[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:12

Liek dat is balen, maar je eigen gevoel is het belangrijkste :j

Dees ik twijfel nog een beetje, ligt eraan. Hij is wel klaar voor de L1, maar heeft kilometers nodig, of de L1 de juiste klasse daarvoor is, weet ik niet. De eigenaresse ziet ons graag overgaan naar de L1 voor de derby van begin juni, dus misschien gaan we ook wel door :) nog even zien!

Jeutje wat een debuut zeg! Mag je erg trots op zijn :D

Rock this day like there is no tomorrow


roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:35

Gefeliciteerd beide met de punten!

Ik ben net terug en het ging super. Beide proeven geen uitval in de galop gehad en 183 en 187.5 gereden dus we zijn nu B+5 :D <3

Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:01

Super goed gedaan!

Rock this day like there is no tomorrow

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:13

roosjenat schreef:
Gefeliciteerd beide met de punten!

Ik ben net terug en het ging super. Beide proeven geen uitval in de galop gehad en 183 en 187.5 gereden dus we zijn nu B+5 :D <3

[ [url=m/DL5rXp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat halster <3
Gefeliciteerd met je punten!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 01:13

Goed zo sharonn. Heb je snel gedaan!

Ach Liek voor de eerste keer vreemd terrein mag je echt heeeel trots zijn!

Wooooooooow dee es wat goed, dat zij gave punten!

Roosjenat ook 2x winst, proficiat!

Hier eeen suuuuuperbrave pony. Echt veel minder spanneing echt trots. Helaas wel twee x 174 dus nu een veetje aan het twijfelen omdat hij voor mijn gevoel vandaag het maximale heeft gegeven en dat dus (terecht) niet goed genoeg is. Kunnen we dan beter een pauze in lassen en thuis doortrainen of toch wel 1 a 2x pwr maand starten om de spanning steeds meer achter te laten. Wedstrijd dagje kost met startpas, trailerhuur en benzine gauw 30-50 euro dus wil t dan wel waard laten zijn twijfels twijfels

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:52

Wat een mooie punten allemaal! Goed gedaan!

Hier ging het totaal niet. Inrijden ging perfect, volle focus en we hadden beiden helemaal geen spanning. Ik dacht laat maar komen! Toen mochten we de bak in (waren we nog niet eerder geweest, maar m'n paard heeft al een paar jaar wedstrijdervaring dus tja). Hier hingen twee spiegels op een gekke manier wat Lob ontzettend eng vond. Ik kreeg haar er gewoon niet langs. Het werd echt rennen op een gegeven moment, nou zie dan nog maar eens de ontspanning terug te krijgen. Niet gelukt en dus afgegroet! Tweede proef was er meteen achteraan maar ze was nog steeds bang dus dit was ook rennen. Kreeg haar niet rustig, dus ook weer afgetroet. Baalde echt enorm en nog steeds wel, we waren er echt klaar voor. Maar op zo'n moment mis ik dan nog de ervaring. En je hebt ook niet eeuwig de tijd om je paard langs zo iets te rijden voordat je gaat beginnen. Volgende wedstrijd is buiten, hopelijk dan meer geluk!

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:48

Oh dat is wel een lastige AF. Misschien toch nog even thuis doortrainen? Heb je een filmpje van deze proeven? Maar wel fijn dat de spanning als zoveel minder was. Dat geeft toch goede hoop op winstpunten.

Wat zuur cijsalover! Deze maar snel vergeten en op naar de volgende.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:28

@ AnnetteFlame: Jammer dat de punten tegenvielen ondanks dat jij erg tevreden was. Ik snap dat je gaat twijfelen, helemaal ivm de kosten. Wat was de feedback die je kreeg op je protocol? Het zou voor mij namelijk liggen aan welke leerpunten ik mee zou krijgen na zo'n proef of ik binnenkort nog een proef zou rijden of niet. Zelf rij ik maar 1x per maand een proefje. Dan hebben we tussendoor genoeg tijd om te werkenaan de feedback die we hebben gekregen.

@cijsalover Wat balen zeg! Het klinkt alsof je juist wat meer moet oefenen op vreemd terrein?

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:58

Cijsalover balen dat het niet goed ging. Is ook gewoo poedersuiker want op spanning kun je niet trainen behalve het gewoon vaak doen

Bij ons zijn het gewoon dingetjes waar meer geoefend op moet worden. A-c lijnen zijn slingerend, diagonalen ook, het verruimen moeten we ook echt meer op oefenen, te weinig verschil, slechte opbouw. Voltes rond. Hij valt rechtsom naar binnen dus moet voltes die kant op groter insturen maar dat vergeet ik steeds.

Galop rechts is voor ons lastig, sprong wel gelijk goed aan maar valt daarna naar binnen of heel erg met de kont naar binnen kop naar buiten hadden we gister veel last van. En de helft van de dingen doet hij thuis goed, maar zoals dat slingeren en het verschil in verruimen moeten we gewoon meer trainen en hebben we niet in een wedstrijd opgelost

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:29

Klinkt alsof de kracht en balans nog niet voldoende is. Hier zou ik aan gaan werken en ook het respect voor je binnenbeen. Hij is nu best al een beetje puppy-af dus hij moet gewoon aan de kant voor je binnenbeen. Kan hij al een pasje wijken? Zo niet dan zou ik dat gaan meenemen, kan je handig gebruik van maken als ze naar binnen vallen in de proef.

Verruimen is inderdaad een super lastig dingetje. Veel (schijn)overgangen rijden, echt heeeeeeel veel. En iedere overgang vooruit en terug moet vanuit het achterbeen komen. Om te verruimen moeten ze al een beetje op het achterbeen komen en de schoft omhoog brengen en dat is echt al best pittig voor een jong paard.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:47

Wij hebben gisteren weer een poging gedaan. Ik wil eigenlijk L1 gaan starten maar ivm de leeftijd van mn paardje moet ik tot april B starten, dus gisteren weer lekker weg geweest voor de kilometers.

Behalve dat ze een poging deed om de bak uit te springen :') deed ze het super en mocht ik met mn puppy springpaard een tweede & derde prijs ophalen, met 190 & 186 punten.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:28

Thanks voor de tips Dee es, zijngoed bruikbaar! Veel komt idd bij kracht en balans vandaan en daar zit dus mn twijfel om zo snel weer nog een keer te starten omdat je dat niet binnen een week opgelost hebt.
Maargoed voor de kilometers hebben we ons voor 11 mei opgegeven, dus nog ff tijd om te oefenen :D

Mooie punten davinci!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:25

Ik heb even een vraag tussendoor, Cadans is op wedstrijd snel moe, tweede proef moet ik m er echt doorheen slepen. Het is een conditiedingetje, maar hoe zorg ik ervoor dat zijn conditie beter wordt? Zelf rijd ik 3 keer per week waarvan 1 keer les. Hoe vaak de eigenaresse rijdt/longeert wisselt :) wij rijden vaak 40-60 minuten dressuur inclusief in- en uitstappen. Zouden we misschien een schema kunnen maken dat we een bepaalde tijd stappen/draven galopperen? Dat we dat 1 keer per week volgen zeg maar, gewoon puur duurloop. Ik zeg maar wat hoor, heb er namelijk geen idee van. Wil het vrijdag ook aan mn instructrice voorleggen :j

Rock this day like there is no tomorrow

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:54

davinci2412 schreef:
Wij hebben gisteren weer een poging gedaan. Ik wil eigenlijk L1 gaan starten maar ivm de leeftijd van mn paardje moet ik tot april B starten, dus gisteren weer lekker weg geweest voor de kilometers.

Behalve dat ze een poging deed om de bak uit te springen :') deed ze het super en mocht ik met mn puppy springpaard een tweede & derde prijs ophalen, met 190 & 186 punten.


Altijd leuk om een prijsje mee te nemen :D Mogen jullie vanaf 1 april wel L starten?


AnnetteFlame schreef:
Thanks voor de tips Dee es, zijngoed bruikbaar! Veel komt idd bij kracht en balans vandaan en daar zit dus mn twijfel om zo snel weer nog een keer te starten omdat je dat niet binnen een week opgelost hebt.
Maargoed voor de kilometers hebben we ons voor 11 mei opgegeven, dus nog ff tijd om te oefenen :D

Mooie punten davinci!


Oh dat duurt nog even! Genoeg tijd om te trainen. Ik vind de overgangsseizoenen altijd het lastigs om de conditie en kracht van mijn paard goed te houden. Dat verharen kost ook energie en warme dagen met koude nachten doen niet veel goeds voor de weerstand.

-sharonn, buitenritten! En niet bang zijn om te voeren. Op Bokt lijkt het net alsof je je paard mishandeld als je een kg'tje krachtvoer geeft maar sommige paarden hebben gewoon meer nodig dan alleen hooi (en gras).
Als buitenritten geen optie zijn dan kan je een soort HIIT training doen in de bak. Dus niet x aantal minuten draf, x aantal minuten galop maar kort de hartslag flink verhogen en dan weer even ontspannen stappen (draven als de conditie beter wordt) zodat de hartslag daalt en dan weer oefeningen doen die de hartslag verhogen. Waardoor de hartslag oploopt verschilt natuurlijk per paard maar overgangen en tempowisselingen schijnen in ieder geval goed te werken. De lengte van de training is niet zo belangrijk, de intensiteit wel.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:42

Dee_Es schreef:
Altijd leuk om een prijsje mee te nemen :D Mogen jullie vanaf 1 april wel L starten?


Ja ik mag zelf tot en met het L2 versneld promoveren. Alleen Kas is pas 4 dus we moesten wachten tot 1 april voordat we L1 mogen starten. :D

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:36

AnnetteFlame schreef:
Thanks voor de tips Dee es, zijngoed bruikbaar! Veel komt idd bij kracht en balans vandaan en daar zit dus mn twijfel om zo snel weer nog een keer te starten omdat je dat niet binnen een week opgelost hebt.
Maargoed voor de kilometers hebben we ons voor 11 mei opgegeven, dus nog ff tijd om te oefenen :D

Mooie punten davinci!


Ja dan zou ik ook nog even verder oefenen. Mei duurt nog even en met goede training/les kan je in die tijd best veel verbeteren.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:57

Annetteflame: Succes met dooroefenen, en ook vooral veel ervaring op doen dan komt het vast goed!

Ik ga pas 16 april weer, dus nu lekker doortrainen en wat meer naar de 190/196 punten proberen te gaan. Is nog best een uitdaging want Miley is meer recreatie gebouwd en liever lui dan moe maar we gaan ons best doen. :D We zijn stiekem ook al bezig met de L1 proeven en die gaan al aardig goed, alleen het verruimen van de draf en galop zijn nog struikelpunten maar ik ben over het algemeen tevreden.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:40

Ik kom weer actiever mee lezen. Rij sinds deze week deze super knappe barock pinto dekhengst Elvis BP27. Zal hem binnenkort starten in de B
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:01

Wat een gaaf dier kabayo!

Wij hebben even pauze gehad maar wil weer wat actiever gaan deelnemen aan de concoursen en binnenkort een jaar startpas aanvragen. Deed eerst iedere x dagpassen maar is uiteindelijk toch duurder.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:15

Leuk om iedereens uitslagen te lezen! :D


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:41

Nou jongens mijn debuut staat bijna vast. Ik ga morgen mijn startkaart aanvragen en dan ga ik 14 april starten in Nieuwkoop. Mijn aller eerste KNHS wedstrijd, net als die van Gaiya. :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:30

Denk erom dat je de startpas in laat gaan op 14 april anders is de komende 2 weken een beetje loos #tip :)

Rock this day like there is no tomorrow

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:18

Leuk om te lezen dat de meeste met een fijn gevoel hebben gereden!

@Annette de jury weet natuurlijk niet wat voor weg je al hebt afgelegd zij jureren helaas Alleen op het gene wat zij zien. Je moet maar zo denken het is bijna winstwaardig want 174 is zo slecht nog niet hoor! Voor het verruimen misschien iets terug nemen in de hoek als je de diagonaal op gaat zodat het net wat extra lijkt als je weg rijdt.

Ik heb gisteren voor het eerst de proefjes gereden ging beter dan verwacht. Heb zin in 7 april!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:27

Sharon kan je helaas geen advies geven over de conditie, ik rij hier 3x in de week, meer red ik ook niet met werk en daarnaast is hij pas bijna 5 dus ik vind t ook niet nodig om vaker te gaan :D

Roosjenat, mooie doelen, dat moet wel haalbaar zijn toch!

Welkom kabayo

Myrthe hier ook voor een jaarkaart gegaan. Afgelopen twee op dagpassen gedaan want wou eerst even kijken hoe hij op vreemd terrein reageerde, maar aan zijn mentaliteit ligt het iig niet op wedstrijd :D

Succea mjcv op 14 april! Nog 2,5 week!

Haha sharon thanks voor de tip over de jaarkaart, helaas een dag te laat voor mij. Of tenminste ik dacht uit het verleden te weten dat een jaarkaart met kalenderjaar ging wn bij afrekenen zag ik pas maart 2020 staan. Toen te laat om nog aan te passen. Gebeld met knhs maar moet dan eerst de kaart helemaal annuleren en dan opnieuw aanvragen. Ze kunnen de aanvangsdatum niet meer handmatig aanpassen.. nouja teveel gedoe :')

Nouklime je hebt heeelemaal gelijk hoor! Dat realiseerde ik me ook, maar gelijk vandaar ook de twijfel om even een pauze te nemen of wel in een ritme te blijven.
Misschien val ik in herhaling, maar toch besloten me op te geven voor de wedstrijd/selecties op 11 mei!

horsesbysuze

Berichten: 0
Geregistreerd: 26-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:43

leuk topic! ik stel me ook voor:

ik ben Suze, 14 jaar oud en ga binnenkort met mijn 7-jarige leasepaard starten. Ietske is mijn lease paard, een 7-jarige Friese merrie. ik wil haar graag opleiden tot waar mogelijk en we gaan in mei onze eerste wedstrijd starten! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers