[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nicje87

Berichten: 9842
Geregistreerd: 26-06-06

[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:27

Beste b-debuut of b-rijders,

Allereerst hier een linkje maar het topic van 2017 [WD-V] [HK] B-debuut in 2017
En 2018
[WD-V] [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Ik heb zelf bijna alles in de paarden gedaan,maar nog nooit officieel gestart.
Sinds een paar maanden rij ik een paard bij op stal. Het is een lange Gelders van bijna 17 jaar oud van een vrouw met een beperking.
Het is erg lastig om hem voorwaarts en bij elkaar te rijden zonder impuls te verliezen, maar we zijn druk aan het oefenen.

Inmiddels lid van een vereniging en onze startpas is ook binnen.
Meteen ook geshopt voor een out-fit.
27 Januari staat onze B-debuut gepland. Stiekem ben ik al zenuwachtig...

Dit zijn wij:

Afbeelding


Afbeelding


Hier kunnen we gezellig kletsen en ervaringen delen!

Heel veel succes allemaal alvast!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:39

Ik ben en B ruiter, heb al met verschillende paarden wel eens officieel gestart.. :+

Doel is om in 2019 opnieuw te starten in de B en dan doorzetten om voldoende winstpunten te halen om L te kunnen starten :')


Afbeelding

[o] Ik hou van verrassingen! :D

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:50

Ik meld me ook !
Helaas dit jaar niet gelukt om te starten vanwege een hoop rodeo’s, zadelmaker beweerde dat het écht niet door het zadel kon komen maar nu een andere zadelmaker erbij die zich rot schrok hoe slecht mijn zadel pastte en waarschijnlijk nooit gepast heeft _-:(
Dus vanaf 20 december heb ik een nieuw zadel en wil ik komend buitenseizoen écht gaan starten! Lidmaatschap bij een rijvereniging is al aangevraagd, en ga in het voorjaar nog wat onderling starten voor ik een startpas aanvraag :D

Dit is mijn 6 jarige draak Harrie:
Afbeelding

create your own sunshine

Melisje_92

Berichten: 1087
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:00

Wij hadden vandaag ons B debuut!

Ik mag t/m M1 starten, maar 2019 gaan we nog lekker rustig ervaring op doen in de B.

Afbeelding

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:08

Leuk topic! Ik zou ook graag mee willen praten. In 2019 hoop ik mijn B-debuut te rijden met mijn merrie, Carrera.
Geen typisch wedstrijdpaard natuurlijk, maar ze kan leuk sjouwen.
Nu nog drachtig, maar haar veulen wordt al in maart verwacht dus vanaf april hoop ik haar weer écht op te pakken en haar vanaf dan B-klaar te maken, zodat we in de zomer kunnen starten.
Duurt nog even, maar altijd leuk om het progress met andere bokkers te delen en het progress van andere bokkers te volgen!

Dit zijn wij, een foto van een maand of 4 geleden.
Voor onze beiden een van de eerste keren rijden in een dik half jaar.

Afbeelding

Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:23

Ik meld me ook weer. Had gehoopt L te kunnen starten, maar paard is een maand geblesseerd geweest. Kunnen nu weer oppakken.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:24

Ik meld me ook! Niet zeker of ik in 2019 daadwerkelijk ga starten, maar wie weet.

Dit is mijn pony, Finn. Hij is een 5-jarige D-pony van 1.46m groot ongeveer. Ik heb hem pas sinds 31 augustus en hij had aardig wat achterstallig onderhoud. De eerste periode stond dus vooral in het teken van hem opknappen (denk aan entingen, hoefsmid, gewicht erop etc). We hebben nu twee lessen gereden en hij begint al aardig fijn te lopen! Helaas is hij nooit dressuurmatig goed gereden, waardoor hij er geen kloot van begrijpt nog en het liefst in zijn eigen houding loopt. Ook snapt hij nog niet altijd dat hij 4 benen heeft :+ Ons struikelpunt zit voornamelijk in de galop, dat kan hij nog niet zo goed dus dat resulteert in vliegende wissels of overkruist vaak.
Afbeelding

Uiteindelijk wil ik wel de wedstrijdsport in met hem, maar ik heb geen echte doelen. Zou natuurlijk leuk zijn om verder dan de B te komen, maar ik wil vooral plezier :D De bedoeling is wel om hem allround te maken, dus we willen komend jaar het springen/crossen ook gaan oppakken.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:28

Leuk! Ik hoop ook in 2019 in de B te startten. Plan a is 2 februari. Maar ik kan hier gerust van afwijken en pas zomer 2019 zijn haha! Ik lees dus even gezellig mee voorlopig.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Cambo_L

Berichten: 68
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:42

Leuk om zo mee te lezen! Ik hoop aan het eind van 2019 een keer officieel te gaan starten. Misschien van de zomer een keer onderling in de buurt om te kijken wat hij van ander terrein vindt. Zal voor ons beide de eerste keer zijn, Cambo is dan 4,5. Hem niet gekocht met wedstrijd ambities maar misschien ligt het ons wel :)

Afbeelding

CAMBO

Muronia

Berichten: 19381
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:26

Leuk topic, ik kom me hier ook melden, want ik ben van plan om komend jaar te gaan beginnen in de wedstrijden met mijn jonge merrie (als er niks vervelends tussen gaat komen natuurlijk). Ik heb haar dit voorjaar zadelmak gemaakt en we hebben inmiddels 1 keer een onderlinge B-proef gereden. Paardje vindt het nog wel spannend op vreemd terrein maar ik hoop in het komende jaar de nodige kilometers te mogen gaan maken met haar om haar (en mezelf ook) te laten wennen hieraan. Ik heb zelf wel de nodige wedstrijdervaring maar dat is inmiddels alweer 12 jaar geleden dus ik wil zelf ook graag helemaal een nieuw begin maken daarmee. Gelukkig kon ik door de verjaring dispensatie krijgen en mogen we dus gewoon in de B beginnen. Daar ben ik erg blij mee. Lijkt me heel leuk om hier mee te kunnen kletsen en ervaringen te kunnen delen.

Ik zal ons even kort voorstellen:

Ik ben Claudia, 38 jaar en woon met mijn gezin in zuidoost Groningen. We hebben een dochter van 9 die ook sinds een aantal jaren besmet is met het paardenvirus. Zij heeft haar eigen pony, Penotti. Daarnaast heb ik een KWPN-merrie Wainonia en daaruit heb ik 3 jaar geleden mijn droompaard gefokt, Veronia. Deze laatste is het paard waarmee ik graag weer de wedstrijden in wil. Naast de paarden wonen hier nog een toom kippen, een aanloop-huistijger, 2 konijnen en onze puber-hond Rico. Best een hele gezellige boel zo samen :D

Dit ben ik met Veronia, ergens richting het einde van de zomer 2018.
Afbeelding

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:33

Net in het 2018 topic gereageerd maar aangezien de B volgend jaar verder gaat, ik heb mijn debuut in september gemaakt met 176 & 178 punten daarna eigenlijk voornamelijk in het bos rond gecrosst en veel springlessen gehad want dat doet Zorro echt het aller liefste. Aankomende zondag is het wedstrijd op de club dus heb ons maar weer ingeschreven. Een winstpuntje dit jaar zou leuk zijn.

Dit is Zorro:

Afbeelding

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:41

Succes zondag L_iek! Leuke fjord! :D

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:46

Knappe paarden en natuurlijk ook pony's allemaal <3

Ik heb sinds oktober een startpas en ben nu B+2.
Volgend jaar februari wil ik stiekem al naar het L1 maar dat is nu nog meer een droom dan de werkelijkheid haha. Tot mei kan ik nog starten want daarna zal ik haar voor 2 maanden achter moeten laten ivm buitenland stage.

Ik start met mijn D pony Miley. Miley is 8 jaar en hebben we in 2012 gekocht op de zuidlaardermarkt. In 2014 heb ik bixie gestart met haar en sinds 2016 reed ik zo nu en dan BB wedstrijden. Ook heb ik meerdere oefencrossen met haar gereden. We hebben dus genoeg ervaring al. Ze is ook onwijs lief maar ook een lolbroek daarom als bijnaam smiley haha.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 09-12-18 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:47

Esaqar schreef:
Succes zondag L_iek! Leuke fjord! :D


Dank je!

Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:16

L_iek schreef:
Esaqar schreef:
Succes zondag L_iek! Leuke fjord! :D


Dank je!


Wij zijn benieuwd, hoe ging je wedstrijd? :)

@Murosch, wellicht zie ik je volgende jaar in de wedstrijd ring want ik kom de provincie Groningen onveilig maken in de B :D :# :wave:

[o] Ik hou van verrassingen! :D

Kiwi_
Berichten: 1493
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:18

Ik meld me ook! Dit weekend voor de 4e keer starten en in 2019 gaan we vol goede moed door :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:46

Ik meld me ook. Ik ben dit jaar 1x officieel gestart en ga nog 1x starten met mijn puppy van 3,5. Meer voor de ervaring dan voor de puntjes. Aankomend jaar toeren we lekker verder met als doel om voor augustus toch wel een winstpuntje te hebben.
We willen ook beginnen met springen en eventen volgend jaar.
Afbeelding

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:23

Vandaag gereden, 2 x eerste met 177.5 & 178 :')


Afbeelding

Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:01

Hallo! Ik meld mij ook. :D
In oktober ben ik voor het eerst gestart met mijn jonge paard in de B. Inmiddels is hij 3x mee geweest en de spanning wordt al veel beter. Ikzelf mag direct M1 starten maar ivm de leeftijd van Dino (3,5) blijven we mooi nog even in de B om ervaring op te doen! Ik rijd naast hem nog een paard en een pony op wedstrijd dus we hebben helemaal geen haast. :)


Afbeelding


L_iek gefeliciteerd met je prijzen!

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:02

Ja, ik meld mij ook. Wil februari/maart mijn allereerste officiële wedstrijd gaan plannen met mijn verzorgpony.
Afbeelding
Druk aan het oefenen nog met bakwerk, hij is namelijk al jaren alleen buitenrij-pony.
Afbeelding

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:43

Ik meld mij hier ook!

L_iek schreef:
Vandaag gereden, 2 x eerste met 177.5 & 178 :')


[ [url=m/cyV2ZX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent niet de enige! Was vandaag ook 2x eerste met 177 en 178 _O-

[ITP] Mijn eerste aanwinst! Amy haar bokt debuut
                    <3

What makes you different, makes you beautiful!

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:47

lovey_ou schreef:
Ik meld mij hier ook!

L_iek schreef:
Vandaag gereden, 2 x eerste met 177.5 & 178 :')


[ [url=m/cyV2ZX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent niet de enige! Was vandaag ook 2x eerste met 177 en 178 _O-


Dan heeft het aan de dag gelegen :') :+

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:12

lovey_ou schreef:
Ik meld mij hier ook!

L_iek schreef:
Vandaag gereden, 2 x eerste met 177.5 & 178 :')


[ [url=m/cyV2ZX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent niet de enige! Was vandaag ook 2x eerste met 177 en 178 _O-


Ik meld me ook! Vandaag ben ik met mijn 10 jarige gelderse merrie voor het eerst gestart. Beide geen wedstrijdervaring dus best trots op de 2 (kleine) winstpuntjes die er behaald hebben. Maar wij waren zo ongeveer laatstes met 180 en 183 :D Ikzelf was ontzettend gespannen, je kon me bijna aan de beademing leggen na de proeven whaha! Alle kredits naar mn paardje dus!

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:22

Ook ik ben vandaag op wedstrijd geweest met mijn jonkie en totaal onverwacht twee keer eerste geworden met 184,5 & 182. Onze eerste puntjes in het B. Dus super trots. :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:41

Gefeliciteerd met de punten en prijzen allemaal!

Ik meld me ook, al ben ik afgelopen jaar al een paar keer gestart. Ik heb nu inmiddels al 6 winstpunten in 4 wedstrijden geloof ik, dus dat gaat snel zat. Merk wel dat het binnen wat moeilijker is dan buiten, het is nogal een bijzonder paard :,)

Ook in het springen start ik BB en B, meestal beide 1 rondje. Dat gaat ook best goed!

Afbeelding
Foto gemaakt door arjen schilperoord

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers