Beginnen met wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 13:30

Hoi allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe pony. Nu gaat het rijden de laatste tijd echt met sprongen vooruit en begint het toch te kriebelen om een keer een wedstrijdje te rijden. Nou heb ik geen hele hoge ambities en wil ik het vooral doen om te kijken waar we staan. Duidelijk is dat we bij de paarden moeten starten. Wat zouden jullie aanraden? Meteen een startkaart aanvragen of zijn er ook genoeg oefenwedstrijden om te kijken of het iets zou kunnen worden?


Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:42

Als je in de B moet starten zou ik gewoon officieel starten. Je kan geen verlies rijden in de B.

Dus.... gewoon knalle met die balle

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:46

Je kan ook eerst BB starten heb je nog geen startkaart nodig.

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 14:05

Hoe werkt dat BB? Is dat een soort HC dan? Dan moet ik dus alleen lid worden van de KNHS?
Ik zou gewoon in de B moeten starten inderdaad. Heb jaaaaren geleden wedstrijden gereden maar dat is alweer 20 jaar geleden.

dresjoepie

Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:45

In welke regio zit je? Hier zijn regelmatig oefenwedstrijden waarna je daarna met de jury nog enkele onderdelen kan oefenen en handige tips krijgt! Zou als het mogelijk is dat eerst doen en kijken waar je staat!

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 15:31

dresjoepie schreef:
In welke regio zit je? Hier zijn regelmatig oefenwedstrijden waarna je daarna met de jury nog enkele onderdelen kan oefenen en handige tips krijgt! Zou als het mogelijk is dat eerst doen en kijken waar je staat!


Brabant. Ja zoiets zoek ik eigenlijk. Heb verder ook weinig ambities maar nu de dressuur goed gaat begint het dan toch wel wat te kriebelen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:43

Ik zou als je geen ambitie hebt om wedstrijden te rijden eerst eens een half jaartje oefenwedstrijden rijden, of HC in de B starten. Maar nog niets aanvragen. Als je het na een half jaar nog steeds leuk vind kun je een startkaart aanvragen.. In ieder geval zo zou ik het doen :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:57

Ik zou eerst beginnen met oefen dressuur of een proefgerichte clinic, zo kan je ook gelijk goed ervaren in hoeverre jij en je paard wellicht last hebben van het rijden op een andere locatie en wedstrijdspanning.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:07

Je kan ook dagpassen aanvragen, die kosten ongeveer 20 euro om op 1 dag officieel te starten.
Na 6 dagen is het 5 euro duurder dan een jaar geldige startpas.
Zeker als je nog niet heel zeker ervan bent het gehele jaar te starten en je toch al lid bent van een vereniging, is het mogelijk een mooie manier om eens een wedstrijdje zo mee te pakken.

[o]

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 16:16

Ja precies, wil gewoon zo af en toe eens een wedstrijdje doen. Ik ga eens zoeken of er hier in de buurt oefenwedstrijden zijn.

Staypositive
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-02-18

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:57

Persoonlijk zou ik gewoon wat onderlingen wedstrijdjes in de buurt opzoeken.
Anders kan je ook een dagpas aanvragen en gewoon B starten, als je dan winst rijd is het gelijk mooi meegenomen!

jjp_02
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-08-17

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:25

zou inderdaad een aantal bb/impuls wedstrijdjes rijden zonder startkaart en als je vaker wil starten of dat het heel goed gaat een startkaart aanvragen. Bij ons op de club kan je ook gewoon bb starten en dan een b proef rijden. Maar daar heb jij niks aan aangezien je in Brabant woont *D

~springen~dressuur~cross
Instagram @javelin_jonnedehaan <3
https://www.instagram.com/javelin_jonnedehaan/

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 07:08

Ik zou eerder BB starten dan oefenwedstrijdjes.
Natuurlijk gaat het overal anders, maar mijn ervaring is dat je een soort bixie wedstrijd rijdt. Waarbij dus vooral (en dat is bij echte bixie dus juist heel goed en belangrijk)positief gepunt wordt.
Dan krijg je dus situaties dat je op oefenwedstrijd dik 200 punten scoort en als je dan echt B gaat starten er achter komt dat je nog lang niet winstpuntwaardig rijdt.

Bij BB heb je dat veel minder. Soms rijdt BB in handicap met B.

Waar je wél veel aan zou kunnen hebben, is een proefgerichte clinic. Dus zonder wedstrijdelement.

Dan krijg je niet alleen te horen wát er niet goed gaat, maar ook hoe je dat kunt verbeteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 07:48

Ook handig, een instructeur/instructrice die wedstrijd gericht traint en weet waar je punten kan pakken. Die ook eerlijk kijkt met jou of jullie er klaar voor zijn samen.

dresjoepie

Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:42

Zondag zou er een proefgerichte clinic zijn van Jef-heijstek Maar dat is misschien erg kort dag voor je? West brabant

Queelens

Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:00

In Brabant zijn altijd heel veel oefendressuur wedstrijden, bijvoorbeeld in Deurne en Udenhout. Volgensmij uden soms ook. (dat mis ik hier in het midden van het land echt..). Kun je als het goed is zonder startkaart aan meedoen. Je kunt het in ieder geval op startlijsten.nl vinden.
Als je geen hele hoge ambities hebt is misschien een startkaart zonde van het geld en zo kun je eerst meten waar je staat en of je het leuk vindt :)

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:12

Je hebt een Fjord? Bij veel koudbloed wedstrijden is ook een rubriek zonder startpas.

anoniem2000
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:54

Ik ben al de hele dag aan het zoeken naar oefenwedstrijden. Maar kan er echt geen vinden. (of ik kan niet zoeken;-;) Dit word mijn eerste wedstrijd met mijn eigen pony en ik vroeg me af op welke sites je je kan inschrijven? En hoe het werkt?

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:08


:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:49

Hou ook de Facebook pagina’s van de verenigingen in de buurt in de gaten. Daar posten ook veel verenigingen op als ze een clinic of onderlinge wedstrijd organiseren.

[o]

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:07

B HC starten moet ook met startpas, dus dat is geen optie.
Oefenwedstrijden en BB starten is een goed plan, dan weet je gelijk of je het ook echt leuk gaat vinden.
Een dagpas kost 16€, dus als je maar af en toe wilt gaan is dat misschien een optie.
BB is wel onvergelijkbaar met de B, in de BB moeten ze netjes in het contact lopen maar nageeflijk hoeft niet.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:53

L_iek schreef:
Ja precies, wil gewoon zo af en toe eens een wedstrijdje doen. Ik ga eens zoeken of er hier in de buurt oefenwedstrijden zijn.


Dan zou ik het bij oefenwedstrijden houden. Ik vind de "officiële" wedstrijdsport best wel duur voor de recreatieve wedstrijdruiter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Excalibur, Ilsevdhoek, Zinzi_jewel en 11 bezoekers