Pony onrustig op wetstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Pony onrustig op wetstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 19:05

Hoi,
Ik rijd met mijn fjord wedstrijden maar hij word altijd heel onrustig tijdens mijn proef. Hij gaat hinniken en is wat pittiger voor het been.
Tijdens het inrijden is hij juist altijd heel rustig en relaxed.
Het gaat al stukken beter met het hinniken tijdens de proef, eerst deed hij het heel de proef lang en nu een x aantal keer.
Ik dacht om misschien langer in te rijden, ik rijd nu zo’n 15 a 20 min in.
Iemand tips?

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:09

Klinkt als verlatingsangst. Daar gaat langer inrijden echt niets aan veranderen.

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 19:25

jumpyhorse schreef:
Klinkt als verlatingsangst. Daar gaat langer inrijden echt niets aan veranderen.

Maar dat is het gekke, ik rijd altijd in de bak waar ik ook wetstrijd heb. en ook meestal alleen maar dan reageert hij helemaal niet. Hij is heel relaxed loopt heel netjes en je hoort geen gehinnik.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Pony onrustig op wetstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:07

Nou zeg jumpyhorse, heb je misschien ook nog tips?

TS misschien is het toch onbewust jouw spanning? Ben je al vaak gestart of moet je gewoon meters maken nu, een tijdlang vaak starten. Routine en ontspanning krijgen? En fijn om je instructie een keer mee te nemen, dan kan hij/zij gericht en ter plekke tips geven!

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:11

Daancha schreef:
Nou zeg jumpyhorse, heb je misschien ook nog tips?

TS misschien is het toch onbewust jouw spanning? Ben je al vaak gestart of moet je gewoon meters maken nu, een tijdlang vaak starten. Routine en ontspanning krijgen? En fijn om je instructie een keer mee te nemen, dan kan hij/zij gericht en ter plekke tips geven!

Ja ben best wel vaak gestart inderdaad en hij is ondertussen ook al veel rustiger geworden gelukkiger. Ja dat zou misschien ook nog wel kunnen hij voelt altijd wel heel goed mijn spanning aan. Ik ga zeker een keer mijn instructrice meenemen dat is een hele goede tip! Dankjewel