Wat vinden jullie een terechte sluitingsdatum (SGW)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Wat vinden jullie een terechte sluitingsdatum (SGW)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 09:27

Helaas moet ik mijzelf afmelden voor een SGW wedstrijd. Gelukkig is dit pas 1 keer voorgekomen, omdat ik de bodem niet vertrouwde, dus heel logisch dat er op zo'n laatste moment startgeld verschuldigd is. De wedstrijd in kwestie is over 2,5 week, toen ik mij gister wilde afmelden zag ik dat de sluitingsdatum op 3,5 week voor de wedstrijddatum ligt en schrok hier best van. Door omstandigheden kan ik helaas niet meedoen -O- en had verwacht dat ik met 2,5 week nog wel op tijd was, zeker in een sport waarbij er eigenlijk altijd wel een aardige wachtlijst is.

Nu vroeg ik mij af, wat vinden jullie een reële sluitingsdatum (in de SGW) die voor zowel organisatie als ruiter schappelijk is?


A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:23

Ik verplaats dit topic naar SGW.
Wellicht krijg je daar nog reacties :)

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:13

Ik vind dat voor een sgw een acceptabele termijn. Het is nogal wat werk om de startlijsten te maken met alle wensen van de ruiters, plus alle mails met wijzigingen die na het publiceren van de lijsten nog verwerkt moeten worden.
Daarnaast staat de sluitingsdatum altijd vermeld in het vp dus kun je vantevoren weten wanneer dat is. Ik zet altijd in mijn agenda wanneer de inschrijving opent en wanneer de sluitingsdatum is. Dan kan ik altijd beslissen om voor de sluitingsdatum af te melden indien nodig.
Als er iets gebeurt waardoor je genoodzaakt bent de cross af te zeggen ná de sluitingsdatum, tja dat is dan pech. En is het aan de organisatie om wel of niet coulant te zijn mbt het inschrijfgeld.
Zelf heb ik recent twee crossen na de sluitingsdatum af moeten melden vanwege een hartoperatie. Ik heb toen niet hoeven te betalen.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Wat vinden jullie een terechte sluitingsdatum (SGW)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:26

Ik vind drie weken een acceptabele termijn, vooral als je kijkt naar de inschrijfdatums. Je hebt al lang van te voren je eigen ingeschreven, dus je kan prima rekening houden ermee. Natuurlijk kunnen er redenen zijn waardoor je je moet afmelden, paard gebleseerd, ruiter geblesseerd etc. Maar eigen planningsfouten vind ik zelf geen goede reden. Ik heb dit seizoen ook een cross af moeten melden, notabene op de ochtend zelf, omdat ik de nacht ervoor erg ziek was geworden. Voor mij was het geen probleem geweest als ik toch inschrijfgeld had moeten betalen, aangezien er nu eenmaal veel werk en tijd in het organiseren van een SGW zit. Maar ik hoefde niet te betalen, wat ik erg netjes vond.

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Wat vinden jullie een terechte sluitingsdatum (SGW)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 16:08

Bedankt voor de reacties! Dit was ook een gevalletje van helaas genoodzaakt om af te melden en dus geen planningsfoutje. Nog overleg met de organisatie gehad of ik bijvoorbeeld de helft inschrijfgeld terug kon krijgen als iemand mijn plekje zou overnemen, maar helaas.. Kan natuurlijk eens voorkomen, maar dat zette me even aan het denken over wat ik reeel vond. Zelf vind ik dat een sluitingsdatum van 2 weken voor de wedstrijd schappelijk. Met eventuele toevoeging de helft van het inschrijfgeld indien plekje wordt opgevuld (wat vaak wel gebeurt). Op die manier worden de gemaakte administratie kosten toch berekend.

Het is ook geen verwijt hoor, ben gewoon benieuwd wat andere vinden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers