Continu met 2 of 3 winstpunten per proef thuis komen is heel leuk, maar het lijkt me ook snel vervelen? Dit lijkt me een grotere uitdaging :j

Roulette, leuk om te horen :) plezier is ook veel belangrijker dan het type paard vind ik. Soms word je wat gek aangekeken met een “apart ras” maar meestal zijn de reacties best wel positief.
9 winstpunten, wat goed! Ga je gelijk over zodra je de 10de punt hebt?

Canon, wat een lief berichtje :) dankjewel!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:21

Linda inderdaad, op zondagavond is niet te doen. Laatste start is geloof ik rond 23.00 uur.
Het is voor ons bijna een uur rijden dus zou dan niet voor 00.30 thuis zijn, dat gaat toch echt te ver op zondag.
Ben wel blij met mijn starttijd om 11.15 en 11.30 :D

Jammer dat je niet even de tijd kreeg om een rondje te maken! Dat is toch wel wat prettiger beginnen.
Ondanks dat toch mooi 2 wp mee naar huis, top!

Ghotsattack plezier is ook het allerbelangrijkst! Gewoon lekker voor de ervaring gaan, komt goed!

Sanne echt een super mooi cadeau! Heel gaaf gemaakt
Stoute Nova, maar water is toch ook niet leuk :+

Dee-es al weer mooi wat punten in de L2! Jammer dat je maar 1 proef mag op de selectie
Staan jullie er nog goed voor voor de kampioenschappen?
Ik start komende zondag de 3e selectie en dan 5 januari het kringkampioenschap. Zou heel leuk zijn als we de kring goed rijden. (beide selecties gewonnen maar de kring telt dubbel mee dus die telt wel zwaar). Maar we gewoon iig voor de ervaring en het plezier :)

Snap goed dat je bang bent dat de blessure weer terugkomt, duimen dat goed blijft gaan!

Sanne inderdaad respect die lange dagen. Merk nu echt dat ik nu met klussen erbij 's avonds echt kapot ben. Werken tot 17.00 dan gauw even eten thuis en dan is of eerst Ken rijden en dan klussen of direct klussen en dan rond 21.30/22.00 uur naar huis, douchen en slapen. En dan ben ik blij dat het weekend is :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:18

Spannend Melissa! Maar je hebt iig al 2 eerste plaatsen achter je naam staan. Veel succes alvast zondag.

Ik sta er niet super goed voor, heb nog wel even een hoge plaatsing nodig. Maar zo niet dan niet hoor, de Brabantse komt eigenlijk super slecht uit mijn wintersportvakantie :=

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:08

Ik denk dat ik het zo gewend ben dat ik niet eens meer door heb hoe druk m'n dagen soms zijn :P
Merk wel aan m'n lichaam (en vooral hoofd) wanneer ik mezelf voorbij loop hoor. Moet zeggen dat december geen rustige maand is _O-

Spannend Melissa! Maar heb er vertrouwen in, jullie gaan zo lekker!!

Hier weer een droge bak en dus een lievere pony _O-

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:34

Melissa, dat is een mooie starttijd :j aankomende zondag is het toch?

Dee_Es, gewoon er voor blijven gaan en vooral blijven genieten! Je ziet vanzelf hoe het loopt maar je hebt al zo veel goeds bereikt :j

Sanne, een droge bak? Hihi het regent hier flink... :=

Vanavond mogen we weer op pad, en ik heb er zin in :)) alleen de starttijd van 22.06u is jammer, maar het scheelt wel dat ik dan geen vrije uren van werk op hoef te nemen :P

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:51

Ik start om 18:06 en 18:23 vanavond _O- Hoop dat het droog blijft, het is buiten losrijden namelijk.

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:52

Alvast veel succes! Schrijf je een verslagje hoe het gegaan is? :)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:16

Oei succes Ghostattack, hopelijk kan je droog losrijden!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:27

Haha ja een droge bak Linda :))
Hier was het gister eigenlijk prima weer & de eigenaren houden de bak supergoed bij. Dus gister & woensdag had ik geen plassen in de bak! De rest van de week niet in de bak bezig geweest haha.

