Help wedstrijden voor 7 jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 16:25

Ik ben aan het zoeken en zoeken en zoeken, maar kom er niet helemaal uit -O-

Hij rijdt nu bijna een jaar op de manege en heeft er al een paar fnrs wedstrijdjes op zitten in de F1.
Nu rijdt hij sinds kort ook lekker op zijn eigen shetlander en ben ik aan het kijken voor wedstrijden.

De knhs app is ondertussen geinstaleerd.
Maar ik zie alleen dat ik een paard kan toevoegen en geen pony

Bixie stempelkaart heb ik aangevraagd (al kan ik dat ook nergens meer terug kan vinden * hoop dat dat goed komt)

Wil volgend weekend kijken bij een bixie wedstrijd in ermelo.
Overgens kan ik die niet terug vinden bij startlijsten of concours.nl

Heb gelezen over een bb klasse zonder startpas.
Rij je dan nog wel mee voor prijzen of dat ook niet?

Zijn de proeven voor paarden en pony klasse gelijk?

Wat is leuk en wat moet ik verwachten?
Moet een 7 jarige zijn pony ookal aan de teugel rijden in de gewone b klasse?

Heb de pony meter lijst gezien, las al dat het kan dat ze verschillende prijzen hanteren... Kloptdat en wat kost dat dan...en moet je er heen of komen ze thuis??

Wat moet ik nog weten???


Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:36

Met paard bedoelen ze ook pony.
Als Bixie startpas niet komt even beleln met de KNHS.
Niet alle wedstrijden, zeker die de KNHS zelf regeld staan op startlijsten.nl. Je kunt dan beter kijken op de site van de KNHS en zoeken op bixie wedstrijden.
BB is soms met en soms zonder prijzen, staat in vraagprogramma.
In de B willen ze meestal wel wat al aan de teugel zien, het is en blijft zeker de dressuur een jurysport.
Ponymeter is meestal afhankelijk van kilometers. Ik zou gewoon 1 bellen, meestal komen ze aan huis. Ook veel verenigingen doen dit organiseren voor 1 april, dat scheelt dan in de kosten.

Maar :o ik zou me eerst gaan concentreren op de Bixiewedstrijden. De sfeer is daar veel gemoedelijker en niet zo streng. Juryleden geven vaak na de proef nog opbouwend uitleg. Zeker een 7 jarige zou ik nog niet met een officiële dressuurwedstrijd laten bezig houden. Hij/zij is nog jong zat en dat kan altijd nog. En zeker niet flauw bedoelt, maar je wil toch dat je kind plezier heeft. En als ie dan met zijn shetlander tegen de mooie en meestal ervaringsrijke sportpony's moet opboksen is meestal niet stimulerend.

Ik heb zelf ook jaren met mijn dochter en pony Bixiewedstrijden bezocht. Ze heeft daar veel van geleerd en altijd veel plezier van gehad.
Heel veel succes en plezier.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 17:13

Dank je wel.
Nadeel van de bixie wedstrijdenvind ik, dat ze niet in de buurt zijn.
Maar het plezier is idd het belangrijkste, al is hij wel erg fanatiek en niet zo van de spelletjes in de les. Vandaar ook dat ik ook verder aan het orienteren ben.
Ik zal ook een navraag doen bij de vereniging in de buurt, want op de manege verwacht ik niet dat er iemand komt om te meten.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:34

Laat hem dat fanatieke behouden en houd hem lekker in de bixie. Tijdens de officiële B wedstrijden rijd hij (althans zo is t hier) tussen allemaal oudere meiden. Mijn toen 13 jarige dochter is hier haar plezier in wedstrijden wel verloren. Ik zou een 7 jarige nog niet in dit geweld los laten.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:12

sneeuwpop schreef:
Dank je wel.
Nadeel van de bixie wedstrijdenvind ik, dat ze niet in de buurt zijn.
Maar het plezier is idd het belangrijkste, al is hij wel erg fanatiek en niet zo van de spelletjes in de les. Vandaar ook dat ik ook verder aan het orienteren ben.
Ik zal ook een navraag doen bij de vereniging in de buurt, want op de manege verwacht ik niet dat er iemand komt om te meten.


Ik vermoed dat dit bij verenigingen 1x per jaar gebeurd voor 1 april. Waarschijnlijk zal je dus de ponymeter voor jou alleen moeten laten komen. Ik was in de tijd € 25,- kwijt.

Bixie is veel meer dan spelletjes, dressuur, springen nzv. En Bixie is wel steeds meer in opkomst, gelukkig. Neem aan dat je niet elk weekend op pad wil.
Waar woon je, mag ook via pb dan kijk ik even voor je mee.

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:36

Ik zou even een bixie proef en een B proef bekijken en dan kijken welk niveau het best past bij de 7 jarige. Ik vond de bixie echt heel leuk voor kinderen. Kun je vaak op 1 dag een dressuur proefje rijden en springen. Het verschil zit vooral in niveau. Zo mag er bij de bixie een begeleider meelopen in de bak en zijn de oefeningen makkelijker. Gebroken lijn is tussen balkjes door bijv en slalom om pionnen. Ook is het vooral stap en stukjes draf en moet je ook op- en afstappen. B dressuur is de gewone B proef voor paarden. Dus wel direct een stuk pittiger en dan moet hij goed de letters kennen en ook in galop kunnen. Bij ons is de B voor pony's wel verdeeld in de maten, dus qua niveau is het dan redelijk gelijkwaardig hoor en ze kijken bij de A en B pony's toch minder kritisch. Maar het is wel echt een niveautje hoger dan bixie. En alleen jij kunt inschatten hoe goed hij rijdt. Is het niveau te hoog werkt t demotiverend, maar kan hij al prima zijn pony rondsturen in 3 gangen en zelfstandig voltes rijden dan is bixie misschien weer te eenvoudig. Maar ook bixie is geen spelletjesdag. Bloedfanatiek kunnen die kleintjes zijn :D

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:43

Weet niet of het nu nog zo is maar voorheen waren de B proefjes voor A/B pony's anders dan een gewone B proef. Zou je even na moeten kijken.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

raket

Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:04

In de B-B klasse zul je niet zoveel grotere kinderen treffen. Ik vond het altojd leuk jureren en echt begeerlijkheid wordt niet verwacht.
Het was altijd wel een lastige categorie om te jureren. Omdat er echt hele beginnende combinaties bij zaten waarbij de balans houden op de pony soms nog een probleem was en er tussen zitten die echt al verder zijn en nageeflijk rondrijden.
Als je collega uit de andere proef iedereen winst geeft is dat wel lastig.
Ik gaf altijd onderaan een tip en een top. Want alhoewel wedstrijden vooral leuk zijn, moet je als je beter gaat rijden dat wel in de punten terug zien.

Ik zou gewoon een keer inschrijven en kijken of het leuk is.

Een F1 proefje is niet te vergelijken met een B proefje trouwens. Je ku t ook de instructrice vragen of hij er al aan toe is.

...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 19:22

Bedankt allemaal!

Bonnelover, wij komen uit Gorinchem.
Die bixie wedstrijd in augustus in Gorinchem valt precies in onze vakantie helaas

Ladygiroc, dat was idd vroeger wel zo. Nu kon ik dat niet meer vinden.

Raket: bedankt. Ja verschil met de f proefjes is groot. Ik verwacht dat hij dat binnenkort wel aardig kan rijden, maar nog echt niet aan de teugel. Denk ook niet dat de shet dat echt gaat doen.
Zijn c pony die we deze winter gaan beleren heeft wel een hals die dat makkelijker zal doen.

Diddykong: waar is "bij ons" en kan je dat verschil ergens terugvinden of is dat bij jullie gewoon iets wat je moet weten?

Ben wel echt benieuwd naar die bixie wedstrijden. Dit weekend echt even kijken.
Voor het springen wat hij graag wil doen zullen we daar wel heen moeten
:j
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 29-07-18 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 19:27

Afbeelding
Bij deze even een plaatje. Ik word zelf altijd nieuwsgierig naar beeldmateriaal dus :o

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:52

Gorinchem valt nog mee, kun je niet eens bij de betuwse bixie cup komen kijken? Wel jammer dat ze dat dan net bij jou niet hebben. Ik weet niet of je facebook hebt, maar daar haalde ik de info vandaan over "onze" bixie (regio Betuwe, dus Tiel, Herwijnen, Beesd enzo) En niet eens voor mezelf haha. Kindje van een goede vriendin reed de bixie. En ik kwam regelmatig kijken. En de B wedstrijden weet ik dan vooral van de rijvereniging. Ik dacht dat op startlijsten.nl je aan kon geven of je paard of pony startte en zo de wedstrijden op kon zoeken. Heb diverse keren hele schattige meisjes op minipony's langs zien komen terwijl ik zat te wachten op de uitslag van mijn B proefje. En die reden dan ook B, sommige heel netjes, maar echt niet altijd nagefelijk hoor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:59

Ts: in sleeuwijk bij PSV de nieuwe roef zijn volgebs mij regelmatig bixie wedstrijden

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:31

Zeker bixie gaan starten! Onze 7-jarige dochter vindt het geweldig! Heel positief benaderd en erg leerzaam.
Op Facebook zijn verschillende bixie pagina's.
Deze is voor Zuid-Holland.
https://www.facebook.com/BixieZuidHolland/

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:47

Bedankt, echt goede tips om te zoeken.
Wat fijn zeg!

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:51



sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Help wedstrijden voor 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 06:37

Dank je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, LolaTFB en 20 bezoekers