Wat vinden jullie nou echt van de race industrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
horsesxme
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-04-17
Woonplaats: Rotterdam

Wat vinden jullie nou echt van de race industrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 22:57

Hoi allemaal

Ik ben de laatste tijd een aantal videos van racen aan het kijken en merk dat er erg veel haat is op de sport.

Sommige zeggen dat ongelukken bij de sport horen en sommige zeggen dat het pure mishandeling is.

Persoonlijk ben ik van mening dat het afgeschaft moet worden. Tuurlijk, racen is leuk maar het brengt simpelweg teveel risico's met zich mee.

De baan moet in goede conditie zijn. Wat het vaak niet is. De paarden rennen veel te hard waardoor ze snel kunnen vallen.

Ook gaat het volgens mij ook teveel om geld. Het gaat niet meer om de paarden en de sport zelf. Nee, mensen geven alleen nog maar om het geld wat ze ermee maken. Als een paard iets aan zijn been heeft maar nog kan rennen? Laten rennen joh!

Mijn vraag is dus nu: wat zijn jullie meningen over de race industrie?

Esmee: voor altijd in mijn hart
Kyara: mijn kleine prinsesje


Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat vinden jullie nou echt van de race industrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:07

Dat is bij dressuur toch ook zo?

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Wat vinden jullie nou echt van de race industrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:22

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik ervan vind.. over de cross en eigenlijk meerdere (misschien wel alle) takken van de (paarden) sport valt dan wel iets te zeggen.

En hoe weet je Door het kijken van filmpjes of ze paarden laten lopen die wat aan hunieke benen hebben? Niet aanvallend bedoeld. Ben gewoon benieuwd.

En qua geld.. Ja dat is heel het paardenwereldje toch wel zn beetje?

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:27

Over elke tak van de sport waar veel geld gemoeid is, valt iets op te merken.

Ik ken toevallig fokkers, eigenaars, oefenruiters en jockeys en heb zelf een tijdje mee getraind. Er is veel mentaliteitsverschil zowel in verzorging, training en omgang met de paarden, je kan ze echt niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Ja er zijn risico's verbonden en door de snelheid zijn de gevolgen altijd "groter" en onmiddellijk zichtbaar, maar deze paarden rennen wel met hart en ziel. Anders komen ze zo ver niet, denk maar niet dat je ze werkelijk over de meet zou kunnen slaan. Maar denk dat er meer paarden door peesblessures etc uit de dressuu en springsport terug getrokken worden, dan dat er renpaarden gewond geraken tijdens koers... Maar dat trekt minder aandacht, want het paard verlaat de ring zonder duidelijke problemen...

Als je het over mishandeling hebt, dan vind ik persoonlijk paarden die op recreatief niveau soms meer te leiden hebben onder "onkundige"ruiters met ondoordachte trainingsopbouw en dan wel bijna wekelijks parcours gaan springen op een maisveld oid...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Gothico

Berichten: 1336
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:31

Voor zover ik weet is het bij alle sporten om geld draait. Dat doet de hele wereld wel zo'n beetje.

Maar ik geef je gelijk (Top) sport is voor paarden niet helemaal zuiver omdat er veel risico's aan vast zitten. Geld ook in de (Top) sport voor mensen overigens.
Maar het is niet zo makkelijk te zeggen of het nou afgeschaft moet worden de ja de nee.
En is het dierenmishandeling of is het echt de sport(welke vorm dan ook). Een mens kan ook door gaan met een blessure alleen word het er niet beter op. Maar dan zou dat ook mensen mishandeling kunnen zijn.

Tja hoe ver wil je gaan? Dit blijft een lastig topic. Maar snap wel dat je er over na denkt.(Doe ik ook vaak genoeg).

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:12

horsesxme schreef:
De baan moet in goede conditie zijn. Wat het vaak niet is.

Als de baan niet in goede conditie is, wordt er niet geraced.

horsesxme schreef:
De paarden rennen veel te hard waardoor ze snel kunnen vallen.

De hoeveelheid vallen t.o.v. de hoeveelheid paarden die racen is echt minimaal.

horsesxme schreef:
Ook gaat het volgens mij ook teveel om geld. Het gaat niet meer om de paarden en de sport zelf. Nee, mensen geven alleen nog maar om het geld wat ze ermee maken.

Enig idee hoeveel een paard in training kost en hoe groot de kans is dat je dat geld er überhaupt uit haalt? :') Als het alleen maar om het geld gaat, is een renpaard wel de stomste investering die je kunt doen.

horsesxme schreef:
Als een paard iets aan zijn been heeft maar nog kan rennen? Laten rennen joh!

Want je kreupele bok gaat inderdaad moeiteloos de Dubai World Cup binnenhalen. :$


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers