Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:59

suikermeisje schreef:
Een paard gaat er echt niet dood aan 2 uurtjes te wachten op de trailer. Zolang het maar niet erg heet is. Mijn paard maakt het ook niks uit. Die staat lekker te slapen en vermaakt zichzelf wel.


Klopt, maar als ik van tevoren wist dat het nog minimaal 2 uur zou duren, bracht ik hem lekker naar huis ;)

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:00

Relaxed schreef:
rien10 schreef:
Wat zou er ten koste van je paard moeten gaan dan?


Relaxed schreef:
Veel paarden kunnen idd prima een paar uur op de trailer, maar dit verschilt wel per paard.. Die van mij wou niet plassen op de trailer (en sowieso slecht plassen en drinken op concours) en werd dan gewoon logischerwijs erg vervelend op de trailer. Daar heeft niemand wat aan, dus eerder de keuze maken om weg te brengen dan dat een ander dit misschien zou doen.


Naar huis brengen en terugkomen is een optie.
Of door je groom naar huis laten brengen en zelf blijven, ook een optie.
Of zelf wegbrengen en iemand laten wachten op de prijsuitrijking.
Een box op locatie huren.
Zoveel mogelijkheden.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:02

Saskia_D schreef:
Hoe is jullie ervaringen eigenlijk bij (indoor) prijsuitreikingen? Mijn dochter rijdt nog niet zo lang wedstrijden (pony), maar ons valt op dat er niet zoveel aandacht voor de ruiter(tje)s is. De protocollen liggen ergens op tafel, degene die 1e is geworden krijgt ergens tussendoor een rozet in haar handen gedrukt. En nergens is er even een vriendelijk woordje voor de andere amazones ("Leuk dat jullie hebben meegedaan...." of zoiets). Is dit gewoon? En hoe gaat het met de outdoor-wedstrijden?


Bij ons is het altijd super gezellig. De dames van het secretariaat hebben een grote drop-pot op tafel staan.
Er is tijd voor een kletspraatje.
Er is altijd een prijsuitrijking met een praatje. Zeker voor de junioren.
Soms is er een prijsje zoals hoevenkrabbers, snoepjes, halster, borstel, glans spray. Dat is heel leuk voor de junioren.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:03

Ik heb altijd nog gewacht.
Meestal deed ik een berichtje of ik ergens aan het einde kon starten. In het begin was mijn paard erg ongeduldig op de trailer.. Dan ging ik altijd extra lang uitstappen, en rustig afzadelen. Dan gaf ik hem nog wat water en wat lekkers en mijn vader liep dan wat rond met hem op het terrein terwijl ik dan vlug de punten kon halen. Na een tijdje gewoon op de trailer gezet, en hij wende er aan, dat hij gewoon moest wachten. Al zou ik wel maximaal een uur wachten! Anders word t wel heel lang.

Vind het wel fijn om mijn protocol te kunnen lezen, aangezien er vaak wel wat tips op staan. Als ik twijfel of ik in de prijzen val, dan vraag ik gewoon aan t secretariaat of het nodig is dat ik wacht, of dat ik gewoon weg kan gaan. Hier zijn ze daar gewoon eerlijk in gelukkig, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:03

rien10 schreef:
Naar huis brengen en terugkomen is een optie.
Of door je groom naar huis laten brengen en zelf blijven, ook een optie.
Of zelf wegbrengen en iemand laten wachten op de prijsuitrijking.
Een box op locatie huren.
Zoveel mogelijkheden.


Als je nou alles ff had gelezen had je ook gezien dat ik hem altijd wegbracht en zelf weer terugkwam ;)

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:04

Nou, dat is dan toch helemaal fijn? (Niet sarcastisch bedoeld, kan wel zo overkomen op een forum).
En het gaat hier in het algemeen, niet alleen wat jij doet/zou doen.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:05

Relaxed schreef:
suikermeisje schreef:
Een paard gaat er echt niet dood aan 2 uurtjes te wachten op de trailer. Zolang het maar niet erg heet is. Mijn paard maakt het ook niks uit. Die staat lekker te slapen en vermaakt zichzelf wel.


Klopt, maar als ik van tevoren wist dat het nog minimaal 2 uur zou duren, bracht ik hem lekker naar huis ;)


Voor wedstrijden die hier dichtbij zijn zou ik dat met 2 uur ook wel doen. Heb het geluk hier dat de rubrieken vaak klein zijn.
Maar voor de subtop wedstrijden is vaak al 45-50km enkel. Dat ga ik niet extra heen en weer rijden als het paard ook gewoon rustig op de trailer wat staat te eten.

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:08

Ik breng mijn paard te alle tijden eerst naar huis en geef dit met aanmelden ook aan.
Kom later terug voor de protocollen

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:16

Mijn paard kan moeilijk op de trailer blijven staan, dus als ik tijd genoeg heb brengen we hem eerst snel naar huis, dan meld ik dat zodat ze weten dat ik nog terug komen en mogelijk wat te laat kan zijn.
Als ik achteraan de rubriek zit stap ik wat langer uit, bij goed weer laat ik ‘m nog even grazen ofzo als dat mogelijk is en blijft vriend bij hem als ik naar de prijsuitreiking ga.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:18

Maakt voor een paard niet zoveel uit, op de trailer of op stal, tenminste bij de meesten niet. Zolang er een flink hooinet en water gegeven kan worden, hangt wel een beetje van de buitentemperatuur af. Maar ze zijn echt niet van suiker.

Mareintje

Berichten: 235
Geregistreerd: 13-03-15

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:24

Ik zoek er mijn wedstrijd (mede) op uit. Er zijn bij ons ook een paar verenigingen die de prijsuitreikingen pas heel laat doen, met het idee dat de kantineomzet daar lekker door stijgt. Ik vind dit erg ruiteronvriendelijk en ga daar dan ook niet meer starten. En ik zeg dit er ook duidelijk bij! Bij de verenigingen die wel vlot proberen de prijsuitreikingen doen vertel ik ook dat ik daarom graag bij ze kom starten.

Verenigingen hebben best te kampen met teruglopende deelnemersaantallen, dus moeten wel hun best doen om ruiters naar hun wedstrijd te krijgen. Met dit soort grapjes maak je dan niet echt vrienden...
Misschien dat een beetje marktwerking dan helpt ;-)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:27

bigone schreef:
Maakt voor een paard niet zoveel uit, op de trailer of op stal, tenminste bij de meesten niet. Zolang er een flink hooinet en water gegeven kan worden, hangt wel een beetje van de buitentemperatuur af. Maar ze zijn echt niet van suiker.


Dat zal aan het paard liggen, mijn vorige paard stond inderdaad super relaxed op de trailer, maar mijn huidige paard is heel angstig op geluiden er om heen en de kleine ruimte door een trailer ongeluk, dus die laat ik niet lang alleen staan.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:51

Kampioenschappen wacht ik normaal gesproken wel. En probeer het bij gewone wedstrijden ook altijd wel. En meestal lukt dat ook wel omdat ze mooi de rubrieken achter elkaar laten rijden en de prijsuitrijking snel na de laatste hebben.

Ben alleen eens met ruim 30 graden wel naar huis gegaan (was nog ruim 2 uur rijden) en iemand anders gevraagd mijn protocol op te halen en naar mij toe te sturen. Ik heb best geduld, maar zoals andere al zeggen, niet ten koste van mijn pony.

Mijn pony's staan braver en rustiger op de trailer dan op stal, dus dat is geen probleem.
Ik laat ze nu in het winterseizoen zelfs thuis nog ff langer op de trailer staan om te drogen. Dikke vachten, 24/7 buiten en op stal klimmen ze over de wand heen, dus bij regen en nog nat drogen ze maar mooi even op de trailer, daar staan ze fijner dan op stal.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:59

Hier is meestal de prijsuitreiking een half uurtje na de laatste start in de rubriek. Als het even kan dan breng ik paardlief naar huis en kom ik later zelf terug. Anders dan gaan we even grazen aan de hand, worteltje eten oid. Mocht het per abuis rond lunchtijd van het paard zijn dan neem ik haar lunch mee zodat ze die alvast kan eten :-) Zelf een koffie erbij en nog wat gezellig napraten, helemaal prima :-)

Moet ik er bij zeggen dat ik bij voorkeur niet in de winter start, anders is het inderdaad bibberen en koukleumen tot de prijsuitreiking :))

Ik heb wel altijd graag mn protocollen :j

Springen is anders, dan weet je gelijk hoe het gegaan is dus dan kun je ook gelijk inladen en naar huis :))