van de B pony's naar de B paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 21:20

emilyslaluna schreef:
Ik ga met mijn voorstanders mee. Bij de ponies zijn de punten hoger dan bij de paarden.


vind dat zo raar, je rijd dezelfde proef ?

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:14

madoliefje schreef:
emilyslaluna schreef:
Ik ga met mijn voorstanders mee. Bij de ponies zijn de punten hoger dan bij de paarden.


vind dat zo raar, je rijd dezelfde proef ?


Dit komt omdat er geen kinderen rijden tussen de paarden.
Het is gewoon zo. En terecht want ik merkte in mijn pony tijd nog, dat bijna iedereen winst reed terwijl het niet goed was.

Bij de paarden rijden mensen minder snel winst.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:16

Waarom raar?
Kinderen hebben minder ervaring in rijden dan volwassenen.
Daarom word daar milder gekeken naar de uitvoering.

Maar heb jij je pony goed voor elkaar rijd je ook bij de paarden je punten hoor. Het is echt niet dat het daar een onmogelijke taak is.

Succes en vooral veel plezier met je toekomstige wedstrijden :)

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:44

Ik start ook met mijn D pony tussen de paarden. Alleen die heeft nooit ponys gestart. Houd er rekening mee dat het B springen voor de paarden op 1 meter staat. Dus je pony een goede ruime galop moet hebben, of handig moet zijn in dubbels. Ponys B staat op 80cm.

En inderdaad waarbij een teugelkreupel/onregelmatig pony op t verkeerde been lichtrijdende ruiter nog winst rijd. Kan je dat tussen de paarden vergeten.

Complimenten voor jou dat je de pony houd ondanks overgang naar de paarden. Vele doen de pony na dat ze 18 zijn weg. Terwijl ik denk dat er echt meer te behalen valt.

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 17:19

Saaams schreef:
Ik start ook met mijn D pony tussen de paarden. Alleen die heeft nooit ponys gestart. Houd er rekening mee dat het B springen voor de paarden op 1 meter staat. Dus je pony een goede ruime galop moet hebben, of handig moet zijn in dubbels. Ponys B staat op 80cm.

En inderdaad waarbij een teugelkreupel/onregelmatig pony op t verkeerde been lichtrijdende ruiter nog winst rijd. Kan je dat tussen de paarden vergeten.

Complimenten voor jou dat je de pony houd ondanks overgang naar de paarden. Vele doen de pony na dat ze 18 zijn weg. Terwijl ik denk dat er echt meer te behalen valt.



dankje voor dit bericht !
we gaan ons best doen en blijkt het springen niet haalbaar te zijn dan houden we het bij de dressuur:)