Trainingsschema maken voor wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Trainingsschema maken voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:01

Hoi bokkers,

Omdat ik eind april wil gaan starten en ik merk dat ik beter werk als ik dingen plan :o wil ik een schema gaan maken.

Hoe bouwen jullie zo'n schema op? Hebben jullie misschien een voorbeeld?

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Trainingsschema maken voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:15

Afwisseling is heel erg belangrijk! Eind april dressuur?wedstrijd. Als ik er vanuit ga dat je paard gewoon netjes op conditie is zou ik 2/3 keer in de week een dressuurtraining doen, een dag longeren met het liefste een pessoa, en een dag buitenrit. Dan kun je zeggen een dagje vrij, of een beetje wisselen en een dagje springen of balkjes lopen. Met balkjes lopen kun je ook heel fijn dressuur trainen maar hou je toch veel afwisseling!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:21

Wat ga je starten? Weet je precies wat je daarvoor moet kunnen.... en kan je dat allemaal nu al?
Wat is je doel op de wedstrijd? (En kies dan iets wat je zelf invloed op hebt.... en dus niet ‘ik moet een winstpunt rijden’ want daar heb je te weinig invloed op).

Ik probeer beetje uit te zoeken of paard juist prettig vindt om de dag ervoor wel wat te trainen of juist niet... en dan van de wedstrijddag een beetje terug gaan rekenen.
Bij dressuur ook ruim vantevoren het proefje uit mijn hoofd leren zodat ik de lijnen die gevraagd wordt ook tijdens de trainingen kan oefenen. Ik ben niet van dezelfde week nog het proefje oefenen dat doe ik dan liever eerder en week voor de wedstrijd gewoon lekker trainen in opbouw naar de wedstrijddag.

Anoniem

Re: Trainingsschema maken voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:03

Het gaat om een jong paard, na een winterstop beginnen we deze week weer met trainen!

Inderdaad dressuur, een beetje proefje. Alle gevraagde oefeningen kunnen we al wel. Alleen nu nog alles achter elkaar zetten.

Dank voor de tips! Doel is toch eerst kennis maken met wedstrijd rijden. Is de eerste keer voor m'n paardje, dus vooral als 'oefening' en ik vind het fijn dat ik dan tips kan krijgen. Maar wil er wel serieus voor trainen!