Kosten KNHS wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:37

Pff als ik dit lees zal ik waarschijnlijk niet meer kunnen starten. Ik rijd al 9 jaar geen wedstrijd meer, daarvoor wel maar de kosten stijgen alleen maar en ik kan het simpelweg niet meer betalen.

Ik was een beetje aan het zoeken naar wat het nu momenteel kosten en ben mij rot geschrokken...

Jammer, Maarja dan blijft het maar bij onderlinge wedstrijden op mijn stal zelf.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:40

ingvdh schreef:
Ik snap niet dat een club kosten gaat betalen voor leden die geen wedstrijden rijden. Als lid zou ik daar zeker een keer een opmerking over maken bij de ledenvergadering, in feite betalen de andere leden nl deze kosten nu en dat lijkt me niet de bedoeling.

Officieel, volgens de statuten van de KNHS zijn de verenigingen verplicht om alle leden op te geven dus ook die geen wedstrijden rijden. Verenigingen die dit niet doen kunnen hier zelfs voor worden bestraft, praktijk is dat hier niet op word gehandhaafd en dat veel leden niet worden opgegeven als ze geen wedstrijden rijden. Persoonlijk vind ik het nogal krom dat men deze verplichting kan opleggen, als een lid geen belang heeft bij een KNHS lidmaatschap moet er toch geen dwang zijn om toch lid te zijn?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:14

Een lid van een vereniging heeft wel belang bij de KNHS, omdat de KNHS ook dingen voor de vereniging doet.


Nsvc schreef:
Precies. Het blijkt dus ook dat bij ons alleen de wedstrijdruiters dit bedrag betalen. De recreanten zijn óf niet opgegeven aan de KNHS óf de club betaald dit voor deze leden, omdat zij in de veronderstelling zijn dat het alleen aan de wedstrijdruiters door gefactureerd moet worden. Lang verhaal, maar inderdaad de praktijk is zeker anders..


Zover ik kan zien ben je niet opgegeven door de vereniging. Heb je proberen lid te maken bij mijn vereniging en je bent onbekend bij de KNHS. Dus die 21,75 komt er nog bij (zal nog wel iets meer zijn, contributie zal wel verhoogd worden in 2019).

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:35

Neonlight schreef:
Een lid van een vereniging heeft wel belang bij de KNHS, omdat de KNHS ook dingen voor de vereniging doet.


Nsvc schreef:
Precies. Het blijkt dus ook dat bij ons alleen de wedstrijdruiters dit bedrag betalen. De recreanten zijn óf niet opgegeven aan de KNHS óf de club betaald dit voor deze leden, omdat zij in de veronderstelling zijn dat het alleen aan de wedstrijdruiters door gefactureerd moet worden. Lang verhaal, maar inderdaad de praktijk is zeker anders..


Zover ik kan zien ben je niet opgegeven door de vereniging. Heb je proberen lid te maken bij mijn vereniging en je bent onbekend bij de KNHS. Dus die 21,75 komt er nog bij (zal nog wel iets meer zijn, contributie zal wel verhoogd worden in 2019).

Wat doet de KNHS dan zoal voor een vereniging waar een niet wedstrijdruiter wat aan heeft?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:37

Bijvoorbeeld verzekeringen, bemiddeling in geschillen.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:47

Neonlight schreef:
Bijvoorbeeld verzekeringen, bemiddeling in geschillen.

Sorry maar die verzekering stelt er weinig voor, voor wat betreft het bemiddelen in geschillen: ze hebben wat dat betreft al genoeg aan hun eigen sores.

Feit is wel dat er een kleine 120.000 niet wedstrijdruiters lid zijn van de KNHS, die brengen samen een slordige 2,5 miljoen euro aan contributie binnen. Daar bovenop komt nog een NOC bijdrage per lidmaatschap. Het wil er bij mij echt niet in dat deze gelden ook worden besteed aan de genen die ze hebben opgebracht.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kosten KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:02

Die discussie is niet passend in dit topic. :)

MaGiL

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:21

Citaat:
Wat doet de KNHS dan zoal voor een vereniging waar een niet wedstrijdruiter wat aan heeft?


Iedereen met een KNHS-lidmaatschap, dus ook alle KNHS Ruiter- en Menbewijshouders en houders van het Ruiterpaspoort, is automatisch uitgebreid verzekerd op, naast en rondom het paard.

Het gaat om een collectieve ongevallenverzekering, een collectieve rechtsbijstandverzekering en een collectieve aanvullende verzekering op je particuliere aansprakelijkheidsverzekering tijdens het beoefenen van de paardensport.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:45

Gisteren zijn de nieuwe tarieven voor 2019 bekend gemaakt door de KNHS, de startpassen e.d. zijn niet verhoogd. De contributie is wel verhoogd van € 21,75 naar € 25,00 per jaar, een verhoging van 15%!