Kosten KNHS wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 10:02

Hoi allemaal,

Er zijn voor mij wat onduidelijkheden wat betreft de kosten bij KNHS wedstrijden. Ik heb altijd wedstrijden gereden, maar inmiddels een aantal jaar gestopt. Ik wil graag weer beginnen, maar vraag me een aantal dingen af:

- Als wedstrijdruiter betaal je de kosten voor een startpas per jaar (114,75) en KNHS lidmaatschap per jaar (21,75). Klopt dit? Of komen er nog meer kosten bij?

- Daarnaast moet je lid worden van een vereniging. Dat ben ik, maar hiervoor betaal ik 90 euro per jaar... Echter neem ik nooit deel aan activiteiten/lessen en toch moet ik gewoon de volle mep betalen. Zou ik een papieren lidmaatschap kunnen voorstellen aan deze vereniging? En als ik dit doe: wat is de vereniging eigenlijk kwijt aan kosten bij een verenigingslid die alleen lid is om wedstrijden te rijden? Dus met andere woorden: wat is een reëel bedrag of dan te vragen per jaar aan een wedstrijd-lid?

Mijn doel is uiteraard om de kosten zo laag mogelijk te houden :')
Hopelijk kan iemand mij een handje helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:05

Er komen verder alleen startgeld kosten bij per proef die door de vereniging zijn vaatgesteld en die je aan hen betaald.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:07

Ik zou lid worden van een andere rijvereniging. Er zijn verenigingen waar ze juist van mensen zoals jij uitgaan. De kosten liggen dan rond 30 Euro per jaar en je hebt geen diensten.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:12

Denk dat je er dan al bent, alleen nog startgeld. Of de vereniging papieren leden heeft of niet, ligt vaak aan de vereniging. Zijn weinig vereniging waar het niet standaard een optie is, waar je dan achteraf dit om kan zetten. Je kan natuurlijk wel op zoek gaan naar een andere vereniging :)

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:17

Je zou het voor kunnen stellen bij de vereniging, maar het is voor de verenging vaak een principiele keuze om dit aan te bieden.

Bij onze verenging kan je kiezen, of volledig lid (incl wekelijkse lessen) of startkaartlid (zonder les), beide mogen mee doen aan alle andere activiteiten. Wel moeten zowel startkaartleden als volledige leden helpen bij activiteiten (vnl bij wedstrijden of de voorbereiding daarvan).

Startkaartleden betalen bij ons geloof ik een kleine €40 per jaar. Dat zijn niet per se de kosten die wij kwijt zijn per persoon maar de kosten die we nodig hebben om de vereniging draaiende te houden (onderhoud terrein, KNHS kosten etc)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:27

Misschien een optie om via een manege te starten?

Ik reed eerst op een manege, en betaalde jaarlijks lidmaatschap voor de fnrs voor dat paspoort. Dit maakt je automatisch ook lid voor de knhs. Iets van 25(?)€ per jaar. Sinds een tijdje is lidmaatschap via een manege ook geldig als 'vereniging'. Ik moest dan wel een 10tje bijbetalen per jaar aan contributie voor de kring waarin de vereniging gesitueerd is (mijn geval eindhoven/de kempen). Dit regelde de eigenaar van de manege verder.

Dan heb je ook verder geen verplichtingen qua meehelpen oid met wedstrijden. althans ik toch niet :')

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:42

ingvdh schreef:
Je zou het voor kunnen stellen bij de vereniging, maar het is voor de verenging vaak een principiele keuze om dit aan te bieden.

Bij onze verenging kan je kiezen, of volledig lid (incl wekelijkse lessen) of startkaartlid (zonder les), beide mogen mee doen aan alle andere activiteiten. Wel moeten zowel startkaartleden als volledige leden helpen bij activiteiten (vnl bij wedstrijden of de voorbereiding daarvan).

Startkaartleden betalen bij ons geloof ik een kleine €40 per jaar. Dat zijn niet per se de kosten die wij kwijt zijn per persoon maar de kosten die we nodig hebben om de vereniging draaiende te houden (onderhoud terrein, KNHS kosten etc)



Hier zit hem dus precies de clou. Vooral allemaal lid worden van een papieren vereniging zodat er in de toekomst alleen nog maar wedstrijden worden georganiseerd door commerciële partijen en je je blauw betaald aan inschrijfgeld.

Overleggen met je vereniging of je startpaslid kunt worden tegen gereduceerd tarief kan natuurlijk altijd, maar laten we ons alsjeblieft allemaal blijven inzetten door af en toe vrijwilliger te zijn op de leuke verenigingswedstrijden i.p.v. alleen maar komen starten als lid van een papieren vereniging. Zonder vrijwilligers geen (leuke) wedstrijden meer! En als we allemaal vrijwilligersfuncties vervullen blijft het voor iedereen behapbaar.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:50

@Sjako, je moest eens weten hoeveel discussies ik moet voeren met startkaartleden omdat ze soms simpelweg weigeren om te helpen (2x in het jaar een paar uur).

Sommige mensen snappen kennelijk niet dat een wedstrijd organiseren veel menskracht kost, secretariaat, schrijvers, barbezetting, ringmeester, parkeerwacht, iemand die de jury's zoekt, iemand die de inschrijvingen bijhoudt etc. Zonder vrijwilligers kan je geen wedstrijd organiseren!

Zodra iemand zich aanmeld als startkaartlid is het helpen het eerste wat we zo'n beetje vertellen tegen ze, als ze dat niet willen, even goede vrienden, maar worden ze verwezen naar een andere vereniging.

Daarom kan ik ook begrijpen dat sommige verenigingen hier niet aan beginnen, die hebben liever minder maar betrokken leden dan mensen die alleen de lusten maar niet de lasten willen.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:51

Sjaco schreef:
Hier zit hem dus precies de clou. Vooral allemaal lid worden van een papieren vereniging zodat er in de toekomst alleen nog maar wedstrijden worden georganiseerd door commerciële partijen en je je blauw betaald aan inschrijfgeld.

Overleggen met je vereniging of je startpaslid kunt worden tegen gereduceerd tarief kan natuurlijk altijd, maar laten we ons alsjeblieft allemaal blijven inzetten door af en toe vrijwilliger te zijn op de leuke verenigingswedstrijden i.p.v. alleen maar komen starten als lid van een papieren vereniging. Zonder vrijwilligers geen (leuke) wedstrijden meer! En als we allemaal vrijwilligersfuncties vervullen blijft het voor iedereen behapbaar.


_/-\o_

Ik denk dat je met deze kosten er wel bent inderdaad. Al zitten de knhs kosten bij onze vereniging in de lidmaatschapsprijs.
Dus lidmaatschap vereniging, startkaart, kosten wedstrijd. Los van de kosten die je maakt voor tuig, outfit, auto etc. ;) .

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:56

Ik betaal €45 per jaar verenigingsgeld. Dat is knhs kosten en geld ad vereniging. Daarnaast nog geld voor startpas paard. En het geld voor de proeven.

Ik heb nog nooit hoeven helpen bij de vereniging waar ik lid ben. Is overigens ook nooit gevraagd of vermeld in het contract. Dus dat wisselt per vereniging

Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 16:16

Dankjewel! Ook goed om te weten dat er verder geen extra kosten zijn voor de vereniging als ik wedstrijd lid ben, maar dat die kosten meer bedoelt zijn om bepaalde zaken zoals onderhoud terrein te dekken.

Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 11:27

Is het zo dat álle leden van een vereniging de KNHS contributie van 21,75 per jaar moeten betalen? Of geldt dit alleen voor verenigingsleden die wedstrijden rijden?

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:49

Nsvc schreef:
Is het zo dat álle leden van een vereniging de KNHS contributie van 21,75 per jaar moeten betalen? Of geldt dit alleen voor verenigingsleden die wedstrijden rijden?


Alle leden van een KNHS vereniging zouden dit moeten betalen.

amber28
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:49

Ik betaal mijn start geld en inschrijf geld.
Ik zit wel in een evenenmenten bestuur (vrijwillig) waardoor de contributie voor mij weg valt (als dank dat ik vrijwillig mee help en regel)

Dat zou dan €50.- voor vereniging en knhs in een kwijt zijn.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:06

Dat een vereniging zo'n bedrag vraagt vind ik niet meer dan normaal, wat hier ook al genoemd wordt, voor zover het verenigingsleven nog overend staat zijn alle vormen van hulp welkom. Zowel financieel als in vrijwilligerswerk. De grootste kostenpost is toch de KNHS zelf. Die kunnen vragen wat ze willen..
uiteraard heeft het geen zin om af te dingen bij de KNHS of om reductie te vragen (heb ik wel eens geprobeerd maar had geen zin :+ ) maar dáár gaat echt een boel geld heen waar je geen bal van merkt.
Waarom én lidmaatschap los betalen en dan óók nog een startkaart? + elke keer toch weer zo'n 25 euro startgeld. Ik betaal het allemaal braaf, maar t is wel een hele dure sport zo natuurlijk.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:33

amber28 schreef:
Ik betaal mijn start geld en inschrijf geld.
Ik zit wel in een evenenmenten bestuur (vrijwillig) waardoor de contributie voor mij weg valt (als dank dat ik vrijwillig mee help en regel)

Dat zou dan €50.- voor vereniging en knhs in een kwijt zijn.


wie betaalt je startpas zelf? Die is namelijk vaak het duurst van allemaal :)

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:55

Als startkaarthouder betaal je nooit je contributie rechtstreeks aan de KNHS, dit gaat of via een vereniging of via een manege

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:56

Rijvereniging tip: word lid van vereniging de Ronde Venen, daar betaal je slechts €10 per jaar.

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:02

Ik betaal aan de vereniging ieder jaar €51,75 inclusief lidmaatschap KNHS.
En dan komt de startpas er nog bij.

Er is bij ons in de omgeving ook een vereniging waar je maar €45 per jaar betaald inclusief lidmaatschap van het KWPN.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 24-10-18 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:04

KWPN? Of KNHS ?
Woon al jaren niet meer in NL, maar wil misschien toch met de kinderen en pony's wedstrijden gaan doen in NL. Vond de prijzen tegenwoordig best pittig ....

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:05

Getup schreef:
KWPN? Of KNHS ?
Woon al jaren niet meer in NL, maar wil misschien toch met de kinderen en pony's wedstrijden gaan doen in NL. Vond de prijzen tegenwoordig best pittig ....


KNHS... Foutje, heb het aangepast.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:19

Josien_ schreef:
Nsvc schreef:
Is het zo dat álle leden van een vereniging de KNHS contributie van 21,75 per jaar moeten betalen? Of geldt dit alleen voor verenigingsleden die wedstrijden rijden?


Alle leden van een KNHS vereniging zouden dit moeten betalen.

Officieel wel maar de praktijk is anders..

amber28
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:49

Rena100 schreef:
amber28 schreef:
Ik betaal mijn start geld en inschrijf geld.
Ik zit wel in een evenenmenten bestuur (vrijwillig) waardoor de contributie voor mij weg valt (als dank dat ik vrijwillig mee help en regel)

Dat zou dan €50.- voor vereniging en knhs in een kwijt zijn.


wie betaalt je startpas zelf? Die is namelijk vaak het duurst van allemaal :)


Ja die betaal ik idd zelf rond de €115.- dacht ik

Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 13:11

Dankjewel allemaal!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:22

Ik snap niet dat een club kosten gaat betalen voor leden die geen wedstrijden rijden. Als lid zou ik daar zeker een keer een opmerking over maken bij de ledenvergadering, in feite betalen de andere leden nl deze kosten nu en dat lijkt me niet de bedoeling.