Informatie vergaren over een idee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hetidee
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-07-18

Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 21:12

Goedendag,

Graag stel ik mij even voor. Mijn naam is Jelle Weinreder en eigenaar van Obvious Media. Een vriend van mij maakt foto's op concoursen en verkoopt de foto's aan de ruiters.

Nu heb ik een concept bedacht voor de ruiter. Ik zal het erg op prijs stellen als jullie kunnen aangeven of je als ruiter hier gebruik van zou maken. Mijn doel is informatie vergaren over het idee.

Het idee
Ik wil de ruiter de mogelijkheid bieden om informatie over zichzelf en het paard te delen, een portfolio te tonen, concours uitslagen te tonen, aankomende concoursen waaraan de ruiter mee doet te tonen etc. Dit alles wordt samengevoegd in een professionele website die zelf beheert kan worden door de ruiter.

Groet Jelle

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:13

Een soort ruiterfacebook/linkedin? Ik rijd geen wedstrijden maar klinkt wel leuk

Hetidee
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 21:26

Hoi Antje-vip,

Je kunt het inderdaad vergelijken met de informatie op Facebook of LinkedIn, maar dan mooi vormgegeven in een professionele website. In de website zijn bijvoorbeeld de volgende pagina's opgenomen:
- homepage
- over de ruiter
- concours/dressuur uitslagen
- showcase
- aankomende concoursen/dressuur
- laatste nieuws
- contact

Hieronder heb ik een voorbeeld van de website opgenomen:


Afbeelding

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:08

Hmm ik vrees dat dit vooral voor de profs interessant zal zijn, maar die hebben zo doorgaans al mooie sites, misschien als jij goedkoper bent zullen ze dat interessant vinden. De rest van de ruiters hebben zo doorgaans voldoende aan de gebruikelijke social media platformen. En die zijn ook nog gratis wat maakt dat ze niet snel zullen overstappen vrees ik.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:11

Ik denk dat dit alleen een toevoeging is als je er een Facebook achtige of Strava achtige draai aan geeft waarbij je dus ook andere ruiters kan volgen. Echt een pagina om mezelf te promoten gaat me iets te ver maar om contact te leggen met andere ruiters is misschien best leuk.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:04

Ik verplaats dit topic naar Wedstrijd.

Anoniem

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:16

Je bedoeld dus individuele websites, of wordt het een ‘netwerk’. Wat is precies het voordeel voor de gebruiker?

Hetidee
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-07-18

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 23:25

@cataplana het zijn inderdaad individuele websites. Het voordeel voor de gebruiker is een extra exposure middel om zichzelf op de kaart te zetten. Zo kan de gebruiker meer informatie geven dan op Facebook.

Wat bedoel je precies met een netwerk?

Anoniem

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:28

Met een netwerk bedoel ik verschillende gebruikers op 1 domein (zoals bokt) met interactie. Een paarden linkdin zou ik interessanter vinden, maar ik zie het gaat in de markt niet echt. Succes!!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:28

Hetidee schreef:
@cataplana het zijn inderdaad individuele websites. Het voordeel voor de gebruiker is een extra exposure middel om zichzelf op de kaart te zetten. Zo kan de gebruiker meer informatie geven dan op Facebook

Wat is daar dan bijzonder aan? Wat is er anders aan dan wat een andere websitebouwer te bieden heeft?

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 01:08

Ikzelf zou dit niet gebruiken.
Ondanks dat ik heel trots ben op mijn paard, zou ik het niks vinden om nogmeer info over mezelf openbaar te maken op internet.
Wat voegt het toe? Dat ikzelf en mijn 'fans' (die we niet hebben :')) kunnen zien wat paardlief en ik bereikt hebben? Zo komt het nu over.
Pochen met je prestaties.
Das niks voor mij.
Echter voor de profs zou het leuk zijn maar fotos van hen worden al massaal gedeeld op facebook en andere media. Volgens mij hebben die niet zoveel tijd om dit soort dingen bij te werken.

Hetidee
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 07:18

Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties. Het heeft mij nieuwe inzichten gegeven.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:28


Abso_Beauty
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:34

Het klinkt goed, maar ik denk dat niet iedereen er gebruik van zou maken en dat je vooral veel werk ergens zou instoppen in iets dat moeilijk van de grond zou geraken.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:38

Als het echt puur een webpagina is waarop de ruiter informatie deelt (eenrichtingsverkeer), zie ik inderdaad niet echt een meerwaarde. Ruiters die dit namelijk willen, hebben met Wordpress zo gratis een eigen site opgericht.
Maar ook langs de andere kant zie ik geen voordeel, wat is je doelgroep, wie is de bezoeker van je website? Als ik puur wil weten wie de ruiter is, welk paard die rijdt en wat de uitslagen zijn, dan heb ik Equibel nodig, dat aangevuld met een rondje Facebook en Google en je weet genoeg.

Ik zou het idee nog niet meteen de prullenbak ingooien, maar ik zou wel verder nadenken over hoe je ervoor kan zorgen dat die meerwaarde er wel is.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:44

Gini schreef:
Als het echt puur een webpagina is waarop de ruiter informatie deelt (eenrichtingsverkeer), zie ik inderdaad niet echt een meerwaarde. Ruiters die dit namelijk willen, hebben met Wordpress zo gratis een eigen site opgericht.
Maar ook langs de andere kant zie ik geen voordeel, wat is je doelgroep, wie is de bezoeker van je website? Als ik puur wil weten wie de ruiter is, welk paard die rijdt en wat de uitslagen zijn, dan heb ik Equibel nodig, dat aangevuld met een rondje Facebook en Google en je weet genoeg.

Ik zou het idee nog niet meteen de prullenbak ingooien, maar ik zou wel verder nadenken over hoe je ervoor kan zorgen dat die meerwaarde er wel is.


Hier ben ik het mee eens, op dit moment kan je een eigen pagina kosteloos creëren op facebook, een website gratis maken (met een beetje verdieping ziet dit er ook binnen no-time professioneel uit) en updates kan je doen met instagram gekoppeld aan facebook, berichten kan je voor een kleine prijs promoten via bijv. facebook..

Ik vind je idee erg leuk, maar op dit moment moet je zoals het idee nu is gaan concurreren met de goedkope of gratis site's en bekende/populaire dingen als facebook en instagram. Dat ga je zo zonder wat 'speciaals' niet halen :)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Informatie vergaren over een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:02

Ben het eens met Gini. Ik vind het een creatief en leuk idee, maar je kunt ook heel gemakkelijk je eigen Facebookpagina oprichten of via WordPress een gratis site aanmaken. Bovendien zou ik het persoonlijk gebruiken als een soort 'dagboek met foto's', maar dan kun je op andere sites ook al terecht. :)