Oef pittige starttijd, maar dan scheelt het dat het op vrijdagavond is.

Heel veel succes iedereen die dit weekend mag!

Ghostattack ik zal duimen voor droog weer rond die tijd :+

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:36

Linda ook succes, flink laat starten nog!

Sanne fijn weer een droge bak :) Wij hebben gelukkig nooit plassen in de bak staan. Hebben een bodem met bepaalde tapijtsnippers en die snippers zijn wel echt goed nat, maar gelukkig geen plassen. Scheelt een hoop spullen poetsen :D

Melissa succes alvast voor zondag!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:10

Sanne, inderdaad op vrijdagavond vind ik het niet zo erg. Morgen lekker uitslapen ;)

Wat een luxe met die droge bakken. Hier helaas geen goede bak :n dus wij zijn gebonden aan de rijhal van de vereniging.

Hebben er meer mensen wedstrijden op de planning staan?

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:11

@linda ik ga geloof ik naar dezelfde wedstrijd vanavond als jou, ik moet telkens na jou starten (Daisy is mijn paard) :) We gaan voor het eerst ergens anders rijden dus doel: de bak rond. En ik ben natuurlijk alweer bloed zenuwachtig enzo dus of we er iets van gaan bakken wordt de vraag hahaha :')

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:18

linda2008 schreef:
Normaal let ik niet op wie er nog meer in de B mee rijden want ik ken toch niemand maar vrijdag zag ik wel allemaal bloedmooie KWPN afstammelingen... stiekem voel ik me dan toch wel wat ongemakkelijk met mijn fjordje van krap 1,40m :=


Hahahahahah hier moet ik even heel hard om lachten, je zult vanavond zelf wel zien waarom als je mij ziet stuntelen met mijn bloedmooie KWPN afstamming (a.k. Gelderse giraf met heel lang lijf) :')

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:34

Hey wat grappig! Jij bent inderdaad na mij aan de beurt :D leuk zeg, wat een toeval!
Haha ik zag ook later pas dat de eerste Chippendale, hetzelfde paard is als die daarna nog eens moet :P dus achteraf viel het ook mee met de hoeveelheid enzo hihi.

En geen stress, je bent niet de enige... ik heb ook altijd zenuwen, stop soms met rijden, een jonge pony, nog altijd zonder bevestigde galop... ik ben dus ook al blij als ik gewoon rond kom ;) gewoon lekker plezier gaan hebben :j

Edit; mijn doel word om van de 2 proeven in ieder geval 1x in de rechtergalop aan te kunnen springen. Dat is al uitdaging genoeg :P ;) haha

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:47

Het wordt vast leuk :) Ik heb ook bewust voor deze wedstrijd gekozen want met pony’s en paarden en klasse B-L-M op een vrijdag avond dacht ik dat het nooit een mega grote wedstrijd kon zijn met allemaal mensen die eigenlijk niet meer in de B thuishoren :) Dat zie je bij de vereniging waar ik lid van ben wel en dan wordt ik spontaan nog zenuwachtiger + standaard laatste whaha!

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:48

Ik herken je gevoel Linda! Ik rijd met een boerenpony die eigenlijk nog amper B klaar is tussen het dressuurgeweld mee :+ Voelt soms wel ongemakkelijk hoor.

Ik start ook het liefst bij kleinere verenigingen, want daar starten meer mensen van mijn "soort" _O-

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:48

Maaike; wij hebben inderdaad ook een soort snippers in de bak!
En dan goed bijhouden door slepen e.d. dan is het helemaal prima!
Als we les afspreken, geven we dat door en zorgen ze ook altijd dat ze net daarvoor nog even slepen, dus dat is echt super service *D

Ha wat grappig dat jullie na elkaar gaan starten! Succes!

Ik ga wel eens met m'n vriendin mee die start met een Shire, dan wordt je ook nagekeken hoor :')
Ik ben juist gek op "aparts" in de ring! *D

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:01

Hahaha wat leuk dat jullie na elkaar starten. :D

Allemaal heel veel plezier en succes vanavond! *\o/*

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers