Overgang met je pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BenteT
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-07-17

Overgang met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:04

Hoi!

Ik heb een vraag. Ik ben net begonnen met dressuurwedstrijden met mijn pony en heb in 3 werstrijden 11 winstpunten behaald, en mag nu omhoog. Nu kan ik dit jaar, en volgend jaar het hele jaar nog tussen de pony’s rijden op wedstrijd en moet ik in 2020 beginnen tussen de paarden. Nu vraag ik mij af of ik in 2020 helemaal opnieuw zou moeten beginnen als ik tussen de ponys niveaus hoger zou komen, weet iemand dat? Het lijkt me geweldig om er voor te gaan met mijn pony, en dit door te kunnen zetten. Ik zit er dus best wel mee. (Ik heb een grote D pony van 147,5 en ben zelf 167 cm, en groei niet meer. Ik wil nooit mijn pony weg doen voor de wedstrijdsport en echt met haar blijven, ook later;))

Alvast bedankt!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:08

Hier staat precies hoe het zit als je van de ponywedstrijden naar paardenwedstrijden gaat met je pony:
Afbeelding

Ten minste als ik het goed heb begrepen.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:09

Volgens mij kun je gewoon met je pony bij de paarden starten hoor, als je 18 wordt/bent. Andersom niet! HOe het dan met de klasses zit weet ik niet precies, ik dacht dat je gewoon door kunt rijden in de klasse dat je op dat moment rijdt. :-) Veel succes!

Oh kijk, een tabel hierboven, top! :-)
Ohnee, die tabel is als je met een paard gaat starten bij de paarden.
Laatst bijgewerkt door Dabo op 20-05-18 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BenteT
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Overgang met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:10

Ah super bedankt! Ik zat het hele regelement door te kijken maar het was zo veel en kon het niet vinden. Erg fijn, dankjullie!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:14

Oftewel als je bij de pony's naar het M2 rijdt zijn jij en de pony M2. Je mag dan zelf kiezen of je tussen de paarden in het L2 begint, M1 of gewoon doorgaat in het M2.

Doe maar M1 of 2 zou ik denken. Want als het goed is zou je anders iedereen in de L2 het snot voor de ogen rijden ;)

Bdt
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:17

Hoi Hoi,
Ik start sinds dit jaar met mijn pony tussen de paarden.
Ben toen van de Z2 pony's overgestapt naar de Z2 paarden en de behaalde winstpunten bij de pony's neem je gewoon mee!

T/m het ZZlicht mag je met je D pony startten, daarna zou je mocht je nog verdere ambities hebben dispensatie aan moeten vragen.

Je kunt voorlopig nog een heel eind, als je vragen aan mij hebt hoor ik het.
Succes!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:03

Rex_Rolfo schreef:
Oftewel als je bij de pony's naar het M2 rijdt zijn jij en de pony M2. Je mag dan zelf kiezen of je tussen de paarden in het L2 begint, M1 of gewoon doorgaat in het M2.

Doe maar M1 of 2 zou ik denken. Want als het goed is zou je anders iedereen in de L2 het snot voor de ogen rijden ;)

nee, bovenstaande tabel laat zien welke klasse je mag starten als je met een nieuw paard gaat starten, terwijl je daarvoor bij de pony's hebt gereden. Hier staat het juiste antwoord:

Artikel 110 – Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties - lid 2 schreef:
c. Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport met dezelfde combinatie wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.
d. Combinaties, die bij de pony’s zijn uitgekomen in de klasse Z2- dressuur en met dezelfde combinatie de overstap naar de paardensport maken, hebben de keuze tussen de klasse Z1- of Z2- dressuur.