[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:08

Hier ook ongeschoren en 150 gram. Ik heb een fjord en die is al goed aan het verharen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:53

Hier ongeschoren en onder 100 gram (met 0 grams regendeken erover) dus iets meer, maar de 0 grams kan er bijna wel weer vanaf :)

Leuk om te lezen over de clinics en lessen. Zelf probeer ik 1 keer per week te lessen. Goede stok achter de deur en erg leuk en leerzaam :D

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:02

Hier geschoren paard maar die staat overdag met die zon gewoon bloot, s nachts wel een dekentje op. Denk dat je nu aan 200gram wel genoeg hebt. Het gaat nu ook niet meer vriezen s nachts.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:00

Hier geschoren met 24/7 recuptex en daarover een 400 grams.. mijne is wel een koukleum :')

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:29

Paard en pony zijn geschoren en gezien ze officieel al aan het verharen zijn ben ik ook al dekens aan het afbouwen. Ze zitten nu op 100 gramms en als de zon goed schijnt overdag staan ze naakt.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:52

Ik meld me hier weer af..

Heel veel succes met de komende wedstrijden, jullie kunnen het! *\o/*

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:44

Zo vandaag weer wedstrijd gereden. Ik had eigenlijk winst, precies 180 punten maar na de telling heeft de jury waarschijnlijk een punt aangepast waardoor ik op 179 uitkwam. Je ziet op mijn protocol dat het punt is aangepast met een handtekening van de jury er bij :') :+

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:03

Wat jammer L_iek!
Hier ook vanochtend wedstrijd gereden. Dit was ons 2e wedstrijd
Hij was in de eerste proef echt niet vooruit te branden.
Na de eerste proef er buiten even aangereden en daardoor ging het in de 2e proef al een stuk beter met 1 puntje verschil op nr1 dus een mooie 2e plaats.
We hadden 186 en 195 punten.


Afbeelding
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:29

Jeetje wat jammer Liek! Ook een beetje naar! Maarja voor je gevoel w goed gereden?

Nicje gefeliciteerd! Leuk om je gezien te hebben, nou hebben we niet echt kunnen praten maar oké :P

Vandaag hebben wij de B uitgereden met 201,5 en 196 en 2x eerste plaats *\o/*

De eerste proef werden we tijdens het galopblok verstoord. Raampje ging open en ik moest even stoppen.
Proeven waren door elkaar gegaan waardoor ze niet de juiste proef voor zich hadden. Ik moest het begin weer opnieuw rijden. Je snapt ik was even mijn focus kwijt en ging dat eerste stuk iets minder dan daarvoor.

Tweede proef moest moses eigenlijk plassen waardoor hij dan sterk wordt. Daar moeten we dus nog wat op verzinnen.

Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:26

Gefeliciteerd alle dames met hun behaalde punten. Wij gaan er over een maandje voor! Nog even de laatste puntjes op de i. :D Met trainen is ze eigenlijk al helemaal klaar voor de B proef maar als we toch nog een maand hebben kunnen we nog even lekker doorpakken.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:21

@Sasika, ja voor mijn gevoel echt super goed gereden. Kreeg van iedereen complimenten dat het zo goed ging. Beetje jammer van de valse streek van de jury maar ach ik was meer dan tevreden en super trots op Zorro.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:35

Aah dat is wel balen liek. Dat had ik laatst ook. Toen is van 195, 194 gemaakt en van een 6 een 5.

Oh jeetje dat is ook niet fijn Sasika. Kun je weer overnieuw beginnen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:54

L_iek schreef:
@Sasika, ja voor mijn gevoel echt super goed gereden. Kreeg van iedereen complimenten dat het zo goed ging. Beetje jammer van de valse streek van de jury maar ach ik was meer dan tevreden en super trots op Zorro.



Fijn dat het voor je eigen gevoel wel goed ging. Aahh ik kan mij de teleurstelling goed voorstellen! :(:

Mcjv nog lekker een maandje oefenen dus! De tijd vliegt voorbij dus voor je het weet kan je lekker starten.

Lindor92 Ja opnieuw beginnen nadat ik uit mijn focus bubbel ben gehaald is niet best. Dan ga ik zulke stomme foutjes maken!

Wij gaan nu is naar de L1 proeven kijken, 23 maart zullen gaan we weer op pad :) ik geniet er zo van!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:58

Wij hebbe gisteren voor het eerst L1 gereden. 1e proef ging best fijn. 2e proef was paard moe. Helaas geen winst.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:26

Leuk jou ook gezien te hebben! Stalgenootje van mij rijdt in de L1, meestal ga ik wel kijken, kletsen we dan haha. Goed gereden! Gefeliciteerd met je punten!Leuk paard! Je bent snel gegaan zeg! Succes in het L1!
Wat het plassen betreft, misschien helpt het om voor vertrek hem nog even 10 minuten op stal te zetten (met schoon stro)?


Spannend mcjv! Heel veel succes alvast!

L_iek, fijn dat je wel lekker gereden hebt, dat scheelt dan weer, maar de teleurstelling daardoor wel wat groter waarschijnlijk.

Lindor, jammer dat je net geen winst had. Ervaar je de proeven als veel lastiger dan de B? Of valt dat mee?

Ik zit nu op B+5 in 2 wedstrijden. Totaal niet verwacht. Het is een type boerenpaard, maar desondanks gaan we kwa punten wel goed. Mijn doelstelling was af en toe een puntje zou leuk zijn, is inmiddels, elke proef een winstpunt zou leuk zijn geworden. :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:22

Ja ging heel snel := nooit verwacht, met mijn vorige paard (was meer type sportpaard) deed ik er wel een stuk langer over.
We komen elkaar vast nog wel een keertje tegen :)

Ach een goede basis is een goede basia, dan mag het helemaal niet uitmaken op wat voor type paard je rijd!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:26

Nicje87: Ik moet er wel even aan wennen. Vooral aan de oefeningen waarbij je door een S moet van hand veranderen en een halve volte halve baan richting het afgroeten. Ook vind ik een hele gebroken lijn rijden net iets lastiger dan die van 5 meter. Maar dit moeten we daarom ook wat meer oefenen.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:59

Oh wat zonde zeg Liek :(. Maar hou het goede gevoel vast hoor!

Gefeliciteerd Nicje! Hele nette punten.

Gave punten Saskia! Heel tof :j. Dat plassen is inderdaad erg lastig.. En wat balen dat je opnieuw moest beginnen. Beetje slordig ook... Gelukkig niet terug te zien in je punten!

Ik ben benieuwd mcjv, gaat vast goed komen :D

Gaaf toch Nicje :D. Hard werken wordt beloond :j

Ik heb de B gisteren ook uit gereden. 1x eerste met 190,5 en een keer 1 na laatste met 185 :'). Was het niet helemaal eens met de eerste proef. Vond dat die toch wel ruim 200 punten waard was :=. Hij liep zo asociaal goed. We moesten starten na de M, dus denk dat de jury daar nog mee in haar hoofd zat. Ook eigenlijk alleen maar 6-jes en een 5 voor het verkeerd aanspringen in galop, terwijl het daar niet eens op het protocol stond :+. Achja. Gevoel was goed, ik ben happy. Paard vind wedstrijden erg leuk. Gelukkig. En mag niet mopperen van mijn instructrice, ben toch nog een keer eerste geworden met m'n hafje :+
Afbeelding

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:10

Hallo ik val even binnen maar klets graag mee!
Komend weekend ga ik met ‘mijn’ Friese merrie weer in de B starten:)
We hebben in 2018 2 WP gereden (ook alleen maar 1x gestart) dus dat was een mooi begin. Nu hopelijk de B uitrijden in 2019, misschien ook wel L starten in dit jaar maar we kijken hoe het loopt. Dit is voor mw eerste keer dat ze wedstrijden loopt, dus alles is nieuw en spannend :=
Afbeelding de (voor de kijkers) linker muts is degene met wie ik start, die muts ernaast is haar dochter <3

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:26

Leuk Loes, alvast veel succes! Wat een leuk stel zo, moeder en dochter.

Jikke, wat een knappe haf! En gefeliciteerd met je prijs. Ga je nu direct L1 starten of blijf je nog even B rijden?

Lindor, jammer dat je geen winst hebt gereden maar nu weet je wel waar je nog aan moet werken. Hoe kwam het dat je paard moe was? Te lang losgereden, lange trailerrit...?

Sasika, jij gaat echt als een speer! Gefeliciteerd! Ik zet mijn paard(en) ook altijd even op stal voordat we vertrekken zodat ze kunnen plassen. De ruin plast ook wel op de trailer als hij echt moet maar de merrie staat liever met buikpijn dan dat ze op een vreemde locatie plast dus die moet echt eerst op stal (de hele dag op de Brabantse heeft ze het dus gewoon op gehouden terwijl we zaagsel in de trailer hebben liggen).

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:54

Dee_Es en je paarden snappen dan ook dat ze als ze op stal gezet worden moeten plassen? Hoe heb je ze dat bijgebracht?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:36

Dee_Es schreef:
Leuk Loes, alvast veel succes! Wat een leuk stel zo, moeder en dochter.

Jikke, wat een knappe haf! En gefeliciteerd met je prijs. Ga je nu direct L1 starten of blijf je nog even B rijden?

Lindor, jammer dat je geen winst hebt gereden maar nu weet je wel waar je nog aan moet werken. Hoe kwam het dat je paard moe was? Te lang losgereden, lange trailerrit...?

Sasika, jij gaat echt als een speer! Gefeliciteerd! Ik zet mijn paard(en) ook altijd even op stal voordat we vertrekken zodat ze kunnen plassen. De ruin plast ook wel op de trailer als hij echt moet maar de merrie staat liever met buikpijn dan dat ze op een vreemde locatie plast dus die moet echt eerst op stal (de hele dag op de Brabantse heeft ze het dus gewoon op gehouden terwijl we zaagsel in de trailer hebben liggen).


We hebben vrij lang los gereden, maar ik denk dat het ook komt door alle indrukken. In het begin is ze heel druk en energievol. Ik zadel haar ook op stal altijd op en doe in trailer hoofdstel om. Anders is het bijna niet te doen :+ Eenmaal richting ontspanning is de energie op.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:53

Loes1996 schreef:
Dee_Es en je paarden snappen dan ook dat ze als ze op stal gezet worden moeten plassen? Hoe heb je ze dat bijgebracht?


Door telkens hetzelfde riedeltje aan te houden, vlechten - poetsen - stal - trailer. Er zijn zelfs mensen die een commando koppelen aan het plassen. Bv iedere keer als je paard plast zachtjes fluiten.

Lindor dat is niet zo handig haha. Maar dat is misschien ook gewoon een kwestie van meters maken?

Ik moet de motivatie vinden om te gaan trailer oefenen met mn ruin, dan kan ik ook weer gaan starten. Hij is er meer dan klaar voor.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:16

Zonde L_iek, jammer dat je echt kunt zien dat het is aangepast.

Sasika en Jikkeee, gefeliciteerd!! Veel plezier in de L1

Lindor, fijn dat voor jouw gevoel iig goed ging, die punten komen nog wel!

Loes, welkom! Lekker stel zo op de foto

Afgelopen weekend was er wedstrijd op mijn vereniging, eigenlijk had ik mee willen doen, maar dankzij een blessure bij mij kan ik helaas überhaupt niet rijden. In plaats van deelnemer was ik dus jury schrijver, super leerzaam!
Paardlief wordt nu gereden door een stalgenootje waar ze ook echt een leuke combinatie mee is, dus zodra ik weer iets kan gaan we weer verder waren we gebleven waren :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:26

@Roulette_ Ja bijschrijven kan zo leerzaam zijn he! Hangt ook wel beetje af van welke jury je hebt moet ik zeggen. Wat voor een blessure heb je?