Onder de man naar wedstrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 20:52

Komende zondag ga ik op Vera samen met mijn vader op de mountainbike weer op wedstrijd! Het is 8,2 km deze keer. Nu wordt het zondag heerlijk weer maar wel een beetje warm, ik moet al om half 11 starten dus gelukkig nog niet zo warm dan maar toch vroeg ik me af hoe jullie dat dan deden met het drinken geven van jullie paard. Een emmer meenemen op de mountainbike is ook wat lastig :D

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:15

Je zou deze kunnen overwegen
Afbeelding
Die is opvouwbaar.

Emmer lenen zou ik mee uitkijken.
Ik heb 1 x een emmer geleend van een kennis op cc.
Zij hadden hun merrie mee.
Mijn paard had vlak daarna droes... dus ik heb contact opgenomen om dat te vertellen.
Bleek dat zij droes op stal hadden en dat het veulen van die merrie droes had....

Ik bang dat ik hun had besmet. Vreselijk tegen dat telefoontje opgezien. Bleek het andersom te zijn

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:22

Ik neem geen emmer mee want die van mij wil eigenlijk nooit drinken.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:15

Ik ga alleen onder het zadel als het echt dichtbij is en dan neem ik niet veel mee, alleen boekje, papieren en wat snoepjes en flesje water.
Als ik tijd genoeg heb breng ik ‘m voor de prijsuitreiking nog snel naar huis en anders houdt mijn vriend ‘m zo lang even vast.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:34

daantjuhhh schreef:
Vroeger deden we niet anders.
Leuke tijd was dat.

Smorgens om 7 uur met zijn allen op pad.
Daar had je plek om je pony vast te zetten.
Iedereen reed een proefje en een parcourtje.
Dan parade rijden en dan met zijn allen naar huis toe.


Ja precies dit.
Geweldige tijden en iedereen was er de hele dag.
Nu rijdt iedereen zijn proef wn het liefst meteen daarna prijsuitreiking en wegwezen.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

grijstapijt

Berichten: 60
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: België

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:36

Ik ga alleen onder de man als ik niet door plassen of zo moet

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 19:10

Vandaag dan om 8.15 vertrokken, mijn vader op de mountainbike en ik op Vera. Ik vond het wel spannend hoe vera het zou vinden want we hadden dit nog nooit gedaan en in haar eentje op pad vindt ze niet zo leuk. Maar ze was super relaxed! Lekker een stuk kunnen draven en na ruim een uur waren we op de wedstrijd. Hier even het halster om gedaan zodat ze kon grazen en ik had ooit zo'n emmer als hier boven maar dan wat kleiner gewonnen en die had ik meegenomen en wat water gevraagd.
Ze waren daar helemaal verbaasd dat ik "helemaal" uit Veldhoven kwam onder de man maar ik vond het zeker goed te doen! Het was ruim 8 km heen en de terugweg door t bos gedaan 9,5 km.

En ze had nog energie genoeg over om dressuur te lopen! Met een 1e prijs, een 2e prijs en 4 winstpunten tot gevolg :D

Was echt voor herhaling vatbaar zo!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:26

Bij ons op stal is het een keertje gedaan. Maar gingen ze met twee paarden, en iemand op de fiets. Ook hebben ze een keer pech gehad onderweg met de trailer, maar ze hadden een vouwfiets achterin de auto (auto was van de vader, had ie voor zijn werk). Dus eentje te paard en de ander op de fiets,

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:30

Fleury schreef:
Vandaag dan om 8.15 vertrokken, mijn vader op de mountainbike en ik op Vera. Ik vond het wel spannend hoe vera het zou vinden want we hadden dit nog nooit gedaan en in haar eentje op pad vindt ze niet zo leuk. Maar ze was super relaxed! Lekker een stuk kunnen draven en na ruim een uur waren we op de wedstrijd. Hier even het halster om gedaan zodat ze kon grazen en ik had ooit zo'n emmer als hier boven maar dan wat kleiner gewonnen en die had ik meegenomen en wat water gevraagd.
Ze waren daar helemaal verbaasd dat ik "helemaal" uit Veldhoven kwam onder de man maar ik vond het zeker goed te doen! Het was ruim 8 km heen en de terugweg door t bos gedaan 9,5 km.

En ze had nog energie genoeg over om dressuur te lopen! Met een 1e prijs, een 2e prijs en 4 winstpunten tot gevolg :D

Was echt voor herhaling vatbaar zo!



Dat is toch super!! Gefeliciteerd met je mooie punten en prijzen en extra mooi dat deze methode dus voor jullie werkt!

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:39

Ik heb het 1 keer gedaan naar de club met een het laatste stukje galop had ik wel gepakt ik hoefde toen niet echt los te rijden.

Nou heb ik een manege die in de winter wedstrijden heeft en 4 km veder op is afgelopen winter zat ik te twijfelen zul ik er voetstaps naar toe gaan maar ben toen toch niet gegaan was bang dat het te ver voor hem was en waar moest ik hem laten als er prijsuitreiking was haha daar dacht ik allemaal over na haha

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 21:58

Het voordeel van deze buitenwedstrijd was wel dat het secretariaat naast een heerlijk grasveld was dus Vera was gauw tevreden :D
Bij een binnenwedstrijd lijkt het mij ook wel moeilijker want dan kun je vaak alleen in de (drukke) losrijbak staan denk ik?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:44

Sommige locaties hebben een overdekt opzadel gedeelte waar je ook gebruik van mag maken? Maar gras is natuurlijk wel nog idealer :D Van te voren met de auto langsgaan en een hooinet afgeven? Ik denk ook maar even mee out of the box ;)

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:51

Fleury schreef:
Het voordeel van deze buitenwedstrijd was wel dat het secretariaat naast een heerlijk grasveld was dus Vera was gauw tevreden :D
Bij een binnenwedstrijd lijkt het mij ook wel moeilijker want dan kun je vaak alleen in de (drukke) losrijbak staan denk ik?


De meeste locaties die binnen wedstrijden organiseren zijn groot genoeg dat je wel ergens met je paard eventjes kan staan. Natuurlijk geen gras dan ;) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:25

Wat goed! Lekker dagje uit en nog met 4 winstpunten naar huis ook +:)+

Het was natuurlijk ook prima weer, dus echt lekker voor Vera om een mooie buitenrit te hebben en wat te grazen tussendoor (en, o ja, nog iets met twee proefjes :+ ) .

Voordeel van te paard naar wedstrijd is dat je al lekker losgereden bent :-)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:32

Jup, ik! Mijn Fiatje 500 trekt geen trailer, dus ik moet wel. ;) We hebben een locatie op drie kwartier, eentje op een half uur (waar ik ook les), eentje op een kwartier en ik ben van de zomer van plan om nog een stukje verder te gaan: die plek ligt op een uurtje. Ik krijg vaak genoeg het aanbod om met iemand mee te rijden, maar dat sla ik toch regelmatig af: ik merk dat paardlief veel fijner is wanneer ze lekker lang heeft kunnen 'opwarmen'.

Soms gaat er gezellig iemand mee op de fiets, soms vraag ik iemand die met de auto komt kijken of ze even wat spulletjes willen meenemen. Al heb ik niet zo veel nodig en ga ik ook vaak genoeg alleen, zeker met springen kan dat prima. Er is altijd wel iemand die m'n paard wil vasthouden voor parcours lopen en anders loop ik niet en kijk ik gewoon een paar combinaties. :)

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:33

grijstapijt schreef:
Ik ga alleen onder de man als ik niet door plassen of zo moet

:')
Dat intresseerde mij dan weer totaal niet :+
Ik kreeg toch geen punten meer voor verzorging en als je een handoekje en harde borstel mee neemt is alles zo weer schoon (of je moet een schimmel hebben)
Maar over het algemeen ging ik gewoon met modderspetters de ring in als ik odm erheen ging.
Bij mij is tijd een indicator.
Als het max 20min stappen is ga ik onder de man, anders niet.
De mijne fokte zich op buitenritjes best op... en dat is juist lekker voor een beetje extra in je proef. Maar als het te lang duurt was die net te leeg als we aan kwamen :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:38

Ohhh, wat lijkt me dat fantastisch, onder de man naar wedstrijden! <3 Helaas is alles te ver weg (40km retour zal ik d'r maar niet aan doen :') )

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:03

Wij kunnen dit helaas nooit doen maar lijkt me wel leuk!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers