Geannuleerd wegens te weinig deelname...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Texas02

Berichten: 4567
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Geannuleerd wegens te weinig deelname...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 05:55

Ik zie het ook heel erg (provincie Groningen).. Wel heel jammer.. Ergens snap ik de voorkeur van zand wel, maar toch rijd ik zelf wel graag op gras, meestal is een ring op gras ook groter dan op zand (het gaat hierbij om springen), dat vind ik wel fijn.. Maar wat ik niet zo goed snap is dat veel mensen de voorkeur geven aan concoursen die door de week plaatsvinden.. Waar vind je de tijd om zo vaak door de week op concours te gaan? En de weekend concoursen lijden er enorm onder.. Ergens is het gewoon niet leuk meer.. Winschoten om de week op woensdag, Tolbert en Exloo iedere week op donderdag geloof ik, Dalerveen op dinsdag.. Gaan heel veel mensen naar toe die dan niet meer in het weekend hoeven..

Parkstad concours zou trouwens op 7 en 8 juli zijn, maar dat gaat niet door omdat in hetzelfde weekend Hippisch Holtrijk georganiseerd wordt, toen ik gevraagd heb zeiden ze dat ze willen kijken of het later in het jaar nog kan plaatsvinden, ik weet niet of dat nog gebeurt. Hoop het wel..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars


Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:25

Ik heb het idee dat mensen nu ook pas op wedstrijd gaan als ze er echt klaar voor zijn.
'Vroeger' startte men echt vaker, of t nou wel of niet ging.

De wedstrijden met een goed terrein/ faciliteiten winnen van de mindere

Heeft misschien ook te maken met de overvolle agenda 's?
En er is ms wel echt teveel keuze

Ons concours had jaren geleden 22-26 ringen, met wachtlijst..
Nu met moeite 8. :o

Roodvos

Berichten: 6650
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:59

Ik denk dat er een aantal dingen spelen.

1) Ik denk dat de paardensport ook last heeft van de vergrijzing van de bevolking. Het zijn toch vooral de jongeren en jong volwassenen die (nog) paard rijden. En dat is gewoon een krimpende groep. Daar hebben alle sportverenigingen last van. Plus, ergens op een leeftijd tussen 25-35 jaar haken er veel ruiters (voornamelijk vrouwen) af vanwege carrière, kinderen en/of financieel (hypotheek). En deze ruiters, een enkele uitzondering daargelaten, stappen niet weer op als de omstandigheden het weer toelaten. Als ze zijn blijven rijden is het veelal recreatief. En van het selecte gezelschap dat na 10-15 jaar weer opstapt gaat het merendeel ook enkel recreatief rijden en niet meer wedstrijdgericht. Ik zie nu wel de deelnemers uit mijn ponytijd met hun kinderen op concours gaan.

2) Het kostenplaatje. Ik ben er een paar jaar uit geweest door blessure van mijn paard. Ik heb deze week mijn startkaart weer geactiveerd en voor onze eerste wedstrijd ingeschreven. Ik ben me een hoedje geschrokken, 115 euro voor de startkaart en 10 euro per proefje. Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat niet willen, of kunnen!, betalen.
En met dat soort bedragen dan ben je al gauw geneigd pas op concours te gaan als je ook winst kan rijden.

3) Het aanbod. Als ik zoek op een straal van 30 km rond mijn woonplaats krijg ik 23 vraagprogramma’s voor juni. Deze beslaan de regio’s Friesland, Groningen en Drenthe. Ok, er zitten ook clinics e.d. bij, maar dan blijven er nog steeds voor elk weekend 2 of 3 keuzes over. Dat is echt belachelijk veel.

Dus, samengevat: demografie + kosten + aanbod = (te) weinig deelname.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:19

Hier wordt nog niet heel veel afgelast, maar toch zijn er bepaalde locaties waar je eigenlijk vanuit kan gaan dat die niet doorgaan vanwege te weinig deelname.
Hier is het denk il vooral vanwege het aanbod wedstrijden, in een straal van 15 km kan ik op 1 dag soms naar wel 6 verschillende locaties :? en zoveel ruiters zitten er nu ook weer niet in de buurt dat die wedstrijden allemaal flink inschrijvingen krijgen. Hier zou de regio mi echt beter op moeten inspelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers