Zonder voorlezer rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cowboy55
Berichten: 8480
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Zonder voorlezer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:46

Wat bedoelen jullie precies met: "met een oortje?" een voorlezer die zijn stembanden spaart? :+ En waarom zou dat niet mogen? Omdat je voorlezer aanwijzingen zou kunnen geven neem ik aan?

Maar wat nou als je de proef zelf opneemt, inspreekt en tijdens de wedstrijd afspeelt? Dat zal toch wel mogen?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zonder voorlezer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:50

Nee tuurlijk mag dat niet....

De jury kan nooit controleren wat jij via dat oortje te horen krijgt. De enige uitzondering zijn slechthorende die na toestemming van de knhs met oortje starten. De voorlezer moet dan naast de jury gaan staan zodat er gecontroleerd kan worden dat er geen aanwijzingen worden gegeven.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:51

Oortje valt toch nooit op.. dat je hem aanzet natuurlijk wel..of met een snoer.

Ik vond vroeger altijd wel een lezer op concours.

The end

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Zonder voorlezer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:10

Hoe rijd je uit je hoofd: gewoon veel oefenen, Youtube filmpjes gebruiken, paar geheugensteuntjes op een briefje en de proef gaan lopen/rijden. Weet je het even niet, halthouden en even spieken op je briefje.
Ik rijd al een paar jaar uit mijn hoofd en wil niets anders meer. Veel rustiger, geen gestress om een voorlezen te vinden, paard wat niet vooruit denkt omdat hij al galop hoort, enz. Het gaat je vast lukken!

Cowboy55
Berichten: 8480
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:17

Yvank_ schreef:
Nee tuurlijk mag dat niet....

De jury kan nooit controleren wat jij via dat oortje te horen krijgt. De enige uitzondering zijn slechthorende die na toestemming van de knhs met oortje starten. De voorlezer moet dan naast de jury gaan staan zodat er gecontroleerd kan worden dat er geen aanwijzingen worden gegeven.


Als ik een Ipod gebruik? Dan kunnen ze hem achteraf (of vooraf. Of vooraf EN achteraf) toch gewoon afluisteren?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:42

Cowboy55 schreef:
Yvank_ schreef:
Nee tuurlijk mag dat niet....

De jury kan nooit controleren wat jij via dat oortje te horen krijgt. De enige uitzondering zijn slechthorende die na toestemming van de knhs met oortje starten. De voorlezer moet dan naast de jury gaan staan zodat er gecontroleerd kan worden dat er geen aanwijzingen worden gegeven.


Als ik een Ipod gebruik? Dan kunnen ze hem achteraf (of vooraf. Of vooraf EN achteraf) toch gewoon afluisteren?


Dat is nog steeds fraudegevoelig en daarnaast ook onpraktisch. Want misschien laat je wel andere opnames aan de jury horen dan die jij hebt geluisterd. En voor de jury is het ook tijdrovend om die bandjes te luisteren.

Dus het is gewoon iemand op het terrein vragen om voor te lezen, of uit je hoofd.

EFDHorses
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-08-15
Woonplaats: Venray

Re: Zonder voorlezer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:33

Het is inderdaad niet toegestaan om gebruik te maken van hulpmiddelen. Uit het hoofd rijden mag wel, in alle klassen. En meestal is er ook best iemand bereid om voor te lezen!

@EFDHorses
Dressuurpaarden en pony's, training en instructie

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:26

suffie schreef:
Hoe rijd je uit je hoofd: gewoon veel oefenen, Youtube filmpjes gebruiken, paar geheugensteuntjes op een briefje en de proef gaan lopen/rijden. Weet je het even niet, halthouden en even spieken op je briefje.
Ik rijd al een paar jaar uit mijn hoofd en wil niets anders meer. Veel rustiger, geen gestress om een voorlezen te vinden, paard wat niet vooruit denkt omdat hij al galop hoort, enz. Het gaat je vast lukken!


Inderdaad. Zo doe ik het ook. Alleen zet ik dan de proefjes op de telefoon. Zodat als ik al iets niet meer weet, ik daarop kan kijken.
Heerlijk rustig op wedstrijd, zonder het gestress om iemand te vinden die voor wil lezen. Ook al vond ik die altijd wel. Maar paard en ik vinden dit beide veel relaxter.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Zonder voorlezer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:42

Oefenen op papier: bakje uitzetten en hup met je pen. Zo heb ik mijn proeven altijd geoefend. Heb volgens mij nog nooit zonder voorlezer gereden, maar voor het geval van. Daarbij rijd je echt beter als je je proef zelf goed kent.

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Zonder voorlezer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:20

TS misschien kan je de voorlezer van je voorganger of opvolger nog vragen mocht je op de dag zelf toch te zenuwachtig zijn? Weet niet hoe 'open' de mensen van je manege zijn hierin, maar mocht je niks kunnen vinden is dit een idee om achter de hand te houden. ondertussen lekker veel het proefje rijden, op een gegeven moment is het dan een route die je rijdt ipv allemaal losse onderdelen.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 51 bezoekers