Vastlopen wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 11:56

Hee,

Een vraagje hoe jullie hier tegenaan kijken.

Ik rijd momenteel M2 met een 12 jarig paard. Zelf opgeleid. In november 2016 gestart in de B en door de klasses heen gevlogen. Echter loopt het sinds de M1 al niet meer echt lekker. Er staan voortdurend commentaren als 'meer gesloten' en 'meer gedragenheid' op m'n protocol. Ook de hoge punten zijn na de L2 in 1 klap verdwenen. Nu is het helemaal niet erg om ergens voor te moeten werken, maar ik zie totaal geen progressie meer en het frustreert me. Ik volg lessen, 1x per maand extern en daartussen in op stal en in de lessen heb ik wel momentjes dat ik iets voel van geslotenheid. Dit zijn echter maar hele korte momentjes en zelf krijg ik dit maar zelden voor elkaar, laat staan dat ik zo een hele proef kan rijden. Dit verbetert ook niet in de loop van de tijd.

Ik vraag me nu af wanneer de potentie voor wedstrijden op is. Langzamerhand heb ik het gevoel dat de rek eruit is en we maar moeten stoppen. Het kost handen met geld en er komt helemaal niks meer uit. Vooral het gebrek aan verbetering frustreert me.

Hoe zien jullie dit en zijn jullie ook tegen zo'n moment aangelopen?

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)


Anoniem

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:07

Ik lees mee, hoewel ik nog niet zo ver ben. Hier een jong paard waarmee ik telkens dezelfde punten haal en geen stap verder kom in de B. Altijd rond de 165 punten. Veel verschillend commentaar.
Heb twee keer per week les, bij mij is de motivatie weg zo...

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:10

Wat zegt de instructie hier over?

Ik heb ook een paard gehad waar de potentie voor hoger dressuur er gewoon niet in zat. Het is mogelijk.

Maar het is voor een buitenstaander niet te oordelen

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:12

Eens voorleggen aan een echte expert. Andere instructie dus. Want jouw instructie had je hier allang verder mee moeten kunnen helpen. Tenzij jijzelf echt motorisch aan de top van je kunnen zit

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6586
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:16

Ik heb dit ook gehad, en eigenlijk nog steeds een beetje.

Wij hebben een enorme stap terug gedaan. Ik ben niet zo lang geleden van stal verhuisd en moest daardoor ook opzoek naar een nieuwe instructrice. Die heb ik gevonden en die heeft ontzettend mijn ogen geopend. We hebben dus echt een flinke stap terug gedaan en zijn eigenlijk weer volledig bij de basis begonnen. Het was namelijk zo dat ik tot het L2/M1 leuk kon meekomen omdat het er opzich wel goed uit zag, maar vanaf de M begon ik echt te merken dat het technisch niet helemaal in orde was. Nu we een stap terug gedaan hebben, merk ik dat alles echt veel beter wil en voelt.

Wellicht dus een keer heel kritisch richting jezelf en je instructie zijn. Werkt het wel voor jou en je paard? Misschien eens wat proeflessen bij andere instructeurs nemen?

In ieder geval succes! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:18

Belangrijk is denk ik dat je voor jezelf goed op een rijtje hebt wat jij belangrijk vindt aan paardrijden. Waar heb jij plezier aan? Als jij je ontspanning vindt in lekker rijden met een ontspannen paard is er niets mis mee om nog even terug naar de M1 te gaan en rustig verder te werken.

Je bent in 20 maanden vier klassen doorgefietst, dat is bepaald niet niks. De B en L gaat als een speer als je paard een beetje met de neus op de loodlijn loopt en de figuren en overgangen gaan netjes. In de M gaat de jury echt een stuk meer op gedragenheid letten dus zo gezien zijn de commentaren niet onlogisch.

Denk na over hoe jouw lesgever m/v er mee omgaat en of dat het misschien goed zou zijn (tijdelijk) bij iemand anders te lessen. Vaker zou ook wel goed zijn, gezien het tempo waarmee je de klasses doorlopen hebt is elke week een privé les geen overbodige luxe.

Een andere ervaring die zou kunnen helpen is een (paar) keer lessen op een goed opgeleid paard die relatief makkelijk de gedragenheid aanbiedt. Dan weet je hoe het aanvoelt en hoe je het kunt bereiken, dat kan het een fractie makkelijker maken op je eigen paard. Kennis heeft de impasse waarin ze zat doorbroken door paar keer op het Z paard van haar instructrice te lessen.

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:23

Myrthe3 schreef:
Ik lees mee, hoewel ik nog niet zo ver ben. Hier een jong paard waarmee ik telkens dezelfde punten haal en geen stap verder kom in de B. Altijd rond de 165 punten. Veel verschillend commentaar.
Heb twee keer per week les, bij mij is de motivatie weg zo...


Dit zijn punten die wijzen op of het totaal ontbreken van enige basis, totaal nof niet klaar zijn voor wedstrijden, of op een heel gespannen of stout paard (verzet, schrikken, de ring uit etc). Ik jureer veel B en je kan je best wat foutjes permitteren maar om onder de 170 te zakken dan gaat er flink wat mis. Sorry, klinkt erg hard maar is wel de realiteit. Als dit komt vanuit onervarenheid of spanning bij je paard, meters maken, oefen wedstrijden rijden waarbij je baan kan verkennen en geduld hebben. Is je paard in principe braaf dan is het denk ik heel dringend tijd om eens kritisch naar je instructie te kijken. Want dan heb je echt een structureel basisprobleem waarbij men je blijkbaar niet kan helpen. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er van baalt en ik wil dat niet erger maken door deze reactie maar je wel wakker schudden. Want wat al doorklinkt in je post, dat gevoel dat het geen kant opgaat, dat klopt dan gewoon. Vertrouw op dat gevoel en als je wil dat er iets verandert in je resultaten moet er dus eerst iets veranderen in je training. Als je doet wat je altijd al deed....
Nogmaals, niet bedoeld als commentaar op hoe je bezig bent, klinkt alsof je er heel hard voor werkt en daarmee heb je de helft al gewonnen. Maar als wat je doet niet werkt is dat gewoon frustrerend en dan mag je best de stap zetten om dingen anders aan te pakken. Soms afscheid nemen van mensen die je niet verder helpen, kritisch kijken naar je management, misschien ook eens naar hoe jij er mentaal voor staat, noem maar op. Zolang je er maar mee geholpen word. Gewoon doen!

Dan TS, veel voorkomend probleem het vastlopen in het M. Soms komt dat voort uit simpelweg aanlopen tegen de grens van paard of ruiter. Dat kan ik zo niet beoordelen. Meestal echter komt het voort uit gebrek aan basis. Oefeningen horen elkaar logisch op te volgen en als het goed is heb je in de B en L de basis gelegd voor het M en hoger. Dat zegt trouwens niets over de punten die je dan scoort in het B en L overigens. Is die basis niet voldoende kan je meer dan prima scoren in het L maar loop je toch vast. Ik denk dat voor jou een oefenwedstrijd of clinics sowieso heel leuk kan zijn, dan krijg je veel uitgebreider commentaar. Ook een instructeur die eens heel kritisch naar je basis en je wijze van rijden kijkt zou nut kunnen hebben. Het kan echt lonen om eens een tijdje terug te gaan naar je basiswerk, kan zomaar dat als dat beter is je ineens wel oprichting en gedragenheid kan vragen. Ook voor jou geld, volg je gevoel. Je loopt hier niet voor niets tegenaan, durf ook daadwerkelijk voor verandering te gaan! Dat is eng, spannend en het is soms heel lastig om afscheid te nemen van mensen die je eerder goed vooruit hebben geholpen en die je waarschijnlijk graag mag maar die je nu gaan belemmeren in je ontwikkeling. Toch doen. Kijk eens kritisch naar alles, jezelf, je instructie, hoe zit je trainingsschema in elkaar, moet je vaker, minder of anders trainen, hoe is je stal management, etc etc. Stap voor stap, probeer wat dingen uit, wat helpt dat hou je aan en helpt het niet weet je dat ook weer. Gewoon durven, niet te bang zijn om dingen te verpesten of erger te maken, je kan ook altijd weer terug.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Elisa2

Berichten: 36693
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:25

De meeste mensen die vastlopen in de M hebben de basis niet voor elkaar.

Ik zou even 10 stappen terug doen, investeren qua geld in een goede instructeur en de wedstrijden even laten voor wat het is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:26

@ Rex-Rolfo.
Ja dat laatste is zeker een goed idee.
Dat heb ik ook gedaan.

Ik liep stage op een dressuur africhtingsstal en kreeg elke dag een half uur privé les op 1 van haar Z paarden.
Damn toen kreeg ik pas gevoel.

Ik kwam er toen echt achter dat de dingen waarvan ik dacht dat ze goed zaten bij mijn paard nog geen 50% was van haar paarden.

Ik weet nog na 1 week lessen ik de eerste wedstrijd meteen 2x 1ste werd. Terwijl ik daarvoor altijd een beetje in de middenmoot belande

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:39

TS, je bent in december 2016 begonnen in de B en inmiddels heb je 2 punten in t M2. Dat heb je dus gefikst in minder dan 2 jaar en dat is dus best snel. Dat je in de lagere klasses hoge punten kreeg, betekent dus dat je in elk geval niet met een kruk van een paard rondrijdt ;). Daardoor lijkt het nu alsof je vlucht door de klasses gewoon wat sneller is gegaan dan de ontwikkeling van je paard. En heel eerlijk gezegd komt het vaker voor dat het ontwikkelen voor gevoel van geslotenheid, verzameling en oprichting bij ruiter en paard wat langer duurt. Bij sommige paarden gaat er gewoon heel veel werk, tijd en geduld in zitten om ze dat te leren, het is niet wat je even in een paar weekjes voor elkaar krijgt. Helaas hebben niet alle instructeurs het talent om het goed te vertellen en doeltreffend te begeleiden. Het is een heel moeilijk stuk van de africhting waar veel ruiters zichzelf tegenkomen omdat je nu eenmaal meer van jezelf en je paard moet gaan vragen in een leerproces. Maar als je dan progressie boekt, dan heb je er wel voor altijd iets aan.

Mijn tip is dus eigenlijk, kijk om je heen voor goede instructie om je te helpen, zoek er eentje die niet te negatief is. Kijk op wedstrijd rond of je iemand ziet die goed is en vraag dan of ze les geven of bij wie ze les hebben. Lees je in in de materie, dat kan op internet en met boeken. Kijk op youtube filmpjes van mensen die er iets vanaf weten zodat je zelf ook gaat begrijpen wat er bedoeld wordt.
Het komt heus goed, maar niet helemaal vanzelf. Maar paarden africhten is leuk, dus hier krijg je ook plezier in strakjes.

amber28
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Steenbergen

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:11

Ik rij sinds 2014 actief wedstrijden en ben nu in 4 jaar m2+13 en ook al een aantal keer in het Z gestart alleen nog niet met succes.
In het B hadden wij veel moeite voor mij vooral de concentratie en daardoor slordig rijden.
De L1 vlogen we eigenlijk zo een de L2 iets moeizamer maar dat ging opzich ook wel.
De M1 was ook echt heel anders. Na een hele tijd niet gestart te hebben (ook van stal gewisseld door omstandigheden en daardoor ook naar een andere instructeur die meer met de basis bezig zijn) klommen we er weer een heel groot stuk om hoor met een highscore van 4 winst per wedstrijd!

Meestal gaat het ook gewoon om de basis en die moet je eigenlijk zien als een piramide.
Als de onderkant goed en breed is kan je verder bouwen naar boven

Since 25-01-2009<3
Duke - B+10 (193) L1+11 (189) L2+10(191) M1 + 10 (197,5) M2+13(193)Z1+1(204)

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 17:36

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb dit nog niet met m'n instructrices besproken. Dit is wel een goed idee.

Momenteel heb ik op concours echt het gevoel dat ik niet in de M2 thuis hoor en waardeloze proeven neerzet, wat qua punten nog best meevalt, maar ik wil niet rijden voor 180 punten.

Voor mij valt er nog wel veel winst te behalen in handigheid. Ik heb nog niet geleerd om een paard te verzamelen, laat staan om het een paard uit te leggen. Het zou zeker heel veel schelen om het eens te kunnen voelen op een ervaren paard, maar helaas heb ik deze mogelijkheid niet.
Anderszijds denk ik niet dat dit paard het ooit heel makkelijk voor elkaar zal krijgen. Ik heb het bewust niet in de openingspost genoemd, maar het gaat om een fries die niet sportgericht is gefokt, maar meer barok voor de fok. Gedragenheid is dus een hele uitdaging voor haar.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:00

Ik denk niet dat het uitmaakt dat het een Fries is.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je M2 gaat starten als de M1 al niet lekker gaat.
Maar je bent in 1,5 jaar van de B naar de M2 gegaan. Dat is echt wel snel als zowel jij als het paard alles voor het eerst doorloopt. Ik snap dat het niet leuk is dat het nu niet zo makkelijk meer gaat, maar je krijgt wel hetzelfde commentaar van de juryleden, dan kun je daar toch wat mee?

En je hebt dit nog niet besproken met je instructrices, dat is toch stap 1? Je rijdt wedstrijden, dan overleg je toch met je instructrices in welke klasse je dat doet? En wat er in hun ogen nog moet veranderen/verbeteren voor je klaar bent voor de volgende klasse? Ook met het commentaar wat je op je protocollen krijgt ga je toch naar je instructie?

Myrthe, als je met 2x per week lessen nog geen B proef doorkomt en er is geen duidelijke oorzaak (bv paard vindt alles spannend en eng), dan twijfel ik ernstig aan de kunde van je instructie.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:07

Science90 schreef:
Anderszijds denk ik niet dat dit paard het ooit heel makkelijk voor elkaar zal krijgen.

Ik ben me er van bewust dat wat ik nu ga zeggen aan de ene kant een compliment is en aan de andere kant een draai om je oren. Maar ik ga het toch zeggen want ik denk dat het belangrijk is.

Je hebt deze niet-dressuur gefokte Fries en jezelf in 20 maanden tijd zelf naar het M2 gereden. En toch zit je te miauwen dat het niet goed gaat en dat je niet voor 180 punten wilt rijden. Wat denk je dan, dat het anderen op een presenteerblaadje wordt aangereikt? M2 is voor iederéén hard werken, veel lessen, veel trainen, geduld hebben om het paard de tijd geven zich te ontwikkelen. Geduld hebben om jezelf de tijd te geven een handigere ruiter te worden.

In plaats van ontevreden te zijn dat het niet snel genoeg gaat moet je blij zijn met wat je bereikt hebt. Bespreken met je instructie waar de werkpunten liggen, blijf daar aan werken en verbeter zo je paard maar vooral ook jezelf als ruiter.

En dat je niet de mogelijkheid hebt om een paar keer een goed opgeleid paard te rijden geloof ik geen donder van. Jij kent mensen met paarden, je instructrices kennen nog veel meer mensen met paarden. Er zitten vast dressuurstallen in de omgeving, dan ga je maar een week poep scheppen om drie kwartier op een leermeester te mogen rijden. JIJ hebt de ambitie dus JIJ moet er ook maar voor werken!

Nogmaals, niet negatief bedoelt, wel als eye opener.

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:10

misschien even een pauze nemen?
Vriendin van me ging ook niet zo lekker met haar pony, jaar geen wedstrijden gereden maar vooral lekker lol met je knol en sinds kort weer gestart en ze gaan beter dan ooit

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

amber28
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:15

Science90 schreef:
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb dit nog niet met m'n instructrices besproken. Dit is wel een goed idee.

Momenteel heb ik op concours echt het gevoel dat ik niet in de M2 thuis hoor en waardeloze proeven neerzet, wat qua punten nog best meevalt, maar ik wil niet rijden voor 180 punten.

Voor mij valt er nog wel veel winst te behalen in handigheid. Ik heb nog niet geleerd om een paard te verzamelen, laat staan om het een paard uit te leggen. Het zou zeker heel veel schelen om het eens te kunnen voelen op een ervaren paard, maar helaas heb ik deze mogelijkheid niet.
Anderszijds denk ik niet dat dit paard het ooit heel makkelijk voor elkaar zal krijgen. Ik heb het bewust niet in de openingspost genoemd, maar het gaat om een fries die niet sportgericht is gefokt, maar meer barok voor de fok. Gedragenheid is dus een hele uitdaging voor haar.



Het is idd ook al genoemt door rex_rolfo dat get erg snel is. Voor een fries is verzameling en zich zelf dragen een stuk moeilijker als voor een sportgefokt paard.

Since 25-01-2009<3
Duke - B+10 (193) L1+11 (189) L2+10(191) M1 + 10 (197,5) M2+13(193)Z1+1(204)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:32

Hier het zelfde mee gemaakt..
Veranderd van instructie, 3 maanden lang alleen maar recht uit gereden en helemaal terug naar de basis.

Liep heel erg vast in het m1.
Na iets meer na een half jaar basis basis basis reed ik gisteren 3 winst bij elkaar en naar een eerste plaats!

Basis basis basis! Ieder paard kan minimaal z lopen

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

dresjoepie

Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 06:40

Als je protocol bekijkt waar gaat het dan mis? Is dit slordigheid? Buiging in de oefeningen Wat scoor je voor je overgangen? Gaat de galop beter of juist de draf?

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:12

Denk wel dat een fries die zulke punten loopt in de lage klasses ook die M wel door moet komen. Ik denk dat je moet gaan investeren in goede lessen maar weet zelf hoe moeilijk dat is.
Ik rij met een paard wat altijd erg op de voorhand liep en 2m lang is in de subtop. Het is moeilijk en in trainingen moet je altijd bewust zijn. Maar het kan echt wel met de juiste hulp.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:21

Instructie vinden die je M klaar kan maken kan ook lastig zijn. Ik zou gewoon eens kijken en proberen bij andere instructies. Misschien opent dat wat voor je.

Ook ben je gewoon erg snel gegaan en is dat eigenlijk nooit mijn keuze tenzij het paard zo super voor elkaar is of meer heeft gelopen. Wat mij betreft en wat ik denk vanuit woorden ben je gewoon een stuk basis vergeten en daar loop je nu tegen aan.
En dat heb ik zelf ook precies zo gehad. Andere instructie en het gaat nu een stuk beter.
Vooral het stukje snel willen gaan loslaten. Training kost tijd. Hoe moeilijk dat ook te accepteren is. Helemal met een paard dat misschien net iets minder makkelijk is


FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Vastlopen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:39

Ik zou even een stapje terug doen in de trainingen. Kan heel goed zijn dat hij de kracht nog mist voor de M2. Zijn toch wel pittige proeven. Eerst lekker thuis gaan trainen. En dan over een tijdje weer vertrouwen krijgen door eerst weer even M1 te starten.

Veel mensen starten vaak al M2 zodra ze 10 winstpunten in de M1 hebben, want het paard moet zo snel mogelijk Z zijn. Terwijl het paard er dan nog niet klaar voor is. En meestal ook nog niet de kracht voor deze pittige proeven heeft.

Zeg niet dat dat bij jou het geval is.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:29

Misschien even wat meer tijd inbouwen om te werken aan de dingen waar je hoger op zou moeten kunnen scoren.
Overleg dit ook met je instructie, dan kun je echt gericht ergens aan werken.

En daarbij, niet elke paard is een hoogvlieger in de zin van in alle klassen hoge punten kunnen lopen.
Dus ook goed naar je paard kijken, is het wat hij kan op dit moment, dan zul je tevreden moeten zijn net 180 punten en je niet blind staren op 190.
Is het niet wat hij zou moeten kunnen, dan moet je op zoek naar hoe je dat kan verbeteren en daar aan gaan werken.

ik heb een paard dat ook niet echt een dressuurmodel heeft, hij is laag van voren met een zware hals en een vrij lang lijf.
Hij heeft daardoor meer moeite dan veel andere paarden met goed sluiten en echt oprichten en gesloten hoog aan elkaar blijven.
Dus ook mijn punten worden nu in de M wat lager dan in de B en de L.
Dat moet ik gewoon accepteren.
Natuurlijk is er nog zat te verbeteren, maar ik moet ook accepteren hoe mijn paard is en niet iets verwachten dat voor mijn paard nauwelijks mogelijk is.

Succes!

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:40

Cheminee schreef:
Hier het zelfde mee gemaakt..
Veranderd van instructie, 3 maanden lang alleen maar recht uit gereden en helemaal terug naar de basis.

Liep heel erg vast in het m1.
Na iets meer na een half jaar basis basis basis reed ik gisteren 3 winst bij elkaar en naar een eerste plaats!

Basis basis basis! Ieder paard kan minimaal z lopen



Hier hetzelfde ongeveer.
Reed steeds 179 in de L2.
Gestopt met wedstrijden en helemaal weer begonnen bij het begin. Het voelde eerst als een achteruitgang maar nu.... loopt ie beter dan ooit.

Orlinapaard

Berichten: 230
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:24

Ik denk dat iedereen vroeg of laat wel eens in een dipje terechtkomt. Maar het geeft eens zo veel voldoening als je daar weer uit komt. Iets bereiken wat de moeite waard is... kost nu eenmaal moeite :Y) En daarbij denk ik niet dat de rek eruit is; elk gezond paard kan Z kan lopen :j Nog niet opgeven, TS!

A horse is a poetry in motion


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers