Startgeld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joortjex
Berichten: 35
Geregistreerd: 14-08-14

Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 15:46

Hi! *\o/*

Ik ben laatst op wedstrijd geweest en toen moest ik meer betalen dan dat er op de knhs stond (bij de wedstrijd en dan inschrijfgeld). Ik ben nieuwschierig of dit mag?! Weet iemand dat?

Alvast bedankt! :)

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:47

Wat was het bedrag en wat moest je betalen?

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:21

Het bedrag geld per proef, als je 2 proeven start betaal je ook voor 2 keer.

Joortjex
Berichten: 35
Geregistreerd: 14-08-14

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 17:03

Op de knhs stond €8,- per proef.
We moesten daar €9,- per proef betalen.
Het is dus nauwelijks een verschil, maar ben gewoon nieuwsgierig of dit mag ;)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:24

Als het goed is mag dat idd niet.

Wat wel eens voorkomt is dat eigen leden iets minder per proef betalen dan niet leden, maar dan nog moet de prijs voor niet leden vermeld staan bij de knhs.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:43

Kan het zijn dat je na sluitingsdatum hebt ingeschreven? Dan komen er ook nog wel eens kosten overheen

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:37

Wij kwamen ook laatst tegen dat er in het vraagprogramma een ander bedrag stond dan in rekening gebracht werd bij de wedstrijd zelf. Toen we dit aankaarten werd het lage bedrag alsnog gehanteerd.

arablover17
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:42

Nee dat mag volgensmij niet ik zou als ik jou was een mailtje sturen of even bellen om het na te vragen :)

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:54

Prijzen verschillen ook per klasse, misschien maakt dat het verschil??

fleur1970

Berichten: 144
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:54

daantjuhhh schreef:
Kan het zijn dat je na sluitingsdatum hebt ingeschreven? Dan komen er ook nog wel eens kosten overheen



Dat is toch ook apart?
Moeten ze dan extra inspanningen leveren die die extra kosten legitimeren.

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:04

fleur1970 schreef:
daantjuhhh schreef:
Kan het zijn dat je na sluitingsdatum hebt ingeschreven? Dan komen er ook nog wel eens kosten overheen



Dat is toch ook apart?
Moeten ze dan extra inspanningen leveren die die extra kosten legitimeren.


dit is normaal hoor...
Bij mijn wedstrijden (wran) betaal je geloof ik 2,50 extra als je je inschrijft na sluitingsdatum
Of ze echt extra dingen moeten regelen denk ik niet maar ik snap dat het wel heel vervelend is wanneer je een deadline geeft en mensen zonder pardon zich toch daarna nog kunnen inschrijven

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:09

Ik lees dit en denk huh? Bij mijn manege betaal ik 10 euro ;(

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:27

valt nog mee! ik betaal tussen de 10,- en 17,50 per onderdeel en dan start ik er meestal 3 (western)
+ mijn boxhuur van 25,- (niet altijd) en administratiekosten van 5,-

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:30

XxChelsey1xX schreef:
fleur1970 schreef:


Dat is toch ook apart?
Moeten ze dan extra inspanningen leveren die die extra kosten legitimeren.


dit is normaal hoor...
Bij mijn wedstrijden (wran) betaal je geloof ik 2,50 extra als je je inschrijft na sluitingsdatum
Of ze echt extra dingen moeten regelen denk ik niet maar ik snap dat het wel heel vervelend is wanneer je een deadline geeft en mensen zonder pardon zich toch daarna nog kunnen inschrijven

Dat is inderdaad normaal. En vaak ook beschreven in het vraagprogramma

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:50

fleur1970 schreef:
Dat is toch ook apart?
Moeten ze dan extra inspanningen leveren die die extra kosten legitimeren.


Is ook belangrijk om het laat inschrijven te ontmoedigen, anders kan je geen goede planning maken van de dag en als er op het laatste moment allemaal bijschrijvingen komen, hebben ze bijvoorbeeld misschien niet genoeg jury's

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:15

Nee, het mag niet.
De organiserende vereniging dient een vraagprogramma ter goedkeuring in bij het KNHS. Als dit vraagprogramma goed gekeurd wordt, dan is het ook DIT vraagprogramma wat goedgekeurd is. De organiserende vereniging mag daar dus geen wijzigingen meer in aanbrengen.

Dus als in het orginele vraagprogramma een bedrag van 8 euro als inschrijfgeld wordt genoemd, dan moet het ook 8 euro zijn.
Wel even het hele vraagprogramma even goed bekijken om te zien of ze niet verschillende tarieven hanteren voor bv pony's of paarden etc. Maar als je zeker weet dat je goed gekeken hebt en er staat echt 8 euro, dan mogen ze je op de wedstrijd zelf geen 9 euro laten betalen

fleur1970

Berichten: 144
Geregistreerd: 02-05-18

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:22

Mmm zijn ook geen wereldschokkende bedragen.
En inderdaad anders is niemand gemotiveerd zich op tijd in te schrijven.

fleur1970

Berichten: 144
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:23

Punz schreef:
Nee, het mag niet.
De organiserende vereniging dient een vraagprogramma ter goedkeuring in bij het KNHS. Als dit vraagprogramma goed gekeurd wordt, dan is het ook DIT vraagprogramma wat goedgekeurd is. De organiserende vereniging mag daar dus geen wijzigingen meer in aanbrengen.

Dus als in het orginele vraagprogramma een bedrag van 8 euro als inschrijfgeld wordt genoemd, dan moet het ook 8 euro zijn.
Wel even het hele vraagprogramma even goed bekijken om te zien of ze niet verschillende tarieven hanteren voor bv pony's of paarden etc. Maar als je zeker weet dat je goed gekeken hebt en er staat echt 8 euro, dan mogen ze je op de wedstrijd zelf geen 9 euro laten betalen


Ook niet als er een uiterste inschrijfdatum wordt genoemd?

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:45

Punz schreef:
Nee, het mag niet.
De organiserende vereniging dient een vraagprogramma ter goedkeuring in bij het KNHS. Als dit vraagprogramma goed gekeurd wordt, dan is het ook DIT vraagprogramma wat goedgekeurd is. De organiserende vereniging mag daar dus geen wijzigingen meer in aanbrengen.

Dus als in het orginele vraagprogramma een bedrag van 8 euro als inschrijfgeld wordt genoemd, dan moet het ook 8 euro zijn.
Wel even het hele vraagprogramma even goed bekijken om te zien of ze niet verschillende tarieven hanteren voor bv pony's of paarden etc. Maar als je zeker weet dat je goed gekeken hebt en er staat echt 8 euro, dan mogen ze je op de wedstrijd zelf geen 9 euro laten betalen

Maar in een vraagprogramma kan ook staan dat er bij opgave na sluitingsdatum bijvoorbeeld 2,50€ extra in rekening gebracht wordt.

fleur1970

Berichten: 144
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:15

daantjuhhh schreef:
Punz schreef:
Nee, het mag niet.
De organiserende vereniging dient een vraagprogramma ter goedkeuring in bij het KNHS. Als dit vraagprogramma goed gekeurd wordt, dan is het ook DIT vraagprogramma wat goedgekeurd is. De organiserende vereniging mag daar dus geen wijzigingen meer in aanbrengen.

Dus als in het orginele vraagprogramma een bedrag van 8 euro als inschrijfgeld wordt genoemd, dan moet het ook 8 euro zijn.
Wel even het hele vraagprogramma even goed bekijken om te zien of ze niet verschillende tarieven hanteren voor bv pony's of paarden etc. Maar als je zeker weet dat je goed gekeken hebt en er staat echt 8 euro, dan mogen ze je op de wedstrijd zelf geen 9 euro laten betalen

Maar in een vraagprogramma kan ook staan dat er bij opgave na sluitingsdatum bijvoorbeeld 2,50€ extra in rekening gebracht wordt.


En dan zou het weer wel mogen.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:18

Wat betaal je dan weinig? Bij ons kost een onderlinge wedstrijd zoveel.

Maar goed volgens mij moeten ze de prijs uit het vraagprogramma aanhouden, of er moet gemeld zijn dat er na sluitingsdatum extra kosten komen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:36

Tuurlijk kan dat ik het vraagprogramma staan. Maar dan staat er, en dan is dáár toestemming voor gegeven.
Vandaar ook mijn opmerking: hele vraagprogramma góed lezen.

Als het er niet staat, mag het gewoon niet.

Sterker nog: feitelijk zou je ook geen 7 euro mogen vragen als er 8 op het vraagprogramma staat.

fleur1970

Berichten: 144
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:38

Veraaaaah schreef:
Wat betaal je dan weinig? Bij ons kost een onderlinge wedstrijd zoveel.

Maar goed volgens mij moeten ze de prijs uit het vraagprogramma aanhouden, of er moet gemeld zijn dat er na sluitingsdatum extra kosten komen.


Dat lijkt me logisch.
Typisch geval van :Tijdens het spel de spelregels veranderen

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:01

volgens mij mag dit niet