Hengst of ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jariboogaart
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-11-18

Hengst of ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 18:27

Hoi bokkers
Ik wil voor dit topic alleen serieuze antwoorden van mensen die hjer ervaring mee hebben!

Als je een paard voor de gp wilt opleiden moet je dan een hengst kiezen of een ruin
Ik ben wel van mening dat een hengst met een super karakter wel meer expressie en kracht toont denk aan hengsten als totilas,desperados,damon hill en toto jr
Ik weet wel dat je er wel ervaring mee moet hebben :)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Hengst of ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:28

Geslacht maakt op zich niet veel uit, zolang de kwaliteit er maar is.

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Hengst of ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:37

Belangrijkste is dat het paard kwaliteit genoeg heeft.
Hier op stal hebben we hengsten en ruinen, en wat wel is, is dat een hengst over het algemeen sneller afgeleid is. Hengsten willen hun omgeving in de gaten houden en beschermen. Kijk ook maar naar een Apache , daar zit een heel kundige amazone op en toch is hij constant bezig met zijn omgeving. Dat is het karakter, maar ook een deel hormonen als hengst.

Wat verder misschien nog wel belangrijker is, is dat de ruiter/amazone genoeg talent/gevoel, rust en doorzettings vermogen heeft. Je kunt nog zo’n goed paard hebben, maar met een slechte ruiter gaat het toch niks worden.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hengst of ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:26

Gezondheid, kwaliteit, goed management, gedegen opleiding zijn 100 maal belangrijker dan geslacht

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:20

Valegro is een ruin.

Ik denk dat het andersom is, als je zoveel in een paard investeert door hem bij een topruiter neer te zetten, waarmee maak je meer kans je investering terug te verdienen?

Volgens mij is het vanwege de kleine zwemmertjes dat een goedgekeurde hengst meer mogelijkheden krijgt dan een merrie of ruin.